Jel imao neko problema sa ovom greškom?
Kvantitet vazduha 2....to FES izbacuje
pre 10 dana sam imao 3 greške...obrisao...auto nije radio od tada jer sam krenuo u avanturu farbanja farova...sinoć sklopio sve...ko velim aj da očistim MAP senzor...bio katastrofa prljav.
upalim...vozim lagano do postizanja radne temp....autoput....potpim gas....guta asfalt...
i cap....izbaci mi na displeju grešku na motoru...kao i crvenu lampicu na cajgeru...
preko 2000 neće....nešto malo...
dođem do kuće....ugasim-upalim, ništa...ASR off....gas...potpisuje....u leru...pumpam...ništa...
jutros nakačim FES....opet ova greška...obrišem...upalim...eto je....
čitah forume al konačnog odgovora nema.....nagađanja samo ...EGR uglavnom okrivljuju...
aj sad vi....
P1238 greška... REŠENO
- Darkstar
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.5 V6 2002
ex Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2002 - Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Novi Beograd
- BaneT
- Garaža: AR 156 SW 1.9 jtd 103kW 2003 god.
Post
Re: P1238 greška...
jesam...ma sve...
videću...praviću testove čim se vrnem s posla.
svodi se na MAF bar na forumima (80%)..... a vidim da su podeljena mišljenja oko čišćenja istog....ako on prebacuje vrednosti....otkazao je on.... i ako ga očistim (a shebem ga) nisam ništa izgubio
videću...praviću testove čim se vrnem s posla.
svodi se na MAF bar na forumima (80%)..... a vidim da su podeljena mišljenja oko čišćenja istog....ako on prebacuje vrednosti....otkazao je on.... i ako ga očistim (a shebem ga) nisam ništa izgubio
- Darkstar
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.5 V6 2002
ex Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2002 - Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: P1238 greška...
ja sam ga cistio jedno 2x i nisam s..o, koristio sam izopropil alkohol, nema sta da se s.. u njemu ako pazis
- BaneT
- Garaža: AR 156 SW 1.9 jtd 103kW 2003 god.
Post
Re: P1238 greška...
FES prijavljuje da je pritisak veći od traženog....minimalno u leru, pod opterećenjem dosta veće...
što se tiče same količine...tražena je oko 300, a dobija preko 500
kada pređem nekih 100 na sat i 2500 obrtaja javlja grešku ....ali P0238 (boost presure) i odseče na 2000 max br obrtaja........po gašenju kola ona nestaje....
što se tiče MAF-a...vidim da je sporan taj "topli film"....javljam ishod...
što se tiče same količine...tražena je oko 300, a dobija preko 500
kada pređem nekih 100 na sat i 2500 obrtaja javlja grešku ....ali P0238 (boost presure) i odseče na 2000 max br obrtaja........po gašenju kola ona nestaje....
što se tiče MAF-a...vidim da je sporan taj "topli film"....javljam ishod...
- BaneT
- Garaža: AR 156 SW 1.9 jtd 103kW 2003 god.
Post
Re: P1238 greška...
da osvežim topik....problem i dalje nije rešen a u međuvremenu urađeno sledeće:
očišćen MAP
očišćen MAF
očišćen EGR (ustanovio da na dolaznoj grani je već stavljena blokada...ali sa rupicama da smanji protok), FES sada pokazuje rad ovog ventila
očišćeni svi kontakti
proverena creva
i juče najveseliji deo...skidanje turbine...čitajući forum, narod okrivljuje zaprljana krilca...turbina olizana do sitnica (jedva je otvorili)
upalio auto i krenuo u test vožnju.....i opet isto
u zoni 2500-3000 izbaci tu drugu grešku i ćao....
Kada skinem konektor sa protokomera....ide kao baba (odns. kao kad upali grešku 0238).....3200 rpm je max...ali mi tada ne izbacuje grešku 1238...
to be continued......
očišćen MAP
očišćen MAF
očišćen EGR (ustanovio da na dolaznoj grani je već stavljena blokada...ali sa rupicama da smanji protok), FES sada pokazuje rad ovog ventila
očišćeni svi kontakti
proverena creva
i juče najveseliji deo...skidanje turbine...čitajući forum, narod okrivljuje zaprljana krilca...turbina olizana do sitnica (jedva je otvorili)
upalio auto i krenuo u test vožnju.....i opet isto
u zoni 2500-3000 izbaci tu drugu grešku i ćao....
Kada skinem konektor sa protokomera....ide kao baba (odns. kao kad upali grešku 0238).....3200 rpm je max...ali mi tada ne izbacuje grešku 1238...
to be continued......
- BaneT
- Garaža: AR 156 SW 1.9 jtd 103kW 2003 god.
Post
Re: P1238 greška...
sad baš guglam kako se resetuje ecu...
pošto mi 3 stavke kopkaju mozak:
1. ecu....ako neko zna kako se resetuje nek napiše...preko FES moguće ili ne?
2. Ventil turbine....onaj na gornjem veznom limu
3. Protokomer
pomagajte drugovi...danas imam neke sastanke a oko noktiju sve crno
pošto mi 3 stavke kopkaju mozak:
1. ecu....ako neko zna kako se resetuje nek napiše...preko FES moguće ili ne?
2. Ventil turbine....onaj na gornjem veznom limu
3. Protokomer
pomagajte drugovi...danas imam neke sastanke a oko noktiju sve crno
- Sauriann
- Drug Član
- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: P1238 greška...
Odvezi auto kod majstora kako bi sebi sačuvao živce. Stavke očišćen MAP i očišćen MAF ne moraju da znače ništa ali i mogu mnogo (čime, kako, da li si siguran da ih nisi sj...o).
Reset ECU ti ne pomaže a ventil na gornjem veznom limu možeš da proveriš kod masjstora (stave nov pa probaju) ili možeš sam da ga prebaciš od nekog kolege. Pogledaj dobro crevce na tom ventilu ja sam imao slične simptome i rešio sam ga skraćivanjem istog jer je imalo malu pukotinu na kraju creva gde je vukao vazduh...
pozz
Sad sam progooglao malo:
"Got the 1238 error. First thing, check the hoses and especially the Pierburg-to-turboactuator small hose (spoiler - mine was split). EGR and MAF have little to to with this error. Do a test for Desired vs Intake Air Quantity and a test for Desired vs Boost Pressure. Do not buy expensive parts like MAF or EGR before checking."
Na kraju kaže da poslednje diraš MAf i EGR (čitiš ili menjaš) kako bi znao na čemu si...
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... y-2-a.html
Reset ECU ti ne pomaže a ventil na gornjem veznom limu možeš da proveriš kod masjstora (stave nov pa probaju) ili možeš sam da ga prebaciš od nekog kolege. Pogledaj dobro crevce na tom ventilu ja sam imao slične simptome i rešio sam ga skraćivanjem istog jer je imalo malu pukotinu na kraju creva gde je vukao vazduh...
pozz
Sad sam progooglao malo:
"Got the 1238 error. First thing, check the hoses and especially the Pierburg-to-turboactuator small hose (spoiler - mine was split). EGR and MAF have little to to with this error. Do a test for Desired vs Intake Air Quantity and a test for Desired vs Boost Pressure. Do not buy expensive parts like MAF or EGR before checking."
Na kraju kaže da poslednje diraš MAf i EGR (čitiš ili menjaš) kako bi znao na čemu si...
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... y-2-a.html
- darkbgd
- Garaža: Alfa Romeo 147 Q2 JTDm
- Lokacija: Pozarevac
- Lokacija: Pozarevac
- BaneT
- Garaža: AR 156 SW 1.9 jtd 103kW 2003 god.
Post
Re: P1238 greška...
saurian....čitao sam tvoj topik...creva su ok...
za ecu....hm.....ovo je počelo da se dešava posle pranja motora (slučajno ili ne ostaje da se vidi)...
neverovatno ali ne nađoh nigde kako se ecu resetuje....sem onog sa akumulatorom ali to za jtd ne važi
za ecu....hm.....ovo je počelo da se dešava posle pranja motora (slučajno ili ne ostaje da se vidi)...
neverovatno ali ne nađoh nigde kako se ecu resetuje....sem onog sa akumulatorom ali to za jtd ne važi
- BaneT
- Garaža: AR 156 SW 1.9 jtd 103kW 2003 god.
Post
Darko sunce ti žarko....upišah se od smeha!!!
Ovog šaljivdžiju upoznah u subotu...kod svog prvog komšije....sa kojim sam juče skidao turbinu....
Re: P1238 greška...
a vidim ovde ima i vickastih...darkbgbd napisao:daj prvom komsiji da ti to zavrsi
Darko sunce ti žarko....upišah se od smeha!!!
Ovog šaljivdžiju upoznah u subotu...kod svog prvog komšije....sa kojim sam juče skidao turbinu....
- Darkstar
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.5 V6 2002
ex Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2002 - Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: P1238 greška...
Nema za dizela ecu reset, kao sto se radi kod benzinca, jedino da skines klemu na par sati, mozda pogubi neke parametre, mada ne verujem da ista moze da pomogne, i naravno moras da imas code za cd posle toga
- Dragon
- Saradnik Uprave
- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: P1238 greška...
Meni je ovde cudno sto, kad otkacis protokomer, auto ne ide kako treba. Jer bi tada trebalo da prihvati neke srednje vrednosti i da ide maltene normalno, uz nesto vecu potrosnju goriva. Isprobavao sam to kad mi je iznenada riknuo protokomer, vozio sam 200 km bez njega i povlacila je najnormalnije. Covek da se upita cemu protokomer uopste...
Sto kaze Sauriann, najbolje je da ga prepustis majstoru, jer oni u servisima imaju i drugi MAP i MAF i overboost, pa mogu da probaju razne varijante.
Sto kaze Sauriann, najbolje je da ga prepustis majstoru, jer oni u servisima imaju i drugi MAP i MAF i overboost, pa mogu da probaju razne varijante.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- BaneT
- Garaža: AR 156 SW 1.9 jtd 103kW 2003 god.
Post
Re: P1238 greška...i 0238-overboost
bez brige...prvi komšija i jeste majstor...
da se vratimo na temu, problem je REŠEN !
Prvo sam zamenio protokomer....što je rezultuvalo sklanjanjem 1238 greška.
test vožnja....cvrc...opet se pojavi problem preko 3000 obrtaja- sa overboostom i 0238 pokaže FES.
što nas je vratilo na stavku 2 iz jednog od mojih prethodnih postova...
Pirbur ventil, koji daje vakum turbini....dakle kao i Saurionov problem...
zamenili odmah i ventil....test vožnja i WOALA....
ostalo je još jedno pitanje koje me muči, a to je AIR INTAKE.....opet je visok...300 je tražena....sa ovim protokomerom mi daje 400....sa starim 500...ponavljam, kad se otkači konektor onda je 2900
koliko je vama vrednost ove stavke?
napomena: EGR je zatvoren ali delimično....postavljen je lim sa rupicama...da li ima veze ili ne...mislim da više ne nego da.....
MAP sam još jednom prao ali iste su vrednosti...skinuću sa drugarove pa probati sa njegovim....
Testirao sam komšijinu alfu (jtd 8V-čipovana) i njemu pokazuje u leru 50 jedinica....traženih je isto 300....
da se vratimo na temu, problem je REŠEN !
Prvo sam zamenio protokomer....što je rezultuvalo sklanjanjem 1238 greška.
test vožnja....cvrc...opet se pojavi problem preko 3000 obrtaja- sa overboostom i 0238 pokaže FES.
što nas je vratilo na stavku 2 iz jednog od mojih prethodnih postova...
Pirbur ventil, koji daje vakum turbini....dakle kao i Saurionov problem...
zamenili odmah i ventil....test vožnja i WOALA....
ostalo je još jedno pitanje koje me muči, a to je AIR INTAKE.....opet je visok...300 je tražena....sa ovim protokomerom mi daje 400....sa starim 500...ponavljam, kad se otkači konektor onda je 2900
koliko je vama vrednost ove stavke?
napomena: EGR je zatvoren ali delimično....postavljen je lim sa rupicama...da li ima veze ili ne...mislim da više ne nego da.....
MAP sam još jednom prao ali iste su vrednosti...skinuću sa drugarove pa probati sa njegovim....
Testirao sam komšijinu alfu (jtd 8V-čipovana) i njemu pokazuje u leru 50 jedinica....traženih je isto 300....
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: P1238 greška...
Moguće je da protokomer (MAF) nije odgovarajući (tj. nije u skladu sa ZAR brojem): na starijim JTD 8v (CF3) se meri izlazni napon MAFa (veći napon je posledica većeg protoka vazduha kroz MAF), a na novijim JTDm 16v (CF4) sa MAFa se meri vremenski interval (u milisekundama) u kojem se desi određeni protok vazduha (manji interval za određeni protok je posledica većeg ukupnog protoka)... Verovatno im se zbog toga i cena razlikuje - MAF za JTDm 16v je 2.5 puta skuplji od MAFa za JTD 8v.
Pored toga, moguće je da se i u okviru iste generacije motora (tvoja je pretpostavljam CF3) originalni MAF zameni nekim neodgovarajućim. Ako se zbog ugradnje neodgovarajućeg MAFa meri veći protok nego što je realni, ubrizgavaće se i veća količina goriva, pa bi moglo da bude i crnog dima iz auspuha, više nego što je uobičajeno.
A moguće je i da je sve u redu, ali da dijagnostika (FiatECUScan), iz nekog razloga, daje pogrešne vrednosti protoka. Probajte dijagnostiku u vožnji i uporedite "Desired air intake quantity..." i "Air intake quantity".
Pored toga, moguće je da se i u okviru iste generacije motora (tvoja je pretpostavljam CF3) originalni MAF zameni nekim neodgovarajućim. Ako se zbog ugradnje neodgovarajućeg MAFa meri veći protok nego što je realni, ubrizgavaće se i veća količina goriva, pa bi moglo da bude i crnog dima iz auspuha, više nego što je uobičajeno.
A moguće je i da je sve u redu, ali da dijagnostika (FiatECUScan), iz nekog razloga, daje pogrešne vrednosti protoka. Probajte dijagnostiku u vožnji i uporedite "Desired air intake quantity..." i "Air intake quantity".
Alfa je stil... ostalo je status...
- BaneT
- Garaža: AR 156 SW 1.9 jtd 103kW 2003 god.
Post
Re: P1238 greška...REŠENO !!!
Zaboravio sam da napišem da je problem rešen...čisto ako neko bude nekad koristio search opciju ...
dakle problem mi je bio na egr-u...iako je čist kao suza bio...
imao je tu podločku da smanji protok vazduha....podloška je bila izbušena...da se EGR ne zatvori skroz...ali je povećavala parametre i izbacivala mi grešku 1238...
skinuo pločicu i sada je motor nešto tiši i mirniji....
dakle problem mi je bio na egr-u...iako je čist kao suza bio...
imao je tu podločku da smanji protok vazduha....podloška je bila izbušena...da se EGR ne zatvori skroz...ali je povećavala parametre i izbacivala mi grešku 1238...
skinuo pločicu i sada je motor nešto tiši i mirniji....