Zaista nisam bio u toj situaciji na snegu u proteklih 5 godinaDragon napisao:Jugisa, pusti ti zakon...ne znam koliko dugo vozis, ali siguran sam da si bio u situaciji da ne mozes da ukocis i da klizas prema drugom autu, nemocan si, molis se onom gore da te nekako zaustavi. Ja sam bio nekoliko puta u takvom sranju i sve je bilo mojom krivicom.






U porodici imamo tri vozila, dva sa zimskim gumama (od toga jedan ima ABS) i jedan sa letnjim tokom zime, ovaj sa letnjim predje najvise km i jedini je do sada putovao vise puta 100km dalje od mesta gde zivimo. Tako da dobro znam kakve su razlike izmedju automobila sa zimskim gumama (a i sa M+S jer sam ih imao) i letnjim, ali licno ne verujem u fenomen, letnja guma stoji u mesto a zimska se penje uz mastnu banderu kako se cesto moze cuti po forumima. Podesavanje oslanjanja je jako bitna stvar i dobro znam koja je razlika kada je podeseno fabricki i kad nije i to jako mnogo utice bas u tim kriznim situacijama kada auto ima problema sa trakcijom. Znam da je tesko poverovati, ali moj Yugo mnogo manje bezi preko nosa po snegu sa letnjim gumama nego caletov reno 11 sa zimskim iako imamo istu sirinu guma.
Ja sam pogresno shvacen (klinac, malo ikustvo, vozi tatin Yugo, znam kako ljudi razmisljaju), ja nisam protiv zimskih guma, daleko od toga, i ja ih preporucujem svima koji imaju mogucnosti za njih, ali mislim da postoji jedna doza nerealnosti po pitanju toga, donedavno su svi vozili sa letnjim gumama a sad odjednom svi na forumu (uopsteno na svim) voze ceo zivot sa zimskim gumama i sa letnjim gumama ne moze iz mesta da se pokrenu a zimska se penje uz 50% nagiba... Zaista u takve svari ne mogu da verujem. I postoji jako velika razlika izmedju kvaliteta jeftinih brendova i onih skupljih i zimske jeftine gume nisu nista tako specijalno i ne treba se zavaravati. One mogu da se nose sa skupljim letnjim brendovima na snegu i ledu (samo po sari i minimalno meksoj strukturi (i to ima jako malo izuzetaka da je veca razlika)), po vlaznom su maltene izjednacene ili malo gore a po suvom su najcesce mnogo gore (pogotovo sa porastom temperature). A ja ne mogu da zamislim da u celoj Srbiji padne sneg na pocetku sezone i neprekidno do kraja sezone ostane na kolovozu. I moja zamisao bezbednosti je takva da barem u mom kraju kuda se ja krecem (prakticno samo Backa), bi bilo bolje po mom misljenju da neko ulozi 200e u cetiri redovne letnje gume (kazem 200e, jer ajd ne moraju svi da kupuju top brendove sa niskim profilom od 400e), da vozi tih 10 meseci dok su temperature preko 10+ stepeni i onda da ne vozi ta dva meseca nego da neko kupi 4 polovne letnje i zimske za 200e nekoliko godina stare i da veruje da je u narednih 3-4 godine vrlo bezbedan (jer ljudi kazu da bilo koja zimska je bolja od letnje), a cesto se desi da voze i duze jer kako guma stari tako otvrdne pa se manje trosi. Ne mogu nigde da nadjem sad, ali negde u statistikama je bilo da valjda negde oko 80% ozbiljnih saobracjnih nesreca se desava po vedrom danu. Takodje iako za 99% ljudi je bitna dubina sare meni je bitnija starost guma odnosno njen sastav, ona godinama stvdne a upravo mekoca gume je jedna od najbitnijh stvari po pitanju trenja. Sara sluzi da se izbaci rastresit materijal sa cvrstog tla/kolovoza , sto usustini omogucava gumi da dodje do cvrstog tla preko kojeg se trenjem pokrene auto... I meni je zao sto ja ovo ne mogu nekim testom neke institucije da potkrepim jer nisam nikad video da je neko uradio test neke gume recimo 10 godina stare sa 4mm sare i recimo da su uzeli novu, obrijali saru do 4mm u uporedili kolika je razlika zaista u tome. Ja se slazem da skuplji proizvodjaci preteruju sa cenama ali ta cena nije samo placanje imena nego najcesce i mnogo veceg kvaliteta... Imam michelin gume na autu, 5 godine stare, kupio sam novu savu za rezervnu gumu prosle godine, ova sava je minimum 2 puta tvrdja po sastavu cak iako je 4 godine mladja... Sto sigurno ima mnogo veze sa prijanjanjem vozila.
U svakom slucaju, ja sam vec jednom pisao tu na forumu i pozdravljam Alfa Romeo forum u nastojanju da povecaju svoju bezbednost posto je jedan od retkih foruma gde se prica o zimskim gumama ne svodi, koja zimska guma je bolja, trajal, sava ili da li vredi uloziti par stotina din vise i kupiti tigar, nego se prica o nekom srednjem i premijum segmentu.
I znam da ste mnogi gledali snimke testova, znam da imaju nameru da ubede ljude da koriste zimske gume, ali ponekad bas preteruju... Evo taj snimak koji je postavljen iznad u prvom testu ne znam kako to crveni auto koci kada se okrecu tockovi bez prekida dok se belo vozilo zaustavlja... 1-2 sekunde pre 1min se to lepo vidi. Ili taj ABS bas slabo funkcionise... Mada je to zaista bas ekstreman primer jer te letnje gume su prakticno blize sliku sa jako malo sara. Evo jedan primer od mene:
" onclick="window.open(this.href);return false;