Razmena misljenja sa poznavaocem o uljima,varijatoru-poucno

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4327
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Razmena misljenja sa poznavaocem o uljima,varijatoru-poucno

Pet Avg 20, 2010 7:11 pm

Na forumu Hondasa imao sam malu diskusiju sa poznavaocem tematike ulja (covek ima i svoj poseban topic na CBC forumu)...U jednom delu se govori o Alfama, varijatoru i pogodnim uljima za twin spark 16v motorima sto je cesta tema prica...mislim da je dobor da procitate.

http://forum.hondaclub.co.rs/viewtopic. ... &start=100
Acqua-Olio-Benzina
gi
gile
Drug Član
Drug Član

Re: Razmena misljenja sa poznavaocem o uljima,varijatoru-poucno

Pet Avg 20, 2010 7:22 pm

Ajd ako te ne mrzi C/P, traži login...
Korisnikov avatar
Alfa 156 Kacarevo
Garaža: Alfa Romeo 156 2.0TS 8v
Lokacija: Kacarevo
Postovi: 123
Pridružio se: Ned Maj 09, 2010 9:46 pm

Re: Razmena misljenja sa poznavaocem o uljima,varijatoru-poucno

Pet Avg 20, 2010 7:33 pm

Trazi logovanje
Antisha
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Administrator
Administrator
Garaža: Alfa Stelvio 2.0 Estrema
Alfa Giulietta 1.4 TCT
Lokacija: Stuttgart-Kraljevo
Postovi: 6360
Pridružio se: Sub Apr 18, 2009 2:54 pm

Re: Razmena misljenja sa poznavaocem o uljima,varijatoru-poucno

Pet Avg 20, 2010 8:16 pm

Starcu Vujadinu": drago mi je da se dobro razumemo ali sam zbog drugih čitaoca (članova) morao da naglasim neke stvari.
O.K.
Vaša "snobovska logika" je u ovom slučaju jako dobra - iako je Selenia Racing u 10W-60 izvedbi odlično ulje i ništa mu ne fali Shell Ultra Racing 10w-60 je za nijansu bolje. Naravno i cena mu je malo veća ali to obično ide sa jačinom brenda i kvalitetom (malo manje). Osim toga Shell je full sintetika što Selenia baš i nije. I na kraju ali ne i po značaju za slučaj Ultra ima veći indeks viskoziteta (180 naprema 150) što znači manju viskoznost na 40 cel. (30 do 60) što jeste bitno pri puno startova naročito zimi.
Naravno i Selenia nije loša samo da se zna pravi razlog zašto biste koristili skuplje ulje. Ferrari je samo posledica ;-)
Nisam znao detalje za varijator no drago mi je da ste našli efikasan lek a to su ulja 10W-60 viskoziteta.
Uljani film je jako tanak, radi se o hiljaditim delovima milimetra ili max. par stotih delovima mm. To ne utiče na protok ulja čak i kroz najsitnije kanaliće.
Ipak debljina filma uz kvalitet i „snagu“ samog filma ima uticaj na delove koji traže vrhunsko podmazivanje i osetljivi su na kidanje istog. Na primer 5 mikrometara ili 2 nije baš isto (pri istim uslovima podmazivanja).
Naravno osim debljine i „snage“ uljanog filma što 10W-60 ulja imaju u izobilju bitna je i HTHS viskoznost koja se kod njih kreće i preko 5 (5,42 kod pomiljanog Shell-a) kao i sadržaj ZDDP-a koji je kod Racing ulja obično nešto veći (čak i kada su API SL mada su najčešće tek API SJ ili SL level bez pune licence baš zbog ovog detalja).
Dakle kao i kod starijih motora gde je potrebno više ZDDP-a i neki sportski zapravo dobro reaguju na veću koncentraciju istog čak i kada to nije zahtev. U ovom slučaju izgleda da je kod ovog varijatora ovaj aditiv potreban u malo većoj meri te bi API SJ bila idealna specifikacija što se toga tiče (inače dovoljna i za vrlo stare motore, praktično sve sem nekih oldtajmera iz pedesetih (pre se ZDDP nije ni koristio) kojima treba i više od 1200ppm). Naravno većina modernih ulja je SL ili SM te između ova dva birajte prvo.
Čini mi se da se većim delom o ovome radi kod varijatora a dodatno je potrebna i veća (radna) viskoznost da bi pri svim uslovima bio ispunjen zahtev hidrodinamičkog podmazivanja. Naravno kad zakaže uljani film jedino još ZDDP (ili MoS2) može da vas spasi od devastirajućeg dejstva kontakta metal-metal pri velikim brzinama.
Još jedan detalj mi pada napamet a to je da Racing ulja imaju jako dobra detergentska i dispergentna svojstva te ne dopuštaju da se sitni (malog prečnika) uljani kanali zapuše.
To je uglavnom to dalja diskusija bi nas daleko odvela i to više niko ne bi čitao.
Samo da dodam: ne menjajte vaš Shell – više je nego dobar. Ipak moram da napomenem da bi uzevši sve u obzir možda čak i bolja (za slučaj o kome govorimo a ne uopšte) sledeća dva (izuzetna) motorna ulja: OMV Bixxol Special SR 10W-60 (indeks viskoznosti od oko (preko) 200!!) i MOL Racing 5W-60.
Oba zbog činjenice da na umerenim temperaturama (20 do 80) imaju manju viskoznost od prosečnog 10W-60 ulja.
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4327
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Razmena misljenja sa poznavaocem o uljima,varijatoru-poucno

Sub Avg 21, 2010 8:17 am

Cekaj, nije samo to...ima jos...

Stalker je napisao:
Poštovani "Coco",
Jako je moguće da ste upravu ... za vaš automobil. Mnogo zavisi od motora i od načina vožnje.
Da se razbije na 3000km opet je samo jednim delom. Kod benzinaca se uopšte ulja "rastegnute" SAE klasifikacije (i visokog indeksa viskoznosti) kao što su:
0W-40, 5W-50 i 10W-60 kao i u manjoj meri 5W-40 i 10W-50; pomalo "razbiju" tj. viskoznost im padne na granicu kategorije te i neka kvalitetna ulja ne ispadnu "stay in grade" mada bi trebalo.
Zapravo ima nečeg u tome što ste naveli jer je bar još 2 čitalaca (sa drugih foruma i oba sa BMW vozilima) prijavilo slično ponašanje ali u blažoj formi. Kod jednog je potrošnja 3 lit. na 15k km (0,2 lit. na 1000km) a kod drugog 1,5 lit. na 10k km pri čemu je litar u drugoj polovini intervala.
Castrol RS 10W-60 iako nema "Sport" ili "Racing" u nazivu ipak spada u tu vrstu ulja. Ovo dalje znači da nije za više od 10k km ili 15k km uz gore navedenu potrošnju jer se uz toliko dolivenog ulja može odvoziti još polovina sigurnog intervala. Ovo stoga što je sistem aditiva neuravnotežen i maksimalno prilagođen sportskoj vožnji (oštroj i u visokim obrtajima, itd.). Ovo znači da nekih aditiva ima u manjoj meri te i pored niske isparljivosti ova ulja mogu da ispadnu kao ona koja se više troše (takođe od manjeg značaja u sportskim uslovima).
Ipak ima i drugačijih primera te je teško ovo uopštavati. Sve u svemu kako ovo ulje uz SHC ulja sadrži i izvesnu količinu estarske sintetike i još nekih sintetičkih komponenti sličnih osobina može se reći da je osetljivo za tragove vode pa čak i na "fuel dilution".
Sve u svemu u jednom ste potpuno upravu: korišćenje ovog ulja može biti skup sport.
U tom smislu se potpuno slažem sa vama da nije za opštu preporuku. Ipak ako se dobije na poklon ... ili vam je uživanje veće nego cena ...
Uz sve svoje mane za ljubitelje oštre vožnje teško je reći da je ovo ulje loše ili ispod proseka klase.
Hvala na komentaru i prenesenom iskustvu. Meni će to značiti u budućem radu.
Pozdrav!

Koristio sam Castrol RS 10w-60 skoro 5 godina u Hondi (d16a9 motor) i bio sam vrlo zadovoljan, a i sadasnji vlasnik je. Castrol sam menjao na 10k km. Ulje izizskuje redovno kontrolisanje, sto meni ne predstavlja nikakav problem, jer ono jeste sklono da u drugom delu intervala eksploatacije (drugih 5000km) pocne da se trosi. Motor je radio (radi) kao sat, bez ijednog problema. Moj majstor je hteo da me nagovori da predjem na Motul, ali bezuspesno, sto ga je malo nerviralo, ali posto je video da je ovo ulje vise nego dobro morao je da se pomiri s mojim izborom.
starac vujadin

od Stalker u 18 Jul 2010, 15:08
Hvala za dopunu!!
Naravno citat jeste kompletan ali ima i svoju predistoriju (doduše na CBC forumu).
Castrol RS 10w-60 je zaista odlično ulje. Uostalom moj prijatelj "Zverko" ga već dugo (ili je sad prešao na EDGE 10W-60) koristi u svom BMW-u i kune se u njega (kao i mnogi drugi).
Tekst koji se citirali je trebao da ukaže na NAJGORE što može da se desi uz korišćenje ovog ulja i to NE U SVIM VOZILIMA.
Naime poznato je da je klasa viskoznosti 10W-60 poznata po tome da je isparljivost tih ulja najmanja, da je uljani film najjači i najdeblji, da su termički stabilna itd. Dakle sve suprerlativ do superlativa!
Međutim zaista se gotovo 40% koristnika žali (ili ne žali ali primećuje) neuobičajeno visoku potrošnju ulja obzirom na visok viskozitet. Uglavnom sam se trudio da objasnim zašto se to dešava.
Osim toga ulje se može menjati i na 15k km ali je 7500km do 10k km neki optimum (zavisi naravno od automobila - motora).
Castrol RS 10W-60 (i novi EDGE) se mogu koristiti kod (bar) 90% vozila sa podrazumevanom vrednošću viskoznosti 10W-40 ili 5W-40. Zapravo ukoliko motor nije baš glanc nov već prešao 100 hiljada km ili više procenat raste i na preko 95%.
Ipak, moram da naglasim da za ljude koji voze normalno i retko kad u visokim obrtajima i koji ne prelaze veliki broj km godišnje ovo ulje ne bi trebalo da bude primarni izbor. Posebno ako su lenji da proveravaju nivo ulja naročito posle par hiljada km. Jednostavno ovo ulje ima sportsku notu i namenjeno je za teške uslove vožnje (vuča prikolice, vožnja pod velikim gasom, natprosečnim brojem obrtaja koji se dugo drže (za kraće distance u max. obrtajima su zapravo pogodnija lakotečljiva ulja) i slično) te za porodične ljude i one koji vole da uštede gorivo nije idealno.
Zato sam i napomenuo šta se sve može (ali ne mora) desiti kod pojedinih mašina. Ljudi se često iznenade jer imaju drugačija očekivanja.
Baš je dobro da se podelili svoje iskustvo jer ono pokazuje pozitivnu (NORMALNU) stranu ovog ulja.
Ipak ne volim da utučem na ljude da koriste nešto što im zapravo nije potrebno pa sam možda i preterao u tekstu koji ste citirali. Jednostavno 80% ljudi nema potrebu za 10W-60 osim ukoliko im motor već dobrano troši ulje.
Inače potrošnja od par dcl na 1000km nije značajna pogotovu za oštru vožnju, no činjenica je da se Castrol više troši nakon par hiljada km.
I na kraju jedan od skorašnjih primera: pomenuto ulje sasvim lepo služi u Opel Corsa dizel koji ima fabričku preporuku 5W-30 (doduše sa blizu 200k pređenih km) što opet ne znači da bi mnogi trebali da jurnu na ovu praktično krajnju primenjivu (bar za sintetike) viskoznost. Više u tekstovima na blogu (zadnja 3) koja su baš vezana za pitanje viskoznosti ulja.
http://motornaulja.blogspot.com/
Stalker



od starac vujadin u 18 Jul 2010, 19:49
Naravno, napisao sam ovo iskustvo kao dopunu na pricu, ne kontra onome sto ste napisali jer sve sto ste napisali stoji.

Mala digresija i pitanje, ali vezano za ulje tog viskoziteta...

Sada vozim Alfu 156 2.0 TS. Fabricka preporuka je Selenia Alfa Romeo 20k 10w-40, polusintetika.

Mozda vam je poznato da kod Alfinih twinspark 16v motora postoji problematicni deo nazvan varijator faze (slicno Hondinom VTEC sistemu) koji hoce da se relativno cesto kvari zbog svoje konstrukcije,a ima udela ulje koje se koristi. On se nalazi, laicki receno, na "najvisoj tacki" u motoru gde "dopire ulje" i ulje do njega dolazi "najkasnije". Upravo zbog toga se mora voditi racuna da ulje mora biti uvek "do vrha", da se izbegava parkiranje na jakim uzbrdicama, da se izbegavaju jako kratke voznje. Utvrdjeno je da sinteticka ulja 10w-60 Selenia Racing (a u mom slucaju Shell Ultra Racing 10w-60 kome sam dao prednost u odnosu na Seleniu Racing vodeci se snobovskom logikom "ako je dobro za Ferrari bice dobro za Alfu" ,) blagotvornije uticu na varijator faze i njegov radni vek...Polako su svi servisi poceli da preporucuju upotrebu sintetickog ulja viskoziteta 10w-60. Inace, pokvareni varijator se jasno cuje jer motor tada radi kao dizel masina...u principu moze da se vozi i tako, ali auto ima 10-ak ks manje. Povremeno se manje-vise svim vlasnicima Alfinih ts 16v motora cuje varijator na poneku sekundu. To moze da znaci da varijator pocnjje da otkazuje, ali i ne mora d anista strasno...Meni se ponekada desavalo da mi se sa Seleniom Alfa Romeo 20k cuo varijator na 2-3 sekunde, dok se sa Shell-om to vrlo retko desava, i ako se desi to traje mozda sekund najduze. Inace, slicna iskustva imaju i inostrani vlasnici Alfi...
Medjutim, s obzirom na ovo sto ste napisali da je uljani film 10w-60 najjaci i najdeblji pitam se kako takvo ulje produzava vek varijatoru kada se kvar ocituje u tome sto se zapuse uljni kanalici u samom varijatoru, pa se taj deo menja ili (uglavnom neuspesno) reparira?
Acqua-Olio-Benzina
Korisnikov avatar
starac vujadin
Contact:
Garaža: Laguna Coupe, Smart
Lokacija: Stari grad
Lokacija: Stari grad
Postovi: 4327
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: Razmena misljenja sa poznavaocem o uljima,varijatoru-poucno

Sub Avg 21, 2010 8:20 am

i onda na kraju ovo sto je WickerMan postavio

"Starcu Vujadinu": drago mi je da se dobro razumemo ali sam zbog drugih čitaoca (članova) morao da naglasim neke stvari.
O.K.
Vaša "snobovska logika" je u ovom slučaju jako dobra - iako je Selenia Racing u 10W-60 izvedbi odlično ulje i ništa mu ne fali Shell Ultra Racing 10w-60 je za nijansu bolje. Naravno i cena mu je malo veća ali to obično ide sa jačinom brenda i kvalitetom (malo manje). Osim toga Shell je full sintetika što Selenia baš i nije. I na kraju ali ne i po značaju za slučaj Ultra ima veći indeks viskoziteta (180 naprema 150) što znači manju viskoznost na 40 cel. (30 do 60) što jeste bitno pri puno startova naročito zimi.
Naravno i Selenia nije loša samo da se zna pravi razlog zašto biste koristili skuplje ulje. Ferrari je samo posledica
Nisam znao detalje za varijator no drago mi je da ste našli efikasan lek a to su ulja 10W-60 viskoziteta.
Uljani film je jako tanak, radi se o hiljaditim delovima milimetra ili max. par stotih delovima mm. To ne utiče na protok ulja čak i kroz najsitnije kanaliće.
Ipak debljina filma uz kvalitet i „snagu“ samog filma ima uticaj na delove koji traže vrhunsko podmazivanje i osetljivi su na kidanje istog. Na primer 5 mikrometara ili 2 nije baš isto (pri istim uslovima podmazivanja).
Naravno osim debljine i „snage“ uljanog filma što 10W-60 ulja imaju u izobilju bitna je i HTHS viskoznost koja se kod njih kreće i preko 5 (5,42 kod pomiljanog Shell-a) kao i sadržaj ZDDP-a koji je kod Racing ulja obično nešto veći (čak i kada su API SL mada su najčešće tek API SJ ili SL level bez pune licence baš zbog ovog detalja).
Dakle kao i kod starijih motora gde je potrebno više ZDDP-a i neki sportski zapravo dobro reaguju na veću koncentraciju istog čak i kada to nije zahtev. U ovom slučaju izgleda da je kod ovog varijatora ovaj aditiv potreban u malo većoj meri te bi API SJ bila idealna specifikacija što se toga tiče (inače dovoljna i za vrlo stare motore, praktično sve sem nekih oldtajmera iz pedesetih (pre se ZDDP nije ni koristio) kojima treba i više od 1200ppm). Naravno većina modernih ulja je SL ili SM te između ova dva birajte prvo.
Čini mi se da se većim delom o ovome radi kod varijatora a dodatno je potrebna i veća (radna) viskoznost da bi pri svim uslovima bio ispunjen zahtev hidrodinamičkog podmazivanja. Naravno kad zakaže uljani film jedino još ZDDP (ili MoS2) može da vas spasi od devastirajućeg dejstva kontakta metal-metal pri velikim brzinama.
Još jedan detalj mi pada napamet a to je da Racing ulja imaju jako dobra detergentska i dispergentna svojstva te ne dopuštaju da se sitni (malog prečnika) uljani kanali zapuše.
To je uglavnom to dalja diskusija bi nas daleko odvela i to više niko ne bi čitao.
Samo da dodam: ne menjajte vaš Shell – više je nego dobar. Ipak moram da napomenem da bi uzevši sve u obzir možda čak i bolja (za slučaj o kome govorimo a ne uopšte) sledeća dva (izuzetna) motorna ulja: OMV Bixxol Special SR 10W-60 (indeks viskoznosti od oko (preko) 200!!) i MOL Racing 5W-60.
Oba zbog činjenice da na umerenim temperaturama (20 do 80) imaju manju viskoznost od prosečnog 10W-60 ulja.
Acqua-Olio-Benzina
JaMaL
Garaža: 75 TS
75 TB
Lokacija: Severno od Albukerkija
Lokacija: Bgd
Postovi: 1369
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:04 pm

Re: Razmena misljenja sa poznavaocem o uljima,varijatoru-poucno

Sub Avg 21, 2010 10:26 am

Super citanje...

ostaje jos jedini problem... kako biti siguran da ulje koje kupujes je original? i da odgovara toj specifikaciji?

i da li sve ove navedene karakteristike vaze za ulja namenjena zapadnom trzistu ili je neku uzeo bocu ulja iz nase prodavnice i testirao... posto znam da se sve ostalo proizvodi za lokalna trzista u okolnim zemljama, pocev od bele tehnike do sokova i namirnica zasto ne bi i ulja...

pouzdano znam da televizori istog proizvodjaca i modela koje kupis u velikoj britaniji nisu isti kao oni koje kupis u srbiji ili rumuniji... ako cemo bas da sitnicarimo ni milka ili nestle cokolada nije ista u svajcarskoj i srbiji...

kako znati da je ulje...

jer isto tako znam da od 22 ulja testitana iz domacih prodavnica samo 3 su bila blizu onome sto je deklarisano od proizvodjaca? blizu... ostala nisu imala mnogo veze sa deklaracijom...

takodje znam da 2 moja drugara koja drze malo bolje ovlascene servise kupuju za sebe ulje u nemackoj i samo to sipaju svoje automobile... nista iz nasih prodavnica... da li du oni ludi ili samo "snobovi" ili mozda preterano paranoicni ne znam... ali ko od nas moze da se pohvali sa 20+ godina prakticnog iskustva, znanja iz automehanike i elektrike?

tako da ova cela teorija bez konkretnih redovnih testiranja nezavisne laboratorije i lagera odredjenog uvoznika nemaju mnogo tezine pri izboru ulja na nasem trzistu...
Korisnikov avatar
TheWickerMan
Administrator
Administrator
Garaža: Alfa Stelvio 2.0 Estrema
Alfa Giulietta 1.4 TCT
Lokacija: Stuttgart-Kraljevo
Postovi: 6360
Pridružio se: Sub Apr 18, 2009 2:54 pm

Re: Razmena misljenja sa poznavaocem o uljima,varijatoru-poucno

Sub Avg 21, 2010 3:15 pm

Sorry,lose sam uradio c/p :blush:
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4467
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: Razmena misljenja sa poznavaocem o uljima,varijatoru-poucno

Sub Avg 21, 2010 7:17 pm

sad sam pogledao kantice od prethodnih Selenia Racing menjanja kod sebe, svaka ima deklaraciju sa datumom proizvodnje, uglavnom su svaki put na dan kupovine stare oko 12-14 meseci. i jos jedan zanimljiv detalj vezano za deklaraciju, pise proizvodjac "Petronas Italija" :) posle sam proverio i Paraflu UP kad i na njegovoj deklaraciji pise isto... nisam bio u toku, pa Petronas je kupio FL Seleniu jos krajem 2007? :rotfl:

sto se tice cena, totalno je ludilo. Racing je ovde duplo jeftiniji nego u nemackoj (8€ kod nas spram 16€ kod nemaca), a Castrol Edge Sport je znatno skuplji (9€ spram 5€ u nemackoj)...

*sto se tice konfekcijskih proizvoda koji se prodaju kao ludi i koji su uglavnom namenjeni neopterecenim automobilima sa rasterecenim motorima, oni mogu lako biti falsifikat, jer se tesko primeti. nas narod u 90% slucajeva kupuje sta je najjeftinije, i bas ga briga kad ce crci. a posto voze kola koja imaju nula performansi i mogucnosti, plus voze ih nikad, to se i ne primeti. ovde prodavci delova zaradjuju i do 700%, i to bas na ljudima koji traze najjeftinije.
s druge strane, automobili premium klase imaju drugacije zahteve a bogami i vlasnike iste takve, i za njih se na police radnje stavljaju vrhunski proizvodi koji imaju takvu i cenu. da li je bilo koja radnja spremna da neprovereni proizvod (a veoma vitalan za motor/auto) stavi na policu i prodaje sa debelom zaradom? moguce ali veoma malo verovatno...

neko je pustio buvu da su jedino ulja iz burica original a da se sve ambalaze prave i pune kod nas. to mi je reklo nebrojeno mnogo ljudi, kao javnu tajnu koja se nazalost pretvorila u istinu a u stvari je urbana legenda bez ikakvog dokaza imena prezimena fabrike i mesta gde se to radi.

Srbija je plodno tle za lakoverne kao i za nevernike. najveci mi je dokaz kad su se sprdali sa mnom u vezi Zedera kako "to nece zaustaviti pravog profesionalca" (ajde, ok, to ne sporim. ugradio sam ga za sitne lopove da kad vide Zeder da predju na auto pored mog), ali i da "tip zna tipa koji zna tipa koji ima neku garazu u zemunu koji ce mi otvoriti Zeder za opkladu, ako sam toliko siguran da ne moze da se obije za dva minuta i da je odavno svima poznato da je zeder provaljen". kad sam rekao da mi da link na internetu na video "kako obiti zeder" (koji svi pricaju kako su ga videli a nije niko jer ne postoji), naravno da sam svima zapusio usta. kad bude provaljen to ce biti u svim medijima. pa nije gazda zedera toliko mocan da spreci da se takva vest procuje...

bez namere da ikog prozovem, i sam sam cesto bio zrtva tih "upucenih" koji sve znaju... :blush:
Korisnikov avatar
veljko1
Garaža: Volvo V50 DRIVe
ex:Alfa Romeo 156 1.8TS
Lokacija: Backi Jarak_NS
Postovi: 370
Pridružio se: Ned Jan 11, 2015 3:11 pm

Re: Razmena misljenja sa poznavaocem o uljima,varijatoru-pou

Pon Jun 08, 2015 4:24 pm

Bump
"When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat."
Henry Ford

Povratak na “Area Servizio”