![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Uzgred, vidim ja... nešto su se performanse popravile - znači ne zapinju kapice, ne kvare aerodinamiku!
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Ovo iz citata je ključna stvar, vratiću se na to...nidza napisao:Ne zabiravite da ipak pričamo o automobilu koji je sasvim upotrebljiv u normalnom saobraćaju, ekonomičan, praktičan, krajnje prihvatljiv za održavanje.
Odgovor... ne osporavam i nisam osporavao tu ideju ni jednog trenutka, samo sam preispitivao odnos cena/performansi takve odluke i krajnjeg rezultata iste u odnosu na unapred odredjenu svrhu i sustinu automobila na kome se to radi...u temi o remapu turbo-dizela nije javio niko da osporava ideju tuninga turbo-dizela ili remapa uopšte. Zašto je to tako? Samo mi na to pitanje treba odgovor, ostalo mi je jasno.
Ovo je trebalo da bude prva rečenica...JaMaL napisao: Ja sam prvi za da uzmes sta god i izvuces iz njega sta mozes... da li ces da overclockujes komp ili remapiras ecu...
Odnos cena/performanse kod remapa turbo-dizela je kudikamo povoljniji od tog odnosa kod atmo-benzinca. Zbog toga se ljudi i odlučuju za turbo-dizela - tu se lako sa 115KS dođe do skoro 150KS i do skoro 360Nm... Subjektivni osećaj je da se za 100-200€ prešlo u sasvim drugi auto. Slično evoluciji od 1.9JTD ka 2.4JTD... Kao i remap 2.4JTD, kada se dobije negde oko 250KS, koje su normalno 24/7 "vozljive".JaMaL napisao:...ne osporavam i nisam osporavao tu ideju ni jednog trenutka, samo sam preispitivao odnos cena/performansi takve odluke i krajnjeg rezultata iste u odnosu na unapred odredjenu svrhu i sustinu automobila na kome se to radi...
Odgovor je bio (isto premotaj...) da je to precenjeno i nesrazmerno skupo. Kad god proizvođač/diler nude nešto iz takozvanog "dodatnog paketa opreme" (sportski paket, xenoni, alu felne, koža, šiber,...) u pitanju je neopravdano dranje kupca. Primer: originalni xenon far (sa "Bosch" projektorima) za GT je oko 830€ ili 1660€ za dva fara. Retrofit postojećih GT farova sa poznatim "Koito" projektorima košta oko 300€. Pri tome je "Koito" superioran u odnosu na projektore koji se ugrađuju u A4, A6, M3, X5... Te projektore koristiš 24/7, kao i remapovanog turbo-dizela, a "pravi sportski auto"...? Čak i kad bi ga neko dobio na poklon, održavanje "pravog sportskog auta" u ovoj zemlji je... svi znamo.JaMaL napisao: ...analogno tome pitao sam da ako neko zeli te performanse za te pare zasto lepo ne kupi pravi sportski auto... premotaj i vidi...
Sasvim ispravno - nikad ne bih uradio neke stvari na Alfi, ali i ne učestvujem takvim temama, sa "tuning/styling" idejama u rasponu "smešno-tužno"... Pogledam neke komentare, baš da vidim da li smo napredovali, pa odem u drugu sekciju/temu...... ako neko zeli da se upuca u nogu ... njegova noga... i pare...
Ok jasno je da su sada 159 sa 1.8tbi i 2.0jtdm dosta skuplje (jer su mladji modeli) ali ce vremenom to doci na svoje mesto. Doduse ne znam da li se i kako ovaj 1.8tbi slaze sa plinom, ako se slaze to bi onda bila fina kombinacija jeftine voznje i dobrih performansi :-) Uzgred kako se u opste uklapaju remap i plin (verujem da je neko sa turbo benzincem i to probao)?dusanGT napisao:Kada bi cena nabavke i eksploatacije bila u rangu 1.9JTDm uvek bih se odlučio za 1.8 turbo-benzin, iz razloga koji su jasni... Jedini problem je što su sistemi sa 1750TBi (remapom se dobija 240KS i 415Nm) ili 2.0JTDm (1956cm³, remap ide na oko 210KS i 410Nm) nesrazmerno skuplji od 1.9JTDm (1910cm³)...