milos80 napisao:Sto puta prezvakana tema... Ne znam ko bi mogao da se javi i kaze nesto sto vec nije vise puta receno i isto tako vise puta opovrgnuto ili bar dovedeno u pitanje... Isto tako, ne znam odakle volja da se po hiljaditi put iznova izmislja topla voda bar kada su ulja u pitanju....
Slozimo se da vecina nas na ovom forumu vozi automobile sa 200+ hkm (bez obzira sta pise na cajgeru) i tu svaka filozofija po pitanju ulja pada u vodu... Drug je skoro uvezao 147 1,6 120 bhp i u servisnoj i na haubi stoji Shell 10w40... Mislim da je Starac Vujadin u jednoj od 100 tema o ulju izneo jako bitnu konstataciju, da to sto nekome (ne secam se ko je od kolega u pitanju) auto trosi Racing a ne trosi 20k vise govori o stanju konkretnog motora nego o kvalitetu ulja.... Mi o uljima raspravljamo na jednom akademskom, da ne kazem apstraktnom nivou, i pri tom vozimo automobile sa od 10+ godina i 200+ hkm... What's the use?
Poenta bi bila u sledecem; Kada budem otplacivao NOVOG Mita (posto ne verujem da cu ikada moci da ga kesnem), brinucu o tome da sipam ulje koje je u skladu sa najnovijim tendencijama u auto industriji i preporukama specijalizovanih auto foruma... Do tada sipam ono sto se iskustveno pokazalo kao najbolje/najekonomicnije za moj auto, bez zelje da to plasiram kao postulat i bilo kome preporucijem bilo sta jer ne mora da bude univerzalno primenjivo....
ne treba generalizovati... ja vozim 2.5 godine star auto, koji je u startu presao 80k km i tri mala servisa... i sa ovom 2.4, a i sa prethodnom 2.4jtdm iz 2006. vazilo je tri puta u praksi provereno pravilo... 10w40 - dpf ume i hoce da zeza, sipao aditiv ili ne. sa 10w30 PE - ne zeza, za mene je tu kraj price! potrosnju nisam merio niti poredio, ali su mi price da trosi litar manje sulude...



