Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Offtopic, kafenisanje, itd...
Korisnikov avatar
alfamen
Contact:
Garaža: ALFA 166 TS
ALFA 166 2.4 JTD
LANCIA LIBRA 1.9
Lokacija: Novi Beograd
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 1602
Pridružio se: Sre Jan 21, 2009 11:46 am

Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Pon Mar 22, 2010 8:48 am

Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila
subota, oktobar 31, 2009
By Informisanje.info
Ministarsvo za infrastrukturu Republike Srbije predložilo je Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila, u kome su definisani i propisani tehnički uslovi koje moraju da ispune vozila u saobraćaju na putevima. Kao i novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju novi Pravilnik donosi niz promenena i novosti, a uvode se pravila u vezi modernih tehničkih karakteristika vozila do sada nepoznatih za zakon.
Dodatna oprema u vozilu, uklanjanje katalizatora, zatamnjivanje stakala, rezervni „ćopavi“ točak, prikolice, ABS, zimske gume i oprema, ksenonski farovi, svetlosna signalizacija na traktorima su deo tehničkih karakteristika kojima se bavi novi Pravinik o tehničkim uslovima vozila.
U nastavku izdvajamo neke od interesantnih odredaba pravilnika vezanih za putnička vozila, po novoj nomenklaturi označenih kao M1 kategorija. Na kraju članka je link sa koga možete preuzeti ceo tekst pravilnika.

-Kategorije vozila i podkategorije:
KATEGORIJA L – MOPEDI, MOTOCIKLI, TRICIKLI I ČETVOROCIKLI
Kategorija L1 – moped
Kategorija L2 – laki tricikl
Kategorija L3 – motocikl
Kategorija L4 – motocikl sa bočnim sedištem
Kategorija L5 – teški tricikl
Kategorija L6 – laki četvorocikl
Kategorija L7 – teški četvorocikl
KATEGORIJA M – VOZILA ZA PREVOZ PUTNIKA
Kategorija M1 – putničko vozilo
Kategorija M2 – laki autobus
Kategorija M3- teški autobus
KATEGORIJA N – TERETNA VOZILA
KATEGORIJA O – PRIKLJUČNA VOZILA
KATEGORIJA T – TRAKTORI
KATEGORIJA R – PRIKLJUČNO VOZILO TRAKTORA
TERENSKA VOZILA – KATEGORIJA G
Podkategorije i detalje kategorija potražiti u Pravilniku.
-Tablice
Tablica ne sme po vertikalnoj osi biti nagnuta više od 30° prema gore niti više od 15° prema dole. Tablica mora biti vidljiva sve vreme vožnje i ne sme postojati mogućnost da se tokom vožnje promeni ugao vidljivosti tablice.
- Svetla tablica
Mora biti ugrađeno i izvedeno tako da daje svetlost bele boje.
- Boja prednjih svetala
Svetlost glavnih farova mora biti bele boje.
- Ksenonska svetla
U slučaju da je vozilo opremljeno svetlima sa gasnim izvorom svetlosti obavezan deo opreme je i uređaj za čišćenje farova.
Vozila kategorije M i N moraju imati uređaj za nivelaciju snopa glavnih svetala…koji može biti sa ručnim ili automatskim podešavanjem.
U slučaju da je vozilo opremljeno oborenim svetlima sa gasnim izvorom svetlosti ovaj uređaj mora biti automatski.
- Stop svetla
Moraju biti ugrađena i izvedena kao najmanje dva stop svetla na zadnjoj strani vozila. Motorna vozila kategorije M1 prvi put registrovana nakon 01.01.2005. godine moraju imati ugrađeno treće stop svetlo na srednjoj podužnoj ravni vozila.
- Rezervne sijalice
Moraju postojati, na vidnom mestu, rezervne sijalice najmanje za polovinu sijaličnih mesta.
- Rezerve sijalice za Ksenonska svetla, LED i sl.
Vozila koja su opremljena svetlosnim telima bez žarne niti ( gasni izvor svetla, Led i sl. ) ne moraju imati rezervne sijalice za ta rasvetna tela.
- Zatamnjivanje stakala
Bočna stakla u ravni vozača mogu biti naknadno zatamnjena tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 25%. Ostala stakla na vozilu osim vetrobranskog stakla mogu biti naknadno zatamljena.
Stepen refleksije stakala na vozilu ne sme prelaziti 15% kako ne bi došlo da zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju.
- Pravilo o zatamnjivanju ima izuzetak
Od ovih odredaba mogu odstupati samo vozila sa posebnom dozvolom Ministarstva koje je nadležno za poslove saobraćaja.
- Katalizator
Vozila koja su homologovana i proizvedena sa katalizatorom ne smeju se koristiti bez ovog uređaja.
- Šta ako kupite polovni auto koji ima natpise na sebi ?
Natpisi koji su se nalazili na vozilu koje je promenilo vlasnika, a koji se odnose na prethodnog vlasnika, moraju biti uklonjeni u roku od 30 dana od dana promene vlasništva.
- Vozilo može biti višebojno
Vozilo može biti višebojno, bojeno ili prelepljeno folijom. Vozilo može biti i bojeno – prelepljeno na način koji predstavlja sliku odnosno totalni reklamni dizajn. U slučaju prelepljivanja celog vozila, boja vozila je preovlađujuća vidljiva boja.
- Gume
Pneumatici na vozilima moraju biti deklarisanih dimenzija od strane proizvođača, zavisno od najveće konstruktivne brzine kretanja vozila i najveće dozvoljene mase vozila na kome su pneumatici postavljeni.
Pneumatici na istoj osovini vozila moraju biti jednaki po tipu, vrsti ( letnji, zimski ), konstrukciji ( radijalni, dijagonalni i sa ukrštenim pojasevima ) nosivosti i dimenzijama.
- Dubina šare na gumama
Dubina šare pneumatika po gaznoj površini mora biti viša od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama, a ako tih oznaka nema, najmanja dozvoljena dubina je 1.6 mm za kategorije vozila L i M1 i 2 mm za ostala vozila
- Obnovljeni/Protektirani pneumatici
Na motornim vozilima mogu se, osim na upravljajućim točkovima, koristiti obnovljeni pneumatici. Obnovljene gume moraju na bočnoj strani gume imati oznaku „RETREAD“, pored toga moraju imati i četvorocifarnu oznaku nedelje i godine kada je izvršeno obnavljanje.
- Rezervni točak
Pneumatik na rezervnom točku mora biti istih dimenzija i nosivosti kao pneumatici koji se koriste na vozilu, ili moraju biti homologovani kao privremeni rezervni točak…
- Vozilo ne mora da poseduje rezervni točak
Rezervni točak ne moraju da imaju motorna i priključna vozila ako su pneumatici ili naplatci opremljeni nekim sigurnosnim sistemom za sigurnu vožnju sa izduvanim pneumatikom ili ako vozilo poseduje odgovarajuće sredstvo za privremeno osposobljavanje izduvanog pneumatika ( npr. sprej, pena u boci pod pritiskom, komplet za brzu popravku pneumatika i sl. ).
- Protiv požarni aparat
U motornim vozilima, osim u vozilima kategorije L, T i u vozilima kategorije M1 kojima se ne vrši javni prevoz lica u saobraćaju na putevima, mora postojati aparat za gašenje požara, sa važećim uverenjem o ispravnosti i biti postavljen na vidnom mestu tako da se u slučaju opasnosti može upotrebiti.
Dakle u putničkim vozilima nije obavezan PP aparat.
- Trougao
U motornim vozilima mora postojati, na vidnom mestu, znak za obeležavanje vozila zaustavljenog na kolovozu.
- Oprema za prvu pomoć
U motornim vozilima kategorija M, N i T mora postojati oprema za pružanje prve pomoći ( kutija prve pomoći veličine
A ) koja odgovara standardu A SRPS Z.B3.001 tako da se može po potrebi koristiti. Oprema za pružanje prve pomoći mora se nalaziti na dostupnom mestu.
Kutija prve pomoći po standardu A SRPS Z.B3.001 mora da sadrži:
1. Sterilna kompresa od gaze (pojedinačno pakovanje 10 cm x 10 cm) – 5 kom.
2. Sterilna gaza 0,5 m (pojedinačno pakovanje 80 cm x 25 cm) – 2 kom.
3. Sterilna gaza po 1 m (pojedinačno pakovanje 80 cm x 25 cm) – 1 kom.
4. Trouglasta marama veličine 100 x 100 x 140 cm, gustoće 20 x 19) – 3 kom.
5. Adhezivni zavojni materijal (hanzaplast) 10 cm x 8 cm – 5 kom.
6. Lepljivi flaster (25 cm x 5 m) – 1 kom.
7. Kaliko zavoj (10 cm x 5 m) – 2 kom.
8. Kaliko zavoj (8 cm x 5 m) – 2 kom.
9. Kaliko zavoj (5 cm x 5 m) – 2 kom.
10. PVC kesa – manja (20 cm x 30 cm) – 1 kom.
11. PVC kesa – veća (40 cm x 60 cm) – 1 kom.
12. PVC rukavice za jednokratnu upotrebu – 2 para
13. Izotermalni prekrivač (150 cm x 200 cm) – 1 kom.
14. Makaze sa zaobljenim vrhom – 1 kom.
15. Sigurnosne igle (zihernadle) – 6 kom.
16. Zaštitno sredstvo za davanje veštačkog disanja – 1 kom.
17. Papir i olovka – 1 kom.
18. Uputstvo o pružanju prve pomoći izdato od Crvenog krsta – 1 kom.
19. Specifikacija sadržaja kutije – 1 kom.
- Kaciga za motoriste
Zaštitna kaciga mora biti mlađa od 5 godina u odnosu na datum proizvodnje kad je on upisan na spoljnoj strani kacige ukoliko ona ima rok trajanja.
- Reflektujući prsluk je obavezan
Motorna vozila, osim za vozila kategorije L, moraju da imaju najmanje jedan reflektujući prsluk koji odgovara standardu EN 471, kojeg je vozač dužan da koristi – obuče kada na putu obavlja radnje uz vozilo ( menja točak, obavlja manje popravke na vozilu, naliva gorivo kada vozilo ostane bez goriva, traži pomoć zaustavljajući druga vozila i sl. )
- Kruta veza, sajla za vuču vozila
U putničkim automobilima i vozilima namenjenim za prevoz opasnih materija mora postojati, na vidnom mestu, uže ili poluga za vuču tih vozila, koji mora omogućavati vuču vozila na rastojanju od 3 do 5 m kada se koristi uže, odnosno do 3 m kada se koristi poluga.
- Zimska oprema
Zimska oprema motornih i priključnih vozila, u smislu ovog Pravilnika, podrazumeva pneumatike za zimsku upotrebu
( M+S ) na pogonskim točkovima, ili pneumatike sa letnjim profilom ukoliko vozilo u opremi ima lance ili druga odgovarajuća sredstva za povećanje trakcije pogonskih točkova.
Na pneumaticima sa letnjim profilom iz stava 1. ovog člana, kada se na njima ne koriste odgovarajuća sredstva za povećanje trakcije pogonskih točkova, dubina šare gazećeg sloja, po obimu i širini, mora iznositi najmanje 4 mm.
- ABS (Anti-lock braking system) nije obavezan za M1 kategoriju
Sva vozila ketegorije M2, M3, N2, N3, O3 i O4 registrovana prvi put nakon 01.01.2010. godine, moraju da budu opremljena sistemom protiv blokiranaj točkova pri kočenju.
-Nasloni i pojasevi
Nasloni za glavu u putničkim automobilima moraju biti ugrađeni i izvedeni za sva sedišta za koja imaju ugrađene sigurnosne pojaseve, i obrnuto.
-Traktori
Traktori moraju posedovati sledeću signalizaciju: 1.oborena svetla; 2. poziciona svetla; 3. stop svetla; 4. katadiopteri; 5. pokazivači pravca; 6. svetla za osvetljavanje zadnje registarske tablice; 7. tabla za označavanje sporih vozila; 8. žuto rotaciono svetlo.
Za svetla za označavanje prikolice, stop svetla, pokazivača pravca, poziciono svetlo, svetlo za osvetljavanje registarske tablice i katadioptera na prikolici koju vuče traktor shodno važe odredbe ovog pravilnika.
Za veliki broj teških saobraćajnih nesreća na našim drumovima odgovorna su neosvetljena poljoprivredna vozila. Striktno poštovanje novog pravilnika spaslo bi mnoge živote.
-Zaprežna vozila
Svetla na zaprežnom vozilu moraju biti izvedena kao najmanje jedno belo svetlo postavljeno na prednjoj strani vozila i kao najmanje jedno crveno svetlo postavljeno na zadnjoj strani vozila

Mozda ce biti od koristi nekome ovaj pravilnik i povodom toga mene najvise interesuje ovo oko xenona!
Planiram da ugradim brizgaljke da ne bih imao problema!Jedino ce biti problem sa automatskom nivelacijom!
Korisnikov avatar
Pittatore
Drug Član
Drug Član
Contact:
Garaža: AR 155 3.0 24v Reborn
AR 166 jtd Familiare
Opel Zafira OPC Familiare XL
Yamaha FZR1000 EXUP Hajde da se volimo XD
AA500 Dvogumena raga
Lokacija: BG
Lokacija: Beograd
Postovi: 2299
Pridružio se: Pon Dec 29, 2008 10:08 am

Re: Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Pon Mar 22, 2010 9:34 am

Nivelaciju imam ali rucnu,znaci vadim xenone uskoro. :glare:
UTD-Performance
Raven Club Serbia 063/666-156
Slika
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4467
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Pon Mar 22, 2010 1:16 pm

a kako inace funkcionise automatska nivelacija? :scratch:

*ako se ksenoni uredno odrade i budu 5000K, kako ce neko uopste znati da to u faru nisu u stvari neki halogeni tipa Najtbrejker ili slicno?
**kolika je inace kazna za takvu uocenu nepravilnost?
Poslednja izmena od dekideki u Pon Mar 22, 2010 1:19 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Sa
Sasha
Drug Član
Drug Član

Re: Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Pon Mar 22, 2010 1:19 pm

Iz kabine, mislim da nije dobro sročeno.
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4467
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Pon Mar 22, 2010 1:27 pm

ako je automatski, onda nema veze sa vozacem. uredjaj sam menja visinu svetla spram terena...
http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_headlight_dimmer
katastrofa u najavi.
prskalice su jos i najmanji problem, ova automatika je skoro pa nemoguca misija za ugradnju... :this:

imaju je kola sa fabrickim ksenonima, 159 i novija... :cool:
Korisnikov avatar
Tihomirce
Contact:
Garaža: Alfa Romeo
156 1.9JTD
Lokacija: Arandjelovac
Lokacija: Arandjelovac
Postovi: 4379
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 9:24 pm

Re: Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Pon Mar 22, 2010 2:42 pm

Po ovome kako je sročeno :doh: moraćemo pola radionice da držimo na prednjem sedištu
da bi bilo na dohvat ruke :banghead: :banghead: :banghead:
Slika
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Pon Mar 22, 2010 3:00 pm

kako sam video na novijim kolima, konkretno sam gledao jednu lagunu 2005-06 :rolleyes: , ima automatsku nivelaciju farova, iskreno ne znam sta to znaci i kako funkcionise ali kad upalis auto i farove, sočiva pocnu da se pomeraju do odredjenog polozaja, ne znam na osnovu cega pronadju taj polozaj ali to je to, kad stanu onda su kao podesena e sad ako se na takvu vrstu automatskog podesavanja misli onda to nije cest slucaj i na svim kolima koja imaju xenone, drugar ima istu takvu lagunu, par godina stariju, sa fabrickim xenonima i nema tog podesavanja koliko se secam :rolleyes: , samo prskalice koje su inece jako bitne jer je xenon sijalica bas dosta osetljiva i drasticno gubi osvetljaj kad je far prljav ili ostecena(matirala ili izgrebana) plastika, skoro je bilo neko testiranje na tv-u i nisam verovao kolika je razlika u svetlu kad je cist i prljav far dok klasicne H sijalice to dobro podnose i gubici su daleko manji gotovo i neznatni, ali opet se postavlja pitanje i tih prsklaica koliko mogu kvalitetno da ociste far, da ako je sveze zapljan ali ako je duze takav pa se skorelo tesko ce onaj mlaz da to lepo spere :rolleyes: a o custom varijantama prskalica da ne pricam
Poslednja izmena od OMP u Pon Mar 22, 2010 3:07 pm, izmenjeno 2 puta ukupno.
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Pon Mar 22, 2010 3:06 pm

o ovom podesavanju pricam
... re=related
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
milosh024
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Subotica
Postovi: 776
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 12:27 am

Re: Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Pon Mar 22, 2010 9:00 pm

Postoji senzor koji nivelise socivo u faru potpuno automatski, tako da kada je auto pretovaren ili slicno on spusta socivo ili kad udjes u neku rupu on automatski obori...koliki je odziv ne znam ali video sam kako radi....e sad nemaju sva vozila sa fabrickim xenonima tu nivelaciju......ne znam sta ce biti na kraju, cuo sam price da na granicama prema zapadu gledaju to i da su kazne velike, to sam citao na forumima nije potvrdjeno...ja imam 5000 sa metalnim sijalicama koje legnu u solju 1/1, nisam morao ni pecurku iznutra da secem, bio sam na Hella-i nakon postavljanja i kazu da su savrsena sto se bacanja tice, niko mi nikada nije blicao na putu....jedini nacin da se vidi da je xenon je kad se ukljuce dok se ne ugreju i balasti koje nisam sakrio dovoljno u prednjim branicima :)......
tehnicki sam takodje prosao bez problema a jos sam namerno pitao da li ima nekih nepravilnosti u odnosu na pravila po novom zakonu, jer sam hteo da isprovociram odgovor, i nista...kaze sve je super
Alfa Romeo Sportwagon 2.0 JTDM
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
Korisnikov avatar
ljube-kugla
Contact:
Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v
Lokacija: Batajnica
Lokacija: batajnica
Postovi: 3401
Pridružio se: Uto Nov 18, 2008 8:10 pm

Re: Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Sre Mar 24, 2010 8:49 pm

svi ti automatski nivelatori odlicno rade kad stoji auto,ali ako cesto ide prema Dobnovcima iz Bataje ili od Bataje do Banovaca,to nece dugo raditi normalno,posvadjace se pa ce sijati kud vrane lete

ja xenone teram vec godinu dana bez nivelatora,ima klasicne na sraf,bio u HR proslog leta,niko nista nije pravioo problemzatamnio sam stakla 30% proslog leta i zbog stakla su me na granici pretresali,vadili zadnje sediste i to sa nase strane,doduse bio sam mangupski osisan

meni nivelatori ni ne trebaju jer auto i pod opterecenjem ne pada mnogo,svega par (cm)

alata imam ko za generalnu sve sem kilo kljuca,apoteku nosim i u novcaniku,gomilu hanzaplasta,u torbici nosim kapi za nos i jos par hanzaplata,pincetu i igli za trnje iz prstiju imam u kolima
ko na nas krene iz mesta je naje&o
Korisnikov avatar
milosh024
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Subotica
Postovi: 776
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 12:27 am

Re: Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Čet Mar 25, 2010 1:27 pm

Mene konkretno interesuje za Sloveniju, da li je neko imao iskustva tamo sa aftermarket xenonima, jer tamo idem u maju a ne uklapa mi se u budzet bilo kakav "nepredvidjeni" trosak za kazne (koje se navodno krecu do 300 eura, citao sam na nekom forumu da su bas u Sloveniji nekog lika kaznili i morao je da vrati standardne sijalice).....e sad koliko je tacno zivo me zanima, dal da skidam ili ne?
Alfa Romeo Sportwagon 2.0 JTDM
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
Korisnikov avatar
cuno
Garaža: AUDI S4 B7 Avant
Lokacija: Pancevo
Lokacija: Pančevo
Postovi: 261
Pridružio se: Sre Jul 01, 2009 11:41 am

Re: Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Čet Mar 25, 2010 1:42 pm

Ja sam sa mojim ugradjenim xenonima išao već 6-7 puta u Sloveniju, Mađarsku, Slovačku i niko me nikada nije ništa pitao niti zaustavio zbog xenona.

Možda sam imao sreće ali mi ne pada na pamet da ih skidam pa kako mi bude.

BTW auto mi je baš napadno zatamnjen i za to me niko ništa nije pitao ni na jednoj granici nikada.
Korisnikov avatar
milosh024
Garaža: Alfa Romeo
Lokacija: Subotica
Postovi: 776
Pridružio se: Sub Nov 22, 2008 12:27 am

Re: Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Čet Mar 25, 2010 9:13 pm

Madjarsku sam prespartao vise puta, idem vrlo cesto i nisam imao problema. U Slovackoj sam takodje bio ali tada jos nisam imao xenone, do duse nisam sreo ni jedna kola policije tako da ne vidim ko bi mi uopste pravio problem :) .... jedino nisam bio u Hrvatskoj i u Sloveniji a citao sam pa zato rekoh...u svakom slucaju hvala za info :thumbsup: , videcemo u maju ;).....

izvinjavam se ako je ovaj deo polemike bio off topic :wave:
Alfa Romeo Sportwagon 2.0 JTDM
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
milance
Contact:
Garaža: alfa romeo 147 1.9 jtd 16v
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 561
Pridružio se: Čet Jan 15, 2009 10:12 am

Re: Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Čet Mar 25, 2010 9:40 pm

milosh024 napisao:Mene konkretno interesuje za Sloveniju, da li je neko imao iskustva tamo sa aftermarket xenonima, jer tamo idem u maju a ne uklapa mi se u budzet bilo kakav "nepredvidjeni" trosak za kazne (koje se navodno krecu do 300 eura, citao sam na nekom forumu da su bas u Sloveniji nekog lika kaznili i morao je da vrati standardne sijalice).....e sad koliko je tacno zivo me zanima, dal da skidam ili ne?
ja sam video prosle leto kada sam isao iz nemacke za hrvatsku na more da su mom ku trazili na golf 4 da skine xenone i naplatili kaznu mislim oko 300 eura.
i imam brata u HR koji zivi u istri pa cesto ide za sloveniju poslom i kaze da su oni bas poznati da zezaju po za to.
e sada sreca je glavni faktor...
Korisnikov avatar
ljube-kugla
Contact:
Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v
Lokacija: Batajnica
Lokacija: batajnica
Postovi: 3401
Pridružio se: Uto Nov 18, 2008 8:10 pm

Re: Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Pet Mar 26, 2010 12:37 am

skoro mi je drugar pricao za njegovog burazera sto je sa nisan almerom isao u HR i opomenuli ga za xenone i kad se vratio prica i aj na forume i pise na par da su sve preko 6000k zabranjene,za 5000k nije nikakav problem jer se te i fabricki ugradjuju

dok recimo philips radi samo 5000k i 35w,ali zato kinezi prave 6000k neki sijaju kao 4300k a neki kao 8000k a neki sijaju kao da su 55w i vidajo sam i zelenkaste
ko na nas krene iz mesta je naje&o
Korisnikov avatar
Joksa AR166
Garaža: Alfa Romeo 166 2.4jtd 140hp;
Lokacija: Zemun
Postovi: 83
Pridružio se: Pet Sep 18, 2009 11:01 am

Re: Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Pet Mar 26, 2010 9:58 am

to i jeste tacno jer po propisima ne samo kod nas nego i u EU ne smes (podvlacim) da imas napred nista sem belog osvetljenja (sve do 6000) kao i philips sto ima 4300k!!! sve ostalo plavi,crveni,ljubicasti pigment odnosno boja niposto....

Rezerve sijalice za Ksenonska svetla, LED i sl.
Vozila koja su opremljena svetlosnim telima bez žarne niti ( gasni izvor svetla, Led i sl. ) ne moraju imati rezervne sijalice za ta rasvetna tela.
- Zatamnjivanje stakala
Bočna stakla u ravni vozača mogu biti naknadno zatamnjena tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 25%. Ostala stakla na vozilu osim vetrobranskog stakla mogu biti naknadno zatamljena.
Stepen refleksije stakala na vozilu ne sme prelaziti 15% kako ne bi došlo da zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju.

skida alu foliju sa zadnjih stakala!!!! :D

procitajte ono i za gume!!!!
GodLike
Korisnikov avatar
Uroš
Garaža: Alfa 159
Lokacija: Maribor
Postovi: 22
Pridružio se: Uto Maj 12, 2009 8:44 pm

Re: Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Sre Maj 12, 2010 6:41 am

Šta god da je dodatno montirano na auto u EU mora da bude napisano u homologaciji.
Ako nije onda može nastati problem.
Ali, za vas iz SR mislim da ima baš jednostavno rešenje, sredite si word dokument koji izgleda kao nešto od servisa ili tehničkog ... i napišite u čirilici da je za vaš auto (šasija, kW, god. i to...) to ugrađeno na XY servisu po propisima. Onda smo još neki pečat i gas u EU :amen:
Korisnikov avatar
alfamen
Contact:
Garaža: ALFA 166 TS
ALFA 166 2.4 JTD
LANCIA LIBRA 1.9
Lokacija: Novi Beograd
Lokacija: Novi Beograd
Postovi: 1602
Pridružio se: Sre Jan 21, 2009 11:46 am

Re: Pravilnik o tehničkim uslovima za vozila

Sre Maj 12, 2010 7:38 am

Uroš napisao:Šta god da je dodatno montirano na auto u EU mora da bude napisano u homologaciji.
Ako nije onda može nastati problem.
Ali, za vas iz SR mislim da ima baš jednostavno rešenje, sredite si word dokument koji izgleda kao nešto od servisa ili tehničkog ... i napišite u čirilici da je za vaš auto (šasija, kW, god. i to...) to ugrađeno na XY servisu po propisima. Onda smo još neki pečat i gas u EU :amen:
Stvarno ima smisla ovo sto kazes, dopada mi se!
Pozdrav za Uroša iz Maribora :wave: i mog prijatelja Ivo Louše!! :love:

Povratak na “Cafeteria da Romeo”