Valjda je svima jasno zbog čega moramo i ovo da platimo. Mamu im lopovskuSasha napisao: Izdavanje vozačke dozvole, u bruto iznosu, košta 800 dinara, probne vozačke dozvole 500 dinara, saobraćajne dozvole 1200 dinara, potvrda o privremenoj registraciji 300 dinara, navodi se u odluci.
Nove tablice i estetika Alfe...
- cirko83
- Garaža: AR 147 1.6 ts
ex AR 33. 1.5
ex AR 156 1.8ts
Ford Mondeo 2.0 benz - Lokacija: Knjazevac
Post
Re: Nove tablice i estetika Alfe...
potpis
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Nove tablice i estetika Alfe...
Koja je dimenzija onih "kvadratnih" tablica za zadnji branik?
Alfa je stil... ostalo je status...
- Sauriann
- Drug Član

- Garaža: Stelvio 2.2 Q4 Lusso
ex Giulietta 2.0 TCT
ex MiTo 1.4 Turbo Benzina 155
ex 156 jtd mjet 16V SW - Lokacija: Novi Beograd
Post
Re: Nove tablice i estetika Alfe...
Idioti su stavili cenu za biranje broja 80.000 din. Umesto da stave cenu 10.000 imali li bi 50(pedeset) puta veći priliv novca u budžet. Ovako svi ljudi koji su bili spremni da plate neku sumu do 100e za broj sada otpadaju. Još su i izmislili rok trajanja.
Takođe veoma lako su mogli da naprave kategorije sa više ili manje istih brojeva tj. slova (npr. kao nešto kod mobilnih operatera) pa imaš "lep" broj od 1000, 4000 ili 40000 din...
Takođe veoma lako su mogli da naprave kategorije sa više ili manje istih brojeva tj. slova (npr. kao nešto kod mobilnih operatera) pa imaš "lep" broj od 1000, 4000 ili 40000 din...
- dekideki
- Drug Član

- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Nove tablice i estetika Alfe...
juce sam video teget pastat u Uscu, ima tablice BG*001-ĐB
mislim, nije "DB" al tu je negde...
cik ga zaustavite ako ste saobracajac
mislim, nije "DB" al tu je negde...
cik ga zaustavite ako ste saobracajac
- Damjan156
- Garaža: AR 156 2.0TS 155ks +chip tuning, +K&N filter
Chevrolet Captiva LT 2.0D AWD 150ks - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Nove tablice i estetika Alfe...
Mogao si da ga vidiš Deki i ispred svoje kuće
Viđen sinoć ispred marketa Padina,komšija izleda...
Viđen sinoć ispred marketa Padina,komšija izleda...
- Dragon
- Saradnik Uprave

- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Nove tablice i estetika Alfe...
Vidim u kraju dosta tablica sa Č. Jel to Č kao Čukarica?
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
- Damjan156
- Garaža: AR 156 2.0TS 155ks +chip tuning, +K&N filter
Chevrolet Captiva LT 2.0D AWD 150ks - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Šta li je to
Re: Nove tablice i estetika Alfe...
Ja sam pre neki dan video YĐDragon napisao:Vidim u kraju dosta tablica sa Č. Jel to Č kao Čukarica?
Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- REDZEP
- Garaža: tomos APN 4,peglica,sporet na drva za rad preko zime
- Lokacija: gde Timok pozdravlja Veljkov grad
- Damjan156
- Garaža: AR 156 2.0TS 155ks +chip tuning, +K&N filter
Chevrolet Captiva LT 2.0D AWD 150ks - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Nove tablice i estetika Alfe...
Brate ima istine u ovome...večeras sam šetajuću po kraju video 3 parkirana auta sa novim tablama i svi su imali početno slovo Č ...Dragon napisao:Vidim u kraju dosta tablica sa Č. Jel to Č kao Čukarica?
- ljube-kugla
- Contact:
- Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v - Lokacija: Batajnica
- Lokacija: batajnica
Post
Re: Nove tablice i estetika Alfe...
oznaka za Staru Pazovu je pocetno ST,sto nikako nije logicno
ko na nas krene iz mesta je naje&o
- playerPA
- Garaža: Alfa Romeo 159 2.4JTDm 209KS
- Lokacija: Pancevo
- Diego
- Drug Član

- Garaža: AR 156 1.8 TS 2002.
- Lokacija: Beograd - Banovo Brdo
- alaza
- Garaža: ex AR 166 2.4 jtd 2005.g.,
ex AR 155 2.0 16v Super '98,
ex AR 155 1.7ts '94,
ex AR 164 2.0ts '89,
ex AR 164 2.0ts '91,
ex AR 164 2.5td Super '96,
ex AR 164 2.0tb Super '96,
ex AR 164 2.0ts Super '98. - Lokacija: Pecinci
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Re: Nove tablice i estetika Alfe...
Pametan tekst na gore pomenutu temu....
`Ovo je kratki traktat o besmislenom rešenju izgleda novih srpskih registarskih tablica motornih vozila, sa naglaskom na najznačajnije i nepremostive nedostatke
Autor ovog teksta nije ni profesionalac ni stručnjak iz oblasti saobraćaja već je tehničko lice (inženjer i dugogodišnji programer) koje je koristeći svoju logiku i rasuđivanje došao do nepobitnih zaključaka a pri tome je dao sebi pravo da u nekim situacijama iznese i svoj lični stav. Ovaj tekst je pisan bez ikakvih pretenzija i možete ga shvatiti i koristiti po svom nahođenju...
1.dimenzije tablica su povećane ali dimenzije slova i brojeva su smanjene. To je dovelo do toga da je smanjena udaljenost sa koje se tablica može jednoznačno identifikovati. Svedoci, policajci, kamere, neće biti u stanju da sa istim stepenom uspešnosti identifikuju nove tablice. O važnosti da se tablica uspeđno uočava sa što veće daljine ne treba trošiti reči.
2.smanjen broj ukupnih kombinacija unutar jednog registracionog područja. Stare tablice (oblik BG 111 222) imale su kapacitet od tačno 999 hiljada kombinacija po području. Nove tablice (oblik BG 123 XY) imaju kapacitet oko 700 hiljada (uvođenjem u opticaj latiničnih slova “sa kvačicama“ ali i uvođenjem slova iz engleskog alfabeta neprirodnim i naknadnim improvizovanjem došlo se do magične granice od milion kombinacija, ali su se time otvorili ogromni problemi od kojih je najbezazleniji da tablica sadrži kombinaciju XŠ, ĆW, ĐY itd (oko 2% novih tablica će imati ovakve glupave kombinacije slova). Ako je razlog za uvođenje novog sistema tablica bio taj što se u BG registracionom području došlo do iskorišćenja svih kombinacija, veoma jednostavno rešenje bi predstavljala prirodna modifikacija dosadašnjeg šestocifrenog sistema zamenom jedne (a možda i dve) od postojećih cifara slovima (niz od deset cifara 0-9 bilo uvećan i za još nekoliko slova. Svako novododato slovo, donelo bi oko 100 hiljada novih kombinacija, što za BG područje znači odlaganje iscrpljenja svih kombinacija za više od godinu dana. Dakle, ako bi se uvela samo „jasna i nedvosmislena slova“ a to su na primer (E,R,T,P,A,H,J,K,V,N,M) dobilo bi se novih kombinacija za najmanje 12 godina, Na primer, tada bi postojala tablica BG H11-111 ali postojala bi i tablica BG 111-111 )
3. „evropske dimenzije“ tablice su iskombinovane sa latiničnim slovima „sa kvačicama“ (Č,Ć,Š.Đ,Ž). Ako teramo „evropljane“ da gledaju u, za njih, nerazgovetne simbole koji uz to sadrže i njima gotovo identične parnjake (slova C, S, D, Z), koji je razlog zbog kojeg nije korišćeno ćirilično pismo? Zašto je nekom Grčkom cariniku lakše da rastumači slovo Ž od slova Ž ?
4.uvođenjem latiničnih slova „sa kvačicama“ (Č,Ć,Š.Đ,Ž) koja se jako malo razlikuju od svojih parnjaka (C, S, D, Z) otvorili su se sledeći problemi za sve tablice koje sadrže jedan ili dva bilo koja slovna znaka iz ove grupe znakova (Č, Ć, Š, Đ, Ž, C, S, D, Z) a to je oko 20% svih tablica. Svi oni koji budu imali ove slovne znakove na svojim tablicama, moraju biti svesni da su u opticaju i njima gotovo identične tablice ("parnjaci"), sa razlikom u jednoj sitnoj „kvačici“ koja lako može biti zanemarena u bilo kojoj tački prenosa i obrade informacija, što može dovesti do krupnih problema.
4A)ako kamera (o uvođenju u funkciju kamera koje snimaju saobraćaj i snimaju prekršioce saobraćajnih propisa se mnogo govori u poslednje vreme) snimi neko vozilo u kršenju saobraćajnih propisa, sa kolikom se sigurnošću može govoriti o ispravnom identifikovanju i razlikovanju slova C od Ć ili od Č, itd ? Da li će se umesto automatskog postupka identifikacije tablice na osnovu fotografije ipak morati zadužiti neko ko će svojim očima kontrolisati rad skupog softvera ? Koliko će puta doći do situacije da je prekršajna prijava stigla na pogrešnu adresu i pogrešnoj osobi, ili da nije stigla onoj osobi kojoj je namenjena. I da li će dolaziti do situacija kada će se na sudu dovoditi u pitanje da li je krivično delo učinilo vozilo sa tablicom CĆ ili CČ ili CC itd, i koliko će se „nedužnih“ bahatih vozača izvući bez kazne?
4B)problemi sa plaćanjem parkinga putem SMS poruka. Velika većina mobilnih telefona ne podržava slanje poruka koje sadrže slova „sa kvačicama“. Veliki broj ljudi ni ne zna da piše poruke koje sadrže takva slova. Dolaziće do problema da neko ne moze uplati parking u 1. ili 2. zoni zato što je njegov „parnjak“ to već učinio ranije tog dana u toj istoj zoni. Može se javiti problem da i pored uredno uplaćenog parkinga ipak budete kažnjeni jer vaš „parnjak“ to nije uradio...Naravno, moguće je i obrnuto, da ne dobijete kaznu iako niste platili, jer je „parnjak“ to učinio umesto Vas... Naravno, verovatnoća za pojavu svega ovoga navedenoga je veoma mala, ali ipak postoji i izvesna je.
4C)Problem sa ulaskom u neku stranu zemlju ako je nekim slučajem „parnjak“ sa sličnim tablicama u toj zemlji (ili na primer u celoj Evropskoj Uniji) ostao ubeležen u njihovim dosijeima. Na primer, vozilo sa tablicom BG 123 AČ nije platilo saobraćanu kaznu za učinjeni prekršaj (na šta je dužan da uradi pre izlasku iz, na primer Grčke). Tom vozilu se automatski zabranjuje ponovni ulazak u Grčku dok se ne izmiri kazna zajedno sa kamatom i sudskim troškovima. Naravno, Grci ne znaju razliku izmedju C, Ć i Č, i u krajnjem slučaju ni ne znaju na svom kompjuteru da pronađu način za upis slova Č u svoju bazu podataka (kao što ne bi ni 99.99% Srba znalo da napravi razliku između nekih grčkih slova a kamoli da zna da ih otkuca na tastaturi). Dakle, pri ulasku vozila BG 123 AC ili BG 123 AĆ u Grčku ni krivim ni dužnima, sigurno će nastati komplikacije.
4D)Ako je negde u Evropskoj uniji na primer, ukradeno vozilo sa tablicama BG 123 AČ i krađa uredno prijavljena, zbog nemogućnosti softvera, nepoznavanja latiničnog pisma srpskohrvatskog jezika od strane nekog italijanskog, francuskog ili holandskog policajca (što je sasvim normalno) svaki prelazak granice u nekoj od zemalja EU, vozila sa BG 123 AC i BG 123 AĆ tablicama biće propraćen velikim komplikacijama. Napomena je da se novi format tablica radi kako bi bio „evropski“
Ovaj problem sa postojanjem međusobno veoma sličnih tablica statistički ne bi trebao previše često da se javlja ali sigurno je da će se javljati. Suština je da u starom sistemu verovatnoća pojave ovakvih problema bila daleko, daleko manja, praktično zanemarljiva.
Skrenuo bih pažnju na činjenicu da su i u starom sistemu korišćena latinična slova "sa kvačicama", ali su se ona koristila samo u oznaci registracionog područja (ŠA – Šabac, KŠ – Kruševac, ČA – Čačak, VŠ – Vršac... i da nisu postojala registraciona područja sa istim slovima bez kvačica – nije bilo područja CA, KS, VS...) pa je identifikacija i u zemlji i u inostranstvu bila apsolutno jednoznačna.
5.Neoriginalnost. Po formi, nove tablice su identične hrvatskim i makedonskim, ali i hrvatske i makedonske imaju mnogo veći font pa su stoga razgovetnije i uočljivije. Po kombinatorici, nove srpske tablice, imaju isti broj kombinacija kao hrvatske, makedonske i crnogorske tablice a samo Beograd (jedno registraciono područje) ima više vozila nego Crna Gora i Makedonija zajedno. Tu treba pomenuti i Zagreb koji je dva i po puta manji od Beograda i ima dva puta manje vozila. Samim time, sistem koji je dobar i dovoljan za države od 1, 2 ili 4.5 miliona stanovnika ne može biti dobar i dovoljan za državu od 8 miliona stanovnika. Ako se već insistiralo na novoj formi tablica, trebalo je razmotriti sisteme zemalja sa sličnim i većim brojem stanovnika i vozila od Srbije – počevši od Bugarske sa sjajnim ćirilično-latinično neutralnim slovnim znacima. Bugarske tablice sadrže samo one slovne znake koji postoje i u ćirilici i u engleskom alfabetu (dakle slova E, T, O, P, A, H, J, K, C, B, M) Time su ispoštovali svoje pismo (ćirilicu) ali i učinili tablice „internacionalnim“. I Bugari imaju registraciona područja (oko 26 koje se identifikuju sa 1 ili 2 slovna znaka iza kojih slede 4 cifre i 2 proizvoljna slovna znaka). Drugi primer je Rumunija sa oko 45 registracionoh oblasti sa dva broja i tri slova (oblast Bukuresta iznimno, ima povećan broj kombinacija tri broja i tri cifre a oznaka oblasti ima jedno slovo „B“). Takođe, dobar primer je i Grčka, koja takođe ima registraciona područja i uz to ne koristi sopstveno pismo (grčki alfabet).
6.Tvorci nove forme tablica imali su dovoljno vremena (uvođenje novih tablica je odlagano više puta) i imali su punu slobodu a došli su do već viđenog, i napola prepisanog rešenja (od Makedonaca smo preuzeli i da sitnim slovima bude prisutan i ispis registracionog područja, što ničemu ne služi a uvredljivo je za ćirilicu). Sada imamo tablice koije smo poslednji uveli a liče na neke druge i uz to ne vrše posao dovoljno dobro (posao jednoznačne identifikacije) i nisu dovoljno uočljive.
Tvorci nove forme tablica su mogli da smisle tablicu sa dovoljnim brojem kombinacija koji bi mogao da traje dovoljan broj godina, ili mogli su da ravnomernije definišu registraciona područja – ovako registraciono područje Beograd (BG) i registraciono područje Bogatić (BĆ) su dimenzionisani kao jednaki (imaju isti maksimalni kapacitet – Bogatiću je to dovoljno za 1000 godina a Beogradu ni za 10)! Takođe, istovremeno postojanje registracionih područja BČ (Bečej) i BĆ (Bogatić), zatim VS (Vrbas) i (VŠ Vršac) kao i (SA Senta) i (ŠA Šabac) dovodi do još veće konfuzije i većih problema sa novim formatom. Stiče se utisak da je glavni motiv ovođenja novih tablica bio omogućavanje da što više lokanih parajlija dobije tablicu sa imenom svoga mesta i brojem 001 („ja sam broj jedan“), 007 („ja sam Bond, Džems Bond“), 666 („ja sam opasan“), itd...
I kao zaključak na sve ovo stiče se opravdani utisak da stručni ljudi nisu bili uključeni u ovaj posao. Nisu bili konsutovani dizajneri koji bi mogli da daju svoj pečat i da učine da nova tablica bude lepša. Naravno da nisu konsutovani ni matematičari i softverski stručnjaci koji bi dali svoje mišljenje jer je sasvim očigledno da bi svako od njih nakon 10 sekundi razmišljanja došao do zaključka da će usvojeni sistem veoma brzo dovesti do brojnih problema. Takođe, nisu konsultovani ni saobraćajni stručnjaci koji bi ukazali na problem slabe uočljivosti. I naravno, nisu konsultovani ni (ovde bi trebao reći - reč ekonomisti ali ću je ostaviti za kasnije) ljudi koji bi pošteno sagledali ekonomsku stranu celog poduhvata i zaključili da je bolje da tablice menjamo svakih 50 godina umesto na 7 jer je to pogodnije za vlasnike vozila u Srbiji. Pa ko je onda ovo smislio ? Verovatno neki značajni amater, koji je time što se onomad vozio po susedstvu i video nekoliko tipova tablica, pomislio da to može i on da uradi. I seo je i uradio najbolje što je znao. U stvari, siuguran sam da je konsultovan neki ekonomist (sada ta reč ovde ima svoj smisao) koji je sa druge strane sagledao ekonomsku stranu ovog poduhvata i školski pravilno zaključio da se veći profit može napraviti ako se za 50 godina tablice promene 7 puta , tj. na svakih 7 godina A nas će to, kao po običaju jako skupo da košta.
A samo da napomenem da tablice nakon sedam godina ne menjaju ni bogati Englezi (njihov sadašnji sistem tablica je uveden 2001 godine sa procenjenim iscrpljivanjem broja kombinacija oko 2051. godine a uz to imaju 10x više vozila od Srbije) ali ni bogati Nemci, Francuzi, Italijani, Španci...
Informacije o formama registracionih tablica za priličan broj zemalja u Evropi i svetu moguće je pronaći ovde http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_registration_plate.
Da je neko hteo i želeo dobro da odradi posao, bilo bi mu lako da dođe do neophodnih informacija i da za 1 sat postane magistar, doktor, profesor ili primarijus nauke o registarskim tablicama. `
Preuzeto sa: http://www.elitemadzone.org/
`Ovo je kratki traktat o besmislenom rešenju izgleda novih srpskih registarskih tablica motornih vozila, sa naglaskom na najznačajnije i nepremostive nedostatke
Autor ovog teksta nije ni profesionalac ni stručnjak iz oblasti saobraćaja već je tehničko lice (inženjer i dugogodišnji programer) koje je koristeći svoju logiku i rasuđivanje došao do nepobitnih zaključaka a pri tome je dao sebi pravo da u nekim situacijama iznese i svoj lični stav. Ovaj tekst je pisan bez ikakvih pretenzija i možete ga shvatiti i koristiti po svom nahođenju...
1.dimenzije tablica su povećane ali dimenzije slova i brojeva su smanjene. To je dovelo do toga da je smanjena udaljenost sa koje se tablica može jednoznačno identifikovati. Svedoci, policajci, kamere, neće biti u stanju da sa istim stepenom uspešnosti identifikuju nove tablice. O važnosti da se tablica uspeđno uočava sa što veće daljine ne treba trošiti reči.
2.smanjen broj ukupnih kombinacija unutar jednog registracionog područja. Stare tablice (oblik BG 111 222) imale su kapacitet od tačno 999 hiljada kombinacija po području. Nove tablice (oblik BG 123 XY) imaju kapacitet oko 700 hiljada (uvođenjem u opticaj latiničnih slova “sa kvačicama“ ali i uvođenjem slova iz engleskog alfabeta neprirodnim i naknadnim improvizovanjem došlo se do magične granice od milion kombinacija, ali su se time otvorili ogromni problemi od kojih je najbezazleniji da tablica sadrži kombinaciju XŠ, ĆW, ĐY itd (oko 2% novih tablica će imati ovakve glupave kombinacije slova). Ako je razlog za uvođenje novog sistema tablica bio taj što se u BG registracionom području došlo do iskorišćenja svih kombinacija, veoma jednostavno rešenje bi predstavljala prirodna modifikacija dosadašnjeg šestocifrenog sistema zamenom jedne (a možda i dve) od postojećih cifara slovima (niz od deset cifara 0-9 bilo uvećan i za još nekoliko slova. Svako novododato slovo, donelo bi oko 100 hiljada novih kombinacija, što za BG područje znači odlaganje iscrpljenja svih kombinacija za više od godinu dana. Dakle, ako bi se uvela samo „jasna i nedvosmislena slova“ a to su na primer (E,R,T,P,A,H,J,K,V,N,M) dobilo bi se novih kombinacija za najmanje 12 godina, Na primer, tada bi postojala tablica BG H11-111 ali postojala bi i tablica BG 111-111 )
3. „evropske dimenzije“ tablice su iskombinovane sa latiničnim slovima „sa kvačicama“ (Č,Ć,Š.Đ,Ž). Ako teramo „evropljane“ da gledaju u, za njih, nerazgovetne simbole koji uz to sadrže i njima gotovo identične parnjake (slova C, S, D, Z), koji je razlog zbog kojeg nije korišćeno ćirilično pismo? Zašto je nekom Grčkom cariniku lakše da rastumači slovo Ž od slova Ž ?
4.uvođenjem latiničnih slova „sa kvačicama“ (Č,Ć,Š.Đ,Ž) koja se jako malo razlikuju od svojih parnjaka (C, S, D, Z) otvorili su se sledeći problemi za sve tablice koje sadrže jedan ili dva bilo koja slovna znaka iz ove grupe znakova (Č, Ć, Š, Đ, Ž, C, S, D, Z) a to je oko 20% svih tablica. Svi oni koji budu imali ove slovne znakove na svojim tablicama, moraju biti svesni da su u opticaju i njima gotovo identične tablice ("parnjaci"), sa razlikom u jednoj sitnoj „kvačici“ koja lako može biti zanemarena u bilo kojoj tački prenosa i obrade informacija, što može dovesti do krupnih problema.
4A)ako kamera (o uvođenju u funkciju kamera koje snimaju saobraćaj i snimaju prekršioce saobraćajnih propisa se mnogo govori u poslednje vreme) snimi neko vozilo u kršenju saobraćajnih propisa, sa kolikom se sigurnošću može govoriti o ispravnom identifikovanju i razlikovanju slova C od Ć ili od Č, itd ? Da li će se umesto automatskog postupka identifikacije tablice na osnovu fotografije ipak morati zadužiti neko ko će svojim očima kontrolisati rad skupog softvera ? Koliko će puta doći do situacije da je prekršajna prijava stigla na pogrešnu adresu i pogrešnoj osobi, ili da nije stigla onoj osobi kojoj je namenjena. I da li će dolaziti do situacija kada će se na sudu dovoditi u pitanje da li je krivično delo učinilo vozilo sa tablicom CĆ ili CČ ili CC itd, i koliko će se „nedužnih“ bahatih vozača izvući bez kazne?
4B)problemi sa plaćanjem parkinga putem SMS poruka. Velika većina mobilnih telefona ne podržava slanje poruka koje sadrže slova „sa kvačicama“. Veliki broj ljudi ni ne zna da piše poruke koje sadrže takva slova. Dolaziće do problema da neko ne moze uplati parking u 1. ili 2. zoni zato što je njegov „parnjak“ to već učinio ranije tog dana u toj istoj zoni. Može se javiti problem da i pored uredno uplaćenog parkinga ipak budete kažnjeni jer vaš „parnjak“ to nije uradio...Naravno, moguće je i obrnuto, da ne dobijete kaznu iako niste platili, jer je „parnjak“ to učinio umesto Vas... Naravno, verovatnoća za pojavu svega ovoga navedenoga je veoma mala, ali ipak postoji i izvesna je.
4C)Problem sa ulaskom u neku stranu zemlju ako je nekim slučajem „parnjak“ sa sličnim tablicama u toj zemlji (ili na primer u celoj Evropskoj Uniji) ostao ubeležen u njihovim dosijeima. Na primer, vozilo sa tablicom BG 123 AČ nije platilo saobraćanu kaznu za učinjeni prekršaj (na šta je dužan da uradi pre izlasku iz, na primer Grčke). Tom vozilu se automatski zabranjuje ponovni ulazak u Grčku dok se ne izmiri kazna zajedno sa kamatom i sudskim troškovima. Naravno, Grci ne znaju razliku izmedju C, Ć i Č, i u krajnjem slučaju ni ne znaju na svom kompjuteru da pronađu način za upis slova Č u svoju bazu podataka (kao što ne bi ni 99.99% Srba znalo da napravi razliku između nekih grčkih slova a kamoli da zna da ih otkuca na tastaturi). Dakle, pri ulasku vozila BG 123 AC ili BG 123 AĆ u Grčku ni krivim ni dužnima, sigurno će nastati komplikacije.
4D)Ako je negde u Evropskoj uniji na primer, ukradeno vozilo sa tablicama BG 123 AČ i krađa uredno prijavljena, zbog nemogućnosti softvera, nepoznavanja latiničnog pisma srpskohrvatskog jezika od strane nekog italijanskog, francuskog ili holandskog policajca (što je sasvim normalno) svaki prelazak granice u nekoj od zemalja EU, vozila sa BG 123 AC i BG 123 AĆ tablicama biće propraćen velikim komplikacijama. Napomena je da se novi format tablica radi kako bi bio „evropski“
Ovaj problem sa postojanjem međusobno veoma sličnih tablica statistički ne bi trebao previše često da se javlja ali sigurno je da će se javljati. Suština je da u starom sistemu verovatnoća pojave ovakvih problema bila daleko, daleko manja, praktično zanemarljiva.
Skrenuo bih pažnju na činjenicu da su i u starom sistemu korišćena latinična slova "sa kvačicama", ali su se ona koristila samo u oznaci registracionog područja (ŠA – Šabac, KŠ – Kruševac, ČA – Čačak, VŠ – Vršac... i da nisu postojala registraciona područja sa istim slovima bez kvačica – nije bilo područja CA, KS, VS...) pa je identifikacija i u zemlji i u inostranstvu bila apsolutno jednoznačna.
5.Neoriginalnost. Po formi, nove tablice su identične hrvatskim i makedonskim, ali i hrvatske i makedonske imaju mnogo veći font pa su stoga razgovetnije i uočljivije. Po kombinatorici, nove srpske tablice, imaju isti broj kombinacija kao hrvatske, makedonske i crnogorske tablice a samo Beograd (jedno registraciono područje) ima više vozila nego Crna Gora i Makedonija zajedno. Tu treba pomenuti i Zagreb koji je dva i po puta manji od Beograda i ima dva puta manje vozila. Samim time, sistem koji je dobar i dovoljan za države od 1, 2 ili 4.5 miliona stanovnika ne može biti dobar i dovoljan za državu od 8 miliona stanovnika. Ako se već insistiralo na novoj formi tablica, trebalo je razmotriti sisteme zemalja sa sličnim i većim brojem stanovnika i vozila od Srbije – počevši od Bugarske sa sjajnim ćirilično-latinično neutralnim slovnim znacima. Bugarske tablice sadrže samo one slovne znake koji postoje i u ćirilici i u engleskom alfabetu (dakle slova E, T, O, P, A, H, J, K, C, B, M) Time su ispoštovali svoje pismo (ćirilicu) ali i učinili tablice „internacionalnim“. I Bugari imaju registraciona područja (oko 26 koje se identifikuju sa 1 ili 2 slovna znaka iza kojih slede 4 cifre i 2 proizvoljna slovna znaka). Drugi primer je Rumunija sa oko 45 registracionoh oblasti sa dva broja i tri slova (oblast Bukuresta iznimno, ima povećan broj kombinacija tri broja i tri cifre a oznaka oblasti ima jedno slovo „B“). Takođe, dobar primer je i Grčka, koja takođe ima registraciona područja i uz to ne koristi sopstveno pismo (grčki alfabet).
6.Tvorci nove forme tablica imali su dovoljno vremena (uvođenje novih tablica je odlagano više puta) i imali su punu slobodu a došli su do već viđenog, i napola prepisanog rešenja (od Makedonaca smo preuzeli i da sitnim slovima bude prisutan i ispis registracionog područja, što ničemu ne služi a uvredljivo je za ćirilicu). Sada imamo tablice koije smo poslednji uveli a liče na neke druge i uz to ne vrše posao dovoljno dobro (posao jednoznačne identifikacije) i nisu dovoljno uočljive.
Tvorci nove forme tablica su mogli da smisle tablicu sa dovoljnim brojem kombinacija koji bi mogao da traje dovoljan broj godina, ili mogli su da ravnomernije definišu registraciona područja – ovako registraciono područje Beograd (BG) i registraciono područje Bogatić (BĆ) su dimenzionisani kao jednaki (imaju isti maksimalni kapacitet – Bogatiću je to dovoljno za 1000 godina a Beogradu ni za 10)! Takođe, istovremeno postojanje registracionih područja BČ (Bečej) i BĆ (Bogatić), zatim VS (Vrbas) i (VŠ Vršac) kao i (SA Senta) i (ŠA Šabac) dovodi do još veće konfuzije i većih problema sa novim formatom. Stiče se utisak da je glavni motiv ovođenja novih tablica bio omogućavanje da što više lokanih parajlija dobije tablicu sa imenom svoga mesta i brojem 001 („ja sam broj jedan“), 007 („ja sam Bond, Džems Bond“), 666 („ja sam opasan“), itd...
I kao zaključak na sve ovo stiče se opravdani utisak da stručni ljudi nisu bili uključeni u ovaj posao. Nisu bili konsutovani dizajneri koji bi mogli da daju svoj pečat i da učine da nova tablica bude lepša. Naravno da nisu konsutovani ni matematičari i softverski stručnjaci koji bi dali svoje mišljenje jer je sasvim očigledno da bi svako od njih nakon 10 sekundi razmišljanja došao do zaključka da će usvojeni sistem veoma brzo dovesti do brojnih problema. Takođe, nisu konsultovani ni saobraćajni stručnjaci koji bi ukazali na problem slabe uočljivosti. I naravno, nisu konsultovani ni (ovde bi trebao reći - reč ekonomisti ali ću je ostaviti za kasnije) ljudi koji bi pošteno sagledali ekonomsku stranu celog poduhvata i zaključili da je bolje da tablice menjamo svakih 50 godina umesto na 7 jer je to pogodnije za vlasnike vozila u Srbiji. Pa ko je onda ovo smislio ? Verovatno neki značajni amater, koji je time što se onomad vozio po susedstvu i video nekoliko tipova tablica, pomislio da to može i on da uradi. I seo je i uradio najbolje što je znao. U stvari, siuguran sam da je konsultovan neki ekonomist (sada ta reč ovde ima svoj smisao) koji je sa druge strane sagledao ekonomsku stranu ovog poduhvata i školski pravilno zaključio da se veći profit može napraviti ako se za 50 godina tablice promene 7 puta , tj. na svakih 7 godina A nas će to, kao po običaju jako skupo da košta.
A samo da napomenem da tablice nakon sedam godina ne menjaju ni bogati Englezi (njihov sadašnji sistem tablica je uveden 2001 godine sa procenjenim iscrpljivanjem broja kombinacija oko 2051. godine a uz to imaju 10x više vozila od Srbije) ali ni bogati Nemci, Francuzi, Italijani, Španci...
Informacije o formama registracionih tablica za priličan broj zemalja u Evropi i svetu moguće je pronaći ovde http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_registration_plate.
Da je neko hteo i želeo dobro da odradi posao, bilo bi mu lako da dođe do neophodnih informacija i da za 1 sat postane magistar, doktor, profesor ili primarijus nauke o registarskim tablicama. `
Preuzeto sa: http://www.elitemadzone.org/
- Milan 166
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.0ts 2002god
- Lokacija: Beograd
- ljube-kugla
- Contact:
- Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v - Lokacija: Batajnica
- Lokacija: batajnica
- alaza
- Garaža: ex AR 166 2.4 jtd 2005.g.,
ex AR 155 2.0 16v Super '98,
ex AR 155 1.7ts '94,
ex AR 164 2.0ts '89,
ex AR 164 2.0ts '91,
ex AR 164 2.5td Super '96,
ex AR 164 2.0tb Super '96,
ex AR 164 2.0ts Super '98. - Lokacija: Pecinci
- cirko83
- Garaža: AR 147 1.6 ts
ex AR 33. 1.5
ex AR 156 1.8ts
Ford Mondeo 2.0 benz - Lokacija: Knjazevac
Post
Re: Nove tablice i estetika Alfe...
Mene bi mrzelo da pišem istorijat problema sa tablicama kad je stvar već rešena, a i ne slažem sa sa nekim stvarima. Ni meni se ne sviđaju nove tablice, a lepše su od starih. Ali ovo što čovek ispisa istorijat o tome je baš preterivanje
Evo nekih primera kako jadni ljudi neće moći da izađu iz zemlje jer niko ne zna da pročita njihove tablice pa ne može da ih kazni. Gluposti žive. Koje on primere navodi, to je klasično pokušavanje da se dokaže nešto bez obzira da li sa logikom ili ne.



Evo nekih primera kako jadni ljudi neće moći da izađu iz zemlje jer niko ne zna da pročita njihove tablice pa ne može da ih kazni. Gluposti žive. Koje on primere navodi, to je klasično pokušavanje da se dokaže nešto bez obzira da li sa logikom ili ne.



potpis
-
SashaSa
- Drug Član

Post
Re: Nove tablice i estetika Alfe...
U Srbistanu ništa novo
Registarske oznake koje od 1. januara policija deli vozačima imaju srpski grb koji ne važi od 11. novembra prošle godine, u Zavodu za izradu novčanica krive MUP

Na novim registarskim oznakama koje MUP od 1. januara izdaje vozačima nalazi se stari grb Srbije, koji od 11. novembra prošle godine nije u upotrebi! U Zavodu za izradu novčanica kažu da su novih 800.000 tablica odštampali mnogo pre promene grba, a policija nije insistirala da se ova greška ispravi jer bi to koštalo dodatnih 4,5 miliona evra!
Zamenik premijera i ministar policije Ivica Dačić potvrdio je za Press da je Zavod za izradu novčanica odštampao nove registarske tablice sa detaljima starog grba Srbije. Dačić otkriva i da će zbog toga 2012. biti ponovo štampane registarske tablice na kojima će umesto starog štita sa ocilima biti kompletan grb Srbije.
MUP zakasnio
- Tačno je da se na novim tablicama nalazi štit sa ocilima koji je preuzet sa starog grba Srbije. Ali, to je urađeno iz razloga što su nove tablice štampane na osnovu pravilnika koji je donet pre tri godine, u vreme bivše vlade. U međuvremenu, novom uredbom državni grb je promenjen i modifikovan, ali ove izmene nisu unete u pravilnik za izradu registarskih tablica - kaže Dačić za Press.
On tvrdi da iako je grb promenjen u novembru, a nove tablice počele da se dele u januaru, nije bilo moguće napraviti izmenu na tablicama.
- Lično sam tražio da se na novim registarskim tablicama nalazi novi, izmenjeni grb, ali to nije bilo moguće jer je Zavod za izradu novčanica već odštampao više od 800.000 tablica sa starim štitom i ocilima. Da smo te tablice uništili ili povukli šteta bi bila oko 4,5 miliona evra. Međutim, kada se one podele građanima Srbije štampaćemo nove registarske tablice na kojima će umesto štita sa ocilima biti kompletan novi grb Srbije - kaže Dačić.
U Zavodu za izradu novčanica juče smo dobili objašnjenje po kome je glavni krivac za ovaj skandal MUP, jer je zakasnio sa izdavanjem tablica.
- Zavod je još pre dve godine izbacio prve probne tablice i bilo je sve u redu. Tada je trebalo da krenemo sa štampanjem, samo se čekalo zeleno svetlo MUP-a. Morali smo unapred da imamo oko 800.000 tablica da bismo kasnije imali vremena da „naštampamo" nove količine, kad krene podela. Uradili smo veliku količinu folija na kojima se nalazio sad već stari grb. Kada je u novembru 2010. grb promenjen, imali smo problem jer bi zbog nove štampe morali da bacimo sav repromaterijal i kupimo novi - navodi sagovornik Pressa.
On dodaje da je postojala ideja da se na sadašnje grbove dodaju nalepnice sa novim grbom.
- Nešto slično imaju Hrvati. Problem je što bi se nalepnice odlepljivale prilikom pranja - kaže izvor Pressa.

Registarske oznake koje od 1. januara policija deli vozačima imaju srpski grb koji ne važi od 11. novembra prošle godine, u Zavodu za izradu novčanica krive MUP

Na novim registarskim oznakama koje MUP od 1. januara izdaje vozačima nalazi se stari grb Srbije, koji od 11. novembra prošle godine nije u upotrebi! U Zavodu za izradu novčanica kažu da su novih 800.000 tablica odštampali mnogo pre promene grba, a policija nije insistirala da se ova greška ispravi jer bi to koštalo dodatnih 4,5 miliona evra!
Zamenik premijera i ministar policije Ivica Dačić potvrdio je za Press da je Zavod za izradu novčanica odštampao nove registarske tablice sa detaljima starog grba Srbije. Dačić otkriva i da će zbog toga 2012. biti ponovo štampane registarske tablice na kojima će umesto starog štita sa ocilima biti kompletan grb Srbije.
MUP zakasnio
- Tačno je da se na novim tablicama nalazi štit sa ocilima koji je preuzet sa starog grba Srbije. Ali, to je urađeno iz razloga što su nove tablice štampane na osnovu pravilnika koji je donet pre tri godine, u vreme bivše vlade. U međuvremenu, novom uredbom državni grb je promenjen i modifikovan, ali ove izmene nisu unete u pravilnik za izradu registarskih tablica - kaže Dačić za Press.
On tvrdi da iako je grb promenjen u novembru, a nove tablice počele da se dele u januaru, nije bilo moguće napraviti izmenu na tablicama.
- Lično sam tražio da se na novim registarskim tablicama nalazi novi, izmenjeni grb, ali to nije bilo moguće jer je Zavod za izradu novčanica već odštampao više od 800.000 tablica sa starim štitom i ocilima. Da smo te tablice uništili ili povukli šteta bi bila oko 4,5 miliona evra. Međutim, kada se one podele građanima Srbije štampaćemo nove registarske tablice na kojima će umesto štita sa ocilima biti kompletan novi grb Srbije - kaže Dačić.
U Zavodu za izradu novčanica juče smo dobili objašnjenje po kome je glavni krivac za ovaj skandal MUP, jer je zakasnio sa izdavanjem tablica.
- Zavod je još pre dve godine izbacio prve probne tablice i bilo je sve u redu. Tada je trebalo da krenemo sa štampanjem, samo se čekalo zeleno svetlo MUP-a. Morali smo unapred da imamo oko 800.000 tablica da bismo kasnije imali vremena da „naštampamo" nove količine, kad krene podela. Uradili smo veliku količinu folija na kojima se nalazio sad već stari grb. Kada je u novembru 2010. grb promenjen, imali smo problem jer bi zbog nove štampe morali da bacimo sav repromaterijal i kupimo novi - navodi sagovornik Pressa.
On dodaje da je postojala ideja da se na sadašnje grbove dodaju nalepnice sa novim grbom.
- Nešto slično imaju Hrvati. Problem je što bi se nalepnice odlepljivale prilikom pranja - kaže izvor Pressa.

- alaza
- Garaža: ex AR 166 2.4 jtd 2005.g.,
ex AR 155 2.0 16v Super '98,
ex AR 155 1.7ts '94,
ex AR 164 2.0ts '89,
ex AR 164 2.0ts '91,
ex AR 164 2.5td Super '96,
ex AR 164 2.0tb Super '96,
ex AR 164 2.0ts Super '98. - Lokacija: Pecinci
- ljube-kugla
- Contact:
- Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v - Lokacija: Batajnica
- Lokacija: batajnica
Post
Re: Nove tablice i estetika Alfe...
ma dace na gratis nove table,to je njihova greska
ko na nas krene iz mesta je naje&o
- milosh024
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Nove tablice i estetika Alfe...
Ne verujem da ce da bude gratis, no videcemo....
Alfa Romeo Sportwagon 2.0 JTDM
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
- alfaskorpion
- Garaža: AUDI A4 B8
- Lokacija: Smederevo
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Nove tablice i estetika Alfe...
Nikad buraz
, svaka cas za tekst odozgo
Surova je istina da ovu drzavu vode primitivci i lopovi .
Surova je istina da ovu drzavu vode primitivci i lopovi .
busso trsi Sline

