sa i bez kat!
- icemilos
- Garaža: alfa 166 TS
- Lokacija: Banja Luka
- Lokacija: Banja Luka
Post
sa i bez kat!
Ajmo iskustva sa i bez katalizatora, kolika je potrošnja, kako auto ide, a i oni koji znaju sa tehničke strane šta se dešava kada se dotični izvadi!
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015 - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
- icemilos
- Garaža: alfa 166 TS
- Lokacija: Banja Luka
- Lokacija: Banja Luka
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex MiTo 1,4 QV 170 '10 Rosso
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: sa i bez kat!
Obzirom da sam probao moju Alfu i bez katalizatora (dok sam petljao sa zamenom auspuha), stvari stoje tako da nisam osetio neku bitnu razliku u performansama, pri čemu napominjem da to važi u slučaju da kat nije zapušen i ne pravi probleme. Auto je logično nešto bučniji i sa Euro 0 standardom zagađuje okolinu kao neki Zastavin produkt
Ono što je meni napomenuto jeste da je bolje staviti cev umesto lonca sa katom, nego ga samo razbiti i ostaviti prazan lonac, zbog kondenzacije. Takođe mi je napomenuto da je bolje da auto ima sve što je predviđeno (katalizator, ispravnu lambda sondu).
Kako se radilo samo o probi, ne mogu da pričam o potrošnji. Kod mene je reč o starijem modelu, sa jednim katalizatorom.
Najbitnije u celoj priči je to što je zakonodavac predvideo da se ubuduće na tehničkom pregledu proveravaju izduvni gasovi, pa da auto ne prođe tehnički ukoliko ne zadovoljava Euro standarde kako stoji u registraciji. Ne znam kada i koliko će ovo zaživeti, ali ako se budu toga držali striktno, eto razloga da ne razmišljamo o toj dilemi.
Konačno, dobio sam neki okvirni savet da kada auto pređe 100.000 km, pogotovo sa ovim gorivom, treba početi razmišljati o skidanju katalizatora, mada voze ljudi i mnogo više pre nego što im konačno napravi problem. Originalni katalizator za moju 156-icu u ovlašćenom servisu košta nestvarnih 1.500 E, a postoje zamenski Euro 2 i Euro 3 koji se mogu naći na tržištu, između ostalog i u više puta pominjanom Imsafu. Mislim da se cena kretala negde oko 200 do 300 E. Ne znam kakav je kvalitet istih, ali znam da ni u ludilu nemam 1.500 E za originalni katalizator, a za sada mi je protok izduvnih gasova dobar i nisam još došao do pitanja iz naslova
Toliko mogu reći na ovu temu...
Ono što je meni napomenuto jeste da je bolje staviti cev umesto lonca sa katom, nego ga samo razbiti i ostaviti prazan lonac, zbog kondenzacije. Takođe mi je napomenuto da je bolje da auto ima sve što je predviđeno (katalizator, ispravnu lambda sondu).
Kako se radilo samo o probi, ne mogu da pričam o potrošnji. Kod mene je reč o starijem modelu, sa jednim katalizatorom.
Najbitnije u celoj priči je to što je zakonodavac predvideo da se ubuduće na tehničkom pregledu proveravaju izduvni gasovi, pa da auto ne prođe tehnički ukoliko ne zadovoljava Euro standarde kako stoji u registraciji. Ne znam kada i koliko će ovo zaživeti, ali ako se budu toga držali striktno, eto razloga da ne razmišljamo o toj dilemi.
Konačno, dobio sam neki okvirni savet da kada auto pređe 100.000 km, pogotovo sa ovim gorivom, treba početi razmišljati o skidanju katalizatora, mada voze ljudi i mnogo više pre nego što im konačno napravi problem. Originalni katalizator za moju 156-icu u ovlašćenom servisu košta nestvarnih 1.500 E, a postoje zamenski Euro 2 i Euro 3 koji se mogu naći na tržištu, između ostalog i u više puta pominjanom Imsafu. Mislim da se cena kretala negde oko 200 do 300 E. Ne znam kakav je kvalitet istih, ali znam da ni u ludilu nemam 1.500 E za originalni katalizator, a za sada mi je protok izduvnih gasova dobar i nisam još došao do pitanja iz naslova
Toliko mogu reći na ovu temu...
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: sa i bez kat!
Ja sam takodje pomenutu temu isprobao ali ne na Alfi već na predjašnjem autu.Vozio sam bez katalizatora možda i godinu dana.Jeste auto malo glasniji ali bilo je to zanemarljivo,što se potrošnje tiče nisam ništa primetio mada nisam ni obraćao pažnju u tom smeru ali da je bilo nešto verovatno bi primetio tako da razlika može biti zanemarljiva.Što se snage tiče verujem da je osećaj poboljšanja bio subjektivan zbog zvuka,možda je malo izgubio na manjim obrtajima ali i to može biti subjektivni osećaj.Napominjem da sam ja skidao potpuno ispravan kat. a ako dodje do začepljenja i smanjenja protoka onda je normalno da se oseti razlika...
- alaza
- Garaža: ex AR 166 2.4 jtd 2005.g.,
ex AR 155 2.0 16v Super '98,
ex AR 155 1.7ts '94,
ex AR 164 2.0ts '89,
ex AR 164 2.0ts '91,
ex AR 164 2.5td Super '96,
ex AR 164 2.0tb Super '96,
ex AR 164 2.0ts Super '98. - Lokacija: Pecinci
- losdokosti
- Garaža: 166 2.4 jtd-m ; ex164 2.0 v6 turbo super
- Lokacija: sabac
- Lokacija: sabac - monfalcone
Post
Re: sa i bez kat!
skoro smo imali temu za i protiv kat dakle mozes da ga skines bez ikakvih problema i opasnosti po motor ili povecanu potrosnju ako ti je lambda sonda pre kata tj izmedju motora i kata.
skidanje kata nema nikakvog uticaja na sondu ili potrosnju.
ako ti kat pravi probleme skini ga ako ne ne diraj nista ipak bi svi trebali koliko je to u nasoj moci da cuvamo planetu na kojoj zivimo ako ne zbog sebe onda zbog onih koji ce doci posle nas
druga je stvar kod motora koji imaju 2 sonde jednu pre kata a drugu posle kata ali to kod tebe nije slucaj
skidanje kata nema nikakvog uticaja na sondu ili potrosnju.
ako ti kat pravi probleme skini ga ako ne ne diraj nista ipak bi svi trebali koliko je to u nasoj moci da cuvamo planetu na kojoj zivimo ako ne zbog sebe onda zbog onih koji ce doci posle nas
druga je stvar kod motora koji imaju 2 sonde jednu pre kata a drugu posle kata ali to kod tebe nije slucaj
- ivdzabg
- Garaža: Alfa 147 1.6 ts 77 kw
Post
Re: sa i bez kat!
U bliskoj buducnosti na tehnickim pregledima ce uvesti merenje izduvnih gasova, tako da dzaba skidati kat.
Lepota je u ocima posmatraca.
- Djo83
- Garaža: Alfa 156 1.9 jtd
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: sa i bez kat!
meni su prije mjesec dana na tehnickom mjerili izduvne gasove... tako da vec sad moze da se desi da auto ne prodje bez katalizatora...
- Diego
- Drug Član

- Garaža: AR 156 1.8 TS 2002.
- Lokacija: Beograd - Banovo Brdo
Post
Jednostavno je skinuti katalizator, ali koliko vec sledece godine bi trebalo da se proveravaju izduvni gasovi u svim servisima za tehnicki pregled vozila. Ako se skine kat, muka ga je posle vratiti. Da ne bude kao sa babom, koja da jedan dinar da udje, a dva da izadje iz kola...
Re: sa i bez kat!
DjomlaN napisao:meni su prije mjesec dana na tehnickom mjerili izduvne gasove... tako da vec sad moze da se desi da auto ne prodje bez katalizatora...
Jes, mog drugara su vratili sa tehnickog zbog neipravnih izduvnih gasova. Naravno, odmah je otisao tamo gde se gasovi ne proveravaju i prosao.ivdzabg napisao:U bliskoj buducnosti na tehnickim pregledima ce uvesti merenje izduvnih gasova, tako da dzaba skidati kat.
Jednostavno je skinuti katalizator, ali koliko vec sledece godine bi trebalo da se proveravaju izduvni gasovi u svim servisima za tehnicki pregled vozila. Ako se skine kat, muka ga je posle vratiti. Da ne bude kao sa babom, koja da jedan dinar da udje, a dva da izadje iz kola...
- neno-164st
- Garaža: alfa romeo 145 1.6 boxer
- Lokacija: beograd
- Lokacija: beograd zvezdara
Post
Re: sa i bez kat!
Ma o cemu mi ljudi pricamo,pa nezivimo mi nazalost u normalnoj drzavi gde se voze auta od po 6-7god. prosecne starosti.Koliko ljudi kad mu propadne auspuh ode u servis i zameni ga celog i plati 1000-1500e,ko u zapadnoj evropi.Ovde kad bi na tehnickom vracali kola zbog ''gasova''nebi islo 90%automobila,i onda,sta?Pokupovacemo katalizatore od po 500edo1000e?A sa druge strane malo pa neko na sred puta upadne u neku rupetinu,iskrivi felnu,trap,pogledajte kako su resili na novo- asvaltiranim putevima sahte,po 20-30cm sahta ispod asvalta .Ima mnogo vecih i vaznijih stavki dok se ne dodje do resavanja problema izduvnih gasova.Diego napisao:DjomlaN napisao:meni su prije mjesec dana na tehnickom mjerili izduvne gasove... tako da vec sad moze da se desi da auto ne prodje bez katalizatora...Jes, mog drugara su vratili sa tehnickog zbog neipravnih izduvnih gasova. Naravno, odmah je otisao tamo gde se gasovi ne proveravaju i prosao.ivdzabg napisao:U bliskoj buducnosti na tehnickim pregledima ce uvesti merenje izduvnih gasova, tako da dzaba skidati kat.
Jednostavno je skinuti katalizator, ali koliko vec sledece godine bi trebalo da se proveravaju izduvni gasovi u svim servisima za tehnicki pregled vozila. Ako se skine kat, muka ga je posle vratiti. Da ne bude kao sa babom, koja da jedan dinar da udje, a dva da izadje iz kola...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: sa i bez kat!
Možda je najbolja varijanta ako se umesto katalizatora stavi jedan protočni lonac u kojem je materijal koji prigušuje zvuk i kroz koji prolazi perforirana cev. Svaki auspuh majstor to pravi bez problema i za male pare...
Prednosti: smanjuje se nivo buke i taj protočni lonac izgleda kao katalizator, pa neće da te na nekim graničnim prelazima (gledaju ispod vozila sa ogledalom) vraćaju jer ti je vozilo Euro3 (po katalogu), a imaš samo cev...
Inače, 166 TS 2.0 nešto malo bolje će da ide u zoni visokih obrtaja...
Prednosti: smanjuje se nivo buke i taj protočni lonac izgleda kao katalizator, pa neće da te na nekim graničnim prelazima (gledaju ispod vozila sa ogledalom) vraćaju jer ti je vozilo Euro3 (po katalogu), a imaš samo cev...
Inače, 166 TS 2.0 nešto malo bolje će da ide u zoni visokih obrtaja...
Alfa je stil... ostalo je status...
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015 - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Re: sa i bez kat!
Mislim da je i pitanje bilo upuceno u smislu poboljsanja ks-a,a ne eko normi.
Kod nas u cg mjere izduvne gasove,a auto ugasen.
A,da se razumijemo,ako je kat zapusen sigurno nikako neces proci eko test.Tako da...
Kod nas u cg mjere izduvne gasove,a auto ugasen.
A,da se razumijemo,ako je kat zapusen sigurno nikako neces proci eko test.Tako da...
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: sa i bez kat!
icemilos napisao:...kolika je potrošnja, kako auto ide...
Alfa je stil... ostalo je status...
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015 - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Re: sa i bez kat!
Moje licno iskustvo sa i bez kat-a je ovako.U pitanju je Fijesta 1.3 60 ks 1995 god.Euro 2,ima jedan kat.Na satu ima 170 hkm.Auto je uvezen iz Italije i tetka ga je moja vozila 5-6 godina u Beogradu,cesto je putovala njom i auto je vozen autoputem dosta,ali ipak kad je kat skinut auto je prodisao.Lakse dize obrtaje,potrosnja pala i bas joj je sad zvuk po taman.Znaci zavarena je cijev umjesto njega.Sad sam se vratio iz Ulcinja i cijelo vrijeme sam je nesto isprobavao,bas lijepo vuce iz niskih obrtaja,a mozes misliti koja je razlika na auto koje ima 2 i po puta vise konja.Slikacu kat,imam ga da vidis taj haos. 
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
- BaneT
- Garaža: AR 156 SW 1.9 jtd 103kW 2003 god.
Post
Re: sa i bez kat!
u novom zakonu o saobraćaju postoji stavka da je obavezan ako se ne varam...da...zemlja Srbija...al opet...naletiš kad tad na nekog ko ispravlja krive Drine...tako da ako nema problema sa katom. bolje ga ostaviti
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: sa i bez kat!
Pa dok nema problema,dok je ispravan i nema nekog poboljšanja kada se skine tako da ako je ispravan nema smisla dirati...