Ljudi, ovako. Napravio sam ovo na mojoj Suyi, s'obzirom da nemam Alfu. Postavljam ovo ovde, jer se može na isti način ugraditi u Alfu, samim tim uštedeti novca. Uradiću copy/paste sa elektronika foruma, jer sam tamo napravio temu, pa da ne kucam sve opet.
E ljudi, juce smo se drug i ja smrzli, ali smo odradili zamisao. Naime, s obzirom da se uveo novi Zakon kod nas, pa moraju dnevna svetla, mi smo mozgali šta da uradimo, a da ne bude skupo. Oni relei što ih prodaju za 20E nam se nisu uklapali u računicu, pa smo smislili nešto drugo, a pomogao nam je jedan profesor. E sad jedino, nažalost nismo sve slikama propratili, samo 2 slike imam i jedan snimak, ali cu probati preko drugih slika da objasnim.
Uzeli smo jednu crvenu blink diodu i na nju stavili otpornik od 680 Ohm. Onda smo raskopali celu instrument tablu od auta da bi došli do ovoga http://www.postimage.org/image.php?v=aV1PiyM0
Onda smo se pola sata zezali odakle uzeti napajanje za diodu, a da bude kontak kad se da kontakt, onda smo došli na ideju da to uzmemo od ove male sijalice za osvetljenje prekidača http://www.postimage.org/image.php?v=gxrdn29 .
Sledeći korak je bio staviti žicu sa diode na tu žicu od napajanja. Sad je bilo najteže naći na prekidaču http://www.postimage.org/image.php?v=aV1PjN5r . Onda smo boli jednu po jednu od ovih nožica da nađemo pravu masu, kada ukljucimo oborena svetla da dioda više ne trepće (suština celog rada).
To izgleda ovako sada http://www.postimage.org/image.php?v=Pq5f5P9 (treba da izbišim tablu i da uguram diodu), i imam još ovu sliku http://www.postimage.org/image.php?v=Pq5fnh9 .
E sa, ovo sve zajedno košta 31,5 dinara, što je mnogo manje od 20E (doduše to samo pali svetlo, ali...).
Ljudi, ako nešto nije jasno, slobodno pitajte, voljan sam da pomognem. Može nekome da posluži.
"Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
- Kosovic
- Garaža: /
- Lokacija: Vrbas
- Lokacija: Vrbas
- ljube-kugla
- Contact:
- Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v - Lokacija: Batajnica
- Lokacija: batajnica
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
cek malo,nisam bas razumeo sta i cemu sluzi
ti si napravio da imas kontrolnu lampicu kad su ti upaljena oborena svetla ili automatsko paljenje
ako ti je problem sto ne znas kad gasis auto dal su ti ostala svetla,to onda nadjes zujalicu relkej sa alfe i vezes ga preko kontakta,i kad ti ostanu svetla a ugasis auto ona zuji a cim das kontakt ona se gasi
ili jednostavno preko releja vezes glavni prekidac za svetla i da moze da ti ostane samo pozicija bez kontakta a oboreno se gasi sa kontaktom
ti si napravio da imas kontrolnu lampicu kad su ti upaljena oborena svetla ili automatsko paljenje
ako ti je problem sto ne znas kad gasis auto dal su ti ostala svetla,to onda nadjes zujalicu relkej sa alfe i vezes ga preko kontakta,i kad ti ostanu svetla a ugasis auto ona zuji a cim das kontakt ona se gasi
ili jednostavno preko releja vezes glavni prekidac za svetla i da moze da ti ostane samo pozicija bez kontakta a oboreno se gasi sa kontaktom
ko na nas krene iz mesta je naje&o
- Kosovic
- Garaža: /
- Lokacija: Vrbas
- Lokacija: Vrbas
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
Ne. Napravio sam da kad daš kontakt, blink dioda počne da trepće sve dok ne upališ svetlo. Čim upališ svetlo, ona se gasi i ne pali se do sledećeg gašenja svetala.
Edit: NIje ovde fazon zaboravljanje da ugasiš svetlo, već da se setiš da ih upališ. Da se ne kupuju oni "uredjaji" od 20E koji ti sami pale svetlo kad počne alternator da puni, a koji su ustvari obican rele.
Edit: NIje ovde fazon zaboravljanje da ugasiš svetlo, već da se setiš da ih upališ. Da se ne kupuju oni "uredjaji" od 20E koji ti sami pale svetlo kad počne alternator da puni, a koji su ustvari obican rele.
- Zillgian
- Garaža: ex '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD - Lokacija: Ndjamena
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
Za ljude koji se jos nisu navikli na ovaj novi zakon, nije losa ideja. Kod nas u RS je to sprovedeno jos poodavno. Uostalom, dobra stvar na novijim alfama (jer ne znam za starije) je da se sva elektronika sama gasi kad ugasis auto, tako da ja ionako drzim kratka svjetla non-stop upaljena 

- bokac
- Garaža: 155 v6 & 156 jts ss
- Lokacija: Ks
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
I ovo je copy/paste i vazi za Zastavu,ali nemoze da skodi.
Paljenje sa ukljucenim svetlima
Resenje je vrlo jednostavno, potreban je jedan obican relej od min. 40A koji se povezuje na sledeci nacin:
Na 85 kontakt releja dovesti zicu sa D+ kontakta alternatora, a posto je ona vec u konektoru instrument-table, nije potrebno provlacenje nove zice. Zica je ljubicasto-bela i nalazi se na 3 pinu crvenog konektora (101/128 novi tip), na 2 pinu crvenog konektora (101/128 stari tip) ili na 4 pinu veceg 8-polnog konektora (Yugo).
Na 86 kontakt releja dovesti masu, moze se dovesti direktno sa sasije, a moze i iz konektora instrument-table (crna zica), sa pina 1 belog konektora (101/128 novi tip), sa pina 5 belog konektora (101/128 stari tip) ili sa pina 5 veceg 8-polnog konektora (Yugo).
Preseci crnu zicu sa uloska kontakt-brave (INT prikljucak), deo zice koji ide sa uloska brave povezati na kontakt 30 releja, a deo koji ide na prekidac farova povezati na kontakt 87 releja, i time je povezivanje zavrseno.
Prekidac farova treba biti stalno ukljucen, s'tim sto nije moguce ukljucivanje oborenih ili dugih svetala sa kontaktom, vec jedino dok motor radi. Poziciona svetla rade normalno, kao i ranije, kao i ablendovanje. (kod 101/128 stari tip, poziciona mogu da rade tek kad se startuje motor)
Prilikom startovanja motora svetla su ugasena, tek kad alternator pocne da puni (ugasi se lampica na tabli), aktivira se relej koji pali svetla.

Paljenje sa ukljucenim svetlima
Resenje je vrlo jednostavno, potreban je jedan obican relej od min. 40A koji se povezuje na sledeci nacin:
Na 85 kontakt releja dovesti zicu sa D+ kontakta alternatora, a posto je ona vec u konektoru instrument-table, nije potrebno provlacenje nove zice. Zica je ljubicasto-bela i nalazi se na 3 pinu crvenog konektora (101/128 novi tip), na 2 pinu crvenog konektora (101/128 stari tip) ili na 4 pinu veceg 8-polnog konektora (Yugo).
Na 86 kontakt releja dovesti masu, moze se dovesti direktno sa sasije, a moze i iz konektora instrument-table (crna zica), sa pina 1 belog konektora (101/128 novi tip), sa pina 5 belog konektora (101/128 stari tip) ili sa pina 5 veceg 8-polnog konektora (Yugo).
Preseci crnu zicu sa uloska kontakt-brave (INT prikljucak), deo zice koji ide sa uloska brave povezati na kontakt 30 releja, a deo koji ide na prekidac farova povezati na kontakt 87 releja, i time je povezivanje zavrseno.
Prekidac farova treba biti stalno ukljucen, s'tim sto nije moguce ukljucivanje oborenih ili dugih svetala sa kontaktom, vec jedino dok motor radi. Poziciona svetla rade normalno, kao i ranije, kao i ablendovanje. (kod 101/128 stari tip, poziciona mogu da rade tek kad se startuje motor)
Prilikom startovanja motora svetla su ugasena, tek kad alternator pocne da puni (ugasi se lampica na tabli), aktivira se relej koji pali svetla.

- Vuk 166
- Garaža: A6 C7 3.0 TDI '13
166 FL 2.0 TS '05
166 V6 TB '00
Ex 166 3.0 Sportronic '98 - Lokacija: NI
- Lokacija: 18000
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
Samo sam ceko kada ce neko otvoriti temu vezanu za svetla... 
Bas ovih dana pravim sklop za automatsko paljenje,dakle kada upalite motor,svetla se pale posle 10-15 sekundi,zavisi koliko se nasteluje...
Iskusni auto elektricari smatraju da alternator tj. regler alternatora nece izdrzati dugo ako se svetla pale istog trenutka kada pocne da puni aku....a i meni je to logicno...
Sutra sklapam i testiram ovo,ako sve bude ok(a trebalo bi),pusticu semu ovde a ko ne zna da napravi ili ga mrzi da se zahebava,mogu ja da mu napravim to...
A sto se tice tih releja od 20e,to je po meni obicna pljacka,za ovo ce delovi kostati max 300-400 din...

Bas ovih dana pravim sklop za automatsko paljenje,dakle kada upalite motor,svetla se pale posle 10-15 sekundi,zavisi koliko se nasteluje...
Iskusni auto elektricari smatraju da alternator tj. regler alternatora nece izdrzati dugo ako se svetla pale istog trenutka kada pocne da puni aku....a i meni je to logicno...
Sutra sklapam i testiram ovo,ako sve bude ok(a trebalo bi),pusticu semu ovde a ko ne zna da napravi ili ga mrzi da se zahebava,mogu ja da mu napravim to...

A sto se tice tih releja od 20e,to je po meni obicna pljacka,za ovo ce delovi kostati max 300-400 din...
- dejan555
- Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm - Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
Nije zgodno da se to čačka ako ide sve preko računara,
kao na 147 a ako je računar glup da odma pali svetla
ne čekajući da počne akumulator da se puni ....
neka slobodno crkne šta oće da crkne
kao na 147 a ako je računar glup da odma pali svetla
ne čekajući da počne akumulator da se puni ....
neka slobodno crkne šta oće da crkne

- Vuk 166
- Garaža: A6 C7 3.0 TDI '13
166 FL 2.0 TS '05
166 V6 TB '00
Ex 166 3.0 Sportronic '98 - Lokacija: NI
- Lokacija: 18000
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
Za sve se nadje resenje.
Nego ne razumem bas zadnji deo posta,kakve veze ima komp sa automatskim paljenjem svetala?

Nego ne razumem bas zadnji deo posta,kakve veze ima komp sa automatskim paljenjem svetala?

- dejan555
- Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm - Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
Pa svetlo se pali preko kompa (ili neke povezane elektronike)
i komp ti onda pali upozorenje na tabli ako neka sijalica ne radi.
Zato kažem ako se nešto prespaja, može komp da poludi
i komp ti onda pali upozorenje na tabli ako neka sijalica ne radi.
Zato kažem ako se nešto prespaja, može komp da poludi

- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
kompa... povezane elektronike... zanimljivo... obozavam kada ljudi pisu nesto samo da bi napisali be ikakvog smisla... ili razumevanja kako nesto radi... ali vazno da se nabiju 2 posta... naravno...
kako kaze stara izreka: "nije sramota ne znati... sramota je ne pitati" ...dodacu: i lupati...
komp ti ne daje nikakvo upozorenje... to veoma prosto elektricno kolo bazirano na otporima...
mikroprocesorska kontrola, sto ljudi zovu "komp" se ne koristi za tako trivijalne stvari... jer bi to bio overkill... u najmanju ruku...
i nema zasto da "poludi" jer mozes da upalis i da vozis auto bez ijednog svetla, unutrasnjosti, stakla, vrata ili bilo cega... sto se toga tice mozes da izvadis motor i "komp", stavis flasu umesto rezervoara, prikacis akumulator i upalis ga na zice... tj. cak ti ni auto ne treba... a kamoli svetla...
kako kaze stara izreka: "nije sramota ne znati... sramota je ne pitati" ...dodacu: i lupati...
komp ti ne daje nikakvo upozorenje... to veoma prosto elektricno kolo bazirano na otporima...
mikroprocesorska kontrola, sto ljudi zovu "komp" se ne koristi za tako trivijalne stvari... jer bi to bio overkill... u najmanju ruku...
i nema zasto da "poludi" jer mozes da upalis i da vozis auto bez ijednog svetla, unutrasnjosti, stakla, vrata ili bilo cega... sto se toga tice mozes da izvadis motor i "komp", stavis flasu umesto rezervoara, prikacis akumulator i upalis ga na zice... tj. cak ti ni auto ne treba... a kamoli svetla...

- Blade
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa romeo GT q2
Alfa Romeo 156 TI (Chadjava)
Alfa Romeo 156 V6 SP2 '02
Alfa Romeo 33 Veloce `88
Alfa Romeo 33 Permanent 4
Alfa Romeo 33 1.7 16v
Alfa Romeo 166 3.2
Ex: Alfa Romeo 33 S2 QV `89 part car
Ex: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SP3 '01
Ex: Alfa Romeo 33 S3 part car
Ex: Alfa Romeo 33 S2 1.7 QV part car
Ex: 33 S1 1.3 - Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
Ajd sad JaMaL polako zbunio se decko
Koji modeli proveravaju instalaciju i pokazuju na bordu gresku za sijalice i za koje sijalice samo zadnje ili i za prednje ?
Kod ugradnje alarma se resava sa diodom ali u ovom slucaju ne bi pomogla
iskopace se nesto i za ovo 

Koji modeli proveravaju instalaciju i pokazuju na bordu gresku za sijalice i za koje sijalice samo zadnje ili i za prednje ?
Kod ugradnje alarma se resava sa diodom ali u ovom slucaju ne bi pomogla


Jednom alfa uvek alfa !!!
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 156 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2
Šesta. GT Q2
Sedma. treca serija 33 1.7 16v
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 156 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2
Šesta. GT Q2
Sedma. treca serija 33 1.7 16v
- Kosovic
- Garaža: /
- Lokacija: Vrbas
- Lokacija: Vrbas
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
Polako ljudi, bez tenzije, nije čovek znao verovatno. Inače, drug i ja smo ovo sa blink LE diodom napravili iz razloga da bude što prostije i što jeftinije. Mislim da je dovoljna samo ova signalizacija da te upozori da upališ svetlo, a to automatsko paljenje i to... može ali je bespotrebno duži posao i veće zezanje. Trudio sam se kad sam otvarao temu da što više sažmem, pa ako nekome nije bilo nešto jasno, neka pita.
- Vuk 166
- Garaža: A6 C7 3.0 TDI '13
166 FL 2.0 TS '05
166 V6 TB '00
Ex 166 3.0 Sportronic '98 - Lokacija: NI
- Lokacija: 18000
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
Ovo je dobra ideja ali ne znam da li bih ja uvek primetio diodu pored raznih svetlecih prekidaca,ablendera itd...ne obracam mnogo paznju druge lampice osim onih na instrument tabli...
Neko je pisao o autmotskom paljenju ali bez kasnjenja,pa sam zato i pomenuo ovo na cemu radim.
Inace nije uopste tesko sklopiti ga,potrebno je samo neko osnovno znanje iz elektronike,kao sto je lemljenje npr...
Nego kako sto odradili blinkanje diode,neko kolce,tranzistori?

Neko je pisao o autmotskom paljenju ali bez kasnjenja,pa sam zato i pomenuo ovo na cemu radim.
Inace nije uopste tesko sklopiti ga,potrebno je samo neko osnovno znanje iz elektronike,kao sto je lemljenje npr...
Nego kako sto odradili blinkanje diode,neko kolce,tranzistori?

- Kosovic
- Garaža: /
- Lokacija: Vrbas
- Lokacija: Vrbas
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
Ma jok, obična crvnea blink dioda, sa otpornikom od 680 Ohm. E sad, mislio sam sam da sam se zenuo (a možda i jesam), jer crvena dioda radi na napon 2.7V a nisam siguran jel na 15mA ili 30mA. Računo sam da radi na 15mA, pa sam tako izračunao da je otpornik 680. Planiram, kad otopli malo, da je premestim iymedju volana i instrument table, da bude tačno pred očima.
- Blade
- Drug Član
- Contact:
- Garaža: Alfa romeo GT q2
Alfa Romeo 156 TI (Chadjava)
Alfa Romeo 156 V6 SP2 '02
Alfa Romeo 33 Veloce `88
Alfa Romeo 33 Permanent 4
Alfa Romeo 33 1.7 16v
Alfa Romeo 166 3.2
Ex: Alfa Romeo 33 S2 QV `89 part car
Ex: Alfa Romeo 156 2.5 V6 SP3 '01
Ex: Alfa Romeo 33 S3 part car
Ex: Alfa Romeo 33 S2 1.7 QV part car
Ex: 33 S1 1.3 - Lokacija: Zemun
- Lokacija: Zemun
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
Ma koja tenzija
jamal je donekle u pravu ako nesto ne znas nemoj da bunis druge bolje da prvo pitas moze dosta da se nauci ovde barem za pocetak 


Jednom alfa uvek alfa !!!
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 156 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2
Šesta. GT Q2
Sedma. treca serija 33 1.7 16v
Prva. druga serija 33 1.7 Veloce
Druga. treca serija 33 Permanent 4
Treca. Macchina bella 156 1.9 16v
Četvrta. 156 V6 Sp2 ili TI work in progress
Peta. 166 FL 3.2
Šesta. GT Q2
Sedma. treca serija 33 1.7 16v
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
ima i za 1000din da se kupe releji za automatsko paljenje svetala po startovanju motora nego raspitao sam se kod drugara elektricara i kaze da je cimanje da mi ugradi to, tj ima malo vise posla nego sto deluje pa sam odustao od toga
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- Vuk 166
- Garaža: A6 C7 3.0 TDI '13
166 FL 2.0 TS '05
166 V6 TB '00
Ex 166 3.0 Sportronic '98 - Lokacija: NI
- Lokacija: 18000
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
I 1000 je po meni mnogo,danas je ispalo da delovi kostaju manje od 200...
A sto se tice ugradnje...i nije neko cimanje,toj elektronici treba masa,plus sa brave,zica sa sijalice alternatora i na kraju izlaz za relej svetala u kolima...
Ovo je cena za kola koja imaju svoj relej,a gde ne postoji taj relej onda bi sve ispalo 350-400 din...
Ovo sam sklopio malopre,ali mi je riknuo ispravljac pa nemam kako da ga testiram veceras...

A sto se tice ugradnje...i nije neko cimanje,toj elektronici treba masa,plus sa brave,zica sa sijalice alternatora i na kraju izlaz za relej svetala u kolima...
Ovo je cena za kola koja imaju svoj relej,a gde ne postoji taj relej onda bi sve ispalo 350-400 din...
Ovo sam sklopio malopre,ali mi je riknuo ispravljac pa nemam kako da ga testiram veceras...

- dejan555
- Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm - Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
Samo bez vređanja,to je najbitnije...
Zatim na brzinu pošto moja želja uopšte nije da objašnjavam
koliko je auto industrija napredovala u odnosu na svet u kome pojedinci žive
When the dipped beam headlights and the
fog lamps are switched on, the outer light
control unit (integrated in the Body Com-
puter) works according to the following log-
ics:
– turning on the main beams, the dipped
beams turn off while the fog lamps stay on,
when restoring the starting condition at
dipped beam setting;
or
– turning on the main beams, the fog
lamps turn off and then turn on again au-
tomatically as the main beams are switched
off.
Therefore, in the event of Body Comput-
er replacement, the outer light operating log-
ic may be different.
Dalje ima još zanimljivih opcija:
“Follow me home” device
(fig. 63)
This function allows the illumination of the
space in front of the car for the length of
time set, and is activated with the ignition
key at STOPor removed, pulling the left-
hand lever towards the steering wheel.
This function is activated pulling the lever
within 2 minutes from when the engine is
turned off. At each single movement of the
lever, the staying on of the dipped beams
and sidelights is extended by 30 seconds up
to a maximum of 3.5 minutes; the lights
switch off automatically after the time set.
Each time the lever is operated, the
1
warning light on the cluster turns on.
This function can be interrupted by keep-
ing the lever pulled towards the steering
wheel for more than 2 seconds.
Zatim na brzinu pošto moja želja uopšte nije da objašnjavam
koliko je auto industrija napredovala u odnosu na svet u kome pojedinci žive
When the dipped beam headlights and the
fog lamps are switched on, the outer light
control unit (integrated in the Body Com-
puter) works according to the following log-
ics:
– turning on the main beams, the dipped
beams turn off while the fog lamps stay on,
when restoring the starting condition at
dipped beam setting;
or
– turning on the main beams, the fog
lamps turn off and then turn on again au-
tomatically as the main beams are switched
off.
Therefore, in the event of Body Comput-
er replacement, the outer light operating log-
ic may be different.
Dalje ima još zanimljivih opcija:
“Follow me home” device
(fig. 63)
This function allows the illumination of the
space in front of the car for the length of
time set, and is activated with the ignition
key at STOPor removed, pulling the left-
hand lever towards the steering wheel.
This function is activated pulling the lever
within 2 minutes from when the engine is
turned off. At each single movement of the
lever, the staying on of the dipped beams
and sidelights is extended by 30 seconds up
to a maximum of 3.5 minutes; the lights
switch off automatically after the time set.
Each time the lever is operated, the
1
warning light on the cluster turns on.
This function can be interrupted by keep-
ing the lever pulled towards the steering
wheel for more than 2 seconds.
- dejan555
- Garaža: 147 2.0 TS selespeed
Piaggio X8 200ccm - Lokacija: Klagenfurt am Wörthersee
Post
kako u Alfi tako i bilo gde drugde.
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
Sva sreća pa nije neophodno tvoje mišljenje za primenu bilo kakve elektronike,JaMaL napisao:kompa... povezane elektronike... zanimljivo... obozavam kada ljudi pisu nesto samo da bi napisali be ikakvog smisla... ili razumevanja kako nesto radi... ali vazno da se nabiju 2 posta... naravno...
kako kaze stara izreka: "nije sramota ne znati... sramota je ne pitati" ...dodacu: i lupati...
komp ti ne daje nikakvo upozorenje... to veoma prosto elektricno kolo bazirano na otporima...
mikroprocesorska kontrola, sto ljudi zovu "komp" se ne koristi za tako trivijalne stvari... jer bi to bio overkill... u najmanju ruku...
kako u Alfi tako i bilo gde drugde.
Možda je tvoj auto nastao na ovaj način ...i nema zasto da "poludi" jer mozes da upalis i da vozis auto bez ijednog svetla, unutrasnjosti, stakla, vrata ili bilo cega... sto se toga tice mozes da izvadis motor i "komp", stavis flasu umesto rezervoara, prikacis akumulator i upalis ga na zice... tj. cak ti ni auto ne treba... a kamoli svetla...
- Kosovic
- Garaža: /
- Lokacija: Vrbas
- Lokacija: Vrbas
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
Dobro ljudi, majku mu, pa jel uvek mora neko bespotrebno prepucavanje? Nisam otvorio temu da bi ste se svađali, merili čiji je veći i slično, nego s namerom da pomognem drugima i da drugi pišu ako su došli do nekog drugačijeg rešenja.
- bokac
- Garaža: 155 v6 & 156 jts ss
- Lokacija: Ks
Post
Re: "Signalizacija" za paljenje dnevnog svetla na automobilu
Puno puta se desi da neko pogresi u vezi neke trvrdnje(meni se desilo dosta puta) i uvek je tu neko da se nasmeje stavi sto smajlija kako se smeju i skacu.Ja neznam sve,nisam strucnjak i uvek pitam.Nije me sramota.Dosta toga sam naucio od vas ovde na forumu i mnogo puta ismejan.Ali nema veze.Pozitivnije stvari preovladavaju. 

