Tuning

Sport, tjuning, uporedni testovi.
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4656
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Tuning

Sre Dec 09, 2009 10:25 am

:thumbsup: :arflag
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Pet Avg 27, 2010 5:53 pm

Sinoc sam na Motors tv-u gledao emisiju gdje lik govori o tjuningu motora i izmedju ostalog predlaze da se zbog vece kompresije stavi dihtung glave manji nego fabricki-ima li to smisla ili sam lose shvatio?
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
Santino
potenziato
potenziato
Garaža: 155 scary fast
Lokacija: BG-Zvezdara
Postovi: 968
Pridružio se: Ned Maj 31, 2009 11:47 am

Re: Tuning

Pet Avg 27, 2010 8:57 pm

dobijas povecanje kompresije, znaci ne skidas glavu vec stavljas tanji dihtung...

neces se zadovoljiti tanjim dihtungom... za tebe je 'replacement for displacement' :mad:
Slika
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Pon Avg 30, 2010 10:43 am

He he,znam,samo cuh ovo za dihtung pa da pitam ;)
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Sre Nov 03, 2010 10:21 am

Znate li da li na 145/155 TS pasuju mjenjaci od Tipa?Negdje sam procitao da su to prakticno isti mjenjaci,a drug mi se vozio u Tipa 1.100 ccm,kaze da navrce kao lud 1-va,2-ga,3-ca,a mogao bi se takav mjenjac naci za male pare i mislim da bi to bilo solidno rjesenje za tromost 155-ice u prvih 30-ak metara...
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Tuning

Sre Nov 03, 2010 11:21 am

sumnjam da pasuje ceo menjac sraf na sraf, mozda pasuje samo prenos ili neki deo prenosa, npr. jugov 17/64 prenos(nose ga florida i kec) je isti kao kod tipa, tempre i dedre 1600ccm( i mislim 1400ccm ili samo neki modeli 1,4) samo se razlikuje par brzina tj odnosi brzina neke su duze ili krace od jugovih jer su uskladjene prema tom motoru, tako da je mozda moguce u alfu spakovati neki od "zupcanika" sa tipa ili mozda ceo prenos ali ne znam sta bi se i kako dobilo, treba i diferencijal uskladiti i to sve treba neko ko se razume dobro da prouci i uskladi te prenose sa odredjenim motrom, npr. na trkama u odredjenim klasama pakujes brzine kako ti koja i za gde odgovara u zavisnosti od staze pa mozes da stavis ultra kratku prvu, dugacku drugu, kratku trecu itd. znaci sve skroz bez logike(za serijsku upotrebu gotovo neupotrebljivo i nepotrebno) ako ti za odredjenu stazu tako treba ali za grad i vangradsku voznju je teze uskladiti menjac da bi bio idealan za sve uslove voznje. po meni je mozda najbolje traziti menjace od dizela, npr. na 155icu da se stavi od 2,0 dizela ili 2,5 ako moze onda ce biti kraci prenos ;) samo ne znam jel pasuje ceo menjac sa kucistem ili mora da se pakuje :rolleyes:
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4656
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Re: Tuning

Sre Nov 03, 2010 11:28 am

Shumi kad ubacis 2.0,trazices duzi prenos... :grin:
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
ki
kilson
Drug Član
Drug Član

Re: Tuning

Sre Nov 03, 2010 12:38 pm

Prenos nikada nije prekratak (za one koji se interesuju u tom smeru). :D
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Sre Nov 03, 2010 2:27 pm

:podrzava
Laki zna najbolje ;)
Mislim da bi kracim prenosom auto bilo mnogo startnije (Golf V GTI killer)zato i pitam.
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Tuning

Sre Nov 03, 2010 4:05 pm

pa niko nije ni rekao da ne bi bio startniji, naravno da bi, ali pitanje za sta tebi treba auto, ima mnogo stvari koje diktiraju koji prenos odabrati, posto znam da ne pravis auto za trke :rolleyes: a verovatno ni "vikend jurilicu"(primer lakijeve 75ice npr.) vec ga vozis svud i u svim rezimima voznje znaci ne treba preterati sa kratkim prenosom vec naci neki kompromis za tvoje svakodnevne uslove voznje koji ne znam kako izgledaju.
moj drug kad je pravio jugo 1,5(sa prilicno nasviranim motorom) se zaleteo u pocetku i stavio kraći prenos tj 13icu(hteo jos kraci ali smo ga odgovorili jedva), vozio tako nedelu dana i shvatio da to nije za uslove njegove voznje pa vratio na fabricki 17/64 na kom je i ostao do danas, e sad nase alfe traze malo kraci prenos, bar meni bi odgovarao ali ne puno kraci i najvise bih voleo kad bih mogao sam da nastelujem brzine kako mi koja odgovara i to bi bilo vrh ali to je vec visa matematika a ne znam ni koliko je izvodljivo(mada sa parama je dosta toga moguce ako ne i sve ;) )
znaci ako mozes da nadjes neki kompletan menjac sa kracim prenosom koji ce leći sraf na sraf kod tebe onda to radi, sva ostala cimanja su po meni suluda za jedan gradski auto
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Čet Nov 04, 2010 10:04 am

Slazem se sa tobom,treba naci neki kompromis,i nisam mislio ni ja da mi neko "slaze" mjenjac mada neki momci to ovdje rade na g3 gti i sl. nego da nadjem mjenjac sa nekog auta manje kubikaze i procitao sam na 155.org da pasuju mjenjaci od Tipa pa sam mislio da se iscimam da potrazim neki,moze se naci za male pare...
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Tuning

Čet Nov 04, 2010 10:17 am

menjac od tipa/tempre nije problem naci samo treba proveriti koji tacno i jel 100% sve pasuje
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Čet Nov 04, 2010 11:13 am

Vidjecu sa majstorom u ovih par dana sta i kako,pa javljam,mozda jos nekoga bude zanimalo,mozda bi od onog 1.4 ccm bila prava mjera:ubrzanje/svakodnevna voznja...
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Stex
Garaža: 145 1.8TS
Postovi: 242
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:05 pm

Re: Tuning

Čet Nov 04, 2010 12:44 pm

Znam čoveka koji je u 145 TS stavio motor od Tipa, i sve je leglo šraf na šraf. Jedino je smešno kad otvoriš haubu, a ona prazna :). TS motori su ogromni!
Free Your Mind...And Your Ass Will Follow
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Čet Nov 04, 2010 12:56 pm

Pitanje je sto je 145 TS 16V gusani motor na kais,a mene zanima pasuje li na 8v aluminijski mjenjac od Tipa npr jer ako se ne varam 8v i 16v TS mjenjaci nisu isti tako da ako je sve pasovalo na 16v,na 8v mozda nece...
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Tuning

Čet Nov 04, 2010 4:41 pm

ja mislim da ne moze kuciste tj ceo menjac od tipa da se stavi na alfu 16v(pre ce pasovati sa brava/brave), na 8v mozda i moze, mislim da kucista izgledaju jako slicno onako na oko koliko sam video mada nisam nesto zagledao puno, imam tempru pa cu bas pogledati kad budem imao vremena i uporediti sa alfom, mozda se princip kacenje razlikuje :rolleyes:

sto se tice prenosa sad nesto gledam alfa 1,7 postoji sa 2 tipa prenosa, a 1,8 sa 3 prenosa, npr. 1,7 ima 16/57 i 18/57 prenosom, oznake su im 167A4H i 167A4L :rolleyes: ne znam jel su te oznake vezane za godiste, seriju, trziste :scratch: a 1,8 ima 16, 17 i 18/57 i tu ima vise oznaka 167A4G, ...A4C, ...A4B, ...A4E, ...A4M, e sad prema ovim oznakama mozes videti sta nosi tvoja alfa ali ne znam gde se gledaju te oznake, negde na nekoj plocici ili sl. a mozda sam i lupio neku glupost :rolleyes:

tipo 1,6 nosi isto 16/57 i koliko znam 17/64 kako florida i jugo, tipo 1,4 ima nesto kraci prenos ali ne znam koliko, znaci treba traziti prenos kod slabijih modela sto je i logicno, tj 1,4 i eventualno 1,1 :rolleyes:
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Tuning

Čet Nov 04, 2010 4:48 pm

a mozes i ovako da posetis Baćija npr. i odaberes sta ti se svidja od prenosa, imas od 11ice pa na vise a i cene su pristupacne posebno ove za komplete sa skracenjima :D :cool:
http://www.bacciromano.com/index.php?p= ... 2=35&mar=3
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Pet Nov 05, 2010 1:21 pm

He he e bas mu hvala :)
Skroman neki cika ovaj Bacci...
Hvala za ove oznake OMP,malo cu se iscimat da pronadjem istu na mjenjacu,a ti ako mozes pogledaj je li isto kacenje itd na Tempri ako ti nije problem.
I ako moze malo objasnjenje:Sta ustvari znace ovi "odnosi" u oznakama npr 18/57 itd?
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Tuning

Pet Nov 05, 2010 3:10 pm

te oznake sigurno neces naci na menjacu to su oznake vezane za sam auto tj nesto kao neki serijski broj, nemam pojma, mozda neko zna preciznije sta znaci, i kontam da se to moze naci negde na karoseriji po onim plocicama ili tako nesto, stvarno ne znam ali na menjacu ih sigurno nema ;)

sto se tice onih brojeva tj razlomka npr. 17/57 to je finalni prenosni odnos(broj zuba na tanjirastom i konusnom zaubcaniku)tj kupis samo ovo
http://www.bacciromano.com/indi/_pics/9 ... 188594.jpg
i sto je količnik ova dva broja (57:17) veci to je kompletan prenos kraci(sam odnos izmedju brzina ti ostaje isti)
ono na Baćijevom saitu, sto kosta 4+ soma eura(Close ratio) je komplet drugaciji prenos po brzinama, tj svaka brzina je posebno spakovana i moze se pakovati kako ti odgovara za odredjenu stazu sto znaci da kupujes zupcanike za svaku brzinu posebno

prost primer razlike izmedju ova dva "sistema" je kao na igrici kad uzmes da podesavas menjac, pa imas final drive ratio i kako ga skracujes ili produzavas sve brzine se isto skracuju proporcionalno a ako uzmes savaku brzinu posebno da diras onda final drive moze da ostane isti ali pravis drugaciji razmak izmedju svake brzine kako ti odgovara, npr. ne treba ti nigde prva brzina i stavis je kratku samo za start ali ti treba ultra dugacka peta ili šesta, itd.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Pet Nov 05, 2010 4:19 pm

Da,da,kapiram,hvala na objasnjenju fratello.Ovi odnosi su mi uvijek bili nejasni-sve do sad :wave:
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Uto Dec 28, 2010 3:57 pm

Sasvim slucajno nadjoh na jednom od foruma "razgovor" na temu motora Alfinih 2.0 8v motora,obradjenih kod izvjesnih "Alfaholics-a"
Ima li neko inf ko su i kako su izvlacili po 220 konja iz motora za svakodnevnu upotrebu?
Evo i linka na kom sam nasao ovo:
http://www.alfabb.com/bb/forums/giulia- ... spark.html
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Tuning

Uto Dec 28, 2010 5:09 pm

pa jbg kako 155 ST ima 280 konja ili 156ica preko 300 sa atmo motorom, sve je moguce samo košta ;)
klasa superproduction ima najmanje prepravki sto se motora tice, fakticki grupa N a automobili imaju po 220-230 konja ali zato cena delova i celog takvog motora je da se smrznes
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Sre Dec 29, 2010 12:46 pm

Dobro,znam za trkacka auta,ali auto za svakodnevnu voznju je ipak nesto drugo...
U pravu si za cijene,malo sam razgledao njihov sajt,cijene motora ili djelova istog su pre,pre skupe...
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
Korisnikov avatar
buca33
Lokacija: Niš
Postovi: 15
Pridružio se: Pon Dec 27, 2010 3:47 am

Re: Tuning

Sre Dec 29, 2010 2:21 pm

Pazljivo sam ispratio celu temu i ako sam dobro shvatio za oko 500e moze se dobiti odredjena snaga tek za do 5hp veca :grin: ,ako gresim sorry. Cudi me to kako se gorivo tako malo pominjalo,tj kvalitet goriva. Od 'nasih' 95okt verujem da mogu da se nakrpe jedva 90,mozda je i to mnogo.
Nedavno sam imao prilike da radim sa toluenom :grin: explozivniji shit nisam video :fight_twak: . I pade mi na pamet da 'pozajmim' ;) jedno 10-ak ml. i sipam u rezervoar. Znaci ludilo,"auto" nisam mogao da prepoznam, i na kraju mi je pukao drzac motora,jbg,toliko je bio dobar. Mozda neko od vas zna gde bi to moglo da se nabavi u malo vecim kolicinama??? Posto mislim da je to najlakse resenje da se poboljsaju performanse za male pare... Veca explozivnost, veci pritisak,veca snaga. Ako gresim,ispravite me...
Ma kakva bre sida,kakavi hepatitisi,nama ni promaja ne moze nista!!!!!!!
Korisnikov avatar
SCHUMACHER
Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V
Lokacija: PODGORICA
Lokacija: PODGORICA
Postovi: 3944
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 11:54 am

Re: Tuning

Sre Dec 29, 2010 3:28 pm

Pa znas kako fratello,ovo je neka moja teorija za atmo do 2.000 ccm:
-skidanje katalizatora:do 5 konja =10 eura + mozes da ga prodas i zaradis.
-brusenje glave i olaksavanje ventila:do 20 konja =50ak eura.
-sportski filter vazduha:(postavljen na dobro mjesto) do 10 konja =70ak eura.
-olaksavanje zamajca:do 10 konja =20ak eura.
-cipovanje:do 10ak konja =100ak eura.
To ispada oko 60 konja za manje od 300 eura-ne zvuci ni malo lose i to nista ekstremni tjuning i dovodjenje motora do krajnjih granica,sve umjereno...
Ovo je neka moja teorija,koja je ujedno i logicna.E sad,uvijek ce se javiti neko ko ce reci da se ovime nista ne dobija itd,ali to je njegova teorija...
Za toluen ce se javiti neko pametniji...
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".

Povratak na “Squadra Corse”