U julu uzeh Alfu 147 JTDm 2008. godište sa 130000km pređenih i evo sve do pre nekih mesec dana nisam imao nikakvih problema, auto se ponašao prefektno u svakom pogledu, a pređoh preko 5000 km.
Ali u poslednjih mesec dana krenuše i problemi...
Prvo sam prešao preko neke bankine na mostu prilikom radova sa prilično neprilagođenom brzinom i od tada sam počeo da osećam fizički svaku rupu i neravninu na putu. Taman se poklopilo i sa vremenom odlaska na servis pošto sam po kupovini auta radio samo dijagnostiku na dva mesta (gde su mi potvrdili da je auto u perfektnom stanju, odlično održavan i trenutno bez ulaganja, aimam i kompletne papire za njega) i tako završih po preporuci u ovlašćenom servisu.
Tamo mi pored redovnog servisa zameniše i donju levu viljušku što je konstatovano kao uzrok gore opisanog problema, međutim od tada više nisam toliko osetio rupe fizički, koliko je počelo neko iritirajuće škripanje kome nikako ne mogu da utvrdim uzrok (a bio sam još kod dvojice majstora).
Kako je to škripanje počelo da se pojačava sve više, otišao sam ponovo kod ovlašćenog servisera koji mi je menjao viljušku i on mi reče da TRW viljuška koju je stavio ima lufta i da će je zameniti u sklopu reklamacije, ali da je gotovo siguran da to ne proizvodi taj iritirajući zvuk.
Nakon toga mi je istu viljušku još jednom menjao, pošto je izgleda čitava serija bila falš i sada stavio od drugog proizvođača (zaboravih kako se zove, ali sličnog kvaliteta), međutim zvuk je ostao i sada kada je ovako hladno i vlažno je još više iritantan.
Prilikom mojih dolazaka je svaki put gledao šta bi moglo da proizvodi taj zvuk koji se sada čuje i pri najmanjoj neravnini, međutim ne može da izoluje jednu stvar i kaže sa sigurnošću da je to u pitanju.
Ono što mi je rekao da može da dođe u obzir su gumice balans štangle koje su skroz "pojedene" i desni amortizer (ili samo šolja amortizera?) koji ima malo lufta iako radi svoj posao. Pri tom naglašavam da ne čujem nikakvo lupanje što je karakteristično kada su gumice u pitanju.
Sad više ne znam šta da radim pošto neću da dođem u situaciju da bacim para i para, a da škripanje ostane... Kad bi samo neko po zvuku mogao da kaže šta je u pitanju ne bih pitao koliko košta...
Po mom subjektivnom laičkom mišljenju u pitanju je neka guma (majstor kaže da je trap prilično utegnut i da su ostale viljuške dobre), a zvuk je ono klasično škripanje, da kada povežeš nekoliko neravnina imaš utisak da će se auto raspasti....
Ako neko ima neku ideju, predlog... bio bih mu zahvalan. Majstor mi prilikom poslednje promene viljuške reče da bi možda najbolje bilo da prvo na nekom tehničkom gde imaju opremu uradim test amortizera. E sad moje pitanje je ko to u NS radi?
I da testirao sam auto u smislu da sam prelazio sa svakim točkom pojedinačno preko ležećih i zvuk (iako tako ne deluje uvek) definitivno dolazi negde spreda pošto se ne čuje kada prelazim zadnjim točkovima preko ležećih policajaca.
Hvala unpred na svakoj sugestiji.
Inače, pratim Vas već prilično dugo, ali eto odlučih se da se uključim aktivno tek kada su stigli problemi.... I nadam se da nisam bio preopširan...

