Kvačilo?
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
- marko28
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Kvačilo?
Pa ovde je LUK u pitanju? I da li neko zna da li ovi iz Kit komerca daju neki dokaz da je pravo Valeo kvačilo?
Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v
- djn125
- Garaža: Alfa romeo 147 TS 120KS
- Lokacija: Pancevo
Post
Re: Kvačilo?
Pozovi autoricambi u zemunu. Imaju trenutno akciju zamene seta,mislim da su 5000 ruke za alfu 147 benzicna. Ne znam kakvi su im setovi al mozes da ih propitas i proveris.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Kvačilo?
Ko prodaje "Sachs" u NS?dovlax2 napisao:upravo sam saznao da je saksov set kvačila 23000 din u novom sadu
Alfa je stil... ostalo je status...
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
http://ricambi.alfisti.net/index.php?ca ... lutch.html
Re: Kvačilo?
Nebi trebalo da bude greške sa:marko28 napisao:Odakle da poručim? Nekako mi je to isto nezgodna varijanta, ko zna šta mogu da mi pošalju. Pa ne daj Bože da promeše tamo model, ili tako nešto i zakitiće me strašno.
http://ricambi.alfisti.net/index.php?ca ... lutch.html
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Ja sam moj set platio nekih 12-13k dingera, original Ricambi, kad se Delta zatvarala. Unutra Valeo naravno.
Luk nije standard za 1.9, ne znam ni da li prave, ali za 2.4 jeste.
Tapatalk HD
Re: Re: Kvačilo?
U Sachs kutiji je Valeo, isti onaj iz Valeo kutije, samo par hiljada skuplji.dusanGT napisao:Ko prodaje "Sachs" u NS?dovlax2 napisao:upravo sam saznao da je saksov set kvačila 23000 din u novom sadu
Ja sam moj set platio nekih 12-13k dingera, original Ricambi, kad se Delta zatvarala. Unutra Valeo naravno.
Luk nije standard za 1.9, ne znam ni da li prave, ali za 2.4 jeste.
Tapatalk HD
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Kvačilo?
To i ja znam, al' me ipak zanima ko (uvoznik, prodavac...) ima taj "Sachs"?
Alfa je stil... ostalo je status...
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Re: Kvačilo?
Nemam pojma. Ja sam našao na guglu telefon i zaboravion(moguće Lav auto). Cena je bila recimo 25.000, a Ricambi u Delti 12 i nešto hiljada u tom momentu. U obe kutije je Valeo, tako mi je i rekao prodavac.
Tapatalk HD
Tapatalk HD
-
Ka
- Drug Član
Post
Re: Kvačilo?
Sachs performance.........da Milici ne proklizava lamela na 235 na sat,cena oko 1000 veverica!
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Kvačilo?
Dakle, statistika je čudo... "Valeo" možda ima najveći broj "otkaza", jer je najveći broj setova baš "Valeo". Pored toga, ako se nešto mnogo ugrađuje, moguće je i da je broj problematičnih ili neodgovarajućih ugradnji najveći (majstori, majstori...). Obe stvari u zbiru su osnova za pomalo otrcanu famu da "Valeo" nije kvalitet.
Kad se to sabere sa našim tradicionalno provincijalnim stavom izraženim kao "... deutsche gemact, gut gemacht..." jasno je da "Sachs" (koji je još i značajno skuplji) dobija najviše ocene, sve u stilu "... ima'l kave..., a jel' Frankova...".
Inače, CG Motorsport kvačila (česta ugradnja u remapovanim JTD/JTDm) su uglavnom nastala ojačanjem standardnih "Valeo" setova.
Kad sam pre oko godinu dana menjao set kvačila nisam mogao da nađem dve stvari: ozbiljan dokaz da je "Sachs" bolji od "Valea" (na netu) i "Sachs" set (u bilo kojoj prodavnici)...
Kad se to sabere sa našim tradicionalno provincijalnim stavom izraženim kao "... deutsche gemact, gut gemacht..." jasno je da "Sachs" (koji je još i značajno skuplji) dobija najviše ocene, sve u stilu "... ima'l kave..., a jel' Frankova...".

Inače, CG Motorsport kvačila (česta ugradnja u remapovanim JTD/JTDm) su uglavnom nastala ojačanjem standardnih "Valeo" setova.
Kad sam pre oko godinu dana menjao set kvačila nisam mogao da nađem dve stvari: ozbiljan dokaz da je "Sachs" bolji od "Valea" (na netu) i "Sachs" set (u bilo kojoj prodavnici)...
Alfa je stil... ostalo je status...
- marko28
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Kvačilo?
Pa to je ta mačka u džaku, naročito u Srbiji, valja se sve i svašta. Ne znam koliko znate za prodavnicu Auto Stil u Beogradu, kod njih me je prodavac ubeđivao da je LUK dosta bolji od Valea koji isto imaju u ponudi. Kao Valeu treba neko vreme da legne, pa nešto malo u početku zeza. Ali opet na osnovu svega što sam mogao da čujem za ovih nedelju dana koliko tražim informacije o setu kvačila me je opredelilo za Valeo set u Kit komercu. Sachs niko ni nije imao od ovih što sam zvao, a i to sam čuo da pakuju Valeo samo napišu Sachs. Ovi su čini mi se uvoznici za Valeo, pa se nadam da ne rade neke prevare.
Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Na izboru za mis... kad pitaju lepotice šta im je najvažnije obično kažu: da bude mir u svetu, da ne bude gladi, da se smanji globalno otopljavanje, ozonske rupe... i da svi mogu da nabave "Sachs" kvačilo.
Re: Kvačilo?
Jel' objasnio šta treba da legne i šta zeza?Prodavac: "Valeu" treba neko vreme da legne, pa nešto malo u početku zeza.
Na izboru za mis... kad pitaju lepotice šta im je najvažnije obično kažu: da bude mir u svetu, da ne bude gladi, da se smanji globalno otopljavanje, ozonske rupe... i da svi mogu da nabave "Sachs" kvačilo.

Alfa je stil... ostalo je status...
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
- marko28
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Kvačilo?
Pazi kupim juče kvačilo za moju Alfu i lepo ih pitam da li je tursko, kažu jok mi smo generalni uvoznici iz Francuske je kvačilo. Na našoj nalepnici zemlja porekla stoji Francuska a na nekoj nalepnici sa bar kodom i nekim natpisima lepo piše made in Turkey. Došlo mi da ih pozovem i da im se piiiiiiiiiip, piiiip piiiiiiiiiiiiip. A inače kao daju garanciju 50000km-a ili 6 meseci, sa tim što nisam ja uzimao deo pa nisam pitao u kom slučaju važi ta garancija. Jedan drug je skoro imao veoma loše iskustvo jer su mu pukle čini mi se pločice na lameli, a nije ni 10000 prešao sa tim setom. I baš mi reče da je bilo made in Turkey. Srbijooo zemljo ...
Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Kvačilo?
Ma kod nas je svaka prodavnica auto delova "generalni uvoznik" , a za deklaraciju neću da komentarišem jer svako može da zalepi šta hoće !
- marko28
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Kvačilo?
Da li mogu ja to da vratim? Lepo sam pitao da li je Tursko, kažu nije Francusko je. Ako zapretim inspekcijom, da li mogu nešto da uradim?
Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Kvačilo?
Mislim da nema nikakvog problema da se vrati bilo šta, pa i kvačilo (uz račun i originalno pakovanje), ako postoji sumnja u kvalitet izrade. To je pravo mušterije...
Inače, pogoni velikih firmi kao što su "Valeo", "Bosch"... nalaze se svuda u svetu...
Inače, pogoni velikih firmi kao što su "Valeo", "Bosch"... nalaze se svuda u svetu...
Alfa je stil... ostalo je status...
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Re: Kvačilo?
Upravo tako. S tim da nije problem pogledati da li je turski Valeo zaista Valeo, ako se ode na globalni korporativni sajt, piše gde sve postoje pogoni - ima ih 125 u 29 zemalja.
Ako se ode na sajt turskog pogona u Bursi, gde je i Fiat fabrika, može da se nađe i katalog delova u kom se nalazi sve i svašta, pa i kvačila za 159 1.9 jtdm 16v od 100 i 110kW
To, dakle, najverovatnije, jeste Valeo, napravljen u Valeo pogonu u Turskoj. To valjda znači da je to original Valeo, zar ne?
Pretpostavka da postoji bolji Valeo bi značila da se za "ovlašćene" servise i prodavnice distribuiraju neki koji su prošli strožu kontrolu kvaliteta, u ovoj ili nekoj drugoj fabrici, a ovi jeftiniji bi onda bili sa većom tolerancijom.
Nešto mi se čini nelogično da bi bilo koji ozbiljan proizvođač koji svakako pravi taj deo sebi dozvolio da ga pravi u dva kvaliteta, a onda brendirao lošiji proizvod svojim mukotrpno stečenim žigom u koji je investirao XX godina i milione i na osnovu kog i posluje. Onda bi se bar očekivalo da ima više kategorija kvaliteta, jasno i vidljivo i razdvojenih nazivom upravo da bi se izbeglo prepakivanje manje kvalitetnog u bolju ambalažu i ostale gimnastike koje dovitljivi trgovci i majstori mogu da smisle...
Ja sam recimo išao logikom "hoću original", potražio ga i našao u Italiji (i platio ga dosta više od 150 - 160 evra koliko je ovde ozloglašeni turski). Na setu piše Valeo, na kutiji Fiat Ricambi Originali i evo posle 10.000 km kada se zagreje, a pritisnem pedalu kvačila do kraja i zadržim je tako, čujem kako nešto pevuši
(pretpostavljam da je druk, tek ću da utvrdim šta je, ima nekoliko opcija). Iz raznih razloga (iskustva sa majstorima ponajviše), prilično sam uveren da nije problem do seta nego do montaže. A to me vodi do interesantnog detalja: kada se pogledaju postovi na temu kvačila na forumu, sa jedne strane postoji dosta sumnje u kvalitet seta (i to češće "čuo sam" nego "moje iskustvo je"...) ali ne i majstora koji ga montiraju u konkretnoj situaciji. Sa druge strane, o majstorima se uglavnom, sa par jasno identifikovanih izuzetaka, piše da im prilično nedostaje znanja i stručnosti.
Da li je onda ipak možda pre stvar u montaži nego u setu? Tim pre što se kod nas masovno montiraju upravo ti Valeo setovi jer ih najlakše i naći, po prihvatljivoj ceni.
Kad pogledam šta sam napisao, mislim da bi valjalo da dodam da ne radim za Valeo ili bilo kog od vele i malo prodavaca ovde niti sam rodbinski povezan
pre nego što neko pita 
Ako se ode na sajt turskog pogona u Bursi, gde je i Fiat fabrika, može da se nađe i katalog delova u kom se nalazi sve i svašta, pa i kvačila za 159 1.9 jtdm 16v od 100 i 110kW
To, dakle, najverovatnije, jeste Valeo, napravljen u Valeo pogonu u Turskoj. To valjda znači da je to original Valeo, zar ne?
Pretpostavka da postoji bolji Valeo bi značila da se za "ovlašćene" servise i prodavnice distribuiraju neki koji su prošli strožu kontrolu kvaliteta, u ovoj ili nekoj drugoj fabrici, a ovi jeftiniji bi onda bili sa većom tolerancijom.
Nešto mi se čini nelogično da bi bilo koji ozbiljan proizvođač koji svakako pravi taj deo sebi dozvolio da ga pravi u dva kvaliteta, a onda brendirao lošiji proizvod svojim mukotrpno stečenim žigom u koji je investirao XX godina i milione i na osnovu kog i posluje. Onda bi se bar očekivalo da ima više kategorija kvaliteta, jasno i vidljivo i razdvojenih nazivom upravo da bi se izbeglo prepakivanje manje kvalitetnog u bolju ambalažu i ostale gimnastike koje dovitljivi trgovci i majstori mogu da smisle...
Ja sam recimo išao logikom "hoću original", potražio ga i našao u Italiji (i platio ga dosta više od 150 - 160 evra koliko je ovde ozloglašeni turski). Na setu piše Valeo, na kutiji Fiat Ricambi Originali i evo posle 10.000 km kada se zagreje, a pritisnem pedalu kvačila do kraja i zadržim je tako, čujem kako nešto pevuši

Da li je onda ipak možda pre stvar u montaži nego u setu? Tim pre što se kod nas masovno montiraju upravo ti Valeo setovi jer ih najlakše i naći, po prihvatljivoj ceni.
Kad pogledam šta sam napisao, mislim da bi valjalo da dodam da ne radim za Valeo ili bilo kog od vele i malo prodavaca ovde niti sam rodbinski povezan


- marko28
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Kvačilo?
Pazi, naravno da je i onaj ko ugrađuje set bitno da zna kako se to radi, i da može da zezne stvar. Mene malo nervira ta nedoslednost trgovaca delovima, lepo sam ga pitao da li je proizveden u Turskoj, kaže jok u Francuskoj. E sad, naravno da sam svestan da pogoni svetskih brendova postoje u mnogim istočnim zemljama, takozvanog trećeg sveta. Mada opet na samom setu mi se čini da sam video negde da piše nešto tipa class B, i još nekih oznaka, nisam stigao sve da lepo pročitam. Tako da je to najverovatnije, da imaju robu u nekoliko različitih kvaliteta, a pošto smo mi tako razvijena zemlja, kod nas najverovatnije ide "najbolje". U globalu bio bih zadovoljan da mi set traje bar kao što je garancija 50000 km-a. Naplašio me doduše jedan drug kome je posle nepunih 10000 otišla lamela, i to skroz na skroz, pukle pločice. Mada nemam poverenja da mu je to radio baš najstručniji majstor pa me to pomalo kao teši. 
Sve u svemu, stavljam na kraju ovo u auto pa javljam kako će se pokazati, čisto da ljudi znaju.

Sve u svemu, stavljam na kraju ovo u auto pa javljam kako će se pokazati, čisto da ljudi znaju.
Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Kvačilo?
Iz sasvim "razumljivih" razloga je kontrola kvaliteta (od strane francuske centrale) strožija za proizvode koji potiču iz "filijala" (Turska, Češka...). Ti "razumljivi" razlozi su posledica predrasuda i posledica nastojanja da se obori cena radne snage "filijale", sa izgovorom na navodne probleme sa obezbeđenjem kvaliteta.
Ta ista "nepoverljivost" će da usledi i za naše "filijale" poznatih brendova, ali kad počnu da rade.
Još jedna "zanimljiva" stvar: u odnosu na predrasude u zemljama tzv. "prvog" (ili "drugog") sveta, ovde kod nas ima nesrazmerno mnogo sumnje u kvalitet delova koji potiču iz zemalja "trećeg sveta".
Ta ista "nepoverljivost" će da usledi i za naše "filijale" poznatih brendova, ali kad počnu da rade.

Još jedna "zanimljiva" stvar: u odnosu na predrasude u zemljama tzv. "prvog" (ili "drugog") sveta, ovde kod nas ima nesrazmerno mnogo sumnje u kvalitet delova koji potiču iz zemalja "trećeg sveta".

Alfa je stil... ostalo je status...
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Kvačilo?
Jesi li ugradio novi set ? Zanimam me zbog istih simptoma koje ja imam.
Menjani i proveravani cilindri ali i daljem imam škripuckanje/žvakanje pedale u donjoj zoni posle "zagrevanja".
Menjani i proveravani cilindri ali i daljem imam škripuckanje/žvakanje pedale u donjoj zoni posle "zagrevanja".
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Kvačilo?
Moguće je da se čuje "struganje" zbog korozije osovine na kojoj je druk ležaj (zona 5) ili škripanje osovine poluge (zona 1-3) preko koje cilindar (6) aktivira druk ležaj. Ponekad je i pedala kvačila "tvrda" zbog ovoga, pa je obavezno da se pri zameni seta očiste od korozije i podmažu obe osovine...


Alfa je stil... ostalo je status...
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Kvačilo?
Problem je vrlo čudan, a koliko vidim i Marko ima iste simptome kao ja. Na prvi mah deluje kao da je u cilindru problem ali nije.
Da opišem moje iskustvo do juče. Svakodnevni simptomi po kretanju i prvih 10-20 minuta (zavisi kako se vozi) sve ide normalno i kao po loju, pedala mekana ništa se ne čuje lepo menja brzine. Posle nekog vremena krene sa blagim "struganjem" pri dnu padale i to postaje sve izraženije postepeno. Juče krenem do servisa da promenim donji cilindar jer je on bio "okrivljeni" i na 500m pred servis pedala jednostavno "protera knedlu" i nastavi da radi kao da se ništa nije desilo i nema nikakvog otpora na pedali. Međutim to je kompenzovano zvukom škripanja/cikanja iz zone gde se nalazi set kvačila i donji cilindar. Zamenimo donji cilindar ali sve po starom, provere gornji na pedali ali kod njega nikakvih problema ...
Da je uzrok korozija logično bi bilo da je ovaj efekat "žvakanja/struganja" konstantan ali on je postepeno promenjliv i "nestabilan". Da napomenem da ovog problema nema u zimskom periodu kada su temperature ispod 10 stepeni. Takođe problem prestaje kada se auto parkira i ne vozi jedno 2h, posle toga sve kreće postepeno da se javlja.
Da opišem moje iskustvo do juče. Svakodnevni simptomi po kretanju i prvih 10-20 minuta (zavisi kako se vozi) sve ide normalno i kao po loju, pedala mekana ništa se ne čuje lepo menja brzine. Posle nekog vremena krene sa blagim "struganjem" pri dnu padale i to postaje sve izraženije postepeno. Juče krenem do servisa da promenim donji cilindar jer je on bio "okrivljeni" i na 500m pred servis pedala jednostavno "protera knedlu" i nastavi da radi kao da se ništa nije desilo i nema nikakvog otpora na pedali. Međutim to je kompenzovano zvukom škripanja/cikanja iz zone gde se nalazi set kvačila i donji cilindar. Zamenimo donji cilindar ali sve po starom, provere gornji na pedali ali kod njega nikakvih problema ...
Da je uzrok korozija logično bi bilo da je ovaj efekat "žvakanja/struganja" konstantan ali on je postepeno promenjliv i "nestabilan". Da napomenem da ovog problema nema u zimskom periodu kada su temperature ispod 10 stepeni. Takođe problem prestaje kada se auto parkira i ne vozi jedno 2h, posle toga sve kreće postepeno da se javlja.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Kvačilo?
Kad sam negde u martu prošle godine menjao set kvačila morao sam da zamenim i slave cilindar, jer je na njemu curilo ulje, a imao sam i "zapinjanje" koje je bilo više izraženo posle duže vožnje...
Kad je skinut stari set videlo se da su bez korozije i spojnička (zona 5) i osovina viljuške (zona 1-3). Inače, pedala kvačila nije bila nešto posebno "tvrda", a posle zamene seta bila je mekša, ali ne preterano.
Prethodno sam se konsultovao na "alfisti.hr": http://alfisti.hr/forum/index.php?topic ... msg1021744
Kad je skinut stari set videlo se da su bez korozije i spojnička (zona 5) i osovina viljuške (zona 1-3). Inače, pedala kvačila nije bila nešto posebno "tvrda", a posle zamene seta bila je mekša, ali ne preterano.
Prethodno sam se konsultovao na "alfisti.hr": http://alfisti.hr/forum/index.php?topic ... msg1021744
Alfa je stil... ostalo je status...
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Kvačilo?
Zamenio komplatan set kvačila i gremlini su nestali (bar se nadam) sutra idem u dužu test vožnju pa ću videti. Pedala je za nijansu mekša ali mi se čini da kad krećem na pola kvačila da imam neujednačeno podrhtavanje kao da lamela ne naleže baš najbolje
Od majstora sam uzeo stari set. Po meni deluje da je u prilično dobrom stanju koliko se vidi odokativno, star je max 2 godine i ne verujem da je prešao više od 20k.
Oprao sam ga sprejem za kočnice i pregledao ima li kakvih oštećenja, jedino što sam primetio je da druk ima malo lufta.
Gde bih mogao da odnesem set na proveru jer nebih da ga bacam. Po meni ovo može da se koristi ohoho ... jedino da se zameni druk lager ako ima potrebe.



Od majstora sam uzeo stari set. Po meni deluje da je u prilično dobrom stanju koliko se vidi odokativno, star je max 2 godine i ne verujem da je prešao više od 20k.
Oprao sam ga sprejem za kočnice i pregledao ima li kakvih oštećenja, jedino što sam primetio je da druk ima malo lufta.
Gde bih mogao da odnesem set na proveru jer nebih da ga bacam. Po meni ovo može da se koristi ohoho ... jedino da se zameni druk lager ako ima potrebe.





