Dizne 1,9 JTD 85 kw
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Možda se nismo razumeli... ali rizično je našaliti se u vremena kad ljudi neće da razmišljaju, pa uzimaju stvari "zdravo za gotovo" ili traže "recepte".
Znači... sve po osećaju. A kad to zakaže, može i MultiECUScan!
Znači... sve po osećaju. A kad to zakaže, može i MultiECUScan!
Alfa je stil... ostalo je status...
- majstorkvarish
- Garaža: AR 147 1.9 jtd m-jet 16v
- Lokacija: Indjija
- Lokacija: Indjija
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Pa bitno ti je da ga ne saltas na visim obrtajima dok se malo ne zagreje i ne "razbije" ulje. Moja standardna relacija je 3-4 km do posla u jednom pravcu. Kada je hladan gledam da saltam na 2000. Prvo polagano kroz moju ulicu, imam skoro 1 km tada presaltam u trcu i vozim 40 km/h to je na 1500 rpm, posto je ravno motor se ne muci. Cim vidim da je kazaljka presla 50 stepeni onda idem i na 2500, posle opusteno. Velika je razlika kada prelazim iz druge u trecu, dosta padnu obrtaji ali posto je uglavnom sve ravno motor se ne muci.
Mislim da mu ne smeta da se razvrti malo na 3000 do 3500 ali uglavnom nema potrebe za tim. Naravno, nekad i ima a i valja se
Potrosnja mi je nesto malo manja od 7 l, za poslednjih 1800 km sam sipao za 18 000 din, otvoren put/grad (Indjija) pola pola. Bord mi pokazuje potrosnju od 5.8 ili 5.9 tako nesto. Definitivno laze a to su i mnogi potvrdili. Nisam merio od cepa do cepa ali posto gledam da cim mi se upali rezerva odem na pumpu mislim da je poprilicno precizno.
@bluesman - ako si sipao za 3000 din i presao 300 km to ti dodje oko 1000 din po 100 km, zar ne? Posto je evro dizel oko 150 din/l mislim da je to malo vise od 6 l ili 5.8 koliko ti bord pokazuje. Skoro 7 l...
Izvinjavam se za ovoliki tekst...
Mislim da mu ne smeta da se razvrti malo na 3000 do 3500 ali uglavnom nema potrebe za tim. Naravno, nekad i ima a i valja se
Potrosnja mi je nesto malo manja od 7 l, za poslednjih 1800 km sam sipao za 18 000 din, otvoren put/grad (Indjija) pola pola. Bord mi pokazuje potrosnju od 5.8 ili 5.9 tako nesto. Definitivno laze a to su i mnogi potvrdili. Nisam merio od cepa do cepa ali posto gledam da cim mi se upali rezerva odem na pumpu mislim da je poprilicno precizno.
@bluesman - ako si sipao za 3000 din i presao 300 km to ti dodje oko 1000 din po 100 km, zar ne? Posto je evro dizel oko 150 din/l mislim da je to malo vise od 6 l ili 5.8 koliko ti bord pokazuje. Skoro 7 l...
Izvinjavam se za ovoliki tekst...
- bluesman
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.9 jtd
- Lokacija: Beograd
Post
Одг: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Ma ne sipam ja cim zasvetli lampica, kada stignem svratim do pumpe.Posto mi je blizu posla sipam na OMV-u a kod njih je malo skuplje gorivo, mislim da je 152,9 dinara, preracunato izadje oko 6,5 litara . Ali uvek uracunam mahinacije tako da sam zadovoljan. Ja sam fan racunara tako da vise verujem kompjuteru nego pumpadziji.
,
,
- marko28
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Pa bio sam i ja sklon da verujem kompu pa ispade da laže kao pas.
U mom slučaju laže za 4 litara, pokazivao 7l a ustvari 11 potrošio. A inače i ja bih voleo da mogu bar 250km-a da pređem za 3000 dinara, jer sam i ja obično sipao za taj iznos. Selim se u Vojvodinu.
U mom slučaju laže za 4 litara, pokazivao 7l a ustvari 11 potrošio. A inače i ja bih voleo da mogu bar 250km-a da pređem za 3000 dinara, jer sam i ja obično sipao za taj iznos. Selim se u Vojvodinu.
Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v
- EnricoAdams
- Garaža: Alfa Romeo 156 restyle 1.9 JTD 16V
- Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Beograd <-> Lazarevac
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Hehehe, a ja se brinuo sto mene komp konstantno laze po 1.5l, a sada vidim da treba da budem srecan zbog tako malog laganja
- marko28
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Nisam baš siguran na koji način komp izračunava potrošnju, pretpostavljam da uzima neke vrednosti koje bi bile možda u nekim idealnim uslovima, ali kod nas nema tih uslova, tj nema verovatno nigde.
Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Na osnovu testiranja u "Bosch" mašini injektor dobija kod koji se unese u parametre sistemskog softvera ECUa (MultiECUScan, Examiner, Bosch dijagnostika...). ECU čita i podešava parametre ubrizgavanja goriva prema tom i još nekim parametrima koji su deo sistemskog softvera u ECU. Ovo testiranje se prvi put obavi u fabrici i kod odgovara početnom stanju (novih) injektora.
Kod neispravnih ili dotrajalih injektora (uglavnom prošireni otvori na diznama) kod ne odgovara realnom stanju injektora, pa se izračunata (prikazana) i stvarna potrošnja manje ili više razlikuju. Injektor koji nije preterano dotrajao može da dobije novi kod, a injektoru koji ne prođe testiranje ostaje stari kod.
Kod neispravnih ili dotrajalih injektora (uglavnom prošireni otvori na diznama) kod ne odgovara realnom stanju injektora, pa se izračunata (prikazana) i stvarna potrošnja manje ili više razlikuju. Injektor koji nije preterano dotrajao može da dobije novi kod, a injektoru koji ne prođe testiranje ostaje stari kod.
Alfa je stil... ostalo je status...
- EnricoAdams
- Garaža: Alfa Romeo 156 restyle 1.9 JTD 16V
- Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Beograd <-> Lazarevac
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Ako sam dobro razumeo to sto postoji razlika izmedju izracunate i stvarne potrosnje ukazuje na probleme sa injektorima? Da li kod tebe na sadasnjem auto ima neke razlike izmedju realne potrosnje i one na bordu (i da li je bilo i sa prethodnom 147)? Racunam da tvoj auto posle tih sredjenih dizni moze da bude reper za manje vise idealno stanje, bar kada su polovne Alfe sa 100k+ km u pitanju.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Tako nekako - sada je kod mene razlika između stvarnog i boarda oko 0.5l/100km - zimi pokazuje manju, a leti veću potrošnju, a radio sam reparaciju injektora pre nekoliko meseci. Slično je bilo i sa 147com...
Izgleda mi da su "razdrndani" injektori glavni razlog za povećanu potrošnju zbog nemogućnosti preciznog doziranja količine ubrizgane nafte. I pumpa visokog pritiska, regulator pritiska u CR imaju tu svoju ulogu, ali ključni su injektori...
E sad, zaista nisam siguran kakav algoritam ECU koristi za izračunavanje potrošnje koja se prikazuje na boardu, ali ima smisla da se podaci uzimaju iz nekoliko "mapa" za gorivo.
Izgleda mi da su "razdrndani" injektori glavni razlog za povećanu potrošnju zbog nemogućnosti preciznog doziranja količine ubrizgane nafte. I pumpa visokog pritiska, regulator pritiska u CR imaju tu svoju ulogu, ali ključni su injektori...
E sad, zaista nisam siguran kakav algoritam ECU koristi za izračunavanje potrošnje koja se prikazuje na boardu, ali ima smisla da se podaci uzimaju iz nekoliko "mapa" za gorivo.
Alfa je stil... ostalo je status...
-
Ka
- Drug Član
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Na Milici je kontra,zimi pokazuje veću potrošnju a kako je sad došlo toplije smanjio je za 0,3!
- marko28
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
A kaži mi da li auto može dobro da vuče ako injektori nisu dobri? Pošto moj auto vuče prilično dobro, e sad možda to nema veze sa injektorima, ali trebalo bi da ima veze. Takođe nema situacije da mi dimi auto, tek preko 4000 izađe malo čađi i to ono što se nataložilo usled vožnje na 2000. Ali nema ni trunka dima pre 4000-4500 obrtaja.
Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v
- Bug
- Contact:
- Garaža: AR 156 q4 1.9mJTD
- Lokacija: SUbotica
- Lokacija: SUbotica
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
vuce on i sa losim diznama (ne uzasno losim diznama) ali ono sto najlakse mozes primetiti je kad gbod dajes gas da baca crni dim... znaci uvek...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Razlike nisu toliko velike, osim ako injektori nisu baš dotrajali...
Sećam se kad sam prvi put sređivao injektore na bivšoj 147ci - potrošnja se smanjila za oko 1l/100km, a i osećaj u vožnji je bio bolji - posle reparacije je 147ca u četvrtoj vukla kao u trećoj pre reparacije...
Uzgred, izraz "reparacija" je, iz više razloga, neodgovarajući, ali je odomaćen za "popravku" injektora. Slično kao i izraz "dizna" - iako je u pitanju deo injektora, reč se koristi za injektor u celini...
Sećam se kad sam prvi put sređivao injektore na bivšoj 147ci - potrošnja se smanjila za oko 1l/100km, a i osećaj u vožnji je bio bolji - posle reparacije je 147ca u četvrtoj vukla kao u trećoj pre reparacije...
Uzgred, izraz "reparacija" je, iz više razloga, neodgovarajući, ali je odomaćen za "popravku" injektora. Slično kao i izraz "dizna" - iako je u pitanju deo injektora, reč se koristi za injektor u celini...
Alfa je stil... ostalo je status...
- marko28
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Pa to rekoh, ne baca dim pa zato rekoh sumnjam da su dizne toliko očajne, mada me potrošnja malo zabrinula da je možda tako. Ali još uvek sam u fazi testiranja pa ću videti šta je tačno, ne bih baš da uletim sa 400 evra koliko mi je potrebno otprilike, kako vidim na forumu, da popravim injektore.
@dusanGT Pošto razmišljam o chipovanju da li misliš da moram definitivno otkloniti sumnju na dizne?
@dusanGT Pošto razmišljam o chipovanju da li misliš da moram definitivno otkloniti sumnju na dizne?
Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Testiranje injektora je jeftinije nego popravka, a svakako da bi pre remapa trebalo sve kritične sisteme (motor, kočnice, trap, gume...) dovesti u ispravno stanje.
Izostanak crnog dima jeste dobar znak, ali nije pouzdan dokaz da je baš sve OK. Otkud tolika potrošnja?
Izostanak crnog dima jeste dobar znak, ali nije pouzdan dokaz da je baš sve OK. Otkud tolika potrošnja?
Alfa je stil... ostalo je status...
- mmladen
- Garaža: Alfa 156 1,9 jtd SW
- Lokacija: Bijeljina
- Lokacija: Bijeljina
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Pa kod mene ponekad izbaci crni dim ali kad ga bas stisnem ,naglo ubrzavam.Nije valjda da su i kod mene vec dizne za popravku,malo mi bilo zamajac i kvacilo kupovat pa sad i dizne mozda
- elas
- Garaža: Alfa 156 sw 1.9 jtd fulvia
- Lokacija: beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Pa mora malo da izbaci dim to je normalno,ne sme da dimi pri malom gasu a kad stisnes mora.
I sto je najgore ljudi voze sa raspalim diznama duze vreme,ne znaju da su u problemu jer kad dizna baca previse nafte tada se karike (spiraju)vise se trose i vremenom dolazi do slabije kompresije,trosenje ulja,dimljenja itd.
S vremena na vreme treba prekontrolisati injektore koliko bacaju i na kom pritisku rade.
I sto je najgore ljudi voze sa raspalim diznama duze vreme,ne znaju da su u problemu jer kad dizna baca previse nafte tada se karike (spiraju)vise se trose i vremenom dolazi do slabije kompresije,trosenje ulja,dimljenja itd.
S vremena na vreme treba prekontrolisati injektore koliko bacaju i na kom pritisku rade.
- marko28
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Pa to se i ja pitam odakle ovolika potrošnja, ne znam šta još može da utiče na nju. Znam da je testiranje jeftinije, ali opet tek kada definitivno utvrdim da su oni idem u taj proces. Do tada videćemo, malo su mi simptomi šareni. Jel tvoja 147-ica dimila kada si radio popravku injektora? To me najviše i buni jer ne moja ne dimi.
Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Nije dimila, osim kad treba (gas do poda, startovanje motora...).
Alfa je stil... ostalo je status...
- marko28
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Pa ništa mi drugo ne preostaje nego da još malo ispitam potrošnju i onda ću znati više.
Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v
- marko28
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Posle još 100 km pređenih čisto po gradu, penzos vožnje do 2000 obrtaja pre šaltanja, potrošnja i dalje 11, a komp sada kaže 6.5l. Jel moguće da injektori baš toliko više bacaju, i da oni mogu da povećaju potrošnju za toliko. Dušanu se smanjila potrošnja za litar kada je uradio injektore, ali onda kod mene mora da je još nešto. Znači kakav god da mi je stil vožnje on pije 11 po gradu pa to ti je.
Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Moji injektori verovatno nisu bili u lošem stanju, ako se potrošnja smanjila "samo" za 1l/100km. U temi o injektorima je i naglašeno da su rađeni preventivno.
U tom servisu su i rekli za slučajeve enormne potrošnje kao posledice loših injektora, ali to se može utvrditi samo testiranjem na specijalizovanoj opremi koji je opisana u pomenutoj temi.
Koji još razlog ovolike potrošnje je realno moguć?
U tom servisu su i rekli za slučajeve enormne potrošnje kao posledice loših injektora, ali to se može utvrditi samo testiranjem na specijalizovanoj opremi koji je opisana u pomenutoj temi.
Koji još razlog ovolike potrošnje je realno moguć?
Alfa je stil... ostalo je status...
- spin
- Garaža: 147 1.9 jtd 85 kW 2003.
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Bg
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Ja sam injektore reparirao na istom mestu, kod Vilića. Nisu bili posebno loši, ali dovoljno da reparacija ima smisla. Ulošci su menjani, ostatak injektora (ventili / regulatori) je bio u referentnim granicama. Sada, posle skoro 6 meseci od intervencije, osim potrošnje koja je 1-2l/100km manja u vožnji sa dosta niskih obrtaja i rada u leru (po Bg), primeti se i nešto mirniji rad i lepše, ravnomernije prihvatanje gasa.
Ima još par interesantnih momenata koje je gazda servisa rado izložio.
Prvo, dalja degradacija uložaka i ventila vodi ka sve nepreciznijem doziranju, što povećava udare, samim tim i čuvene vibracije kod paljenja/gašenja. Malo je off-topic, ali to dosta doprinosi bržem propadanju nosača i daljoj zabavi koju to nosi.
Drugo, korekcije u radu na leru i kod paljenja / gašenja (koje vremenom postane otežano, naročito kada i ventili izađu iz referentnih vrednosti) se onda postižu i pomoću prelivnog goriva (niskog pritiska). Rast količina goriva niskog pritiska, pošto se dozira u kapima a ne u magli, ima svoje dalje posledice, od kavitacije klipova do "iberture".
Inače, za servis sve pohvale. Cela intervencija (provere, zamena 4 uloška, testiranje) je bila 350€, i uključuje zakazanu proveru nakon 40.000 km. Detalj koji je na mene ostavio poseban utisak je poziv da sedim u radionici i gledam šta se i kako radi. To nisam često sretao kod majstora bilo kog tipa.
Ima još par interesantnih momenata koje je gazda servisa rado izložio.
Prvo, dalja degradacija uložaka i ventila vodi ka sve nepreciznijem doziranju, što povećava udare, samim tim i čuvene vibracije kod paljenja/gašenja. Malo je off-topic, ali to dosta doprinosi bržem propadanju nosača i daljoj zabavi koju to nosi.
Drugo, korekcije u radu na leru i kod paljenja / gašenja (koje vremenom postane otežano, naročito kada i ventili izađu iz referentnih vrednosti) se onda postižu i pomoću prelivnog goriva (niskog pritiska). Rast količina goriva niskog pritiska, pošto se dozira u kapima a ne u magli, ima svoje dalje posledice, od kavitacije klipova do "iberture".
Inače, za servis sve pohvale. Cela intervencija (provere, zamena 4 uloška, testiranje) je bila 350€, i uključuje zakazanu proveru nakon 40.000 km. Detalj koji je na mene ostavio poseban utisak je poziv da sedim u radionici i gledam šta se i kako radi. To nisam često sretao kod majstora bilo kog tipa.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
To se kod njih podrazumeva...spin napisao:... Detalj koji je na mene ostavio poseban utisak je poziv da sedim u radionici i gledam šta se i kako radi. To nisam često sretao kod majstora bilo kog tipa.
Alfa je stil... ostalo je status...
- marko28
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Dizne 1,9 JTD 85 kw
Dušane, mene iskreno i dalje zbunjuje ono što je pokazala dijagnostika. Misliš da bi reparacija uspela da smanji potrošnju za 3l? Imaš li informaciju koliko bi moj motor trebalo da troši, bar otprilike. Kako sam ja video ljudi kažu i po gradu da bi 8 trebalo da je gornja granica, možda čak i 7. Ispravi me ako grešim, a izgleda da sam sve bliži tome da ću morati na testiranje. Znaš možda ko to kvalitetno radi u Beogradu? Ili se isplati ići do NS-a i Vilotića?
@Spin
Kada si radio tu intervenciju?
@Spin
Kada si radio tu intervenciju?
Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v