
Auto je pozajmio prijatelju za ovu priliku...
" onclick="window.open(this.href);return false;
Sraf taj je napolju... i iza toplotne zastite od downpipe-a... ali ne znam da li moze odozdo da se skine... bez skidanja auspuha i te zastite... to me kopa...Moram sutra pogledati po danu ali koliko se sećam ima šraf na kraju šipke, letve volana koji kad se odvrne sve ide dole iz kabine. Sad ono što se ne sećam je da li je unutra ili napolju taj šraf...
Mislim da je spoj unutra u kabini...
JaMaL napisao:Nigy, Doro,
Jel postoji nacin da se skine gornji deo volana bez skidanja bilo cega oko turbine?
Moram da skinem sve sto ide u kabinu od letve... dakle letvu ne diram samo onaj veliki sraf na njoj i ono sto ide u kabinu...
Jel ima neki nacin da se tome pridje bez rasklapanja motora i izolacije oko downpipe-a, ako je neko radio?
Zahvaljujem. Uvažiću većinu saveta ako se odlučim za alfine viljuške.kilson napisao:Bks ako planiras to da radis, odmah da ti napomenem par stavki koje bi trebao korigovati;
-Donja ramena postavi vislje u odnosu na original, i odmah ukalkulisi visinu automobila pre fiksiranja za shasiju kako bi imao idealno ravnu horizontalnu poziciju: centar rotacije kacenja na shasiju - centar ose rotacije donje kugle.
-Na donja ramena slobodno ubaci lagere umesto klasicnih silent blokova.
-Opruge 2.25' su plafon, nemoj ici na sire zbog provlacenja kroz gornju viljusku.
-Gornju viljusku bi valjalo da otvoris znacajno kako bi generalno provukao coilover.
-Na upornicu koja stabilizuje poziciju gornjeg ramena, obavezno nabaci uniball.
-Na kacenje gornje viljuske, slobodno nabaci uniball umesto silent bloka.
-Kacenja coilovera su na malo losijoj poziciji i zahtevaju malo tvrdju oprugu, a pored toga nemas mnogo prostora za igranje sa castor-om.
Naravno, ako ides na torzije, zaboravi neke od ovih stavki.
Da, fabricki stoje horizontalno ali kada hoces da je spustis onda krajevi idu na gore sto se moze korigovati povecanim uglom gornjeg ramena (ja sam ubacio gore kuglu sa duzim "nosom"). Obrati paznju na glavcinu i kakva su kacenja. Kod Alfe donja kugla gleda na dole, dok je kod Lade usmerena na gore. Samo to ti vec diktira kako ce ti biti postavljeno rame i gde ti je idealna pozicija. Npr, za istu visinu;A jel i na Alfi stoje potpuno horizontalno kad auto miruje? Ja sam planirao da je kačim tako da centar ose silent bloka bude na visini od 55 mm od najniže tačke šasije (kao što je po uptustvu kad se stavljaju ručno pravljene viljuške) i da mi pri tom viljuške budu u potpno horizontalnom položaju a klirens toliki da jedva pređem zakonski obaveznu prepreku od 10 cm sa 195/50 15 pneumaticima.
Suvise komplikovano za moj ukus...Zbog tog malog otvora na gornjoj viljušci (ramenu, ili šta je već), mi se mota po glavi da bi najpametnije bilo koristiti sistem sa upornicom i coilover-om, što bi englezi rekli "pushrod suspension".
Posmatraj donje rame kao polugu, npr zamisljena linija kacenja amorta u donjoj zoni kod mekfersona se zavrsava negde van tocka (dalje od karoserije), dok je kod Alfe i vecine automobila sa dvostrukim ramenima donja pozicija kacenja dosta povucena ka karoseriji. Samim tim, tocak dosta jacom silom deluje na amort. Btw, kod alfe amorti ne stoje pravo (ni sa jedne strane kada ih posmatras); blago su u donjoj poziciji istureni ka napred i ka tocku. Mislim da je 10 stepeni ka tocku, a 7 stepeni ka napred.Ovo za poziciju coilover-a mi nije baš jasno, koliko sam primetio on bi morao da stoji poprilično vertikalno, pa zar onda nije potrebna slabija opruga, koliko ja znam - što je opruga pod većim uglom u odnosu na vertikalu - to je potrebno da bude jača i da se taj koeficijent povećava srazmerno sa povećanjem ugla opruge u odnosu na vertikalu.
Verujem da je ovo dosta lakse da bi prosao atest (ukoliko moras imati std)... U drugom slucaju bih isao na pravljeno i to po modelu Alfe sto se tice pozicije kacenja, ali i malim doradama u smislu omogucavanja dodatnog stelovanja.No, za gornju viljušku je u igri i Ladina viljuška pa ćemo još videti šta je najoptimalnije rešenje.
Upravo tako, i potpuno se slažem da je to nepotrebno masivna i robusna viljuška za S7 ali kao što si i sam zaključio - atest je problem i zbog njega mi trebaju seriski delovi.Santino napisao:@bks
Koliko razumem ti svakako moras ici na atest? Jel tako?
Da li zbog toga hoces serijske komponente da ugradjujes ili je nesto drugo u pitanju?
Pitam to jer ako zelis da uzmes donju viljusku sa transaxla bolje bi bilo da je napravis iz pocetka, uzasno je teska i po meni nije za S7...
Sve jasno sad, nisam odmah ukapirao na šta si mislio.kilson napisao: Posmatraj donje rame kao polugu, npr zamisljena linija kacenja amorta u donjoj zoni kod mekfersona se zavrsava negde van tocka (dalje od karoserije), dok je kod Alfe i vecine automobila sa dvostrukim ramenima donja pozicija kacenja dosta povucena ka karoseriji. Samim tim, tocak dosta jacom silom deluje na amort. Btw, kod alfe amorti ne stoje pravo (ni sa jedne strane kada ih posmatras); blago su u donjoj poziciji istureni ka napred i ka tocku. Mislim da je 10 stepeni ka tocku, a 7 stepeni ka napred.
Aha, ide De Dion sa 75ice uz određene modifikacije. Samo moram još da vidim šta ću sa poluosovinama, obzirom da koristim BMW-ov diferencijal.kilson napisao: Da li si ti razmisljao o De Dionu za Lotusa?
Ako ides na njega i bmw diff, 99% sam siguran da ces imati prostora za adaptere kojima ces moci da ih vezes. deDion ti je mnogo bolje resenje u odnosu na live axle, a ukoliko te zanima i da malo driftujes onda cak i od nezavisnih ramena.BKS_tmo napisao:Aha, ide De Dion sa 75ice uz određene modifikacije. Samo moram još da vidim šta ću sa poluosovinama, obzirom da koristim BMW-ov diferencijal.