Alfa = FIAT
- Spacemaster
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 147 Selespeed 2.0 - 150KS (2006 god.)
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Alfa = FIAT
Koja je priča na kraju po sredi? Naime kontam da je ALFA kupljena od strane FIAT-a, međutim ne kontam šta je tu ostalo od ALFE.
Postavljam temu jer me danas ortak smarao zašto ne bi kupio Punta sa 1.9JTD motorom umesto ALFE sa identičnim motorom. Da li je tim za razvoj nove "Đulijete" ostao iz vremena Alfe, ili je to isti tim FIJATA? Ili je zasebna ekipa koja koristi samo motore kao u ovom trenutku jedina alternativna sredstva.
Interesuju me osnovne razlike, a da se ne razmišlja srcem, tj. "volim zato što volim i to je to".
Postavljam temu jer me danas ortak smarao zašto ne bi kupio Punta sa 1.9JTD motorom umesto ALFE sa identičnim motorom. Da li je tim za razvoj nove "Đulijete" ostao iz vremena Alfe, ili je to isti tim FIJATA? Ili je zasebna ekipa koja koristi samo motore kao u ovom trenutku jedina alternativna sredstva.
Interesuju me osnovne razlike, a da se ne razmišlja srcem, tj. "volim zato što volim i to je to".
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa = FIAT
Ono što odlikuje svaki Alfa Romeo su Cuore Sportivo, tj. motor (što sve češće nije slučaj), odlično ležanje na putu i vrhunski dizajn. Pozadina svega toga je prebogata istorija i tradicija koja stoji iza imena Alfa Romeo. Nijedan Fiat nema sve ovo iza sebe.
AR trenutno koristi neke Fiat-ove motore ali recimo JTS motori su jedinstveni za AR. Sada se ugrađuju benzinski motori koji koriste Fiat-ove tehnologije kao što je multi AIR, ali recimo 1750 TBI se ne ugrađuje ni u jedan Fiat.
Nažalost globalizacija polako ali sigurno odnosi danak pa se tako pojavio najpre V6 JTS motor koji ima GM-ov blok kao naslednik čuvenog V6 Arese motora i nažalost nije mu ni do kolena. Još od pojaviljivanja AR 164 počela je priča sa deljenim platformama (Saab 9000, Lancia) i TS motor iz tog doba ima Fiat-ov blok ali modeli iz tog doba su bili daleko više AR nego Fiat, što danas nažalost nije slučaj. Najžalosniji primer po meni je 159 koji je odličan auto, fenomenalno dizajniran, reklo bi se prava Alfa, ali previše težak (samim tim sporiji) i sa previše malom gamom motora. Bez GTA verzije...U suštini bilo koji AR i dalje bolje leži na putu od većine Fiat-a, bolje ide i bolje izgleda ali suština je ostala negde na kraju sedamdesetih i početkom osamdesetih.

AR trenutno koristi neke Fiat-ove motore ali recimo JTS motori su jedinstveni za AR. Sada se ugrađuju benzinski motori koji koriste Fiat-ove tehnologije kao što je multi AIR, ali recimo 1750 TBI se ne ugrađuje ni u jedan Fiat.
Nažalost globalizacija polako ali sigurno odnosi danak pa se tako pojavio najpre V6 JTS motor koji ima GM-ov blok kao naslednik čuvenog V6 Arese motora i nažalost nije mu ni do kolena. Još od pojaviljivanja AR 164 počela je priča sa deljenim platformama (Saab 9000, Lancia) i TS motor iz tog doba ima Fiat-ov blok ali modeli iz tog doba su bili daleko više AR nego Fiat, što danas nažalost nije slučaj. Najžalosniji primer po meni je 159 koji je odličan auto, fenomenalno dizajniran, reklo bi se prava Alfa, ali previše težak (samim tim sporiji) i sa previše malom gamom motora. Bez GTA verzije...U suštini bilo koji AR i dalje bolje leži na putu od većine Fiat-a, bolje ide i bolje izgleda ali suština je ostala negde na kraju sedamdesetih i početkom osamdesetih.

Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa = FIAT
dobro je fabrika izdrzala 100 godina.
sve sto se izmedju desavalo je splet okolnosti. ono sto Alfu nije ubilo, ojacalo je.
nazalost, sa modelom 75 prestaje Alfa kao nezavisan brend. npr. na mojoj 155 stoji na sve strane Alfa a na plocici sa serijskim brojem pise "FIAT".
ipak, ono sto ima Alfa, nema nijedan fijat. cak i mali MiTo kad su ga promovisali i neko pitao dizajnera u vezi toga kako izgleda, na sta lici, kakva je veza sa fijatom, on je rekao:
"prvo, ovo je Alfa"
sve ostalo je suvisno objasnjavati. porediti mito sa grande puntom zato sto imaju neke iste delove je zaista bezveze, oni nemaju previse veze jedan s drugim.
tako da... s jedne strane, nezavisne i genetske, 75 je poslednja Alfa.
s druge, nijedan auto nije proizveden sa znakom naseg omiljenog brenda a da je kilav mlitav i da treba da nas je sramota sto postoji. znam desetak ljudi koji bi lepo platili cak i Arnu u odlicnom stanju da mogu da poseduju (a ona je vise Nisan nego Alfa...)
nadam se da sam doprineo bar malo pojasnjavanju

sve sto se izmedju desavalo je splet okolnosti. ono sto Alfu nije ubilo, ojacalo je.
nazalost, sa modelom 75 prestaje Alfa kao nezavisan brend. npr. na mojoj 155 stoji na sve strane Alfa a na plocici sa serijskim brojem pise "FIAT".
ipak, ono sto ima Alfa, nema nijedan fijat. cak i mali MiTo kad su ga promovisali i neko pitao dizajnera u vezi toga kako izgleda, na sta lici, kakva je veza sa fijatom, on je rekao:
"prvo, ovo je Alfa"

tako da... s jedne strane, nezavisne i genetske, 75 je poslednja Alfa.
s druge, nijedan auto nije proizveden sa znakom naseg omiljenog brenda a da je kilav mlitav i da treba da nas je sramota sto postoji. znam desetak ljudi koji bi lepo platili cak i Arnu u odlicnom stanju da mogu da poseduju (a ona je vise Nisan nego Alfa...)
nadam se da sam doprineo bar malo pojasnjavanju


- dejan555
- Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm - Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Post
Re: Alfa = FIAT
Nakon napuštanja TS motora zbog očiglednog viška delova,
motori su manje više isti, dizeli pogotovo.
Sad mogu i da dele neke platforme, nebitno, ali ako se pitaš koje su razilke
možda najbolje da uporediše kvalitet materijala upotrebljenih u enterijeru
... što je kod punta više nego očigledno ...
motori su manje više isti, dizeli pogotovo.
Sad mogu i da dele neke platforme, nebitno, ali ako se pitaš koje su razilke
možda najbolje da uporediše kvalitet materijala upotrebljenih u enterijeru
... što je kod punta više nego očigledno ...
- REDZEP
- Garaža: tomos APN 4,peglica,sporet na drva za rad preko zime
- Lokacija: gde Timok pozdravlja Veljkov grad
- DogoArgentino
- Garaža: Alfa `02 god. 147 1.6 TS 120 ks
-----------------------------
Fabia `08 god. 1.2 HTP 70 ks - Lokacija: BGD - Borca
Post
Re: Alfa = FIAT
Najosnovnija razlika je to sto FIAT uglavnom pravi automobile za siroku narodnu masu..
Sto se za alfu nikako ne moze reci...
Sto se za alfu nikako ne moze reci...
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa = FIAT
E ovo Fiat nikada neće imati:


Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- Diego
- Drug Član
- Garaža: AR 156 1.8 TS 2002.
- Lokacija: Beograd - Banovo Brdo
- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
Post
Re: Alfa = FIAT
Ne vidim Fiatove prste ni na 33,a to ko je ubacio kes u fabriku ili kupio deonice nije kljucno ako se ne mesa u proizvodju sto kod 159 nije slucaj sem izgleda.Alfa koja nema Alfin motor,menjac,trapove nije ALFA.Kod 33 i 75 prestaje alfa ali je i dalje Italijan a kod 159 prestaje da bude i Italijan...
- Diego
- Drug Član
- Garaža: AR 156 1.8 TS 2002.
- Lokacija: Beograd - Banovo Brdo
Post 
U pravu si ali se ne bih slozio da kod 33 i 75 prestaje Alfa. Bez obzira sto je Fiat postao vecinski vlasnik Alfe, mislim da je Alfa i dalje ostala ono sto je bila: Alfa.
Pod Fiatom su izasle:
-164 (projektovana u CAD/CAM filozofiji sto je za ono vreme bio vrhunac primene racunarske tehnike, samo su Boeing i Airbus imali tako nesto u ponudi; pogon je prebacen napred ali ni to ne bi trebalo posmatrati jednostrano)
-155 (vrhunska limuzina, prosto ne znam sta da kazem o njoj; mozda samo dve stvari-DTM, a posle i Q4. Fiat nudio Tipa i Tempru.)
-145/146 (dizajnirao ih sada vec cuveni Kris Bengl; mislim da su bili pun pogodak. FIat je u tom segmentu imao ponudu Bravo/Brava ali mislim da se nikako ne moze zakljuciti da su isti)
-GTV/Spajder (odlicni u svakom pogledu. Fiat nudio Coupe koji je bio fenomenalan-bar za mene,2.0 turbo...)
-156 (bolje da ne kazem nista o 156-ici, ali to je i dalje jedan od najboljih modela koje ja Alfa ikada izbacila; odlican izbor motora, izuzetne vozne karakteristike, fenomenalan estetski utisak, ma lepota bozija...)
-166 (drumska krstarica, vrhunska oprema, odlicna... jedini nedostatak je manjak manjeg dizela, ali i to je opet u skladu sa Alfinom filozofijom. Kada je vidim uvek se setim onog Klarksonovog komentara:"You bought the wrong car!")
-147 (mali gradski zvrk, evropski automobil godine; u poredjenju sa konkurentima iz klase kao sto su Megan, 307, VW G4 itd. mnooogooo bolja ; ja bih jedino zamerio na nepostojanju 1.8 benzinca u ponudi, ali to je bilo diktirano zahtevima trzista-injekcija za 156 1.8)
Svi ovi modeli nose u sebi sve ono sto Alfu cini Alfom i zbog cega je svi volimo. Dizajn, performanse, zvuk motora na visokim obrtajima, vozne karakterisitke, udobnost u kabini... Fiat to prosto nema i u tom periodu je imao modele koji su bili namenjeni za sire narodne mase (sto nije lose, ipak im je to filozofija), ali Alfa je ostala Alfa, premium brend. S druge strane, samostalni proizvodjaci (kompletno projektovanje i proizvodnja izvedena u kompaniji) su u zaista nebranom grozdju i verovatno da vise kao takvi i ne postoje. Danas imamo bembaru rodjaci sa PSA motorom, Volvo sa Fordovim motorima, i naravno Alfu na Opelu (bljak). Danas je jaakooo skupo razvijati sve od nule, a krajnji rezultat ne garantuje uspeh na trzistu posto je konkurencija ubitacna. Dok fabrika razvije sve podsisteme od nule, konkurencija zauzme poziciju i dovidjenja prijatno. Zato je svima filozofija da ukoliko mogu da ustede na necemu to i urade: npr. fabrika ima motor (razvoj istog je papreno skup), uklopi neki menjac i malo modifikuje sasiju, a da pri tome vodi racuna o onome sto kupci zele. Kupac Fiata ne razmislja o gasu u krivini ili sportskoj voznji (kao ni Reno, Pezo itd.) ali potenciraju udobnost i sigurnost. Alfa gradi imidz ne nekim drugim vrednostima. Jbg, to je globalizacija, sistem danas kupis-sutra kupis opet, pa ko se bolje snadje. Ostati svoj je mnogo tesko, ali ne i neizvodljivo.
U svakom slucaju, Alfa nije Fiat, mozda po deonicama ali ne kao kompletan proizvod.
Re: Alfa = FIAT
Kod 33 i 75 prestaje alfa...

U pravu si ali se ne bih slozio da kod 33 i 75 prestaje Alfa. Bez obzira sto je Fiat postao vecinski vlasnik Alfe, mislim da je Alfa i dalje ostala ono sto je bila: Alfa.
Pod Fiatom su izasle:
-164 (projektovana u CAD/CAM filozofiji sto je za ono vreme bio vrhunac primene racunarske tehnike, samo su Boeing i Airbus imali tako nesto u ponudi; pogon je prebacen napred ali ni to ne bi trebalo posmatrati jednostrano)
-155 (vrhunska limuzina, prosto ne znam sta da kazem o njoj; mozda samo dve stvari-DTM, a posle i Q4. Fiat nudio Tipa i Tempru.)
-145/146 (dizajnirao ih sada vec cuveni Kris Bengl; mislim da su bili pun pogodak. FIat je u tom segmentu imao ponudu Bravo/Brava ali mislim da se nikako ne moze zakljuciti da su isti)
-GTV/Spajder (odlicni u svakom pogledu. Fiat nudio Coupe koji je bio fenomenalan-bar za mene,2.0 turbo...)
-156 (bolje da ne kazem nista o 156-ici, ali to je i dalje jedan od najboljih modela koje ja Alfa ikada izbacila; odlican izbor motora, izuzetne vozne karakteristike, fenomenalan estetski utisak, ma lepota bozija...)
-166 (drumska krstarica, vrhunska oprema, odlicna... jedini nedostatak je manjak manjeg dizela, ali i to je opet u skladu sa Alfinom filozofijom. Kada je vidim uvek se setim onog Klarksonovog komentara:"You bought the wrong car!")
-147 (mali gradski zvrk, evropski automobil godine; u poredjenju sa konkurentima iz klase kao sto su Megan, 307, VW G4 itd. mnooogooo bolja ; ja bih jedino zamerio na nepostojanju 1.8 benzinca u ponudi, ali to je bilo diktirano zahtevima trzista-injekcija za 156 1.8)
Svi ovi modeli nose u sebi sve ono sto Alfu cini Alfom i zbog cega je svi volimo. Dizajn, performanse, zvuk motora na visokim obrtajima, vozne karakterisitke, udobnost u kabini... Fiat to prosto nema i u tom periodu je imao modele koji su bili namenjeni za sire narodne mase (sto nije lose, ipak im je to filozofija), ali Alfa je ostala Alfa, premium brend. S druge strane, samostalni proizvodjaci (kompletno projektovanje i proizvodnja izvedena u kompaniji) su u zaista nebranom grozdju i verovatno da vise kao takvi i ne postoje. Danas imamo bembaru rodjaci sa PSA motorom, Volvo sa Fordovim motorima, i naravno Alfu na Opelu (bljak). Danas je jaakooo skupo razvijati sve od nule, a krajnji rezultat ne garantuje uspeh na trzistu posto je konkurencija ubitacna. Dok fabrika razvije sve podsisteme od nule, konkurencija zauzme poziciju i dovidjenja prijatno. Zato je svima filozofija da ukoliko mogu da ustede na necemu to i urade: npr. fabrika ima motor (razvoj istog je papreno skup), uklopi neki menjac i malo modifikuje sasiju, a da pri tome vodi racuna o onome sto kupci zele. Kupac Fiata ne razmislja o gasu u krivini ili sportskoj voznji (kao ni Reno, Pezo itd.) ali potenciraju udobnost i sigurnost. Alfa gradi imidz ne nekim drugim vrednostima. Jbg, to je globalizacija, sistem danas kupis-sutra kupis opet, pa ko se bolje snadje. Ostati svoj je mnogo tesko, ali ne i neizvodljivo.
U svakom slucaju, Alfa nije Fiat, mozda po deonicama ali ne kao kompletan proizvod.
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Re: Alfa = FIAT
Ma samo opusteno ljudi,Alfa Romeo ide u korak sa svijetom i to je to.
Stvari vise ne funkcionisu kao nekad i tu nema mnogo price.
Konacno su i proizvodjaci ukapirali da tako mogu da ustede enormnu kolicinu novca.
Bmw saradjuje sa Peugeotom,ovaj sa onim,onaj sa ovim i tako ukrug.
Ako ce mo tako,Audi je vw,Porsche je vw itd...
Stvari vise ne funkcionisu kao nekad i tu nema mnogo price.
Konacno su i proizvodjaci ukapirali da tako mogu da ustede enormnu kolicinu novca.
Bmw saradjuje sa Peugeotom,ovaj sa onim,onaj sa ovim i tako ukrug.
Ako ce mo tako,Audi je vw,Porsche je vw itd...
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex MiTo 1,4 QV 170 '10 Rosso
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Alfa = FIAT
Potpuno se slažem sa kolegama Diegom i Schumacherom!
Nije mi jasan stav da je nakon 75-ice Alfa prestala da bude Alfa!?
Sve se menja i teče, prilagođavanja na svim poljima su neminovna, pa tako mora biti i u automobilizmu. Uopšte se ne osećam inferiornim što vozim 156-icu - naprotiv, smatram je esencijom svega što predstavlja Alfa Romeo, a uopšte nemam problem i nadam se da je jednog dana zamenim Giuliettom...
Nije mi jasan stav da je nakon 75-ice Alfa prestala da bude Alfa!?
Sve se menja i teče, prilagođavanja na svim poljima su neminovna, pa tako mora biti i u automobilizmu. Uopšte se ne osećam inferiornim što vozim 156-icu - naprotiv, smatram je esencijom svega što predstavlja Alfa Romeo, a uopšte nemam problem i nadam se da je jednog dana zamenim Giuliettom...
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- delic
- Garaža: 156 SS
- Lokacija: BBR
- Lokacija: BGD
Post
Re: Alfa = FIAT
Nisam rekao da ostali modeli ne valjaju samo resenja koja imas na 75 mozes da vidis samo na Ferrariju i Porsheu(skupa i podredjena performansama).
Da 156 ima zadnju vucu i menjac pozadi bio bi jedinstven i to je to,155 Q4 je Delta integrale a 155 DTM nema veze sa 155 kao i svaki auto u toj klasi samo izgled.To je kao F 1 turisticki automobil i naravno da ne osporavam rezultate koje je taj auto postigao ali to su vrhunski trkacki automobili i nemaju ama bas nista sa serijskog modela.
Da 156 ima zadnju vucu i menjac pozadi bio bi jedinstven i to je to,155 Q4 je Delta integrale a 155 DTM nema veze sa 155 kao i svaki auto u toj klasi samo izgled.To je kao F 1 turisticki automobil i naravno da ne osporavam rezultate koje je taj auto postigao ali to su vrhunski trkacki automobili i nemaju ama bas nista sa serijskog modela.
-
ki
- Drug Član
Post
Fora je samo u tome da izmedju Alfe i Fiata, uvek biram Alfu.
Re: Alfa = FIAT
Mozda jedan deo odgovora treba da potrazis u cinjenici da u Alfi vise ne postoji Alfin blok motora, menjac i lucidna resenja sistema oslanjanja koja ne deli ni sa jednom drugom firmom, a sami modeli se zidaju na platformi Fiatovih vozila.alfanatic napisao:Nije mi jasan stav da je nakon 75-ice Alfa prestala da bude Alfa!
Fora je samo u tome da izmedju Alfe i Fiata, uvek biram Alfu.

- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Re: Alfa = FIAT
Delic:Pa znas kako-155 DTM ima i te kako veze sa 155 jer je dizajn enterijera i eksterijera i aerodinamika 155-ice bila polazna tacka za stvaranje tog brutalnog trkackog automobila zbog kog sam ponosan sto vozim Alfa Romeo 155.
Da bi se jedan auto mogao takmiciti u DTM morao je imati osnovne dimenzije identicne originalnim,a te dimenzije i aerodinamika kod 155 su jednostavno bile predodredjene da se takmice i pobjedjuju.Komentarisao sam sa nekim ljudima koji znaju znanje i koji su gledajuci 155 konstatovali da ona kao da je prvo pravljena za trke pa tek onda za ulicu,a ne obrnuto jer ima smijesno dobru aerodinamiku i neprikosnoven dizajn.
Dizajner je naravno legendarni Ercole Spada kog nije potrebno posebno predstavljati.
Dakle 155 DTM ima veze sa stock 155 isto koliko i svaki drugi trkacki automobil sa svojom street legal verzijom-ni manje ni vise.
Sto se tice Q4,Delte,Tipo platforme sve je to ljudi "bull shit" i do sad sam citao ove gluposti ali sam se trudio da ne komentarisem,ali ajde ovaj put da kazem:
Ne postoji Tipo platforma,ne postoji pogon Lancie Delte,te gluposti ne postoje-nema ih.
Postoji platforma na kojoj je radio ko je sta imao,pa je FIAT radio Tipa,Tempru,Coupe-a,Alfa Romeo 145/6,155,GTV-a,Lancia Deltu,Dedru itd.To je sasija razvijena u FIAT grupaciji a ne FIAT-u za potrebe sva tri brenda.
Sa pogonom koji je prvo koristila Delta i cuvenim Turbo motorom koji je isao jos u 155,Kappu,Coupe-a i da ne nabrajam vise,je ista stvar.
Znaci,ako imam 2 CD-a i prvo na jedan narezem Stoju,a na drugi Colu,to ne znaci da je Cola nastao na Stojinoj platformi
Da bi se jedan auto mogao takmiciti u DTM morao je imati osnovne dimenzije identicne originalnim,a te dimenzije i aerodinamika kod 155 su jednostavno bile predodredjene da se takmice i pobjedjuju.Komentarisao sam sa nekim ljudima koji znaju znanje i koji su gledajuci 155 konstatovali da ona kao da je prvo pravljena za trke pa tek onda za ulicu,a ne obrnuto jer ima smijesno dobru aerodinamiku i neprikosnoven dizajn.
Dizajner je naravno legendarni Ercole Spada kog nije potrebno posebno predstavljati.
Dakle 155 DTM ima veze sa stock 155 isto koliko i svaki drugi trkacki automobil sa svojom street legal verzijom-ni manje ni vise.
Sto se tice Q4,Delte,Tipo platforme sve je to ljudi "bull shit" i do sad sam citao ove gluposti ali sam se trudio da ne komentarisem,ali ajde ovaj put da kazem:
Ne postoji Tipo platforma,ne postoji pogon Lancie Delte,te gluposti ne postoje-nema ih.
Postoji platforma na kojoj je radio ko je sta imao,pa je FIAT radio Tipa,Tempru,Coupe-a,Alfa Romeo 145/6,155,GTV-a,Lancia Deltu,Dedru itd.To je sasija razvijena u FIAT grupaciji a ne FIAT-u za potrebe sva tri brenda.
Sa pogonom koji je prvo koristila Delta i cuvenim Turbo motorom koji je isao jos u 155,Kappu,Coupe-a i da ne nabrajam vise,je ista stvar.
Znaci,ako imam 2 CD-a i prvo na jedan narezem Stoju,a na drugi Colu,to ne znaci da je Cola nastao na Stojinoj platformi

"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
- brzi_pas
- Garaža: GTV V6TB, 159jtd, 75 V6 24v,75 6V...
- Lokacija: Podgorica CG
- Lokacija: Podgorica
Post
Re: Alfa = FIAT
muka mi je sad trazit, al koliko me sjecanje sluzi, ta platforma se zove Tipo, tako joj je radno ime 


- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Re: Alfa = FIAT
1.I Alfi 155 je radno ime Tipo 167 pa nije Tipo,a ni Alfa Romeo "Tipo" 33 Stradale ne vjerujem da je Tipo 
2.Npr. 155 (o njemu se najvise prica da je Tipo) je nastao na istoj platformi na kojoj i Tipo a ne na platformi Tipo-a a to je bitna razlika
3.Uzmimo za primjer da je 155 nastala na Tipovoj platformi:To govori da Alfa Romeo nije za svojih 80 godina mogao da postigne sa svojim modelima onoliko koliko je postigao kad im je Fiat dao svoju platformu pa su na njoj napravili 155 koji je pokorio sve zivo a to je brooka za jedan sportski brend kakav je Alfa Romeo,pa vi i dalje pricajte da je 155 nastao na Tipovoj platformi.

2.Npr. 155 (o njemu se najvise prica da je Tipo) je nastao na istoj platformi na kojoj i Tipo a ne na platformi Tipo-a a to je bitna razlika

3.Uzmimo za primjer da je 155 nastala na Tipovoj platformi:To govori da Alfa Romeo nije za svojih 80 godina mogao da postigne sa svojim modelima onoliko koliko je postigao kad im je Fiat dao svoju platformu pa su na njoj napravili 155 koji je pokorio sve zivo a to je brooka za jedan sportski brend kakav je Alfa Romeo,pa vi i dalje pricajte da je 155 nastao na Tipovoj platformi.
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
- brzi_pas
- Garaža: GTV V6TB, 159jtd, 75 V6 24v,75 6V...
- Lokacija: Podgorica CG
- Lokacija: Podgorica
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Re: Alfa = FIAT
Fratello,33 Stradale nije Fiat,ali je T.Spark sa 2 ventila po cilindru pa si je pomijesao sa 155 

"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
- brzi_pas
- Garaža: GTV V6TB, 159jtd, 75 V6 24v,75 6V...
- Lokacija: Podgorica CG
- Lokacija: Podgorica
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa = FIAT
aman, bre, *ebo vas Tipo. btw, jedan od propalih projekata za Tipo je Florida koji je Zastava oberucke otkupila... sad, ako neke veze imaju 155 i florida...
Spada je lepo rekao, u 155 je uradio sve ono sto nije mogao, nije smeo i nije mu bilo dozvoljeno na Tempri.
da, sad ce neko sigurno reci, "eto, znaci Tempra je."
e sad istom takvom logikom prihvatite da je isti taj Spada pravio Testarosu.
znaci Testarosa je, onda cu slobodno reci ja.
posto nisu mogli da naprave Alfu sa tako niskim koeficijentom otpora vazduha, napravili su "fijat" zvani AR155.
ostavio je domaci za sva naredna pokoljenja!
pokazite mi fijat koji ima onakvo zaturanje retrovizora. sad se tek bemve serije 7 setio da uzme istu foru...
ako nekome jos uvek nije jasno, nek pogleda rezultate voznje iz KG
Alfa Romeo 155 je Alfa. nisam mogao da nabrojim poglede Alfista matoraca iz juniorki i starih spajdera koji su u Milanu govorili: "Fantasticna", "kakav zvuk", "kao nova"... rame uz rame sa Grujinom 75 i nemackom 8C pored kojih sam bio parkiran!

pa nek pise na tablici FIAT S.p.A. koliko hoce, pise isto tako i Alfa Romeo!
uostalom, ako Alfista laze, Google ne laze:
http://www.google.com/images?um=1&hl=en ... 1&aql=&oq=
*ako ukucate "Tipo" nema nijedne 155, ali ima nekoliko Stradale
mada... da imam Stradale, ne bi mi puno taj "Tipo" smetao. uopste!

Spada je lepo rekao, u 155 je uradio sve ono sto nije mogao, nije smeo i nije mu bilo dozvoljeno na Tempri.
da, sad ce neko sigurno reci, "eto, znaci Tempra je."
e sad istom takvom logikom prihvatite da je isti taj Spada pravio Testarosu.
znaci Testarosa je, onda cu slobodno reci ja.

posto nisu mogli da naprave Alfu sa tako niskim koeficijentom otpora vazduha, napravili su "fijat" zvani AR155.

pokazite mi fijat koji ima onakvo zaturanje retrovizora. sad se tek bemve serije 7 setio da uzme istu foru...
ako nekome jos uvek nije jasno, nek pogleda rezultate voznje iz KG

Alfa Romeo 155 je Alfa. nisam mogao da nabrojim poglede Alfista matoraca iz juniorki i starih spajdera koji su u Milanu govorili: "Fantasticna", "kakav zvuk", "kao nova"... rame uz rame sa Grujinom 75 i nemackom 8C pored kojih sam bio parkiran!


pa nek pise na tablici FIAT S.p.A. koliko hoce, pise isto tako i Alfa Romeo!

uostalom, ako Alfista laze, Google ne laze:
http://www.google.com/images?um=1&hl=en ... 1&aql=&oq=
*ako ukucate "Tipo" nema nijedne 155, ali ima nekoliko Stradale

mada... da imam Stradale, ne bi mi puno taj "Tipo" smetao. uopste!

- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Re: Alfa = FIAT
Ko nema u vu-glu,ima u Google-u
Po ovoj logici ispade da je svaka Alfa pa cak i 159 F1 bolid ustvari Tipo.
Alo ljudi Tipo znaci Tip (TIP 167,TIP 33,TIP 159),e sad sto je Fiat svom autu dao ime "Tip" to je druga stvar.
Svi SUV su sad dzipovi iako 99% njih nemaju veze sa Jeep-om.
Dekideki,kapiraju oni ali se prave
U jbt sledece godine 20 godina kako je 155 razvalila konkurenciju u IT sampionatu,a kao da je juce bilo

Po ovoj logici ispade da je svaka Alfa pa cak i 159 F1 bolid ustvari Tipo.
Alo ljudi Tipo znaci Tip (TIP 167,TIP 33,TIP 159),e sad sto je Fiat svom autu dao ime "Tip" to je druga stvar.
Svi SUV su sad dzipovi iako 99% njih nemaju veze sa Jeep-om.
Dekideki,kapiraju oni ali se prave

U jbt sledece godine 20 godina kako je 155 razvalila konkurenciju u IT sampionatu,a kao da je juce bilo

"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
-
ki
- Drug Član
Post
Re: Alfa = FIAT
Schumi; fabricka 155 sa dtm 155 nema blage veze.
Cak i ta aerodinamika koju pominjes nije bila dovoljno dobra pa su napakovali Zagato karoseriju u kolicini dovoljnoj za homologaciju kako bi provukli najpre onaj spojler na zadnjem repu, potrebna prosirenja i zaobljenije branike. Samo taj spojler je bio jedan od brutalnih dobitaka u celoj konstrukciji. Cela karoserija je polu spaceframe, a cela je presvucena karbonom. Terao ju je V6 motor pod uglom od 90 stepeni (!!!) koji nikada nije bio u serijskoj proizvodnji. Svuda nezavisno oslanjanje, kompletno drugaciji dizajn vesanja, dvostruka ramena full elekronika itd itd...
Cak i ta aerodinamika koju pominjes nije bila dovoljno dobra pa su napakovali Zagato karoseriju u kolicini dovoljnoj za homologaciju kako bi provukli najpre onaj spojler na zadnjem repu, potrebna prosirenja i zaobljenije branike. Samo taj spojler je bio jedan od brutalnih dobitaka u celoj konstrukciji. Cela karoserija je polu spaceframe, a cela je presvucena karbonom. Terao ju je V6 motor pod uglom od 90 stepeni (!!!) koji nikada nije bio u serijskoj proizvodnji. Svuda nezavisno oslanjanje, kompletno drugaciji dizajn vesanja, dvostruka ramena full elekronika itd itd...
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Re: Alfa = FIAT
SCHUMACHER napisao:.
Dakle 155 DTM ima veze sa stock 155 isto koliko i svaki drugi trkacki automobil sa svojom street legal verzijom-ni manje ni vise.
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
-
ki
- Drug Član
Post
Ok, uporedi onda "svaki drugi auto" sa svojom trkackom verzijom pa ce ti mozda biti jasnije koliko je tvoj odgovor neprecizan i uopsten.
Meni je glupo da se nadvikujem, a napisah ti ono sto znam i sto su cinjenice.
P.S. Da budem jos precizniji, jedino sto ima veze sa fabrikom je patos, visina automobila, velicina prozora i zadnja stop svetla
Re: Alfa = FIAT

Ok, uporedi onda "svaki drugi auto" sa svojom trkackom verzijom pa ce ti mozda biti jasnije koliko je tvoj odgovor neprecizan i uopsten.
Meni je glupo da se nadvikujem, a napisah ti ono sto znam i sto su cinjenice.

P.S. Da budem jos precizniji, jedino sto ima veze sa fabrikom je patos, visina automobila, velicina prozora i zadnja stop svetla
