*Verovatno* ima 2 piggiback kontrolera na fabrickom kompu pa je zato zadrzao protokomere...
A ono mi itekako lici na razvodnik... bobine ne bi imale metalno kuciste... niti 1 kabl drugacije boje iz sredine... koji mi izgleda da ide na bobinu...
mislim stupidan je sistem ali ko zna... fabricki 1.8t pa cak i dosta kasnijih aftermarketa su zadrzavali protokomer i gurali 400 ks... i trajali 1000km ali to je sad nebitno
Nikako da se setim gde mi stoji broj sasije? Cini m ise da je ono ispod motora brisaca,mada negde sam citao da se nalazi u gepeku...nemoj samo da je tu...
`Ladno se ne secam a gledao sam broj pre kupovine...
Danas sam ih dve video jednu crnu koju vozi lik sa Belih voda i onu belu sa oglasa ... Ova bela je vise nego solidna osnova za sredjivanje , pali na prvu i covek je prvi vlasnik ... E sada zasto ovo pisem , taj covek koji prodaje onu belu ima gomilu delova (menjac,delovi motori , trap , elektronika , svetla , delovi kardana , stakla , farovi ma svasta nesto ) pa ako ovo nekome znace neka ga kontaktira ...
Postoje 2 vrste telefona : Nokia i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali
Danas sam rasturao alternator sa moje julke,lezaj je gotov a cetkice mogu jos da sluze,ali to je manje bitno...
Glavna stvar je sto ne shvatam kako jedna cetkica moze da se istrosi vise od druge?
Cini mi se da ne mogu da se menjaju pojedinacno....ili mogu?
E da,alt sa dizela se ne uklapa na carb motore,nosaci nisu na istom mestu,dok su altrenatori na svim carb motorima isti.Jedina razlika je u tome sto alternatori do 1980 imaju regler napolju i oni su 45A,a od 1980 regler je na altrenatoru a oni su 55A...
moze da se menjaju cetkice i odgovaraju od neke brusilice,ja bas menjao pre neki dan kod caleta ka cromi
kod mene na alfi sam pre neki godinu dana sam izremontovao kompletan alternator i za svaki slucaj preveza jedan deblji kabal sa alternatora na akumulator,jer kabina mnogo trosi pa sta ostane za akumumulator a ovako lepo puni 14.2 bez potrosaca a 13.9 sa svetlima,grejac zadnjeg stakla,ventilator kabine i muzika
a pre neki dan sam osvezio akumulator sa kiselinom i sad preko noci drzi 12.2 dok je ranije drzao 11.7 i verglao ali sporo,dok sad vergla kao da je pre prvog paljenja ugasen
Ne znam baš za četkice od brusilice, nije isti sastav materijala i nisu iste tvrdoće. Radio sam na vinklovanju motora jedno vreme tako da znam kako četkice koje ne odgovaraju mogu da oštete kolektor (ako su tvrđe od propisanih ili u sebi imaju veći postotak bakra), a sa druge strane ako su mekše, brzo će se istrošiti
ja stavio grafitne,koje ce se sigurno potrositi za godinu dana,a i to se isplati nego da rasturam i obradjujem kolektor
kazi mi ako si vec to radio,zasto mi varnici jedan alternator od alfe,puni normalno sli se stalno pojavljuju iskre iz njega i oseca paljevina,otvarao sam i oprao benzinom izduvao na kompresor kad sam menjao lezajeve i ubrzo se sve to pojavilo
Varničenje nastaje ako je neki od namotaja na rotoru u prekidu (radi i dalje ali varniči, a i ne bi punio dovoljno). Najčešći slučaj je to da se prostor između polja kolektora napuni materijalom od četkica i onda "po malo" prespaja,a inače je taj prostor izolacija između polja. U suštini sam radio sve drugo osim alternatora i alnasera, jbg, tako da je bolje da pitaš nekog auto električara, mada oni znaju da oderu za glupost