Ako vec postoji tema negde - brisite ovo.
Primetio sam da cesto neko(nov) postavi pitanje zasto i da li treba ostaviti da auto radi u leru posle malo zustrije voznje..... jako kratko da ne ulazimo u detalje uglavnom za novo pridosle u Alfa porodicu - kao kratak info.
Odnosi se i na benzinske i na dizel turbo motore.
* "Kada se upali auto nije preporucljivo kidati ga odmah" -Motorno ulje treba da se "podigne", razredi i zagreje i zbog samog motora a i da bi u dovoljnoj kolicini podmazivalo lezajeve u turbini - znaci radna ili blizu radne temp kad se dostigne(turb se jako brzo vrti i potrebno je dobro podmazivanje).
* "Posle zustrije voznje ostaviti auto u leru par minuta pre gasenja" - Temp na delu turbine (strana izduvne grane) ume da bude posle kidanja i do 800-950 stepeni i preporucljivo je ostaviti auto u leru 1-3min da se ohladi ulje inace ako se odmah ugasi motor posle kidanja(turb usijana) prekine se dotok svezeg ulja na lezajeve u turbini i ulje koje se tu zadesilo bukvalno prokuva i ostavi naslage koje ce ostetiti lezajeve(vrti se na 100.000 -240.000rpm). Tim lerom se dovodi sveze ulje i hladi lezajeve polako pre gasenja motora. (temp u motoru od 90stepeni je "hladna" za temp u turbini od 800-900stepeni).
Mislim da je i oko 30sekundi ok osim ako mu bas nije dusa izvadjena u toku voznje.
Ako neko zeli neka nastavi, ovo je dovoljno za pitanja ovog tipa u vezi turbine kod ljudi koji nisu upoznati u "sta i kako" kao polazna osnova.
Pozdrav svima
Pocetni INFO - u vezi turbo motora
- Deki
- Garaža: Alfa 156 1.9JTD SW 2005
- Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Pocetni INFO - u vezi turbo motora
spominjano je ovo vise puta, ali nije lose da stoji kao posebna tema. 

- Nigy
- Garaža: .
- Lokacija: ...
Post
Re: Pocetni INFO - u vezi turbo motora
I atmosferski motor treba ohladiti posle przenja.
Pre dosta godina kada sam stavio kratki menjac na TS-a, palo je isprobavanje ubrzanja i maksimalne brzine na auto putu, pri odlasku za Pirot, i nicim izazvana ispred mene iskoci benzinska pumpa. Prestrojavanje, naglo kocenje i zaustavljanje na njoj. Pogledam temp - nesto preko 85 stepeni. Ugasim motor, odem da nesto kupim u zgradi, i kada sam se vratih, ispod makine bara rashladne tecnosti!
Zato i postoji krug na trkama posle prolaska kroz cilj da se ohlade motori, i ako nemaju turbine. Temperatura metalnih delova u motoru je mnogo veca nego rashladna tecnost koju hladi proticanje vazduha, pa pri gasenju vodene pumpe, tecnost koja ostane u bloku ne moze da primi svu toplotu okoline i prokljuca.
Pre dosta godina kada sam stavio kratki menjac na TS-a, palo je isprobavanje ubrzanja i maksimalne brzine na auto putu, pri odlasku za Pirot, i nicim izazvana ispred mene iskoci benzinska pumpa. Prestrojavanje, naglo kocenje i zaustavljanje na njoj. Pogledam temp - nesto preko 85 stepeni. Ugasim motor, odem da nesto kupim u zgradi, i kada sam se vratih, ispod makine bara rashladne tecnosti!
Zato i postoji krug na trkama posle prolaska kroz cilj da se ohlade motori, i ako nemaju turbine. Temperatura metalnih delova u motoru je mnogo veca nego rashladna tecnost koju hladi proticanje vazduha, pa pri gasenju vodene pumpe, tecnost koja ostane u bloku ne moze da primi svu toplotu okoline i prokljuca.
- Super_genije
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.0 jtdm
-----------------------------
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 2003 - Lokacija: Bec Austrija
- Lokacija: Bec Austrija
Post
Re: Pocetni INFO - u vezi turbo motora
Odlicno objasnjenje Nigy! Uvijek auto ostavi malo da se ohladi. Ne moras ne znam ni ja koliko puno, ali ostavi. Dovoljno je da ugasis muziku, zatvoris prozore, vratis pojas, pokupis dokumenta, telefon i tako to i posljednje sto uradis je ugasis motor...
Assumption is the mother of all fuckups
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Pocetni INFO - u vezi turbo motora
Nekoliko napomena u vezi sa sve većom potrebom da se uradi remap turbo-motora:
a) izbegavati tunere i tunerske firme sumnjive reputacije,
b) izbegavati ona remap rešenja, preporuke i savete koji su posledica površnosti i neznanja, kao i davanje "kompetentnog" mišljenja,
c) izbegavati tzv. "power box" rešenja,
d) raditi remap samo na potpuno ispravnim vozilima,
e) uredno održavanje remapovanog vozila se podrazumeva (ulje je bitan deo motora, a tek kočnice i gume...),
f) izbegavati modifikaciju postojećih ECU mapa bez dovoljnih znanja ili po sistemu "baš da vidim šta će biti",
g) izbegavati testiranje rezultata remapa u uslovima koje zabranjuje ZOBS,
h) uz poštovanje g), vreme trajanja testiranja maksimalne brzine remapovanih vozila ograničiti na oko minut, jer EGT (exhaust gas temperature) poraste toliko da dovodi u opasnost turbinu i vitalne delove motora,
i) pored znanja, za vožnju i održavanje remapovanog vozila je korisna i izvesna doza straha (neki to zovu i opreznost i koncentracija) što znači da bi trebalo izbegavati tzv. "hrabre budale" u svim varijantama (vozač, suvozač, tuner...)...
a) izbegavati tunere i tunerske firme sumnjive reputacije,
b) izbegavati ona remap rešenja, preporuke i savete koji su posledica površnosti i neznanja, kao i davanje "kompetentnog" mišljenja,
c) izbegavati tzv. "power box" rešenja,
d) raditi remap samo na potpuno ispravnim vozilima,
e) uredno održavanje remapovanog vozila se podrazumeva (ulje je bitan deo motora, a tek kočnice i gume...),
f) izbegavati modifikaciju postojećih ECU mapa bez dovoljnih znanja ili po sistemu "baš da vidim šta će biti",
g) izbegavati testiranje rezultata remapa u uslovima koje zabranjuje ZOBS,
h) uz poštovanje g), vreme trajanja testiranja maksimalne brzine remapovanih vozila ograničiti na oko minut, jer EGT (exhaust gas temperature) poraste toliko da dovodi u opasnost turbinu i vitalne delove motora,
i) pored znanja, za vožnju i održavanje remapovanog vozila je korisna i izvesna doza straha (neki to zovu i opreznost i koncentracija) što znači da bi trebalo izbegavati tzv. "hrabre budale" u svim varijantama (vozač, suvozač, tuner...)...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex MiTo 1,4 QV 170 '10 Rosso
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Pocetni INFO - u vezi turbo motora
Kolege tehnički savršeno razjasniše misteriju i nema se tu šta dodati ili polemisati. Zato ću sa tehničke preći na teritoriju stiha i romantike. Iako su tema turbo motori odnosi se na vožnju Alfe generalno:
Dakle, vožnji Alfe treba prići kao da je u pitanju osvajanje atraktivne italijanske dame. Ne žuriti nigde, pripremiti se adekvatno, posvetiti joj punu pažnju i krenuti u osvajanje, odnosno predigru. Dozvoliti da se fluidi pokrenu i krv jurne u obraze. Tek kad se stvari adekvatno zagreju krenuti u akciju. A nakon akcije ne pobeći odmah nego se još malo maziti i paziti sa ljubljenom. Dozvoliti da se strasti smire i tek onda lagano utonuti u san sa osmehom na licu.
Ukoliko se ovo ispoštuje nije bitno koliko je žestoka i dugotrajna akcija bila, užitak je zagarantovan! Ako se nastupi bahato i bez dovoljno pažnje i tada može biti sexa, samo je on uglavnom jednostran, skup i retko donosi užitak.
A ako sve ovo nekome deluje kao smaranje, onda zahtevna princeza iz Italije možda i nije najbolji izbor. Na tržištu ima i onih gde prema legendama sipaš lož ulje i teraš bez ikakve ceremonije, pažnje, servisa ili kvara 100 'iljada i više
Dakle, vožnji Alfe treba prići kao da je u pitanju osvajanje atraktivne italijanske dame. Ne žuriti nigde, pripremiti se adekvatno, posvetiti joj punu pažnju i krenuti u osvajanje, odnosno predigru. Dozvoliti da se fluidi pokrenu i krv jurne u obraze. Tek kad se stvari adekvatno zagreju krenuti u akciju. A nakon akcije ne pobeći odmah nego se još malo maziti i paziti sa ljubljenom. Dozvoliti da se strasti smire i tek onda lagano utonuti u san sa osmehom na licu.
Ukoliko se ovo ispoštuje nije bitno koliko je žestoka i dugotrajna akcija bila, užitak je zagarantovan! Ako se nastupi bahato i bez dovoljno pažnje i tada može biti sexa, samo je on uglavnom jednostran, skup i retko donosi užitak.
A ako sve ovo nekome deluje kao smaranje, onda zahtevna princeza iz Italije možda i nije najbolji izbor. Na tržištu ima i onih gde prema legendama sipaš lož ulje i teraš bez ikakve ceremonije, pažnje, servisa ili kvara 100 'iljada i više
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: Pocetni INFO - u vezi turbo motora
30 sek je prekratko da bi ohladio bilo sta...
3-5 min. je minimum koliko treba drzati auto na leru posle zustrije voznje. Leti je to dovoljno samo uci u obrtaje/opterecenje da bi se klasifikovalo kao zustrija...
Ajde da realno budemo objektivni, turbine na polovnim automobilima vec nisu u najboljem stanju, a prethodni vlasnik ih sigurno nije drzao 5 min u leru 3 puta svaki dan ili koliko god da ga je vozio, a niko od vas sigurno ne menja ulje 4 puta godisnje koliko je preporucljivo za turbo motore sa viskom kilometara na sebi...
A realno necete imati taj auto preko 5 god sigurno,... sami izvucite zakljucak iz ovoga...
a i uvek mozete kupiti turbo timer i samo otici a pustiti auto da se sam ugasi
kao u civilizovanom svetu svi koji vole svoje turbo motore sto rade vec 20 god 
3-5 min. je minimum koliko treba drzati auto na leru posle zustrije voznje. Leti je to dovoljno samo uci u obrtaje/opterecenje da bi se klasifikovalo kao zustrija...
Ajde da realno budemo objektivni, turbine na polovnim automobilima vec nisu u najboljem stanju, a prethodni vlasnik ih sigurno nije drzao 5 min u leru 3 puta svaki dan ili koliko god da ga je vozio, a niko od vas sigurno ne menja ulje 4 puta godisnje koliko je preporucljivo za turbo motore sa viskom kilometara na sebi...
A realno necete imati taj auto preko 5 god sigurno,... sami izvucite zakljucak iz ovoga...
a i uvek mozete kupiti turbo timer i samo otici a pustiti auto da se sam ugasi
mislim da je ovo totalno nepotrebno pisati jer niko ne remapira motor da bi ga vozio kao penzioner, za ZOBS i 40ks je previshe, a uostalom ako cu ceo zivot ziveti u strahu da ne pogresim onda to nije zivot...Nekoliko napomena u vezi sa sve većom potrebom da se uradi remap turbo-motora:
...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Pocetni INFO - u vezi turbo motora
Poenta...
a) izbegavati tunere i tunerske firme sumnjive reputacije...
b) izbegavati ona remap rešenja, preporuke i savete koji su posledica površnosti i neznanja, kao i davanje "kompetentnog" mišljenja...
Alfa je stil... ostalo je status...
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Pocetni INFO - u vezi turbo motora
Pa... statistički gledano (broj diletanata na 1000 stanovnika ili broj šarlatana na 1km²), kod nas ima nesrazmerno mnogo neznanja, poluznanja, površnosti i promocije svega toga... 
Poslednja izmena od dusanGT u Čet Jul 18, 2013 5:55 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Alfa je stil... ostalo je status...
-
KaligulaKa
- Drug Član

Post
svaka čast!
Re: Pocetni INFO - u vezi turbo motora
Pravo u centar Draganealfanatic napisao:Kolege tehnički savršeno razjasniše misteriju i nema se tu šta dodati ili polemisati. Zato ću sa tehničke preći na teritoriju stiha i romantike. Iako su tema turbo motori odnosi se na vožnju Alfe generalno:
Dakle, vožnji Alfe treba prići kao da je u pitanju osvajanje atraktivne italijanske dame. Ne žuriti nigde, pripremiti se adekvatno, posvetiti joj punu pažnju i krenuti u osvajanje, odnosno predigru. Dozvoliti da se fluidi pokrenu i krv jurne u obraze. Tek kad se stvari adekvatno zagreju krenuti u akciju. A nakon akcije ne pobeći odmah nego se još malo maziti i paziti sa ljubljenom. Dozvoliti da se strasti smire i tek onda lagano utonuti u san sa osmehom na licu.
Ukoliko se ovo ispoštuje nije bitno koliko je žestoka i dugotrajna akcija bila, užitak je zagarantovan! Ako se nastupi bahato i bez dovoljno pažnje i tada može biti sexa, samo je on uglavnom jednostran, skup i retko donosi užitak.
A ako sve ovo nekome deluje kao smaranje, onda zahtevna princeza iz Italije možda i nije najbolji izbor. Na tržištu ima i onih gde prema legendama sipaš lož ulje i teraš bez ikakve ceremonije, pažnje, servisa ili kvara 100 'iljada i više
- bums85
- Contact:
- Garaža: C220 Coupe
ex Alfa 156TI JTD16v '04.
ex Alfa 159 2.2 JTS - Lokacija: Las Vegas
- Lokacija: Kacarevo
Post
Re: Pocetni INFO - u vezi turbo motora
ovo nije lose resenje, a nije ni skupo, oko 20 dolara su na ebay-u i ugradnja nije komplikovana.JaMaL napisao: a i uvek mozete kupiti turbo timer i samo otici a pustiti auto da se sam ugasikao u civilizovanom svetu svi koji vole svoje turbo motore sto rade vec 20 god
![]()
