Spustanje Alfa 145
Post
Spustanje Alfa 145
Kolege Alfisti jel zna neko koliko moze da se spusti 145-ica sa standardnim amortizerima, tj koliko mogu krugova da skratim opruge a da ne radim nista na amortima? Radi se o 1.6 boxici, '95-to godiste.
- ljube-kugla
- Contact:
- Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v - Lokacija: Batajnica
- Lokacija: batajnica
Post
Re: Spustanje Alfa 145
amortizer u pricipu treba probati kad se sve raskaci,koliko ulazi klip amortizera i jednostavno probati malo po malo dok se ne dobije odgovarajuca visina
radi paralelno obe strane pa probati jer kad se radi jedna nije adekvatna visina i obavezna pomeriti auto napred-nazad,ja sam se ttako zajj kad sam spustao juga,sve sam prvo na jednoj strani pa kad sam presao na drugu a ono karter na betonu
probaj recimo pola kruga na obe strane pa provozaj ili ga jednostavno pomeri napred-nazad
radi paralelno obe strane pa probati jer kad se radi jedna nije adekvatna visina i obavezna pomeriti auto napred-nazad,ja sam se ttako zajj kad sam spustao juga,sve sam prvo na jednoj strani pa kad sam presao na drugu a ono karter na betonu
probaj recimo pola kruga na obe strane pa provozaj ili ga jednostavno pomeri napred-nazad
ko na nas krene iz mesta je naje&o
Post
Re: Spustanje Alfa 145
Spustio sam ja nju za jedan krug al mi malo.
Pa me zanima koliko bih mogao da skratim opruge sa standardnim amortizerima. A da opet amortizeri imaju svoju funkciju, tj da ne preteram.

- cirko83
- Garaža: AR 147 1.6 ts
ex AR 33. 1.5
ex AR 156 1.8ts
Ford Mondeo 2.0 benz - Lokacija: Knjazevac
- ljube-kugla
- Contact:
- Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v - Lokacija: Batajnica
- Lokacija: batajnica
Post
Re: Spustanje Alfa 145
amortizeru je bitno samo da u extremnim situacijama ne udari klip u ventil da stosuje,obavezno je da ima stos gumu bar 10cm
ko na nas krene iz mesta je naje&o
-
ki
- Drug Član
Post
Re: Spustanje Alfa 145
Alfa 145: Tesko je utvrditi koliko sme da se ide dole, a nigde ni ne pise konkretno. Neki osnovni podatak je da se oem oprugama i std amortima sme ici do -30mm, ono sto je bitno je da su sve varijante "lowering springs" kitova malo tvrdje od fabrickih sto znaci da ce i put koji prelazi amort biti malo kraci.
Ti si ostao na fabrickim oprugama koje si skratio, a "travel" ti je ostao isti. Ako ides u ekstrem sa std oprugama, razmislio bih o skracivanju stabla amortizera za makar nekih 30mm.
Ti si ostao na fabrickim oprugama koje si skratio, a "travel" ti je ostao isti. Ako ides u ekstrem sa std oprugama, razmislio bih o skracivanju stabla amortizera za makar nekih 30mm.

- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Spustanje Alfa 145
pa da ako mnogo okratis oprugu tj hoces da bas spustis auto moraces i stablo amorta da skratis i pravis novi navoj to je najbolje i najsigurnije resenje, a ja licno oprugu ne bih vise dirao od toga sto si skratio, mozda jos pola kruga ali...??? mozes da dodjes u situaciju da ti štosuje amort u nekim situacijama, ja sam se tako zeznuo na golfu nekad davno, kratio sam i bilo je super sto se hoda tice i uopste ponasanja auta ali nisam bio zadovoljan visinom pa okratio oprugu jos malo i onda je naravno poceo da štosuje amort na nekim hupserima i neravninama sto me uzasno nerviralo pa sam uzeo druge opruge(da se ne bih zezao oko kracenja amorta) i doveo ih na idealnu meru
ja se licno ne bih zezao sa tim na alfi vec kupio fabricke krace opruge, izlete povremeno na netu za neke smesne pare neke ajbah i sl. pa probaj to da potrazis
ja se licno ne bih zezao sa tim na alfi vec kupio fabricke krace opruge, izlete povremeno na netu za neke smesne pare neke ajbah i sl. pa probaj to da potrazis

Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- ljube-kugla
- Contact:
- Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v - Lokacija: Batajnica
- Lokacija: batajnica
Post
Re: Spustanje Alfa 145
nije samo skratiti sipku,nego se mora i kuciste spustiti ako se preteruje sa visinom
ko na nas krene iz mesta je naje&o
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Spustanje Alfa 145
pa to ako oces da ga patosiras da se vuce po zemlji
nisam do sada sretao takve slucajeve gde su kracena kucista
stablo zavrsava posao ako opruge nisu dovoljne


Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- ljube-kugla
- Contact:
- Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v - Lokacija: Batajnica
- Lokacija: batajnica
Post
Re: Spustanje Alfa 145
skracivanje klipa i kuciste ne sluzi samo da ne stosuje,nego kad moras da podignes auto da opruga ne spadne sa amortizera
da kad treba da zamenis gumu da ne mora da se na dizalicu podize pola metra,nego par cm i odvoji tocak od zemlje
da kad treba da zamenis gumu da ne mora da se na dizalicu podize pola metra,nego par cm i odvoji tocak od zemlje
ko na nas krene iz mesta je naje&o
Post
Re: Spustanje Alfa 145
Ne bih bas da je patosiram vec da je spustim za jos nekih mozda 2-3cm. Bila je ona patosirana kad sam je kupio al to bas i nije bilo zdravo za nju a ni prakticno, pa sam morao da je podizem. Tako da sam sad u potrazi za nekom idealnom visinom.
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.3EFI Stroker i Yugo 1.3EFI
- Lokacija: Subotica
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Spustanje Alfa 145
Nadam se da nije problem sto podizem temu
Verujem da ce moje misljenje pomoci nekom ko ima ovakvu dilemu
Prvo, kako proceniti to dokle moze da se spusti auto... Prvo, zaljuljajte auto iz sve snage, ukoliko se slucajno amortizer sabije do kraja tj dovati stos gumu, nemojte se zamarati sa spustanjem, barem ne sa secenjem ili sabijanjem fabricke opruge posto spustanje od 20-30mm (koje je neko minimalno da bude i vidljivo) ce sigurno dovesti do stosovanja u odredjenim situacijama... Ukoliko ipak ne mozete da sabijete amortizer do stos gume, pristupate drugom zadatku. Napominjem da ovo nije moguce svuda, ali na vecini amortizera jeste... Rastavite amortizer i izbacite stos gumu, izvucete i namazite osovinu amortizera sa tavat ili grafitnom masti (samo da bude dovoljno gusto da ne klizi dole pod uticajem gravitacije) i sastavite sve nazad. Provozajte auto u sportskom maniru, obratite paznju da ne spicite u neku veliku rupu ili nesto drugo posto vozite bez stos gume... Posle voznje, premerite na osovini kolika je duzina ociscenog dela osovine posto ce deo do kucista amortizera biti ocisceno zbog uvlacenja osovine u telo
Izmerena velicina je hod amortizera i ovako je najpreciznije mozete odrediti
Ostatak osovine koji ostaje zamascen je deo koliko mozete auto da spustite plus duzina stos gume... Primera radi, ako je osovina 20cm, posle voznje izmerite da je amortizer najvise se sabio za 10cm, a stos guma je 5cm debljine, onda mozete auto da spustite 5cm... E sad ako zelite da izvucete jos par cm iz fabrickih amortizera, moze se uraditi jos jedna caka
Sabite osovinu skroz u kuciste, ukoliko je ravno gore, ne treba nista da radite, ali posto vecini osovina viri 2-3cm van kucista amortizera, potrebno je da skratite osovinu amortizera za toliko koliko viri plus jos 1cm cisto kao osiguranje za dugotrajnost amortizera. Posto ovo uradite, mozete pristupiti skracivanju stos gume posto je kod vecine kola stos guma predimenzonisana pa ukoliko je od pune gume, mozete je skratiti u odredjenoj meri, ali ne vise od 50%... Ovom modifikacijom ce te povecati hod amortizera, tj mogucnost da se dodatno spusti, zbog skracivanja osovine tela, sprecice te da osovina dodje do kraja tj da udara u kuciste amortizera koji je i glavni uzrok propisavanja amortizera kod preterano spustenih automobila...
E sad druga bitna stvar je poboljsavanje lezanja i upravljivosti. Sa skracivanjem ili sabijanjem opruga se nece poboljsati nesto preterano lezanje, auto ce i dalje skoro jednako da se naginje kao i fabricki, tu je jedino pozitivno to sto ste malo snizili teziste auta i naravno vizuelni efekat... Za vozila koja se koriste svakodnevno u saobracaju a zelite poboljsano lezanje, preporucujem da najbolje zadrzite fabricku tvrdocu amortizera tj ukoliko dodje do potrebe za zamenom, potrazite neke malo tvrdje zamenske amortizere i da potrazite neke tvrdje opruge, vecinom mogu se naci ti kitovi za spustanje koje cine opruge za 20-30% tvrdje od fabrickih, ali neko drasticnije poboljsanje lezanja pocinje se sa nekim oprugama koje su preko 100% tvrdje od fabrickih
Naravno, tvrdja opruga znaci da ce biti kraca da bi auto bio na istoj visni kao i neka meksa, duza opruga, pa moze da se desi da ispada opruga iz amortizera pa je onda isto potrebno kratiti osovinu amortizera, takodje sa tvrdjom oprugom se manje sabija amortizer pa je moguce ga vise spustiti... Naravno ne mogu a da ne napomenem da je pravilno skracivanje amortizera kada se i telo i osovina amortizera krati jednako (tj ili se kupi takav amortizer), ali to zna da bude prilicno skupo resenje a nekad krajnje nepotrebno.
Naravno, ovo je moje misljenje i iskustvo u spustanju Yugica koje sam licno radio i otvoren sam za pitanja kao i za kritike...


Prvo, kako proceniti to dokle moze da se spusti auto... Prvo, zaljuljajte auto iz sve snage, ukoliko se slucajno amortizer sabije do kraja tj dovati stos gumu, nemojte se zamarati sa spustanjem, barem ne sa secenjem ili sabijanjem fabricke opruge posto spustanje od 20-30mm (koje je neko minimalno da bude i vidljivo) ce sigurno dovesti do stosovanja u odredjenim situacijama... Ukoliko ipak ne mozete da sabijete amortizer do stos gume, pristupate drugom zadatku. Napominjem da ovo nije moguce svuda, ali na vecini amortizera jeste... Rastavite amortizer i izbacite stos gumu, izvucete i namazite osovinu amortizera sa tavat ili grafitnom masti (samo da bude dovoljno gusto da ne klizi dole pod uticajem gravitacije) i sastavite sve nazad. Provozajte auto u sportskom maniru, obratite paznju da ne spicite u neku veliku rupu ili nesto drugo posto vozite bez stos gume... Posle voznje, premerite na osovini kolika je duzina ociscenog dela osovine posto ce deo do kucista amortizera biti ocisceno zbog uvlacenja osovine u telo



E sad druga bitna stvar je poboljsavanje lezanja i upravljivosti. Sa skracivanjem ili sabijanjem opruga se nece poboljsati nesto preterano lezanje, auto ce i dalje skoro jednako da se naginje kao i fabricki, tu je jedino pozitivno to sto ste malo snizili teziste auta i naravno vizuelni efekat... Za vozila koja se koriste svakodnevno u saobracaju a zelite poboljsano lezanje, preporucujem da najbolje zadrzite fabricku tvrdocu amortizera tj ukoliko dodje do potrebe za zamenom, potrazite neke malo tvrdje zamenske amortizere i da potrazite neke tvrdje opruge, vecinom mogu se naci ti kitovi za spustanje koje cine opruge za 20-30% tvrdje od fabrickih, ali neko drasticnije poboljsanje lezanja pocinje se sa nekim oprugama koje su preko 100% tvrdje od fabrickih

Naravno, ovo je moje misljenje i iskustvo u spustanju Yugica koje sam licno radio i otvoren sam za pitanja kao i za kritike...

Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."