Ajmo malo da filozofiramo, ali ozbiljno...
Moja Alfa je iz '97. sto joj daje dobrih 13 godina starosti, sada joj je cena oko 3500 i to sve da se udaram nogama u guzicu...
Svake godine registracija 250 eura, plus za poslednje 4 godine posedovanja je prosek oko 500 eura na godisnjem nivou za ulje, delove, kvarove i tekuce troskove, sto zajedno bude 750 eura, a na to cu dodati jos 250 za gluposti koje izvade pare iz dzepa svako malo.
Te gluposti su uglavnom neko sitno farbanje jer nam komsija nije pazio, ili nam neko otkine retrovizor, ili kao meni skinu poklopac za gorivo, pa kupi na otpadu novi, pa farbaj i sve tako... Tu je naravno i zadnji spojler na kojem je nekim cudom poceo da se skida lak, a onda i hauba ide na farbanje jer je majstor izgubio onu plastiku u koju se uglavi ona sipka sto drzi haubu, pa je naslonio kroz tu rupu direktno na gornji lim i eto jos par desetina eura za to... A nekad mi sami napravimo neku glupost, ja redovno kacim branik negde jer je mnogo nizak, a onda i kucici, lisice, lasice i medvedi, kupovao sam samo svetla za maglu nekoliko puta...
Elem... U tih 1000 eura, koje ce ove godine otici na odrzavanje i regularne troskove registracije i popravke, nije uracunata nikakva "egzibicija", dakle ima tu jos koje cega sto stoji i ceka svoju zamenu, silom prilika ceka se da auto postane nevozljiv jer tek tada ce se davati novac za te i takve stvari, sto i jeste tema ove teme, kad prestati sa odredjenim, pa nazovimo ga, perfekcionizmom i u kojoj razmeri od cene automobila davati novac za njegovo odrzavanje?
Iako se moj auto trenutno vodi kao dobro odrzavan i u dobrom opstem stanju, na listi cekanja je nekoliko stvari koje se moraju odraditi, e sad da li na vreme, koje je odavno doslo, ili kad mu dodje zadnji izdisaj, videce se...
Na ovih 1000 eura za ovu godinu mogu slobodno da dodam celo kvacilo sto iznosi 250, zadnji i prednji semering i ruke majstora sto zajedno iznosi oko 200 eura, solje amortizera i ruke sto je oko 100 eura, kaisevi, spaneri, roleri jos 200 eura, gume, centriranje, balansiranje, eventualno ispravljanje felni i sve to u najjeftinijoj 195/50/15 varijanti je oko 300 eura, trebalo bi pretresti termostat, gornji i donji cilindar kvacila, zadihtovati gornju deklu, sve to jos sigurnih 200 eura i da se tu zaustavim... To je cirka... Jos celih 1250 eura... Sto sa onih prethodnih 1000 izadje celih 2250 eura, sto je 70% vrednosti auta koji ce i dalje da vredi isto toliko, mozda koju stotinu i po vise...
Imam dva pitanja za vas, jedno se odnosi na ovo odozgo i odnosa ulaganja i vrednosti toga u sta se ulaze, a drugo vezano za cenu odrzavanja Alfe kod nas i eventualno poredjenje sa necim drugim, ali samo oni koji imaju svoje iskustvo, visegodisnje po mogucstvu...
Nije u pitanju nikakvo razmisljanje o nekom drugom autu, ni u najgorem snu, eto samo da se malo osvrnemo i realno popricamo o nekim stvarima koje se ticu svih nas...
Odrzavanje...
- alfaholic
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 146 ti '97. ex
Alfa Romeo 156 1.8 TS '05. - Lokacija: Pancevo
- alaza
- Garaža: ex AR 166 2.4 jtd 2005.g.,
ex AR 155 2.0 16v Super '98,
ex AR 155 1.7ts '94,
ex AR 164 2.0ts '89,
ex AR 164 2.0ts '91,
ex AR 164 2.5td Super '96,
ex AR 164 2.0tb Super '96,
ex AR 164 2.0ts Super '98. - Lokacija: Pecinci
Post
Re: Odrzavanje...
Ako nemas kesha za skuplji ti ulozi to sto treba i vozi ga jos dugo, dugo, bar znas sta imas. A ako imas malo kesha da uzmes drugi (mladji auto) onda i tom autu treba dosta para za ulaganje (verovatno) pa ako das zadnju cifru za doplatu a nemas uloziti onda imas krs, zato ovako uzivaj u onom sto imas.
Kada bi se napravio auto da se ne ulaze u njega nista sem ulja he, he
Licno sam iskusio ovo sto sam napisao :cray:
Kada bi se napravio auto da se ne ulaze u njega nista sem ulja he, he

Licno sam iskusio ovo sto sam napisao :cray:
Tija bakcili, svi gi ja potepam,znaš kako? Prvo si progutam jednu kocku šeker,pa se oni svi navadu na njojzi. Ondak si popijem 'ednu jaku crnu kavu da gi zaćoravim, pa kad si ne znaju kude će,tage si popijem 'ednu ljutu rakiju te gi potepam svi.
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Odrzavanje...
cena benzina je uvek toliko veca od gasa, da, ako vozis na benzin oko 15.000-20.000km godisnje, potrosices mnogo novca.
a ako imas gas, pa vozis pretezno na njega, po svakoj godini, sa tom kilometrazom ostajace ti u dzepu neto racunajuci preko 1000e.
za 6 godina takve eksploatacije, ustedeces pocetni iznos celih kola, sve registracije i veci deo odrzavanja.
o cemu si, dakle, ono pricao?
a ako imas gas, pa vozis pretezno na njega, po svakoj godini, sa tom kilometrazom ostajace ti u dzepu neto racunajuci preko 1000e.
za 6 godina takve eksploatacije, ustedeces pocetni iznos celih kola, sve registracije i veci deo odrzavanja.
o cemu si, dakle, ono pricao?

-
gi
- Drug Član
Post
Re: Odrzavanje...
Jeste, i treba da zvekne 600€ minimum na sekvent. Nije baš sve tako crno belo. Gorivo je najmanja stavka u eksploataciji automobila koji je u tim godinama.
Sviđa mi se razmišljanje kolege alaze
Sviđa mi se razmišljanje kolege alaze

- alfaholic
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 146 ti '97. ex
Alfa Romeo 156 1.8 TS '05. - Lokacija: Pancevo
Post
Re: Odrzavanje...
Deki, onda je najmanji trosak ako vozimo bicikl...
Naravno da je usteda sa plinom, ali to ne iskljucuje ove i ovolike troskove, istina da se lakse sve podnosi ako ne placas 100 km 1100 dinara, nego 550, ali tema je vise filozofska kao sto rekoh, javlja se dilema gde odustati kod ulaganja u polovno vozilo ne bi li se, ako je ikako moguce, zadrzala neka ravnoteza izmedju vrednosti automobila koja uvek opada i odrzavanja istog, koje postaje sve starije i losije, pa se na kraju dolazi do paradoksa jer se godisnje placa vise na odrzavanje nego sto je trzisna vrednost samih kola... Naravno, poenta cele ove price nije usteda, vec razumno ulaganje...

Naravno da je usteda sa plinom, ali to ne iskljucuje ove i ovolike troskove, istina da se lakse sve podnosi ako ne placas 100 km 1100 dinara, nego 550, ali tema je vise filozofska kao sto rekoh, javlja se dilema gde odustati kod ulaganja u polovno vozilo ne bi li se, ako je ikako moguce, zadrzala neka ravnoteza izmedju vrednosti automobila koja uvek opada i odrzavanja istog, koje postaje sve starije i losije, pa se na kraju dolazi do paradoksa jer se godisnje placa vise na odrzavanje nego sto je trzisna vrednost samih kola... Naravno, poenta cele ove price nije usteda, vec razumno ulaganje...
- milosh024
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Odrzavanje...
Evo i ja sada razmisljam na zadatu temu. Poenta je da se i kod novijeg auta ulaze (verovatno manje kvantitaivno dok finansijski ta ulaganja cine skuplju stavku) ali se ulaze a i njegova cena opada jos i vise nego kod starijeg. Cini mi se da su kod starijeg u krajnjim ciframa manji gubici jer kad kupis recimo 159 za 12.000 (ako nadjes neku ispod 200.000 km za te pare) ulozis hiljadu na serivse, prepis, a za godinu ili dve ona vredi 8000 onda je to jos veci problem ne? Ovako ako ovaj trenutni auto zadovoljava tvoje potrebe u svim pogledima onda je pametno ulagati u nesto sto je provereno. Smatram da se treba mozda odluciti za racionalniju varijantu kod izbora delova i izvagati sta se isplati staviti u auto a da ne ide na ustrb bezbednosti i ispravnosti.......tako da, cini mi se, da je za nas svaki auto vrsta luksuza, hteli mi to da priznamo ili ne, jer kalkulisemo oko njih i predstavljaju nam finansijski teret (prvenstveno mislim na sebe). E sad je samo pitanje koliki luksuz smo spremni sebi da priustimo odnosno cega da se odreknemo zarad istog.....ne pricam o onoj krajnje ekonomskoj varijanti jer ne bi bili na ovom forumu.....
Alfa Romeo Sportwagon 2.0 JTDM
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
Ex Alfa Romeo 156 Sportwagon
- dejan555
- Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm - Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Post
Re: Odrzavanje...
Naprvili su auto u koji se ne ulaže nista osim ulja - NOV auto.
Treba pravilno i troškove rasporediti - ako menjaš kvačilo onda to nije trošak u ovoj nego u naredne 4 godine, gume za naredne 3 ili isto ovo u nazad
ako posmatraš na način da si zamenio ono pto si prethodno potrošio.
Ugradnja plina je specifična jer se odnosi na narednih x + što ti to uvek ostaje
i povećava vrednost auta ... a sam vrednost se isplati što ga pre ugradiš.
Međutim, ovde ne bi išao daleko kao dekideki da kažem da se isplati vrednost celog auta - ipak si te pare potrošio...
Ja sam svojevremeno vodio preciznu računicu o svim troškovim za auto
po pređenom kilometru i poredio to sa cenom kilometra koji je taxi naplaćivao.
Koliko se sećam ja sam bio na 12-13 din/km a taxi je bio oko 24. Što će reći
da mi se isplatilo što imam auto.
Ovu računicu mi je kasnije kvarila činjanica što je 50% kilometraže bilo
od i do majstora i "isprobavanje" auta posle popravki. Tako da sam zato
prodao taj auto.
Sa milošem bi se složio da je auto luxuz samo zato što nema dileme da ga je
jeftinije nemati nego imati.
Zanimljiviji je deo oko "vaganja" ulaganja u odnosu na vrednost vozila,
međutim to ništa ne govori o tome da li ti se isplati ili ne !!!
Da li je auto star 5, 10 ili 15 godina mislim da nema velikih razlika
oko ulaganja i održavanja. Sve to zavisi i koliko se vozi i koliko je vožen
pre tebe, međutim za noviji auto iskte klase delovi mogu biti samo
skuplje nego za stariji kome je možda potrebno "intenzivnije" održavanje.
Gume, kvačilo, katalizator, kaiševi ... sve će se trošiti približno istom brzinom.
Međutim kod novijeg auta ti vrednost i % i apsolutno pada daleko brže
nego kod starijeg.
Ja do sada na polovnim vozilima koja sam imao nisam primećivao neku posebnu
razliku oko visine ulaganja iako su bila različitih proizvođača i starosti -
sva preko 7 godina starosti !!! Samo je pitanje redosleda popravki ...
Treba pravilno i troškove rasporediti - ako menjaš kvačilo onda to nije trošak u ovoj nego u naredne 4 godine, gume za naredne 3 ili isto ovo u nazad
ako posmatraš na način da si zamenio ono pto si prethodno potrošio.
Ugradnja plina je specifična jer se odnosi na narednih x + što ti to uvek ostaje
i povećava vrednost auta ... a sam vrednost se isplati što ga pre ugradiš.
Međutim, ovde ne bi išao daleko kao dekideki da kažem da se isplati vrednost celog auta - ipak si te pare potrošio...
Ja sam svojevremeno vodio preciznu računicu o svim troškovim za auto
po pređenom kilometru i poredio to sa cenom kilometra koji je taxi naplaćivao.
Koliko se sećam ja sam bio na 12-13 din/km a taxi je bio oko 24. Što će reći
da mi se isplatilo što imam auto.
Ovu računicu mi je kasnije kvarila činjanica što je 50% kilometraže bilo
od i do majstora i "isprobavanje" auta posle popravki. Tako da sam zato
prodao taj auto.
Sa milošem bi se složio da je auto luxuz samo zato što nema dileme da ga je
jeftinije nemati nego imati.
Zanimljiviji je deo oko "vaganja" ulaganja u odnosu na vrednost vozila,
međutim to ništa ne govori o tome da li ti se isplati ili ne !!!
Da li je auto star 5, 10 ili 15 godina mislim da nema velikih razlika
oko ulaganja i održavanja. Sve to zavisi i koliko se vozi i koliko je vožen
pre tebe, međutim za noviji auto iskte klase delovi mogu biti samo
skuplje nego za stariji kome je možda potrebno "intenzivnije" održavanje.
Gume, kvačilo, katalizator, kaiševi ... sve će se trošiti približno istom brzinom.
Međutim kod novijeg auta ti vrednost i % i apsolutno pada daleko brže
nego kod starijeg.
Ja do sada na polovnim vozilima koja sam imao nisam primećivao neku posebnu
razliku oko visine ulaganja iako su bila različitih proizvođača i starosti -
sva preko 7 godina starosti !!! Samo je pitanje redosleda popravki ...
- alfaholic
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 146 ti '97. ex
Alfa Romeo 156 1.8 TS '05. - Lokacija: Pancevo
Post
Re: Odrzavanje...
Da, tako nekako... Ono sto Deki kaze stoji, ali u pravu si, taj novac je potrosen, pa se to ne bi moglo nazvati nikako drugacije nego samo ustedom, sto opet znaci potrosen novac, samo u manjoj meri...
Generalno koliko god da se placa odrzavanje za automobil sada vredan 3000 eura, bice manje nego za onaj koji sada vredi 10 000 eura, ali samo sa tom razlikom sto ce odnos placenog odrzavanja za ovaj skuplji biti drugaciji, to jest povoljniji ako se ovako gleda, pa to vazi samo za onoga ko ima dovoljno novca pa moze da kaze sebi: "placacu vise jer se tako vise isplati i ima vise smisla, imacu bolji auto i procenat ulozenog u servise ce biti dosta manji nego sama vrednost auta"... I posto mu vrednost kada je noviji pada brze, morace brze i da ga menja za opet noviji...
U sustini nisu ovo linearne stvari i nisu srazmerne, pa sve zavisi valjda od dubine dzepa, a posto je auto ipak luksuz i jeftinije ga je nemati nego imati, kako kazes, definitivno je tesko napraviti liniju dokle i koliko placati, a koliko ostavitin da ide u skladu sa staroscu i istrosenoscu samog auta...
Generalno koliko god da se placa odrzavanje za automobil sada vredan 3000 eura, bice manje nego za onaj koji sada vredi 10 000 eura, ali samo sa tom razlikom sto ce odnos placenog odrzavanja za ovaj skuplji biti drugaciji, to jest povoljniji ako se ovako gleda, pa to vazi samo za onoga ko ima dovoljno novca pa moze da kaze sebi: "placacu vise jer se tako vise isplati i ima vise smisla, imacu bolji auto i procenat ulozenog u servise ce biti dosta manji nego sama vrednost auta"... I posto mu vrednost kada je noviji pada brze, morace brze i da ga menja za opet noviji...
U sustini nisu ovo linearne stvari i nisu srazmerne, pa sve zavisi valjda od dubine dzepa, a posto je auto ipak luksuz i jeftinije ga je nemati nego imati, kako kazes, definitivno je tesko napraviti liniju dokle i koliko placati, a koliko ostavitin da ide u skladu sa staroscu i istrosenoscu samog auta...
- darko qv
- Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Alfa Romeo Giulietta Qvline 2015 - Lokacija: Sutomore
- Lokacija: Sutomore
Post
Re: Odrzavanje...
Procitao sam sve postove.Tuzno,al jako istinito.Dok nisam imao auto,para sam uvijek imao.Uvijek.Sad skupljam,pa napravim,pa opet skupljam i sve tako.Ne znam samo sta cuda radim kad se ozenim i budem imao porodicu?? Da imam para sigurno bih kupio noviji,veci auto,al s ovim sam zadovoljan,i smatram da ako ga redovno odrzavam i vodim racuna o njemu,makar znam sta vozim.
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
- DogoArgentino
- Garaža: Alfa `02 god. 147 1.6 TS 120 ks
-----------------------------
Fabia `08 god. 1.2 HTP 70 ks - Lokacija: BGD - Borca
Post
Re: Odrzavanje...
Bas kao sto rece darko...
Ali smatram da je za to kriv nas standard a ne automobil ...
Zalosno je to sto ljudi rade za 200-300 eur mesecno.. ima naravno i onih sa vecim primanjima, ali ih je na zalost jako malo..
plate se ne povecavaju a one koje se povecaju jedva da se oseti nesto jer je mizerno, a cena zivota je iz dana u dan sve skuplja i skuplja..
i veruj mi da nisu samo vlasnici alfi u tom problemu, nego svi... jer odvojiti novac za pristojan set guma, dobar akumulator pa cak i poliranje nije ni malo lako..
pogotovo ljudima koji imaju porodicu, malu decu...
ali nismo ni mi ni nasi automobili krivi sto zivimo u zemlji gde je i automobil 15 god star luksuz
Ali smatram da je za to kriv nas standard a ne automobil ...
Zalosno je to sto ljudi rade za 200-300 eur mesecno.. ima naravno i onih sa vecim primanjima, ali ih je na zalost jako malo..
plate se ne povecavaju a one koje se povecaju jedva da se oseti nesto jer je mizerno, a cena zivota je iz dana u dan sve skuplja i skuplja..
i veruj mi da nisu samo vlasnici alfi u tom problemu, nego svi... jer odvojiti novac za pristojan set guma, dobar akumulator pa cak i poliranje nije ni malo lako..
pogotovo ljudima koji imaju porodicu, malu decu...
ali nismo ni mi ni nasi automobili krivi sto zivimo u zemlji gde je i automobil 15 god star luksuz

- 982026
- Garaža: Hornet 919
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Zvezdara
Post
Re: Odrzavanje...
Cista realnost. Ovako cemo svi mi ziveti i voziti dok jednog trenutka ne budemo u mogucnoti da kupimo nov auto, koji kada mu istekne garancija (5-7 godina) oteramo u fabriku-servis i uz neku minimalnu doplatu kupimo noviji model i tako u krug.Moje misljenje je da toga u ovoj zemlji na brdovitom Balkanu nikada nece biti.
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Odrzavanje...
moja jedina poenta je: da nisam odvojio tu sumu za gas i atest, ne bih prelazio ni cetvrtinu puta koji sad prelazim. prvi bih kukao na sav glas u sta sam se uvalio jer ne bih imao ni za registraciju a kamoli da mi nesto crkne. auto je da se vozi. pogotovo Alfa. a da bih ga iole vozio morao sam da ugradim gas. da sam vozio samo na benzin, imao bih i: dodatnih problema sa brizgaljkama (koje nisam nijednom ni pogledao za 43.000km), filterom za benzin koji bih morao da menjam cetiri puta cesce nego kad vozim na gas, ulje duplo ranije, svecice mnogo ranije...
nekim cudom da sam i imao dovoljno da vozim samo na benzin i da sam presao istu razdaljinu, opet bih se kajao sto nisam ulozio u gas i razliku ulozio u Alfu, kupio 100 drugih stvari kao sto su muzika, navigacija, spojleri, sedista, chip tjuning, drugi set tockova...
za ovo kratko vreme, manje sam dao za gorivo (za isti predjeni put, odozdo zaokruzeno) sigurno oko 3000€. za par godina imacu cistu racunicu da mi se Alfa isplatila da je vozim. i bas ce me biti briga koja ce joj trzisna cena biti. sta, dacu je nekom napaljenom klincu za 1300€ jer ce toliko vredeti na trzistu? mozda, i to samo ako budem mogao da doplatim 4-5k€ za 159Ti...
nekim cudom da sam i imao dovoljno da vozim samo na benzin i da sam presao istu razdaljinu, opet bih se kajao sto nisam ulozio u gas i razliku ulozio u Alfu, kupio 100 drugih stvari kao sto su muzika, navigacija, spojleri, sedista, chip tjuning, drugi set tockova...

za ovo kratko vreme, manje sam dao za gorivo (za isti predjeni put, odozdo zaokruzeno) sigurno oko 3000€. za par godina imacu cistu racunicu da mi se Alfa isplatila da je vozim. i bas ce me biti briga koja ce joj trzisna cena biti. sta, dacu je nekom napaljenom klincu za 1300€ jer ce toliko vredeti na trzistu? mozda, i to samo ako budem mogao da doplatim 4-5k€ za 159Ti...

- alaza
- Garaža: ex AR 166 2.4 jtd 2005.g.,
ex AR 155 2.0 16v Super '98,
ex AR 155 1.7ts '94,
ex AR 164 2.0ts '89,
ex AR 164 2.0ts '91,
ex AR 164 2.5td Super '96,
ex AR 164 2.0tb Super '96,
ex AR 164 2.0ts Super '98. - Lokacija: Pecinci
Post
Re: Odrzavanje...
Ima i toga.
Tija bakcili, svi gi ja potepam,znaš kako? Prvo si progutam jednu kocku šeker,pa se oni svi navadu na njojzi. Ondak si popijem 'ednu jaku crnu kavu da gi zaćoravim, pa kad si ne znaju kude će,tage si popijem 'ednu ljutu rakiju te gi potepam svi.
- alfaholic
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 146 ti '97. ex
Alfa Romeo 156 1.8 TS '05. - Lokacija: Pancevo
Post
Re: Odrzavanje...
Deki, sve stoji naravno, ali opet ti kazem nije rec o zalu za novcem datim za servise i odrzavanje, pa sad racunamo da i nije tako lose jer bi bilo duplo gore da nema LPG, vec prosto prica se odnosi na pametno ulaganje sada kada je vrednost prilicno pala, gde stati i ne preterivati jer se sve polako pretvara u gomilu zardjalog gvozdja, a i dalje zahteva odredjena ulaganja...
Dakle, imao LPG ili ne, u ovoj prici nije bitno, jer su ulaganja tu i ista su (manje-vise za koji procenat), a mi o njima govorimo, gde povuci crtu, a ne koji su nacini da se ustedi na dnevnoj osnovi...
Mozes da posmatras sve na taj nacin, pa i na ovo pitanje da odgovoris sebi sa tim stavom da si dobro prosao jer da si vozio na benzin platio bi koju hiljadu eura vise za ne znam koji period, ali to je licna postavka stvari i individualna je, sto se mene tice taj novac nije usteda jer nije nikada ni postojao, dakle nije on bio u mom dzepu pa sam ja mogao da odlucim da li cu ga potrositi i na sta, vec je to imaginarna suma koju nisi dao iz svog dzepa, isto kao sto postoji imaginarna suma koja ce biti u tvom novcaniku ako sutra zamenis Alfu za nesto od 1k cc i vozis na plin za 250 dinara 100 km, i posle par godina imaces da kupis jos 4 takva ista na toj "ustedi"...
Dakle, imao LPG ili ne, u ovoj prici nije bitno, jer su ulaganja tu i ista su (manje-vise za koji procenat), a mi o njima govorimo, gde povuci crtu, a ne koji su nacini da se ustedi na dnevnoj osnovi...
Mozes da posmatras sve na taj nacin, pa i na ovo pitanje da odgovoris sebi sa tim stavom da si dobro prosao jer da si vozio na benzin platio bi koju hiljadu eura vise za ne znam koji period, ali to je licna postavka stvari i individualna je, sto se mene tice taj novac nije usteda jer nije nikada ni postojao, dakle nije on bio u mom dzepu pa sam ja mogao da odlucim da li cu ga potrositi i na sta, vec je to imaginarna suma koju nisi dao iz svog dzepa, isto kao sto postoji imaginarna suma koja ce biti u tvom novcaniku ako sutra zamenis Alfu za nesto od 1k cc i vozis na plin za 250 dinara 100 km, i posle par godina imaces da kupis jos 4 takva ista na toj "ustedi"...
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Odrzavanje...
kapiramo se, nema potrebe da mi objasnjavas o cemu pricas.
Auto (kao takav) se ne isplati za ulaganje, kako god da okrenes. moja usteda je naravno samo manji trosak, lepo si rekao.
kad stavis na papir, manje ces para dati da ides prevozom a uvek kad ti je frka podjes taksijem. bas te briga za parking, lopove, pauka, gorivo, registraciju, servis... da ne nabrajam. ukratko, nemas nijednu brigu u zivotu.
recimo ovako.
u startu imas 100% para. u slucaju kupovine kola, spucas bar 80% te kinte a resto vrlo ubrzo.
a u slucaju nekupovine kola, trosis te pare godinama. na kraju opet ti ostane vise kinte posle odredjenog vremena, sve zavisi od kola i od coveka do coveka.
*licno bi mi bio najmanji trosak da sam Alfista u dushi a da sam svaki skup dolazio sa pozajmljenom Alfom. i da na stogodisnjicu odem na primer sa rentakar 159kom...
Auto (kao takav) se ne isplati za ulaganje, kako god da okrenes. moja usteda je naravno samo manji trosak, lepo si rekao.
kad stavis na papir, manje ces para dati da ides prevozom a uvek kad ti je frka podjes taksijem. bas te briga za parking, lopove, pauka, gorivo, registraciju, servis... da ne nabrajam. ukratko, nemas nijednu brigu u zivotu.
recimo ovako.
u startu imas 100% para. u slucaju kupovine kola, spucas bar 80% te kinte a resto vrlo ubrzo.
a u slucaju nekupovine kola, trosis te pare godinama. na kraju opet ti ostane vise kinte posle odredjenog vremena, sve zavisi od kola i od coveka do coveka.
*licno bi mi bio najmanji trosak da sam Alfista u dushi a da sam svaki skup dolazio sa pozajmljenom Alfom. i da na stogodisnjicu odem na primer sa rentakar 159kom...

- dejan555
- Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm - Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Post
Re: Odrzavanje...
Daleko od toga da je vezano za Alfu, zato i kažem da je isto i kod drugih vozila
samo je pitanje šta će na kom polovnjaku da stigne pre a šta kasnije za zamenu.
Eto, igrom slučaja sam vozio 2 ista vozila, isto godište (1986)
jedan je bio najpre kod mene a drugi je nešto kasnije kupljen u porodici.
Ovaj moj koji sam baš brižljivo održavao je prodat za 2.200e sa 18 godina starosti
a ovaj drugi je prodat sa 19 godina starosti a da prethodnih 1,5 godina nije
ni video servis po ceni od 1.100e. Oba su bila oni stari, klasični dizelaši,
prvi je palio na -15 drugi isključivo na nizbrdici kad je ispod 0.
Ako odbijem par stotina EUR na "opremu" koju je ovaj prvi imao (felne, dobre gume, dobra muzika - u to vreme odličan SONY kasetaš
) dolazim do zaključka
da u tako stare automobile uopšte ne vredi ulagati ni para ni truda ni vremena.
Iskreno moram da priznam da ni jedan drugi auto nisam vozio tako opušteno i sa tolikim uživanjem kao taj beli koji sam doslovno potrošio
samo je pitanje šta će na kom polovnjaku da stigne pre a šta kasnije za zamenu.
Eto, igrom slučaja sam vozio 2 ista vozila, isto godište (1986)
jedan je bio najpre kod mene a drugi je nešto kasnije kupljen u porodici.
Ovaj moj koji sam baš brižljivo održavao je prodat za 2.200e sa 18 godina starosti
a ovaj drugi je prodat sa 19 godina starosti a da prethodnih 1,5 godina nije
ni video servis po ceni od 1.100e. Oba su bila oni stari, klasični dizelaši,
prvi je palio na -15 drugi isključivo na nizbrdici kad je ispod 0.
Ako odbijem par stotina EUR na "opremu" koju je ovaj prvi imao (felne, dobre gume, dobra muzika - u to vreme odličan SONY kasetaš

da u tako stare automobile uopšte ne vredi ulagati ni para ni truda ni vremena.
Iskreno moram da priznam da ni jedan drugi auto nisam vozio tako opušteno i sa tolikim uživanjem kao taj beli koji sam doslovno potrošio

Povratak na “Alfa Romeo Klub Srbija i Alfisti / Dešavanja i okupljanja”