ABS Bosch modul - REMONT
- miloradpapic
- Garaža: Alfa Romeo 147 JTD distinctive '02
Morimoto h1+Philips 85122 rebase - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Mirijevo, Beograd
Post
Re: ABS Bosch modul - REMONT
moram da kazem da sam prema preporuci otisao kod jednog coveka koji se uopste nebavi popravkama, ali kompjutersku problematiku izuzetno dobro poznaje, i pristao je da pomogne. uradili smo dijagnostiku preko Boshove originalne dijagnostike i provozali se malo.
on je siguran da problem ne potice od ABS modula, vec najverovatnije zubci na tocku koji su ili ponegde otpali ili napukli. dogovorio sam se da ove nedelje oteram auto da on poskida sve tockove i proveri koji je u pitanju. ako to bude, samo cemo zameniti i ja se nadam resiti stvar.
ludokosti: hvala ti sto se interesujes, ja cu nastaviti da pisem o rezultatima
on je siguran da problem ne potice od ABS modula, vec najverovatnije zubci na tocku koji su ili ponegde otpali ili napukli. dogovorio sam se da ove nedelje oteram auto da on poskida sve tockove i proveri koji je u pitanju. ako to bude, samo cemo zameniti i ja se nadam resiti stvar.
ludokosti: hvala ti sto se interesujes, ja cu nastaviti da pisem o rezultatima
- Darkstar
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.5 V6 2002
ex Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2002 - Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: ABS Bosch modul - REMONT
Kakvi zubci na tocku? Ja sad preturam po mozgu i ne secam se da sam video neke zubce da ima tocak.
- miloradpapic
- Garaža: Alfa Romeo 147 JTD distinctive '02
Morimoto h1+Philips 85122 rebase - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Mirijevo, Beograd
Post
Re: ABS Bosch modul - REMONT
ajd sad da ne lupam kako se to tacno zove. koliko sam razumeo, to je nazubljeni disk koji se nalazi negde iza kocionih diskova. kako se tocak okrece tako se i taj disk okrece a senzor registruje prolazak nazubljenog dela (kao nula i jedinica u digitalnoj tehnologiji). ako je neki od tih zubaca ostecen, zbunice senzor ili abs modul sto moze da registruje kao proklizavanje
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: ABS Bosch modul - REMONT
Kod nekih vozila postoji taj "nazubljeni" disk, a kod nekih (kažu da je i kod 147ce taj sistem) je u ležaju neka vrsta magneta kojeg "čita" ABS senzor. Ako se zbog dotrajalosti ležaja desi nešto i sa tim magnetom, svi sistemi vezani za ABS mogu da rade problematično. Slično može da se dešava i kod starijih vozila (kažu majstori), ako je homokinetički zglob na ivici upotrebljivosti.
Milorade, u kakvom stanju su ležajevi (8520din je prednji ležaj u Kit Commercu u NS) na točkovima tvoje 147ce?
Milorade, u kakvom stanju su ležajevi (8520din je prednji ležaj u Kit Commercu u NS) na točkovima tvoje 147ce?
Alfa je stil... ostalo je status...
- dovlax2
- Garaža: 156 2.4jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: ABS Bosch modul - REMONT
pročitao sam celu temu, pa reko da pomognem malkice kolegi
. milorade, tvoj problem je najverovatnije u 2 stvari: 1. neki čitač abs ili 2. taj "nazubljeni disk". taj nazubljeni disk imaju i 147 i 156 i gt, on vrlo lako može da se ošteti(iskrivi od udarca, zaprlja se od kočionih pločica i sl.) on stoji na glavčini od točka. inače abs je magnet koji radi na principu elektromagnetne idukcije.( dosta glavnih senzora u autu su na tom principu, senzor položaja radilice, bregaste itd)
milorade, bilo šta da ti je u kvaru od ova 2 je lako rešivo, jedino što je malo skuplje.
ako ti je otišao "nazubljen" deo koje je parče lima ali se može jedino zameniti sa glavčinom i naravno ležajem. abs senzor ili ti čitač je isto vrlo lako zameniti i mislim da možeš uzeti i polovan.
p.s. pregledaj obavezno i kablice i konektor od abs senzora!
p.s.2 abs senzori i samim tim i "nazubljeni" deo se nalaze na zadnjem levom i prednjem desnom točku
ako treba još neka pomoć tu sam, nadam se da sam barem malo pomogao

milorade, bilo šta da ti je u kvaru od ova 2 je lako rešivo, jedino što je malo skuplje.
ako ti je otišao "nazubljen" deo koje je parče lima ali se može jedino zameniti sa glavčinom i naravno ležajem. abs senzor ili ti čitač je isto vrlo lako zameniti i mislim da možeš uzeti i polovan.
p.s. pregledaj obavezno i kablice i konektor od abs senzora!
p.s.2 abs senzori i samim tim i "nazubljeni" deo se nalaze na zadnjem levom i prednjem desnom točku
ako treba još neka pomoć tu sam, nadam se da sam barem malo pomogao
- speedhunter
- Garaža: 155 Q4
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: ABS Bosch modul - REMONT
Ako fizicki ne nadje neko ostecenje...
treba ti ovo

Monitoring sva 4 tocka,posebno zajedno kako god...
treba ti ovo

Monitoring sva 4 tocka,posebno zajedno kako god...
But once you get locked in to a serious drug collection,
not that we need it at all for the trip,
The tendancy is to push it as far as you can...
not that we need it at all for the trip,
The tendancy is to push it as far as you can...
- miloradpapic
- Garaža: Alfa Romeo 147 JTD distinctive '02
Morimoto h1+Philips 85122 rebase - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Mirijevo, Beograd
Post
dusane, da li mislis da su ovo uobicajene stvari na trapovima i da ne bi smele da uticu na senzore u toj meri. mislim zato sto se jos niko nije javio sa slicnim problemom zbog silena, kinetika ili lezaja.
ne bih se upustao sam u skidanje nazubljenog dela, to cu ostaviti majstoru
covek koji bi to radio mi je nesto pricao da bi oterao auto prvo na tehnicki na valjke, gde bi svaki ticak posebno pratio dijagnostikom i na naj nacin ustanovio koji tocak salje pogresne podatke, pa bi taj tocak rastavljao i trazio uzrocnika
speedhunter koji uredjaj moze da vrsi takva merenja?
nisam uradio merenje otpora senzora kako sam vec davno posavetovan, sve se nadajuci da cu dogovoriti sa covekom planiran pregled, ali nikako....
Re: ABS Bosch modul - REMONT
prednji desni homokinetik se cuje ali nista strasno, i to samo pri skretanju. to bi mogao biti problem. lezajeve sam kontrolisao i ok su, medjutim zadnji trap ima malo lufta u jednom silen bloku.dusanGT napisao:
ako je homokinetički zglob na ivici upotrebljivosti.
Milorade, u kakvom stanju su ležajevi (8520din je prednji ležaj u Kit Commercu u NS) na točkovima tvoje 147ce?
dusane, da li mislis da su ovo uobicajene stvari na trapovima i da ne bi smele da uticu na senzore u toj meri. mislim zato sto se jos niko nije javio sa slicnim problemom zbog silena, kinetika ili lezaja.
druze, kablove senzora sam pregledao i nisam nasao neke anomalijedovlax2 napisao: p.s. pregledaj obavezno i kablice i konektor od abs senzora!
p.s.2 abs senzori i samim tim i "nazubljeni" deo se nalaze na zadnjem levom i prednjem desnom to
ne bih se upustao sam u skidanje nazubljenog dela, to cu ostaviti majstoru
covek koji bi to radio mi je nesto pricao da bi oterao auto prvo na tehnicki na valjke, gde bi svaki ticak posebno pratio dijagnostikom i na naj nacin ustanovio koji tocak salje pogresne podatke, pa bi taj tocak rastavljao i trazio uzrocnika
ovaj graf pokazuje oscilacije u naponu, predpostavljam senzora.speedhunter napisao:
Ako fizicki ne nadje neko ostecenje...
treba ti ovo
Monitoring sva 4 tocka,posebno zajedno kako god...
speedhunter koji uredjaj moze da vrsi takva merenja?
nisam uradio merenje otpora senzora kako sam vec davno posavetovan, sve se nadajuci da cu dogovoriti sa covekom planiran pregled, ali nikako....
- losdokosti
- Garaža: 166 2.4 jtd-m ; ex164 2.0 v6 turbo super
- Lokacija: sabac
- Lokacija: sabac - monfalcone
Post
Re: ABS Bosch modul - REMONT
nema veze stanje trapa sa tvojim problemom a ni stanje homokinetickih jedino da su ti se otpustili centralni safovi na homo kinetickim pa da se setaju napred nazad
na prednjim tockovima se nazubljeni disk nalazi na homokinetickim sto ce reci na glavcini
a na zadnjim je to takodje sve "vezano" za glavcinu tako i da imas lufta senzori to ne mogu da registruju jer se "pomeraju" zajedno sa glavcinom
trebao si da prekontrolises otpor prvo

na prednjim tockovima se nazubljeni disk nalazi na homokinetickim sto ce reci na glavcini
a na zadnjim je to takodje sve "vezano" za glavcinu tako i da imas lufta senzori to ne mogu da registruju jer se "pomeraju" zajedno sa glavcinom
trebao si da prekontrolises otpor prvo
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: ABS Bosch modul - REMONT
Nisam siguran da li je kod 147ce nazubljeni disk ili magnet ono što "pobuđuje" ABS senzor. Jedino što je sigurno je da se taj deo ne popravlja, već se menja ležaj.
Alfa je stil... ostalo je status...
- miloradpapic
- Garaža: Alfa Romeo 147 JTD distinctive '02
Morimoto h1+Philips 85122 rebase - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Mirijevo, Beograd
Post
Re: ABS Bosch modul - REMONT
sta god da bude u pitanju svakako cu da menjam. nadam se da se nesto moze naci i polovno na otpadu. ako ne onda novo.
u svakom slucaju, sutra cu da izmerim otpore senzora i odmah javljam rezultate
u svakom slucaju, sutra cu da izmerim otpore senzora i odmah javljam rezultate
- dovlax2
- Garaža: 156 2.4jtd
- Lokacija: Novi Sad
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: ABS Bosch modul - REMONT
Neka Milorad proveri otpor na svim senzorima kad se točkovi ne vrte i to u više položaja točka...
Alfa je stil... ostalo je status...
- speedhunter
- Garaža: 155 Q4
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: ABS Bosch modul - REMONT
Slika je oscilogram,tj treba ti neki prenosni osciloskop
Jedino tako ces i ti videti sta ecu abs-a vidi tj kakvi su ulazni signali
Osciloskop ti omogucava da u neku ruku preskocis mehanicki rad skidanja tockova,senzora itd tj preko grafa vidis sta je crklo,pa onda skidas.
Poenta svih onih mojih prethodnih postova je sledeca:dijagnostika je u neku ruku nesiguran alat,jerbo ti vidis ono sto ecu "misli" da vidi,dakle gledas pogresan podatak,mrtvo slovo tj broj,a ustvari treba da trazis uzrok toga
Posto je sam osciloskop skup kao alat,ne znam imas li koga da ima scope da ti da-pozajmi...
Jedino tako ces i ti videti sta ecu abs-a vidi tj kakvi su ulazni signali
Osciloskop ti omogucava da u neku ruku preskocis mehanicki rad skidanja tockova,senzora itd tj preko grafa vidis sta je crklo,pa onda skidas.
Poenta svih onih mojih prethodnih postova je sledeca:dijagnostika je u neku ruku nesiguran alat,jerbo ti vidis ono sto ecu "misli" da vidi,dakle gledas pogresan podatak,mrtvo slovo tj broj,a ustvari treba da trazis uzrok toga
Posto je sam osciloskop skup kao alat,ne znam imas li koga da ima scope da ti da-pozajmi...
But once you get locked in to a serious drug collection,
not that we need it at all for the trip,
The tendancy is to push it as far as you can...
not that we need it at all for the trip,
The tendancy is to push it as far as you can...
- miloradpapic
- Garaža: Alfa Romeo 147 JTD distinctive '02
Morimoto h1+Philips 85122 rebase - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Mirijevo, Beograd
Post
sto se tice merenja otpora na senzorima, prvo sam poceo sa merenjem prednjih tockova, jer je pristipacno, zute buksne ispod soferke.
medjutim, nikakav otpor nisam izmerio, kao da je kolo otvoreno. unimer je digitalni i 100% ispravan jer sam odmah probao izmeriti neke keramicke otpornike za proveru.
podigao sam jedan tocak i zarotirao i tokom okretanja merio struju na senzorima. oba senzora su priblizno davala istu struju ali kao sto rekoh, otpora nema na komletnoj skali unemera.
Re: ABS Bosch modul - REMONT
ajd bas cu da vidim sa elektronicarima u firmi dal neko ima osciloskop.speedhunter napisao:Slika je oscilogram,tj treba ti neki prenosni osciloskop
Jedino tako ces i ti videti sta ecu abs-a vidi tj kakvi su ulazni signali
Osciloskop ti omogucava da u neku ruku preskocis mehanicki rad skidanja tockova,senzora itd tj preko grafa vidis sta je crklo,pa onda skidas.
Poenta svih onih mojih prethodnih postova je sledeca:dijagnostika je u neku ruku nesiguran alat,jerbo ti vidis ono sto ecu "misli" da vidi,dakle gledas pogresan podatak,mrtvo slovo tj broj,a ustvari treba da trazis uzrok toga
Posto je sam osciloskop skup kao alat,ne znam imas li koga da ima scope da ti da-pozajmi...
sto se tice merenja otpora na senzorima, prvo sam poceo sa merenjem prednjih tockova, jer je pristipacno, zute buksne ispod soferke.
medjutim, nikakav otpor nisam izmerio, kao da je kolo otvoreno. unimer je digitalni i 100% ispravan jer sam odmah probao izmeriti neke keramicke otpornike za proveru.
podigao sam jedan tocak i zarotirao i tokom okretanja merio struju na senzorima. oba senzora su priblizno davala istu struju ali kao sto rekoh, otpora nema na komletnoj skali unemera.
- miloradpapic
- Garaža: Alfa Romeo 147 JTD distinctive '02
Morimoto h1+Philips 85122 rebase - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Mirijevo, Beograd
Post
Re: ABS Bosch modul - REMONT
evo da malo uploadujem situaciju
ostavio sam auto 2 dana kod majstora (po recima drugih, strucnjaka za elektroniku a posebno bosch segment)
pregledao je zubce, vozio po valjcima na tehnickom pregledu, pratio, testirao.... I NISTA
vratio mi je auto jer nije uspeo da ustanovi gde je problem
ostaju mi sledece varijante
1. zamena ABS modula
2. zamena svih senzora dok se ne ustanovi koji je
3. zamena svih lezajeva (sa nazubljenim delom) tockova dok se ne utvrdi koji je
ostavio sam auto 2 dana kod majstora (po recima drugih, strucnjaka za elektroniku a posebno bosch segment)
pregledao je zubce, vozio po valjcima na tehnickom pregledu, pratio, testirao.... I NISTA
vratio mi je auto jer nije uspeo da ustanovi gde je problem
ostaju mi sledece varijante
1. zamena ABS modula
2. zamena svih senzora dok se ne ustanovi koji je
3. zamena svih lezajeva (sa nazubljenim delom) tockova dok se ne utvrdi koji je
- speedhunter
- Garaža: 155 Q4
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: ABS Bosch modul - REMONT
UFFF, rekoh ti da kvar nije komplikovan koliko trazenje
Svaki senzor se moze ispitati posebno,skinu se svi tockovi raskace se svi senzori,izmeri im se otpor i sa osciliskopom se meri da li indukuju struju i naravno kako izgleda sam dijagram...
Ako se utvrdi da neki senzor ili njegov nazubljeni tocak zeza mora se to sanirati prvo...
Dakle bez osciloskopa nista...
Posle toga provera kompletne instalacije na eventualni proboj ka masi ili plusu,i naravno na otpor kroz zicu...
Za ovaj test treba samo dobar,kvalitetan unimer-multimetar...
Ako su ta dva segmenta ispravna,instalacija-senzori,mora se proveriti napajanje ecu-a
,ali opet samo osciloskop to moze da vidi ako ima nekih pick-ova za koje je unimer spor...
Probna voznja sa dvokanalnim osciloskopom da se uporede bar dva senzora u voznji i naravno napajanje ka nima iz ecu-a...
ako je sve ok,sigurno je ecu abs-a...
Tako da ako ti majstor ne koristi osciloskop,nece zasigurno naci kvar,u tvom slucaju sama dijagnostika tj fiat ecu scan je nemocan,nego pokusava naci kvar nasumicnom zamenom,tj jedan po jedan deo...
Ja to radim,tek kada presusim sa svim mogicim solucijama,a to je ratko,mada desava se...ima auta koje ne mozes nekad da popravis u nekim finansijskim okvirima...
Treba podrobnije-detaljnije prici kvaru,oduzece dosta vremena i zivaca ali tako mora,ili da kupis sve drugo i da se nadas da ce raditi...
Svaki senzor se moze ispitati posebno,skinu se svi tockovi raskace se svi senzori,izmeri im se otpor i sa osciliskopom se meri da li indukuju struju i naravno kako izgleda sam dijagram...
Ako se utvrdi da neki senzor ili njegov nazubljeni tocak zeza mora se to sanirati prvo...
Dakle bez osciloskopa nista...
Posle toga provera kompletne instalacije na eventualni proboj ka masi ili plusu,i naravno na otpor kroz zicu...
Za ovaj test treba samo dobar,kvalitetan unimer-multimetar...
Ako su ta dva segmenta ispravna,instalacija-senzori,mora se proveriti napajanje ecu-a
,ali opet samo osciloskop to moze da vidi ako ima nekih pick-ova za koje je unimer spor...
Probna voznja sa dvokanalnim osciloskopom da se uporede bar dva senzora u voznji i naravno napajanje ka nima iz ecu-a...
ako je sve ok,sigurno je ecu abs-a...
Tako da ako ti majstor ne koristi osciloskop,nece zasigurno naci kvar,u tvom slucaju sama dijagnostika tj fiat ecu scan je nemocan,nego pokusava naci kvar nasumicnom zamenom,tj jedan po jedan deo...
Ja to radim,tek kada presusim sa svim mogicim solucijama,a to je ratko,mada desava se...ima auta koje ne mozes nekad da popravis u nekim finansijskim okvirima...
Treba podrobnije-detaljnije prici kvaru,oduzece dosta vremena i zivaca ali tako mora,ili da kupis sve drugo i da se nadas da ce raditi...
But once you get locked in to a serious drug collection,
not that we need it at all for the trip,
The tendancy is to push it as far as you can...
not that we need it at all for the trip,
The tendancy is to push it as far as you can...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: ABS Bosch modul - REMONT
Pozdrav Mario, ovo je bilo korisno! 
Alfa je stil... ostalo je status...
- miloradpapic
- Garaža: Alfa Romeo 147 JTD distinctive '02
Morimoto h1+Philips 85122 rebase - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Mirijevo, Beograd
Post
Re: ABS Bosch modul - REMONT
PROBLEM RESEN
kao sto sam negde na pocetku pisao:
odvrne se 6 sarafa ABS modula i zameni sa drugim polovnim ABS modulom. sve za 15 min posla.
nema flesovanja, nema dekodiranja, nema greske.
zahvaljujem se svim koji su ucestvovali u predlozima za popravku.
kao sto sam negde na pocetku pisao:
odvrne se 6 sarafa ABS modula i zameni sa drugim polovnim ABS modulom. sve za 15 min posla.
nema flesovanja, nema dekodiranja, nema greske.
zahvaljujem se svim koji su ucestvovali u predlozima za popravku.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- kupusar
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: osijek
Post
Re: ABS Bosch modul - REMONT
Drugari nisam se predstavio ja sam danas upao iz Osijeka sam alfa mi se sviđa ali piiiip auto !!!
KUPIO sam alfu prva u životu lijep udoban auto !
Napravljen servis izmjenjana sva ulja i sad problem papuča kočnice udara ali samo pri kočenju ono do samog stajanja kočnicu samo lagano držim stisnutu a ona udara kao ABS.
Dok nisam mijenjao ulje u kočnicama sve 5 kočila bez ikakvih vibracija i jako dobro ono ako malo jače stisneš u mjestu
ZAMOLIO BI neku dobru dušu ako zna razlog da ga podjeli samnom spreman častiti pivom ! HVALA NA POMOĆI !!!
REČENO MI DA PLOČICE I PAKNE MOGU JOŠ !!
KAŽU RIKNUO MOD A NEPOKAZUJE GREŠKU NA KOMPJUTORU JELI TO MOGUĆE HVALA
KUPIO sam alfu prva u životu lijep udoban auto !
Napravljen servis izmjenjana sva ulja i sad problem papuča kočnice udara ali samo pri kočenju ono do samog stajanja kočnicu samo lagano držim stisnutu a ona udara kao ABS.
Dok nisam mijenjao ulje u kočnicama sve 5 kočila bez ikakvih vibracija i jako dobro ono ako malo jače stisneš u mjestu
ZAMOLIO BI neku dobru dušu ako zna razlog da ga podjeli samnom spreman častiti pivom ! HVALA NA POMOĆI !!!
REČENO MI DA PLOČICE I PAKNE MOGU JOŠ !!
KAŽU RIKNUO MOD A NEPOKAZUJE GREŠKU NA KOMPJUTORU JELI TO MOGUĆE HVALA
- derg38
- Garaža: Alfa Romeo 159 1.9 jtdm ,16v
Alfa Romeo 147 1.9 jtdm,16 v,Collezione,limited? - Lokacija: Zemun
- Lokacija: Born in RSK doin' time in Zemun
Post
Re: ABS Bosch modul - REMONT
Iscitah temu...
Mene znima sledece...
Alfa mi ima ASR ali nema Esp,e sad zna li neko posto ima da se kupi polovna "centrala abs -a sa esp - jem" ,moze li to da se zameni i da se verovatno nesto ucita u kompjuter i da kola dobiju ESP.
Mene znima sledece...
Alfa mi ima ASR ali nema Esp,e sad zna li neko posto ima da se kupi polovna "centrala abs -a sa esp - jem" ,moze li to da se zameni i da se verovatno nesto ucita u kompjuter i da kola dobiju ESP.
- Darkstar
- BANOVAN
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.5 V6 2002
ex Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2002 - Lokacija: Novi Beograd
- Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: ABS Bosch modul - REMONT
Treba ti mnogo vise od toga i neko ko zna sta radi sa elektronikom, jer nije tako jednostavno, evo ti link sve ti pise sta treba, ja se iskreno ne bih upustao u to, ko zna kako ce to sve raditi, posto fabricki nije zamisljeno
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... 001-a.html
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... 001-a.html
