E pa drugari Alfisti, ide vreme i da se pozabavimo malo nasim klimama. Procitao sam na jednom forumu da klimu sve dok radi ne treba dirati, a na drugom forumu sam pak procitao da klimu treba obavezno servisirati na svake tri god, pa me interesuje vase misljenje u vezi toga.Drugo, ja juce svratio kod majstora koji se time bavi i on ni rece da ne treba da se menja filter sve dok ne pocne da se oseca neprijatan miris u kabini ????
POZZ, Srdjan
Redovno servisiranje klime
- DushanSD
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW GQ 1.9 JTDm 150hp 2005
- Lokacija: 026
- Lokacija: SD
Post
Re: Redovno servisiranje klime
Ja sam 26-og marta servisirao klimu na mojoj Alfi. Proveren ceo sistem, zamenjen filter klime, zamenjena dva ventila (ona dva gde se puni jer je tu pustalo), sipani ulje, boja i gas u sistem. Majstor mi je rekao da se filter klime menja 3,4 puta godisnje... A za servisiranje klime mi se cini da mi je isto rekao da se na 3 god radi, sad ne mogu da se setim tacno... Kad budem otisao da iskontrolise sve za neki dan pitacu ga bas
.

FANTAZ'JA
- ilija156
- Contact:
- Garaža: alfa GT
- Lokacija: Bgd
- Lokacija: BGD
Post
Re: Redovno servisiranje klime
Netreba nista dirati, moju nikad nisam dirao evo preko 10g. sluzi perfektno a cinimi se da sam je nesto cackao da bi me zezala svake godine...
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Redovno servisiranje klime
sto bi rekli malo iskusniji od mene, to je kao frizider. zatvoren sistem sa kompresorom koji radi kako radi i nema potrebe dirati ga sve dok ne krene da zeza.
a filter klime treba menjati kad se zaprlja. u odnosu na predjenu kilometrazu i na osnovu toga koliko se sama ventilacija ukljucuje i u kakvim se uslovima vozi.
ne popravljajte ono sto nije pokvareno.
ja se jednom napravio pametan pa proveravao, a onda je bas pri toj proveri crko ventil na koji je posle tri dana sav gas iscureo. a sve mi je radilo apsolutno besprekorno. da li bi taj ventil ionako crkao? sigurno. a da li bi mozda izdrzao tako godinama da ga nismo cackali? najverovatnije. ovako, imao sam samo dzabe trosak...

a filter klime treba menjati kad se zaprlja. u odnosu na predjenu kilometrazu i na osnovu toga koliko se sama ventilacija ukljucuje i u kakvim se uslovima vozi.
ne popravljajte ono sto nije pokvareno.
ja se jednom napravio pametan pa proveravao, a onda je bas pri toj proveri crko ventil na koji je posle tri dana sav gas iscureo. a sve mi je radilo apsolutno besprekorno. da li bi taj ventil ionako crkao? sigurno. a da li bi mozda izdrzao tako godinama da ga nismo cackali? najverovatnije. ovako, imao sam samo dzabe trosak...

- byMaX
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo Giulia QV 510bhp AT8 2018
Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm3 Sport 2011
Volvo S80 2006
Mini Cooper D 2016 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Redovno servisiranje klime
Nema šta... kaiš klime se menja, filteri i to je to. Ako ne hladi ili zeza na drugi način, sređuješ...
Turismo Internacionale
- ivdzabg
- Garaža: Alfa 147 1.6 ts 77 kw
Post
Re: Redovno servisiranje klime
Jel zna neko koliko odprilike kosta punjenje klime? konkretno za 147 1.6?
Lepota je u ocima posmatraca.
- lux
- Garaža: 147 1.6 TS 77kw
- Lokacija: Gornji Milanovac
Post
Re: Redovno servisiranje klime
Dusane
Ako nije tajna koliko te je to sve kostalo posto ja treba komplet da je precesljam jer lose radi.
Hvala.
Ako nije tajna koliko te je to sve kostalo posto ja treba komplet da je precesljam jer lose radi.
Hvala.
- cuno
- Garaža: AUDI S4 B7 Avant
- Lokacija: Pancevo
- Lokacija: Pančevo
Post
Re: Redovno servisiranje klime
Ja sam do sada svakih 6 meseci išao na proveru sistema klime i do sada nisam imao problema sa nekim otkazima sistema zbog provere ili sl. Poslednja provera je bila pre 10-ak dana.
Ono što je vrlo bitno napomenuti je što se na svakih 6 meseci (na proleće i jesen) treba uraditi dezinfekcija ventilacionih kanala kako bi se eliminisala mogućnost pojave bakterija usled kondenza koji se stvara u ventilacionim kanalima kada klima radi.
Čime to rade nemam pojma, jednostavno odem kod svog majstora u navedenom periodu i on sve to odradi za mene nekim "specijalnim" sredstvom.
Kažem još jednom da je ovo vrlo bitno jer ako se ne uradi dezinfekcija može doći do zdravstvenih problema usled razvoja bakterija koje se šire kabinom svaki put kada radi ventilacija.
Pozdrav od Ivana
Ono što je vrlo bitno napomenuti je što se na svakih 6 meseci (na proleće i jesen) treba uraditi dezinfekcija ventilacionih kanala kako bi se eliminisala mogućnost pojave bakterija usled kondenza koji se stvara u ventilacionim kanalima kada klima radi.
Čime to rade nemam pojma, jednostavno odem kod svog majstora u navedenom periodu i on sve to odradi za mene nekim "specijalnim" sredstvom.
Kažem još jednom da je ovo vrlo bitno jer ako se ne uradi dezinfekcija može doći do zdravstvenih problema usled razvoja bakterija koje se šire kabinom svaki put kada radi ventilacija.
Pozdrav od Ivana
- DushanSD
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW GQ 1.9 JTDm 150hp 2005
- Lokacija: 026
- Lokacija: SD
Post
Re: Redovno servisiranje klime
3500din me je kostalo sve u servisu. Filter sam pazario ovde u Smederevu, oko 800din...lux napisao:Dusane
Ako nije tajna koliko te je to sve kostalo posto ja treba komplet da je precesljam jer lose radi.
Hvala.
FANTAZ'JA
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Redovno servisiranje klime
male "split-sistem" klime ovakvog tipa kao u kolima i ne izazivaju bakterijske probleme kod ljudi, to se desava kod velikih klima sistema kao u hotelima i velikim objektima.
da bi vam kompresor klime dugo trajao, gasite ga par minuta pre gasenja motora.
a da biste i pobili smrad i eventualne bakterije i bez Aerosol antiseptik spreja (to je tajni sprej koji inace ima da se kupi u svim apotekama
), prebacite pre gasenja motora na ventilaciju bez klime i manuelno podesite na najjace da izduva ventilacione kanale koji tada nece vlaziti i praviti idealne uslove za bakterije.
u klima servisu mogu da provere na aparatu da li kompresor nabija pritisak u sistemu i da li negde curi. ako uoce bilo kakvu nepravilonst, ne dozvolite nikako i nikome da vam dopunjava klimu koja je malo iscurela. to je totalno pogresan nacin koji samo moze da vam ubije kompresor jer postoji ogromna sansa da se prepuni klima. kako serviser moze da zna koliko je gasa u sistemu ostalo? nikako. kolicina mesavine gasa ulja i fosforescentne boje je fabricki strogo precizirana!!!
ako slabo radi a ne vidi se gde curi, procedura je sledeca:
1. vakumiranje sistema, izbacivanje stare mesavine.
2. zamena ventila obavezno. ne kosta nista a znaci skoro sve.
3. punjenje azotom pod pritiskom i pracenje da li negde curi.
4. vakumiranje
5. punjenje tacno preciziranom kolicinom smese za autoklime (kod mene je npr. 700g). podatak imaju programi kao Autodata, npr.
6. prva prava provera, da li nabija pritisak i da li hladi.
7. vizuelni pregled da li negde curi posle nekoliko meseci.
to je to
ko radi drugacije, bezite od njega. skuplja dara nego mera...
jos jednom, ne dajte nikome da vam dopunjava klimu. ni za dzabe!!!
da bi vam kompresor klime dugo trajao, gasite ga par minuta pre gasenja motora.
a da biste i pobili smrad i eventualne bakterije i bez Aerosol antiseptik spreja (to je tajni sprej koji inace ima da se kupi u svim apotekama

u klima servisu mogu da provere na aparatu da li kompresor nabija pritisak u sistemu i da li negde curi. ako uoce bilo kakvu nepravilonst, ne dozvolite nikako i nikome da vam dopunjava klimu koja je malo iscurela. to je totalno pogresan nacin koji samo moze da vam ubije kompresor jer postoji ogromna sansa da se prepuni klima. kako serviser moze da zna koliko je gasa u sistemu ostalo? nikako. kolicina mesavine gasa ulja i fosforescentne boje je fabricki strogo precizirana!!!
ako slabo radi a ne vidi se gde curi, procedura je sledeca:
1. vakumiranje sistema, izbacivanje stare mesavine.
2. zamena ventila obavezno. ne kosta nista a znaci skoro sve.
3. punjenje azotom pod pritiskom i pracenje da li negde curi.
4. vakumiranje
5. punjenje tacno preciziranom kolicinom smese za autoklime (kod mene je npr. 700g). podatak imaju programi kao Autodata, npr.
6. prva prava provera, da li nabija pritisak i da li hladi.
7. vizuelni pregled da li negde curi posle nekoliko meseci.
to je to

ko radi drugacije, bezite od njega. skuplja dara nego mera...
jos jednom, ne dajte nikome da vam dopunjava klimu. ni za dzabe!!!
- Stefan Zailac
- Contact:
- Garaža: Nešto strano i privremeno...
- Lokacija: Pancevo
- Lokacija: Pančevo
Post
Nego jel ide R12 ili R134a? Imaš jedan ili dva konektora za servis klime?
Re: Redovno servisiranje klime
Pa to je 1500 din jeftinije nego ovde u pančevu.DushanSD napisao:3500din me je kostalo sve u servisu. Filter sam pazario ovde u Smederevu, oko 800din...lux napisao:Dusane
Ako nije tajna koliko te je to sve kostalo posto ja treba komplet da je precesljam jer lose radi.
Hvala.
Nego jel ide R12 ili R134a? Imaš jedan ili dva konektora za servis klime?
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Redovno servisiranje klime
ja bi trebalo uskoro da odem da vidim sta je sa klimom u tempri koju smo skoro pazarili, znam samo da je skinut kajis jer je lezaj spanera crkao i spaner dobio aksijalni luft a po recima bivseg vlasnika misli i da negde pusta gas, sve u svemu prvo da sredim lezaj i stavim kajis pa cu videti jel radi uopste(mada je sigurno iscurela skroz) a i brne me da nije crko kompresor od stajanja
a kompmetan servis ovde sa proverom, ciscenjem sistema i punjenjem je oko 40e

Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- DushanSD
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW GQ 1.9 JTDm 150hp 2005
- Lokacija: 026
- Lokacija: SD
Post
Re: Redovno servisiranje klime
Stvarno ne znam koji je gas u pitanju... Dva konektora ima.Stefan Zailac napisao:Pa to je 1500 din jeftinije nego ovde u pančevu.DushanSD napisao:3500din me je kostalo sve u servisu. Filter sam pazario ovde u Smederevu, oko 800din...lux napisao:Dusane
Ako nije tajna koliko te je to sve kostalo posto ja treba komplet da je precesljam jer lose radi.
Hvala.
Nego jel ide R12 ili R134a? Imaš jedan ili dva konektora za servis klime?
FANTAZ'JA
- DushanSD
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW GQ 1.9 JTDm 150hp 2005
- Lokacija: 026
- Lokacija: SD
Post
.
Re: Redovno servisiranje klime
Pa to ti dodje na isto, dok ti dodjes do BG-a izaci ce te na 60e sigurno (sa sve gorivom). Ako taj servis kod tebe u Krusevcu OK radi onda ne vidim razlog da ides za BGOMP napisao:ja bi trebalo uskoro da odem da vidim sta je sa klimom u tempri koju smo skoro pazarili, znam samo da je skinut kajis jer je lezaj spanera crkao i spaner dobio aksijalni luft a po recima bivseg vlasnika misli i da negde pusta gas, sve u svemu prvo da sredim lezaj i stavim kajis pa cu videti jel radi uopste(mada je sigurno iscurela skroz) a i brne me da nije crko kompresor od stajanjaa kompmetan servis ovde sa proverom, ciscenjem sistema i punjenjem je oko 40e

FANTAZ'JA
- cirko83
- Garaža: AR 147 1.6 ts
ex AR 33. 1.5
ex AR 156 1.8ts
Ford Mondeo 2.0 benz - Lokacija: Knjazevac
Post
Re: Redovno servisiranje klime
Ajde da se nadovežem, pošto sam el. tehničar za rashladne uređaje i radio sam to do prošle godine.
dekideki je u pravu što se tiče toga da se bez potrebe provera sistem, to je fora majstora, kao pred sezonu mora se proveriti, normalno da bi uzeli pare. Ako klima hladi istim kapacitetom kao i ranije, odnosno ne slabije, nema potrebe proveravati sistem, jer bi to bilo isto kao da non stop kačimo auto na dijagnostiku, a on rade normalno, bez greške.
Što se tiče filtera treba ga češće menjati, a kad sve zavisi od upotrebe klime, kao i filter vazduha.
Klimu koja je iscurela nikada ne treba samo dopunjavati (to dosta majstora radi sebi u korist), jer logično je da će ponovo da izađe gas, već treba pronaći gde curi, sanirati pa proveriti na pritisak da li drži i onda ide vakumiranje i punjenje.
dekideki, može se znati koliko gasa ima i na osnovu pritiska u sistemu, samo priključivanjem uređaja,bez bilo kakvog drugog merenja, jer klima radi na "toliko" bara, ako je manji pritisak znači da fali gasa, ako je veći ima ga više.
R12 i R134 su freoni iste smeše samo što je R12 zabranjen, pa mu je izbačana jedna supstanca koja šteti ozonskom omotaču i sad se zove R134, ali koriste različito ulje. Ako nekoga još nešto interesuje slobodno neka pita
dekideki je u pravu što se tiče toga da se bez potrebe provera sistem, to je fora majstora, kao pred sezonu mora se proveriti, normalno da bi uzeli pare. Ako klima hladi istim kapacitetom kao i ranije, odnosno ne slabije, nema potrebe proveravati sistem, jer bi to bilo isto kao da non stop kačimo auto na dijagnostiku, a on rade normalno, bez greške.
Što se tiče filtera treba ga češće menjati, a kad sve zavisi od upotrebe klime, kao i filter vazduha.
Klimu koja je iscurela nikada ne treba samo dopunjavati (to dosta majstora radi sebi u korist), jer logično je da će ponovo da izađe gas, već treba pronaći gde curi, sanirati pa proveriti na pritisak da li drži i onda ide vakumiranje i punjenje.
dekideki, može se znati koliko gasa ima i na osnovu pritiska u sistemu, samo priključivanjem uređaja,bez bilo kakvog drugog merenja, jer klima radi na "toliko" bara, ako je manji pritisak znači da fali gasa, ako je veći ima ga više.
R12 i R134 su freoni iste smeše samo što je R12 zabranjen, pa mu je izbačana jedna supstanca koja šteti ozonskom omotaču i sad se zove R134, ali koriste različito ulje. Ako nekoga još nešto interesuje slobodno neka pita

potpis
- lux
- Garaža: 147 1.6 TS 77kw
- Lokacija: Gornji Milanovac
Post
Re: Redovno servisiranje klime
Da li je normalno kada ukljucim klimu da mi se pale obadva ventilatora na hladnjacima i gde se kod mene nalazi taj filter klime jer malo oko toga sta znam.
- levca5
- Garaža: 147 120 TS
- Lokacija: Vranje
Post
Re: Redovno servisiranje klime
Sada ste me totalno zbunili. Meni klima na ovoj 147-ici (koju posedujem oko godinu dana) sad za sad radi dosta dobro i po recima nekh od Vas ne bih trebao da je "cackam" bez preke potrebe - sta ja znam mozda ste u pravu jer to bi mi spasilo 35e (bez zamene filtera), a majstor kada je prikljucio one njegove skalamerije na kompresor, rekao je da je dobar pritisak (4,8???), a u kojim tacno mernim jedinicama nisam ga pitao. Ne znam ova brojka 4,8 sta mu je da li je to dobro, zato Vas i konsultujem, jer verovali ili ne, na prethodnoj alfi koju sam imao nekoliko godina(156-ica) klimu nisam imao (!!??) i to je jedna od retkih alfi koju sam video da nije imala klimu, a bila je 98-o god, i kupljena u Nemackoj pre 7god.U svakom slucaju hvala na odgovorima.
POZZ, Srdjan
POZZ, Srdjan
- alaza
- Garaža: ex AR 166 2.4 jtd 2005.g.,
ex AR 155 2.0 16v Super '98,
ex AR 155 1.7ts '94,
ex AR 164 2.0ts '89,
ex AR 164 2.0ts '91,
ex AR 164 2.5td Super '96,
ex AR 164 2.0tb Super '96,
ex AR 164 2.0ts Super '98. - Lokacija: Pecinci
Post
Re: Redovno servisiranje klime
Moze i ovde malo da se detaljnije informise.
http://www.cbc.rs/forum/viewtopic.php?f=127&t=2719
Inace ja sam svojevremeno u AR164 Super imao filter klime ne papirni, vec kao vuneni koji se prao, a prao sam ga na svakih 5000km jer sam sa njom pravio bas velike kilometrazi i uzivao u voznji. Kad ga operem kao da je bio u rudniku uglja, a ne u autu strasno
http://www.cbc.rs/forum/viewtopic.php?f=127&t=2719
Inace ja sam svojevremeno u AR164 Super imao filter klime ne papirni, vec kao vuneni koji se prao, a prao sam ga na svakih 5000km jer sam sa njom pravio bas velike kilometrazi i uzivao u voznji. Kad ga operem kao da je bio u rudniku uglja, a ne u autu strasno

Tija bakcili, svi gi ja potepam,znaš kako? Prvo si progutam jednu kocku šeker,pa se oni svi navadu na njojzi. Ondak si popijem 'ednu jaku crnu kavu da gi zaćoravim, pa kad si ne znaju kude će,tage si popijem 'ednu ljutu rakiju te gi potepam svi.
- dejan555
- Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm - Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Post
Re: Redovno servisiranje klime
Ako radi ne diraj.
Mene sad nešto drugo interesuje - pošto kod mene ne radi
Koliko je komplikovano doći do isparivača na 147 i zameniti ga?
Da li mora da se rastura cela tabla ili može da se izvuče dole
ispod kasete, kod nogu suvozača?
Polazim od ovoga kao najcrnjeg scenarija pošto prošle godine
majstor nije mogao da utvrdi gde curi pa smo to ostavili za ovu sezonu.
Mene sad nešto drugo interesuje - pošto kod mene ne radi

Koliko je komplikovano doći do isparivača na 147 i zameniti ga?
Da li mora da se rastura cela tabla ili može da se izvuče dole
ispod kasete, kod nogu suvozača?
Polazim od ovoga kao najcrnjeg scenarija pošto prošle godine
majstor nije mogao da utvrdi gde curi pa smo to ostavili za ovu sezonu.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
ima ovde kod mene par ljudi sto to rade nije to nikakva umetnost nego rekoh da cu morati da odem da vide sta je i srede to
Re: Redovno servisiranje klime
nisam ni pomenuo da bih isao za BGDushanSD napisao:Pa to ti dodje na isto, dok ti dodjes do BG-a izaci ce te na 60e sigurno (sa sve gorivom). Ako taj servis kod tebe u Krusevcu OK radi onda ne vidim razlog da ides za BGOMP napisao:ja bi trebalo uskoro da odem da vidim sta je sa klimom u tempri koju smo skoro pazarili, znam samo da je skinut kajis jer je lezaj spanera crkao i spaner dobio aksijalni luft a po recima bivseg vlasnika misli i da negde pusta gas, sve u svemu prvo da sredim lezaj i stavim kajis pa cu videti jel radi uopste(mada je sigurno iscurela skroz) a i brine me da nije crko kompresor od stajanjaa kompletan servis ovde sa proverom, ciscenjem sistema i punjenjem je oko 40e
.


Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- DushanSD
- Garaža: Alfa Romeo 156 SW GQ 1.9 JTDm 150hp 2005
- Lokacija: 026
- Lokacija: SD
Post
. Vredi zaista
Re: Redovno servisiranje klime
Tako je, slazem se. Ja ne bih ni u ludilu isao za BG ali u Smederevu nisam mogao da nadjem nikog ko to radi kako treba, da sa punim poverenjem odem i da mi ljudi odrade servis. Zato sam otisao u BG (servis na preporuku dekidekija) i zavrsio posaoOMP napisao:nisam ni pomenuo da bih isao za BGDushanSD napisao:Pa to ti dodje na isto, dok ti dodjes do BG-a izaci ce te na 60e sigurno (sa sve gorivom). Ako taj servis kod tebe u Krusevcu OK radi onda ne vidim razlog da ides za BGOMP napisao:ja bi trebalo uskoro da odem da vidim sta je sa klimom u tempri koju smo skoro pazarili, znam samo da je skinut kajis jer je lezaj spanera crkao i spaner dobio aksijalni luft a po recima bivseg vlasnika misli i da negde pusta gas, sve u svemu prvo da sredim lezaj i stavim kajis pa cu videti jel radi uopste(mada je sigurno iscurela skroz) a i brine me da nije crko kompresor od stajanjaa kompletan servis ovde sa proverom, ciscenjem sistema i punjenjem je oko 40e
.
![]()
ima ovde kod mene par ljudi sto to rade nije to nikakva umetnost nego rekoh da cu morati da odem da vide sta je i srede to


FANTAZ'JA