
Rototest
- Duke Nukem
- Garaža: 159 2.4jtdm 2006 elegance
- Lokacija: BG
- Lokacija: Zemun
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015 - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
- pejo
- Contact:
- Garaža: ALFA 156
- Lokacija: novi sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Chiptuning i AR
ja neshto gledo na tv kako su neki chipovali komp od plina na renou cliu rs.pa je imo bolje ubrzanje na plin nego na benzin.svashta ima na tom TV-uGumetina napisao:kazu za 2.0 ts 15ks i 20nm, ali uzmite te brojke sa debelom rezervom (oko 50%)
Pejo kakav sad sekvent da chipujem, jesi ti izludeo ?

MISLIO SAM...je majka svih zajeba
moj mob 069/1468-109 viber
moj mob 069/1468-109 viber
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Chiptuning i AR
A ko će biti Đenka?Gumetina napisao:bice uskoro rototest u NovaSpeed-u (kod mene) , ove godine, sigurno, tacno kad ne smem da predvidjam
Alfa je stil... ostalo je status...
- pejo
- Contact:
- Garaža: ALFA 156
- Lokacija: novi sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Chiptuning i AR
ma fox je bio a emisija top speedGumetina napisao:mlogo gledas disko veri

MISLIO SAM...je majka svih zajeba
moj mob 069/1468-109 viber
moj mob 069/1468-109 viber
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post 
b) koja je suštinska prednost rototesta u odnosu na tzv. "valjke"?
Re: Chiptuning i AR
a) ko će da rukuje skalamerijom?Gumetina napisao:nisam siguran da razumem ...

b) koja je suštinska prednost rototesta u odnosu na tzv. "valjke"?
Alfa je stil... ostalo je status...
-
Gu
- Drug Član
Post
Re: Chiptuning i AR
a) rukovace rukovalac 
b) rototest se kaci za glavcine automobila te se izbegava korscenje valjaka velike mase, ili potreba za velikom eddy current kocnicom, te se gubi greska merenja na frikcionom paru guma-valjak, drasticno je sistem stabilniji, precizniji, kompaktniji, moze na 4 vuce i dugotrajniji od klasicnih dinamometara sa valjcima...

b) rototest se kaci za glavcine automobila te se izbegava korscenje valjaka velike mase, ili potreba za velikom eddy current kocnicom, te se gubi greska merenja na frikcionom paru guma-valjak, drasticno je sistem stabilniji, precizniji, kompaktniji, moze na 4 vuce i dugotrajniji od klasicnih dinamometara sa valjcima...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Chiptuning i AR
a) mislim da bih (na neviđeno) smeo samo tebi da poverim da mi "meriš" čedo-Alfu...
b) jer pitanje bezbednosti čak stavljam ispred objektivnosti merenja - dešavalo se da ljudi koji su merili kod nas (da ne spominjem nazive firmi) zamalo nisu slupali kola, koja nisu bila fiksirana kako treba...
c) entuzijazam/stručnost/profesionalizam rukovaoca (tj. Đenke) mora da bude zasnovan na strogim tehničkim standardima, jel' da je tako?
d) rototest (kako ja to shvatam - posle googlanja) je dobar jer omogućava jedino pravo "u hodu" tj. "on-line" podešavanje parametara tuninga, zbog toga što je "parazitski" uticaj parametara koji moraju da variraju (felne, pneumatici, dotok vazduha) skoro eliminisan...
e) srećno sa nabavkom - evo tebi mušterije again...
b) jer pitanje bezbednosti čak stavljam ispred objektivnosti merenja - dešavalo se da ljudi koji su merili kod nas (da ne spominjem nazive firmi) zamalo nisu slupali kola, koja nisu bila fiksirana kako treba...
c) entuzijazam/stručnost/profesionalizam rukovaoca (tj. Đenke) mora da bude zasnovan na strogim tehničkim standardima, jel' da je tako?
d) rototest (kako ja to shvatam - posle googlanja) je dobar jer omogućava jedino pravo "u hodu" tj. "on-line" podešavanje parametara tuninga, zbog toga što je "parazitski" uticaj parametara koji moraju da variraju (felne, pneumatici, dotok vazduha) skoro eliminisan...
e) srećno sa nabavkom - evo tebi mušterije again...
Alfa je stil... ostalo je status...
- dejan555
- Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm - Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Post
Re: Chiptuning i AR
Kako ćeš bez frikcije meritisnagu???
Možda ne postoji između gume i valjka ali svakako
mora postojati unutar mašine - samo je premešten taj deo koji se zeli izbeći.
Taj "parazitski" efekat guma i felne je nešto bez čega se auto
nikako ne može voziti !!!
Kad ih eliminišeš kao nepotrebne je veća šteta nego korist
jer si njihovi odstranjivanjem istovremeno odstranio i realnost iz testiranja.
Jedino razumem da se eliminisanjem valjka zbog mase nešto dobija
jer ta masa valjka kvari sliku i što je šitav uređaj upravo eliminacijom
valjak manji, jeftiniji jednostavniji i praktičniji za instalaciju i održavanje.
Možda ne postoji između gume i valjka ali svakako
mora postojati unutar mašine - samo je premešten taj deo koji se zeli izbeći.
Taj "parazitski" efekat guma i felne je nešto bez čega se auto
nikako ne može voziti !!!
Kad ih eliminišeš kao nepotrebne je veća šteta nego korist
jer si njihovi odstranjivanjem istovremeno odstranio i realnost iz testiranja.
Jedino razumem da se eliminisanjem valjka zbog mase nešto dobija
jer ta masa valjka kvari sliku i što je šitav uređaj upravo eliminacijom
valjak manji, jeftiniji jednostavniji i praktičniji za instalaciju i održavanje.
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015 - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Re: Chiptuning i AR
Ima smisla u ovome.dejan555 napisao:Kako ćeš bez frikcije meritisnagu???
Možda ne postoji između gume i valjka ali svakako
mora postojati unutar mašine - samo je premešten taj deo koji se zeli izbeći.
Taj "parazitski" efekat guma i felne je nešto bez čega se auto
nikako ne može voziti !!!
Kad ih eliminišeš kao nepotrebne je veća šteta nego korist
jer si njihovi odstranjivanjem istovremeno odstranio i realnost iz testiranja.
Jedino razumem da se eliminisanjem valjka zbog mase nešto dobija
jer ta masa valjka kvari sliku i što je šitav uređaj upravo eliminacijom
valjak manji, jeftiniji jednostavniji i praktičniji za instalaciju i održavanje.
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
-
Gu
- Drug Član
Post
Re: Chiptuning i AR
ustvari i nema...
mi ne mapiramo kako se auto vozi, mapiramo motor
i ne merimo koliko si snage preneo na asfalt ili valjak, nego koliko snage preko pogonskog vratila stize na tocak
ne bi zeleo da ispadnem nadobudni kreten, ali , sistem sa valjcima je aj da kazem , neprecizan, tezak, skup, i nadasve nepraktican...
osim toga, sa rototesta auto ne moze da se otrgne i pobege, jer nema "horizontalnog" nego "vertikalnog" momenta... ko razume shvatice
mi ne mapiramo kako se auto vozi, mapiramo motor

i ne merimo koliko si snage preneo na asfalt ili valjak, nego koliko snage preko pogonskog vratila stize na tocak

ne bi zeleo da ispadnem nadobudni kreten, ali , sistem sa valjcima je aj da kazem , neprecizan, tezak, skup, i nadasve nepraktican...
osim toga, sa rototesta auto ne moze da se otrgne i pobege, jer nema "horizontalnog" nego "vertikalnog" momenta... ko razume shvatice

- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Chiptuning i AR
Gumetina napisao:... ko razume shvatice
Alfa je stil... ostalo je status...
- dejan555
- Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm - Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Post
Ko razume da je besmisleno auto testirati u laboratorijskim uslovima
shvatiće šta je čip ćuning
Re: Chiptuning i AR
Gumetina napisao: osim toga, sa rototesta auto ne moze da se otrgne i pobege, jer nema "horizontalnog" nego "vertikalnog" momenta... ko razume shvatice

Ko razume da je besmisleno auto testirati u laboratorijskim uslovima
shvatiće šta je čip ćuning
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: Chiptuning i AR
Guma je u potpunosti u pravu...
Ne znam o kakvoj realnosti se prica kod tuninga parametara rada motora...
da mozes da ga izvadis is kola bilo bi najbolje... ostatak automobila je za tu svrhu totalno nepotreban...
sve sto zelis jeste da mozes da opteretis motor i da ga prodjes kroz sve rezime rada u sto kontrolisanijim (sto vishe laboratorijskim) uslovima koje mozes da nadjes...
sama guma, njen slip, grip i ostali uticaji koje ima na ponasanje merenja su totalno nepozeljni... a kamoli jos valjci i njihove inertne mase... tunira se motor... nista drugo...
svi tuneri bi dali pedu da imaju pristup ovako necemu:
http://www.youtube.com/watch?v=Ny9xl7iWayU
posle ovoga rototest je the next best thing... sve sto ima valjke i gume u kombinaciji je dobro da se hvalis drugarima sa youtube clipom... nije da ne radi ali je mnogo nepreciznije od svega prethodno navedenog...
na schrick-ovom test benchu rade test performansi uljne pumpe simulirajuci 2-3x pojacane sile voznje po ringu... da vide da li motor dobija dovoljno ulja u svim rezimima rada i promenama nagiba... to ces saznati kako na valjcima iz svog novor 400ks motora? nikako dok ti ne crkne na tom istom ringu... ovako je sigurnije, lakse i manje blama na kraju...
samo napred gumo, odlican izbor...
Ne znam o kakvoj realnosti se prica kod tuninga parametara rada motora...
da mozes da ga izvadis is kola bilo bi najbolje... ostatak automobila je za tu svrhu totalno nepotreban...
sve sto zelis jeste da mozes da opteretis motor i da ga prodjes kroz sve rezime rada u sto kontrolisanijim (sto vishe laboratorijskim) uslovima koje mozes da nadjes...
sama guma, njen slip, grip i ostali uticaji koje ima na ponasanje merenja su totalno nepozeljni... a kamoli jos valjci i njihove inertne mase... tunira se motor... nista drugo...
svi tuneri bi dali pedu da imaju pristup ovako necemu:
http://www.youtube.com/watch?v=Ny9xl7iWayU
posle ovoga rototest je the next best thing... sve sto ima valjke i gume u kombinaciji je dobro da se hvalis drugarima sa youtube clipom... nije da ne radi ali je mnogo nepreciznije od svega prethodno navedenog...
na schrick-ovom test benchu rade test performansi uljne pumpe simulirajuci 2-3x pojacane sile voznje po ringu... da vide da li motor dobija dovoljno ulja u svim rezimima rada i promenama nagiba... to ces saznati kako na valjcima iz svog novor 400ks motora? nikako dok ti ne crkne na tom istom ringu... ovako je sigurnije, lakse i manje blama na kraju...
samo napred gumo, odlican izbor...
-
Gu
- Drug Član
Post
Hvala momci, bicete obavesteni o razvoju situacije
Re: Chiptuning i AR
Ocigledno ti shvatas, pa bi mogao malo da nas poducis ?dejan555 napisao:Gumetina napisao: osim toga, sa rototesta auto ne moze da se otrgne i pobege, jer nema "horizontalnog" nego "vertikalnog" momenta... ko razume shvatice![]()
Ko razume da je besmisleno auto testirati u laboratorijskim uslovima
shvatiće šta je čip ćuning

Hvala momci, bicete obavesteni o razvoju situacije

-
ki
- Drug Član
Post
Re: Chiptuning i AR
Pa ovde upravo sebe demantujes. Sta je onda sa npr. "parazitskom" inercionom silom valjka?dejan555 napisao:Taj "parazitski" efekat guma i felne je nešto bez čega se auto
nikako ne može voziti !!!
Kad ih eliminišeš kao nepotrebne je veća šteta nego korist
jer si njihovi odstranjivanjem istovremeno odstranio i realnost iz testiranja.
Jedino razumem da se eliminisanjem valjka zbog mase nešto dobija
jer ta masa valjka kvari sliku i što je šitav uređaj upravo eliminacijom
valjak manji, jeftiniji jednostavniji i praktičniji za instalaciju i održavanje.
- dejan555
- Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm - Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Post
Re: Chiptuning i AR
Pobogu, pa ovo testiranje pumpe ulja nem nikakve veze sa čip ćuningom.
Da bi proverio da li dovoljno ulja vuče sa nanjiže tačke naravno da moraš
"promućkati" ceo motor. Ovo je testiranje pumpe ulja (i najniže tačke kartera)
opet nema veze sa testiranjem čipa a valjke si pomenu tek tako ...
Sve ovo naravno nema nikakve veze sa bilo kojom primenom bilo kog
auta bilo koš člana foruma, ali hvala za klip.
Valjci su neizbežni jer točkovi moraju, eksperimenta radi,
prenetu silu na nešto - to pod uslovom da rezultati tog eksperimenta
nekome nešto znače ...
Uostalom kolik je inerciona sila puta?
Jel i to "parazit" bez koga se auto može voziti
Pošto ne znam ništa o vožnji motora u laboratoriji neću vas podučavati,
ali zdravom razumu hoću.
Da bi proverio da li dovoljno ulja vuče sa nanjiže tačke naravno da moraš
"promućkati" ceo motor. Ovo je testiranje pumpe ulja (i najniže tačke kartera)
opet nema veze sa testiranjem čipa a valjke si pomenu tek tako ...
Sve ovo naravno nema nikakve veze sa bilo kojom primenom bilo kog
auta bilo koš člana foruma, ali hvala za klip.
Valjci su neizbežni jer točkovi moraju, eksperimenta radi,
prenetu silu na nešto - to pod uslovom da rezultati tog eksperimenta
nekome nešto znače ...
Uostalom kolik je inerciona sila puta?
Jel i to "parazit" bez koga se auto može voziti



Pošto ne znam ništa o vožnji motora u laboratoriji neću vas podučavati,
ali zdravom razumu hoću.
- Zillgian
- Garaža: ex '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD - Lokacija: Ndjamena
Post
Re: Chiptuning i AR
Moram da priznam da se ja nesto pretjerano ne razumijem u materiju, ali iduci nekom prostom logikom, zar mu ne dodje na isto ako se motor i jednom i drugom metodom testira prije i poslije tjuninga. Trebalo bi da mu dodje na isto... vidis koliko ti procenata pokazuje koji, sa ili bez gubitaka, i to je to...
...sem ako u jednacinu ne ulazi promjenljiva da su rezultati svaki put drugaciji.

...sem ako u jednacinu ne ulazi promjenljiva da su rezultati svaki put drugaciji.


- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Chiptuning i AR
Ako mogu ja...
Meni je potpuno blisko pameti da Rale (i ostali tuneri) žele da mere rezultat svog rada tako što će da koriste skalameriju/devices koja skoro potpuno isključuje faktore koji ili "kvare" rezultat tuninga ili mogu "kvare" utisak o tuningu... Ja bih isto tako na njegovom mestu... Znači, molim lepo - da vidimo šta smo imali: dodatnih 35KS i 50Nm - sve u svemu 150€. Koliko para toliko muzike...
Ako neko dođe na "valjke" sa "ćelavim" gumama na velikim/teškim (recimo 17") felnama, brojevi (KS i Nm) neće da budu toliko sjajni kao kad dođe sa novim (iz radnje) čistim 15" gumama koje imaju max. grip i to još sa lakim felnama (tj. sa malom rotacionom inercijom, da izvinete na izrazu).
Čak i kada bi merenja na "valjcima" bila standardizovana (uvek iste gume i felne, kontrolisani dotok vazduha određene temperature) postavljalo bi se pitanje bezbednosti - neka se javi član ovog foruma kome je 147ca izletela iz "valjaka", pa neka sam ispriča...
Ovo je samo deo razloga zbog kojih nisam hteo da idem na "valjke", a svašta sam menjao na mojoj 147ci... E, sad kad dođe rototest...
Meni je potpuno blisko pameti da Rale (i ostali tuneri) žele da mere rezultat svog rada tako što će da koriste skalameriju/devices koja skoro potpuno isključuje faktore koji ili "kvare" rezultat tuninga ili mogu "kvare" utisak o tuningu... Ja bih isto tako na njegovom mestu... Znači, molim lepo - da vidimo šta smo imali: dodatnih 35KS i 50Nm - sve u svemu 150€. Koliko para toliko muzike...
Ako neko dođe na "valjke" sa "ćelavim" gumama na velikim/teškim (recimo 17") felnama, brojevi (KS i Nm) neće da budu toliko sjajni kao kad dođe sa novim (iz radnje) čistim 15" gumama koje imaju max. grip i to još sa lakim felnama (tj. sa malom rotacionom inercijom, da izvinete na izrazu).
Čak i kada bi merenja na "valjcima" bila standardizovana (uvek iste gume i felne, kontrolisani dotok vazduha određene temperature) postavljalo bi se pitanje bezbednosti - neka se javi član ovog foruma kome je 147ca izletela iz "valjaka", pa neka sam ispriča...
Ovo je samo deo razloga zbog kojih nisam hteo da idem na "valjke", a svašta sam menjao na mojoj 147ci... E, sad kad dođe rototest...
Alfa je stil... ostalo je status...
-
Gu
- Drug Član
Post
Re: Chiptuning i AR
Ako neko misli da ume bolje slobodno nek izvoli, meni licno ne smeta... smeta mi samo sto se ova rasprava vodi ovde a ne u za to namenjenom forumu.
Jednom recju ako ti se ne svidja kod mene, idi slobodno na drugo mesto !
Jednom recju ako ti se ne svidja kod mene, idi slobodno na drugo mesto !

-
ki
- Drug Član
Post
Ma sve je to tuki, sta znaju svedjani kojima je rototest osnovno merilo...
Re: Chiptuning i AR
Je l' ti taj parazit ekvivalentan parazitu na valjcima? I zasto se stalno nekim indeksiranjem trazi gubitak u transmisiji i frikciji da bi se doslo do snage na radilici?dejan555 napisao:Valjci su neizbežni jer točkovi moraju, eksperimenta radi,
prenetu silu na nešto - to pod uslovom da rezultati tog eksperimenta
nekome nešto znače ...
Uostalom kolik je inerciona sila puta?
Jel i to "parazit" bez koga se auto može voziti![]()
![]()
![]()
Ma sve je to tuki, sta znaju svedjani kojima je rototest osnovno merilo...
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
ako si ikada pogledao bilo koju Hot Rod emisiju na discovery-ju mogao si da vidis da se svi oni Twin Turbo 650+ KS motori iz tih automobila upravo ovako tuniraju i testiraju pre stavljanja u auto... Oustalom to je nebitno jer niko od nas nece, valjda, vaditi motor da bi ga mapirao... realno nemamo gde, niti para za to...
oustalom Rototest je sledeci korak u evoluciji dynamometara... ne moras verovati nama niti gumi ali razmisli malo o celomn postupku i bice ti jasno... u medjuvremenu procitaj sta kazu ljudi koji tuniraju kola koja niko od nas ovde nece provozati nikad osim ako ne dobije na lotou... SpeedWerks... (oni rade Porsche trkacke automobile)
Re: Rototest
Nema u ovom klipu.. ali ako zaustavis napravu i koristis je bez hidraulike za simulaciju pokreta ostaje ti savrsen laboratorijski "tuning sto" na kome nema spoljnih uticaja na motor, pa samim tim je merenje i tuning preciznije i sigurnije...Pobogu, pa ovo testiranje pumpe ulja nem nikakve veze sa čip ćuningom.
ako si ikada pogledao bilo koju Hot Rod emisiju na discovery-ju mogao si da vidis da se svi oni Twin Turbo 650+ KS motori iz tih automobila upravo ovako tuniraju i testiraju pre stavljanja u auto... Oustalom to je nebitno jer niko od nas nece, valjda, vaditi motor da bi ga mapirao... realno nemamo gde, niti para za to...
oustalom Rototest je sledeci korak u evoluciji dynamometara... ne moras verovati nama niti gumi ali razmisli malo o celomn postupku i bice ti jasno... u medjuvremenu procitaj sta kazu ljudi koji tuniraju kola koja niko od nas ovde nece provozati nikad osim ako ne dobije na lotou... SpeedWerks... (oni rade Porsche trkacke automobile)
chassis dynamometer eliminates all variables attributable to the tire/roller interface on a typical "rolling" or "inertia" dynamometer by bolting the dyno to the car. The results are therefore far more repeatable from run to run. Examples of those variables are: tire temperatures, tire pressures and traction slippage. The results are also more accurate since there is no large steel drum with significant mass rotating against the tires. This situation is likened to a large flywheel whose inertia minimizes data fluctuations. While this produces nice smooth power curves, it also masks the power fluctuations that tells the technician what's really going on at specific points in the power curve. Finally, a chassis dyno is a much safer alternative to traditional "inertia" dynos as there is no chance of the vehicle coming off the machine should a tie down strap break.