Pozdrav svim ljubiteljima alfe.
Pre par dana sam od drugara kupio alfu 156 1.9 jtd, na kojoj je pre mesec dana zamenjen ceo set kvacila (valeo) ali je kvacilo i dalje malo tvrdje i visoko odvaja (negde na sredini,mozda malo vislje od sredine hoda papucice).Takodje primecujem vibracije na papucici kvacila kada drzim nogu na njemu a kada u voznji izbacim na ler,vibracije nestanu.Rucica menjaca ne ide bas kako bi trebalo,naime,malo mi zateze u sve brzine (inace je menjac tacan,samo sto nece lako da ide) a nekad mi se desi da nece u prvu dok ne ponovim kvacilo ili ne ubacim u drugu pa onda u prvu.Kada palim i gasim auto,motor se mnogo zatrese.
Vec par dana ne mogu da se naviknem na auto,kako god da presaltam ne mogu to da uradim a da mi ne trzne.Doduse,ovo mi je prvo auto sa hidraulicnim menjacem ali sam ubedjen da nebi to tako trebalo da bude jer sam pre alfe imao escorta 6 sa mehanickim menjacem koje je bilo pet puta mekse od ovog a rucica menjaca je isla u brzine kao u sir.
Bio sam kod navodno vrhunskog majstora za italijane koji me ubedjuje da je sve to normalno i da samo zamenim donji nosac motora (zbog stresanja motora) ali ja nisam ubedjen u to.
Molio bih vas za savet.
Alfa 156-problem sa kvacilom
Post
Re: Alfa 156-problem sa kvacilom
Verovatno je ova tema vec obradjena.
Moze li mi bar neko reci da li uzrok tvrdog i visokog kvacila i posle zamene istog moze biti zamajac posto on nije menjan?Ne baca mi se 400eur uzalud.
Moze li mi bar neko reci da li uzrok tvrdog i visokog kvacila i posle zamene istog moze biti zamajac posto on nije menjan?Ne baca mi se 400eur uzalud.
- vnov
- Garaža: Ex Alfa Romeo 147 1.6TS 120ks+chip
Ex Alfa Romeo Sprint QV 1.7 8v
Ex Škoda Octavia A5 FL 1.4TSI
Ex Fiat Punto Sporting 1.2 16v
Ex Alfa Romeo GT 1.9jtd 16v
Alfa Romeo Giulietta Sprint 1.4 tb 2020
Škoda Kodiaq
Peugeot speedfight 3 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa 156-problem sa kvacilom
Pogledaj ovu temu viewtopic.php?f=13&t=47998&hilit=valeo u medjuvremenu možda se još neko javi , koristi malo i pretragu. 
- Dragon
- Saradnik Uprave

- Garaža: Giulietta 1.4 Distinctive
ex GTV Cup 2.0 TS
ex 156 JTD SP
ex 147 2.0 TS
ex147 1.9JTDm - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa 156-problem sa kvacilom
Moguce da je zamajac dobio malo lufta, ali to ne moze da se ustanovi dok se ne skine.
Proveri nosace motora ili zameni taj donji, ako je los.
Ima sad novih Valeo zamajaca za 27.000.
Proveri nosace motora ili zameni taj donji, ako je los.
Ima sad novih Valeo zamajaca za 27.000.
John Lennon - 2600 Sprint, SS, Pope John Paul II - Sei (Alfa 6), Sophia Loren - Duetto, Frank Zappa - 1969 GTV, Ralph Lauren - 8C2900B, Nick Mason - TZ-1, John F. Kennedy - Giulietta Spider, Eric Clapton - 6C 2500 Super Sport, Dragon - GTV Cup.
Post
Re: Alfa 156-problem sa kvacilom
Valeo set je kupljen u kit-u.Majstor kaze da ne moze biti original za te pare (15500din),navodno nema originala bez 19000din pa time pravda tvrdo kvacilo.
U kit-u mi kazu da je original 100 posto i da je kvacilo tvrdo zbog zamajca (jer nije zamenjen).Kada bih znao da je do zamajca,ja bih ga zamenio,ali ako i tada bude tvrdo sta sam onda radio a zamajac ne mogu da vratim jer je ugradjivan.Da ne pominjem jos sto dva puta placam skidanje menjaca.
U kit-u mi kazu da je original 100 posto i da je kvacilo tvrdo zbog zamajca (jer nije zamenjen).Kada bih znao da je do zamajca,ja bih ga zamenio,ali ako i tada bude tvrdo sta sam onda radio a zamajac ne mogu da vratim jer je ugradjivan.Da ne pominjem jos sto dva puta placam skidanje menjaca.
- vnov
- Garaža: Ex Alfa Romeo 147 1.6TS 120ks+chip
Ex Alfa Romeo Sprint QV 1.7 8v
Ex Škoda Octavia A5 FL 1.4TSI
Ex Fiat Punto Sporting 1.2 16v
Ex Alfa Romeo GT 1.9jtd 16v
Alfa Romeo Giulietta Sprint 1.4 tb 2020
Škoda Kodiaq
Peugeot speedfight 3 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Zamajac na Alfama vrlo teško dolazi u stanje kada je potrebna zamena (konstrukcija dela za prigušenje kod našeg zamajca je takva, pa imamo sreće)... "Tvrdo" kvačilo nema veze sa ispravnošću zamajca, a ne bi trebalo da se ispolji ni neposredno posle zamene seta.
Da li je proveravan druk ležaj i cilindri kvačila?
Ovo sa ručicom menjača (koja teško ide) se lako rešava podmazivanjem i podešavanjem (sajli i ležišta)...
Re: Alfa 156-problem sa kvacilom
Original bi trebalo da bude za JTD motore (1.9 ili 2.4). Ako se stavi neki za TS/JTS benzince (čak i da je to fizički moguće...) korpa se vrlo brzo izvitoperi, pa dolazi do podrhtavanja koje je opisano.Draza napisao:...ne moze biti original za te pare...
...pa time pravda tvrdo kvacilo...
...kazu da je original 100 posto i da je kvacilo tvrdo zbog zamajca...
Zamajac na Alfama vrlo teško dolazi u stanje kada je potrebna zamena (konstrukcija dela za prigušenje kod našeg zamajca je takva, pa imamo sreće)... "Tvrdo" kvačilo nema veze sa ispravnošću zamajca, a ne bi trebalo da se ispolji ni neposredno posle zamene seta.
Da li je proveravan druk ležaj i cilindri kvačila?
Ovo sa ručicom menjača (koja teško ide) se lako rešava podmazivanjem i podešavanjem (sajli i ležišta)...
Alfa je stil... ostalo je status...
Post
Re: Alfa 156-problem sa kvacilom
Menjac je skinut ponovo pre dva sata ali kod drugog majstora.Set kvacila je nov.Takodje je set kupovan po uzorku tako da ne verujem da je kupljen pogresan.Druk lezaj je nov.Spojnicka podmazana po propisu.Neznam sta moze biti uzrok tvrdog kvacila.Zamajac ne deluje lose (bar tako majstor kaze).Ima vrlo mali aksijalni luft ali on tvrdi i da nov posle 5000km dobija isti.Ostaje mi da sutra u toku dana razmislim sta cu da radim.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Alfa 156-problem sa kvacilom
Set kvačila (i ostali delovi) se nabavljaju na osnovu broja šasije (piše u saobraćajnoj dozvoli) i pretragom po bazama podataka za vozila (ePer za Alfe). Upoređenje sa uzorkom je dodatna sigurnost, ali ne jedini podatak.
Inače, šta majstoru znači "aksijalni luft" na zamajcu?
Odmah sam uzeo moj "rezervni" zamajac (a imam ga zbog jednog majstora
) i ne videh nikakav "aksijalni luft", ali rotacionog "lufta" ima - zamajac na osnovu tog rotacionog "lufta" i funkcioniše...
Inače, šta majstoru znači "aksijalni luft" na zamajcu?
Odmah sam uzeo moj "rezervni" zamajac (a imam ga zbog jednog majstora
Alfa je stil... ostalo je status...
Post
Re: Alfa 156-problem sa kvacilom
Pa,evo ovako:znas ona tri mala bolcnica na strani zamajca na koju se safi korpa.Kada se nabacuje korpa,prvo se nabaci na ta tri bolcna pa se ona ubacuju zavrtnjevi (kao kada menjas tocak na kolima pa prvo nabacis na onaj bolcni da ga malo sadrzi pa onda safis brezone).Valjda me razumes sta hocu da kazem.E, sada kada je zamajac skinut i kada se postavi uspravno (kao sto i stoji kada je na kolima),kada se uhvati za jedan od tih bolcnova (bilo koji) i vuce (cima) u stranu,ona ploca malo radi (1-2mm).Rotacioni luft ima normalan.Inace nista se ne vidi na njemu da je puklo,naprslo,raspalo itd.Zato majstor nije siguran da li je ispravan.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Alfa 156-problem sa kvacilom
Razumem... Evo vraćam se sa terase gde u ormanu stoji zamajac... Taj moj "rezervni" zamajac nema aksijalni luft kojeg si opisao. Možeš da odeš i u neku od prodavnica i da tražiš da ti daju zamajac za 147cu ili 156cu (naravno JTD) i da vidiš kolika je veličina lufta:
a) aksijalnog (nema ili je na nivou koji se ne može izmeriti pritiskom prsta),
b) tangecijalnog tj. rotacionog (oko 5mm) i
c) normalnog (ne može da ima ni teorijski).
E sad - ako je taj aksijalni luft veliki (iako nisam čuo za te slučajeve) znači da gornji i/ili donji "tanjir" zamajca ne naležu kako treba na "srce" zamajca i morao bi da imaš izražene vibracije u leru (na oko 850o/min) i da krećeš iz mirovanja sa dosta podrhtavanja ako polako puštaš kvačilo.
Iako mi nije jasno - zamajac za naše JTD bi trebalo da podnese oko 400Nm obrtnog momenta, a to ima retko koja remapovana 156ca 1.9 JTD...
a) aksijalnog (nema ili je na nivou koji se ne može izmeriti pritiskom prsta),
b) tangecijalnog tj. rotacionog (oko 5mm) i
c) normalnog (ne može da ima ni teorijski).
E sad - ako je taj aksijalni luft veliki (iako nisam čuo za te slučajeve) znači da gornji i/ili donji "tanjir" zamajca ne naležu kako treba na "srce" zamajca i morao bi da imaš izražene vibracije u leru (na oko 850o/min) i da krećeš iz mirovanja sa dosta podrhtavanja ako polako puštaš kvačilo.
Iako mi nije jasno - zamajac za naše JTD bi trebalo da podnese oko 400Nm obrtnog momenta, a to ima retko koja remapovana 156ca 1.9 JTD...
Alfa je stil... ostalo je status...
Post
Re: Alfa 156-problem sa kvacilom
Posle dva dana raspitivanja i konsultacija sa raznim majstorima,odlucio sam da vratim stari zamajac jer ja nisam imao nikakvih drugih simptoma osim malo tvrdjeg i visljeg kvacila a svi su istog misljenja da zamajac ne moze biti uzrocnik (osim u kit-u).Valjda je pametnije deset ljudi od jednog.Ovog puta cu da zamenim i semering na radilici posto mi to prosli majstor nije uradio (rekao mi je da mi ulje curi na karteru a ne na semeringu).Valjda je hteo da mu dodjem opet za par meseci.Malo cemo bolje odraditi te propratne stvari (podmazivanja,stelovanja itd.),pregledacemo pedalu,cilindre,sajle itd.
Hvala na savetima.Javicu se kada zavrsimo.
Hvala na savetima.Javicu se kada zavrsimo.
- Tihomirce
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo
156 1.9JTD - Lokacija: Arandjelovac
- Lokacija: Arandjelovac
Post
Re: Alfa 156-problem sa kvacilom
Nerazumam kako to mislis.Zar ne treba korpa da se postavi kako se inace postavlja.Ne razumem kako moze da se nasteluje lepeza da vise ili manje udje unutra.
PS.Da li to vazi za obicne korpe ili ove sa druk lagerom na kojima je sistem obrnut pa druk vuce lepezu umesto da gura.
PS.Da li to vazi za obicne korpe ili ove sa druk lagerom na kojima je sistem obrnut pa druk vuce lepezu umesto da gura.
- Tihomirce
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo
156 1.9JTD - Lokacija: Arandjelovac
- Lokacija: Arandjelovac
Post
Re: Alfa 156-problem sa kvacilom
Ovo važi za obične korpe (na potisak )
nema štelovanja , jedino obradom korpe bi to moglo da se promeni
obrusi se deo koji naleže na zamajac , al to je pipanje u mraku
morao bi da obradiš pa da staviš na zamajac da proveriš šta si dobijo
ako preteraš neće imati dovoljan hod pa neće odvajati
A za ove na povlačenje ne znam , nisam imao prilike da ih vidim
nema štelovanja , jedino obradom korpe bi to moglo da se promeni
obrusi se deo koji naleže na zamajac , al to je pipanje u mraku
morao bi da obradiš pa da staviš na zamajac da proveriš šta si dobijo
ako preteraš neće imati dovoljan hod pa neće odvajati
A za ove na povlačenje ne znam , nisam imao prilike da ih vidim


