Ne bih se igrao sa tim. Nije to bas "preslikavanje jedan na jedan" tipa :"Dosuo sam X litara sto je XX% od ukupnog kapaciteta, pa ne bih trebao da menjam ulje."
Ja menjam ulje na 8k. Nekako se uvek tako zadesi
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
uglavnom da ti pojasnim problem, prvo ulje u 2.0ts mi je bilo 20k i trosio je preterano, nisam merio ali mislim da je islo i do 1L na 1000km.. i predjoh na Q8 F1 po preporuci foruma, i posle predjenih 1000km potrosio je 500ml, odnosno potrosnja se prepolovila.. e sad nesto razmisljam ako je F1 ulje za dakar, britanski sampionat i tako dalje.. da li je tako sofisticirano ulje potrebno za motor starog kova kao sto je 2.0ts.. da li se isplati da uzmem ponovo Q8 ali nesto klasicnije i malo gusce.. da li to moze da da dodatne rezultate po pitanju smanjenja potrosnje ulja?? vidim imaju u ponudi 15w40, ali onda ispada da je to redje od 10w50 na radnoj temepraturi..dekideki napisao:prosto receno, ali ne i previse tacno i pravilno, gusce je ono sa vecim brojem.
prvi broj, na primer iz 10W-50 ono 10W prikazuje koliko je gusto pri hladnom startu, odnosno bukvalno zimi (W je od reci Winter). znaci da je na istoj temperaturi redje od 20W, odnosno gusce od 5W ili 0W. 10W moze bez frke da pali na -20C dok 20W moze samo do -10C. imaju brz protok na tim temperaturama, osnosno manje su sanse za "suv" hladan start.
drugi broj, ono 50 znaci koliko je gusto pri radnoj temperaturi npr. 80-110C. gusce je od 40 a redje od 60.
Malo je naša pozicija nezgodna jer svi vozimo polovna vozila, a kako se od prvog dana vlasnik ponašao, ostaje samo da se nagađa, pa su i ove razlike u potrošnji ulja samim tim još veće.starac vujadin napisao:Ako ti auto troši 500 ml i ako ti auto troši litar ulja na 1000km to su prevelike vrednosti i znak da je motor zreo za remont. Ništa ne postižeš time što ćeš smanjiti potrošnju, osim što ćeš nešto kao uštedeti para na kratak rok, a u stvari izgubiti na dući daljim izmaranjem bolesnog motora.
Bolje je da koristiš kvalitetno ulje od ulja slabijeg kvaliteta, a ne da li koristiti ulje koje se troši.
Da li misliš da je tvom motoru bolje ako troši manje ulja i da si time rešio eventualni problem ili je uzrok nešto drugo? To bi bilo isto kao da imaš zubobolju, a nećeš da ideš kod zubara nego uzimaš sve jače lekove protiv bolova, a gangrena ostaje. Tome služi Selenia HPX.