Naime, pre neki dan, u petak tacnije, cistio sam protokomer i naleteo na dve pukotine na rebrastom crevu sto ide od turbine ka kucistu filtera vazduha tik iznad iber creva koje sam zamotao kidnaperkom a ujedno sam otkrio jos jednu pukotinu/rupu na plasticnom delu creva, tj. luli ili kako se vec zove (najvisa tacka usisa) koju sam takodje zatvorio tom trakom. Auto od tad ide mnogo bolje, manje sisti turbina, a ubedjen sam i da manje trosi, ali ne lezi vraze danas primetim da se auto sporije gasi. Na okret kljuca kao da mu treba malo vise vremena da se ugasi...
Sta to moze da bude, sta da gledam, trazim...?
Hm, provericu, ali danas auto radi skroz normalno, normalno se gasi i ne znam da li to ima veze ali juce kad mi se to desilo bilo je odvratno vreme, ogromna sparina.
ne bi trebalo inace bi se svima desavalo, ocisti leptir kako god sigurno ima garezi na njemu... a proveri i kako se pomera, rukom ga mrdaj vidi jel zapinje i da li ide u krajnje tacke bez problema...
Ocisticu naravno, nego samo da pitam pre nego sto se upustim u to, jel on pristupacan cim skinem crevo od usisa, tu se nalazi ili mora jos nesto da se caprka?
Skinuo sam crevo i leptir maltene nije bio uopste prljav, samo malo masan, obrisao sam ga i videcu prvom prilikom kako se ponasa. Inace pre nego sto sam to uradio u povratku sa posla sam ga malo stiskao i zustrije vozio i opet se sporije gasio...
Na bivšoj 147 1.9 JTD 8v sam svojevremeno izvadio leptir i stavio cev sa odgovarajućom prirubnicom (bilo u jednoj temi), pa nije bilo nikakvih problema pri gašenju JTD...
Brat je bio na nekoj edukaciji o plivajućiem zamajcu i kvačilu, pričali su ljudi iz sachs-a. Jako loše za zamajac je npr neispravnost leptira za gašenje koji ne ugasi motor dovoljno brzo kao i neispravnost elektro pokretača koji ne zavrti motor dovoljno brzo. Može se desiti da vibracije zamajca upadnu u rezonancu i iskidaju ga.
Zamaranje i vibracije u rezonanci su dve različite stvari, što ti znaš bolje od mene naravno. Pošto su to poslovično temeljne "švabe" svaki uzrok je detaljno ispitan i teorijski i praktično i ne pričaju napamet.
Trebao bi da se vrti zamajac u veoma dugo u režimu startovanja ili gašenja motora, pa da se možda desi neki rezonantni efekat. A da zamajcu nešto bude zbog takve rezonancije... malo verovatno.
Nesrazmerno mnogo opasnije je naglo dodavanje gasa na četvorocilndričnim motorima sa velikim obrtnim momentom. Al' moja bivša 147ca (bez leptira u usisu i remapovana) je već nekoliko godina sa istim zamajcem.
A Švabe... nisu k'o što su bile, osim u fudbalu...
Ma šta znaju švabe, oni samo projektuju, prave i testiraju (ključno!) plivajuće zamajce.
Ja ću sad da se povučem iz priče jer , nažalost, nisam bio prisutan tamo pa da mogu da iznesem više detalja. Ovo mi je bilo upečatljivo pa sam zapamtio.
Ona slika gore mi je zanimljiva i a isto tako nije jasna. Kako ti se tad gasio (dizel) motor onda, jer koliko znam on se gasi tako sto mu leptir koji si ti skinuo zatvori protok vazduha?
Gasio se sasvim OK zbog prestanka dotoka goriva... Rale (dok je bio u NS) i ja probali, videli da je OK. Kasnije sam zamenio taj deo usisa običnim cilindrom sa prirubnicom. Na AO forumu se razvila i diskusija o tome, Joel je merio prtok, utvrdio da rešenje ima prednosti, pa počeo da prodaje zamensku cev... http://www.js-tuning.nl/intake-fmic-p-133.html