
Diskovi
-
ki
- Drug Član
Post
Re: Diskovi
Ma kako god, pobrkao sam loncice... Prosto mi ide na zivce sto se fabrika stekala, videh kod Pere da na 156 1.8TS nema ventilirajucih diskova napred sto je sramota za fabriku! Hajde da je u pitanju neki Koreanac od 900Kg i cenom duplo nizom... 

- ljube-kugla
- Contact:
- Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v - Lokacija: Batajnica
- Lokacija: batajnica
Post
Re: Diskovi
zavisno od trzista,razlicita oprema i kocnice,recimo opel corsa gsi je imala diskove pozadi ali samo u verziji za nemacko trziste a sve ostale su imale dobose,ja sam stavio od calibre 256x22 napred i 260x12 pozadi,to kocenja je bilo zastrasujuce i oni su bili buseni
malo patim od precnika,pa sam i na juga ugurao 257x20mm napred i nazad 230x12mm,prednje sam izbusio a zadnje me mrzelo ali i njih cu,prednje kocnice su od alfe 155 a zadnje su od una turbo sa celjustima od 155-ice
jugo koci da ga ne ureknem ali sa 140km/h staje na par metara i skoro imam utisak da hoce da se digne na prednje tockove a takva je sila da cak i farovi teze da ispadnu iz zabica
na alfu napred 272x24mm sa mnogo vecom plocicom od fabricke gde ide 269x20mm i doduse dvoklipnim celjustima,pozadi 240x12 sa prednjim celjustima od fiat una fire i duplo vecim plocicama od fabrickih koje su isle na 250x10mm i dvoklipnim celustima koje i nisu bas neko posebno resenja,mnogo su komplikovane i steluju se
letos sam na zagrebackom auto putu imao kocenje sa 160km/h na nekih 40km/h,kad je kamion krenuo da obilazi kamion na usponu,kocenje je bilo momacki i na srecu bez klizanja ali sitnog skriputanja koje sam pedalom dozirao
sto se potrosnje diskova tice,trose se ali posle 30-ak hiljada km potrosili su se diskovi oko 1-1.5mm sa istim Remasa plocicama napred i Ate pozadi,nema pukotina ali su se rupice strasno napune,koje sam iscackao i ponovo se provide ali do sad nisam imao nikakav problem,sem klasicnog blokiranja pozadi,ali to se resava za 20min,malo razdari i podmaze i opet koci ko zmaj,ali kad legnu diskovi od oko 300mm,bice bruka,a prednji diskovi idu nazad
malo patim od precnika,pa sam i na juga ugurao 257x20mm napred i nazad 230x12mm,prednje sam izbusio a zadnje me mrzelo ali i njih cu,prednje kocnice su od alfe 155 a zadnje su od una turbo sa celjustima od 155-ice
jugo koci da ga ne ureknem ali sa 140km/h staje na par metara i skoro imam utisak da hoce da se digne na prednje tockove a takva je sila da cak i farovi teze da ispadnu iz zabica
na alfu napred 272x24mm sa mnogo vecom plocicom od fabricke gde ide 269x20mm i doduse dvoklipnim celjustima,pozadi 240x12 sa prednjim celjustima od fiat una fire i duplo vecim plocicama od fabrickih koje su isle na 250x10mm i dvoklipnim celustima koje i nisu bas neko posebno resenja,mnogo su komplikovane i steluju se
letos sam na zagrebackom auto putu imao kocenje sa 160km/h na nekih 40km/h,kad je kamion krenuo da obilazi kamion na usponu,kocenje je bilo momacki i na srecu bez klizanja ali sitnog skriputanja koje sam pedalom dozirao
sto se potrosnje diskova tice,trose se ali posle 30-ak hiljada km potrosili su se diskovi oko 1-1.5mm sa istim Remasa plocicama napred i Ate pozadi,nema pukotina ali su se rupice strasno napune,koje sam iscackao i ponovo se provide ali do sad nisam imao nikakav problem,sem klasicnog blokiranja pozadi,ali to se resava za 20min,malo razdari i podmaze i opet koci ko zmaj,ali kad legnu diskovi od oko 300mm,bice bruka,a prednji diskovi idu nazad
ko na nas krene iz mesta je naje&o
Post
Re: Diskovi
bas bih voleo da upoznam tog koji je uspeo da polomi ventilirajuce diskove propisane debljine koristeci plocice nekog renomiranog proizvodjaca
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Diskovi
..."An important note about drilled rotors: Drilled rotors are typically only found (and to be used on) race cars. The drilling weakens the rotors and typically results in microfractures to the rotor. On race cars this isn't a problem - the brakes are changed after each race or weekend. But on a road car, this can eventually lead to brake rotor failure - not what you want. I only mention this because of a lot of performance suppliers will supply you with drilled rotors for street cars without mentioning this little fact."...
Alfa je stil... ostalo je status...
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Diskovi
Dusane, to sto si preneo iz stranog izvora nije tacno. Ima puno serijskih automobila sa drilovanim diskovima i nista im ne fali...ima ih sve vise - skoro svaki viskoperfomantni automobil ima drilovane ili zarezane diskove. Nije valjda da stavljaju te diskove da bi nesto pokvarili i ugrozili? Ti diskovi su bolji jer odvlace prekomernu toplotu i smanjuju fading. Normalno se trose i nema nikakve razlike u njihovom trajanju. Druga je stvar sto se takva vozila krecu prosecno vecom brzinom, pa se brze potrose, ali neki drugi diskovi bi se potrosili jos vise.
Jedino je bitno da se stave fabricki buseni diskovi jer su oni buseni pre finalne termicke obrade, u njima nema nikave invazivnih napona kojima je izlozen celik prikom naknadnog busenja diskova, rupe su perfektno zaobljene i obradjene da bi se sprecila pojava pukotina i i da bi se usmerilo odvodjenje toplote na pravi nacin.
Dakle, buseni diskovi - svakako "da" za ostrijeg vozaca koji ima zahtevna kola, ali "ne" u domacoj radinosti.
Jedino je bitno da se stave fabricki buseni diskovi jer su oni buseni pre finalne termicke obrade, u njima nema nikave invazivnih napona kojima je izlozen celik prikom naknadnog busenja diskova, rupe su perfektno zaobljene i obradjene da bi se sprecila pojava pukotina i i da bi se usmerilo odvodjenje toplote na pravi nacin.
Dakle, buseni diskovi - svakako "da" za ostrijeg vozaca koji ima zahtevna kola, ali "ne" u domacoj radinosti.
Acqua-Olio-Benzina
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Diskovi
Samo sam oprezan... A, inače, navijam za to što ti kažeš.
Alfa je stil... ostalo je status...
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: Diskovi
Morate da uzmete u obzir da nisu svi diskovi pravljeni od gvozdja... materijal ili legura su podjednako vazni... od gvozdja preko karbona do keramike, preko svih legura i tretmana...
celicni busheni diskovi su djubre... i neki proizvodjaci ih stavljaju proracunato zbog izgleda jer pretpostavljaju da nikada nece bili izlozeni stresovima i temperaturi kao pri dugackim voznjama po stazi lil trkama...
99% ljudi i kada zgaze kola ili odu na stazu nikada ne izvoze toliko snazne ili toliko dugo vremenski zahtevne krugove da bi ugrozili diskove... ali tokom duzeg koriscenja i neredovnog menjanja oce da popucaju i fabricki i losi aftermarket buseni diskovi...
ali je odavno poznat problem busenih celicnih diskova pri vecim naprezanjima... uglavnom trkacki diskovi su od ojacanog karbona kao i plocice... tako da tu pucanja nema... a i porsche-u ferrari-u i drugima se desava da fabricki diskovi kod vlasnika koji se nisu otvorili za keramicki paket puknu... kao sto mozete videti i mom prethodnom postu... dakle i porsche i ferarri i drugi kalkulisu da oni koji se ne otvore za keramicke kocnice ce samo pozirati sa kolima a ne i stvarno ih terati 30+ krugova po stazi...
celicni busheni diskovi su djubre... i neki proizvodjaci ih stavljaju proracunato zbog izgleda jer pretpostavljaju da nikada nece bili izlozeni stresovima i temperaturi kao pri dugackim voznjama po stazi lil trkama...
99% ljudi i kada zgaze kola ili odu na stazu nikada ne izvoze toliko snazne ili toliko dugo vremenski zahtevne krugove da bi ugrozili diskove... ali tokom duzeg koriscenja i neredovnog menjanja oce da popucaju i fabricki i losi aftermarket buseni diskovi...
ali je odavno poznat problem busenih celicnih diskova pri vecim naprezanjima... uglavnom trkacki diskovi su od ojacanog karbona kao i plocice... tako da tu pucanja nema... a i porsche-u ferrari-u i drugima se desava da fabricki diskovi kod vlasnika koji se nisu otvorili za keramicki paket puknu... kao sto mozete videti i mom prethodnom postu... dakle i porsche i ferarri i drugi kalkulisu da oni koji se ne otvore za keramicke kocnice ce samo pozirati sa kolima a ne i stvarno ih terati 30+ krugova po stazi...

- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Diskovi
Keramicki diskovi su u civilnoj upotrebi od pre samo par godina i jos uvek spadaju u ezoteriju, a decenijama pre toga su se koristili celicni diskovi i oni su danas daleko najbrojniji...i ostace tako zbog cene.
Po tvojoj teoriji zavere hoces da kazes da Ferrari, Porsche i gomila drugih kvalitetnih brendova kalkulisu sa bezbednoscu svojih kupaca da bi kupili keramicke diskove i da im je glava u torbi? Hoces da kazes da kupac Mercedesa S600 koga vozi 250kmh na autobanu kupuje auto sa losim kocnicama? Pa, ti diskovi si jedina moguca opcija za zaustavljanje grdosije od 2 tone...a da ne pricamo o blindiranim automobilima...i oni imaju busene diskove da bi klinci gledali diskove sa otvorenim ustima. ma daj... Hoces da kazes da su Brembo, Ate, Tarox...stvorili ime u prethodnim decenijama tako sto su prodavali fenseraj, a ne kvalitet? I pri tome uopste ne pricamo o trkama...
Ne preteruj.
Po tvojoj teoriji zavere hoces da kazes da Ferrari, Porsche i gomila drugih kvalitetnih brendova kalkulisu sa bezbednoscu svojih kupaca da bi kupili keramicke diskove i da im je glava u torbi? Hoces da kazes da kupac Mercedesa S600 koga vozi 250kmh na autobanu kupuje auto sa losim kocnicama? Pa, ti diskovi si jedina moguca opcija za zaustavljanje grdosije od 2 tone...a da ne pricamo o blindiranim automobilima...i oni imaju busene diskove da bi klinci gledali diskove sa otvorenim ustima. ma daj... Hoces da kazes da su Brembo, Ate, Tarox...stvorili ime u prethodnim decenijama tako sto su prodavali fenseraj, a ne kvalitet? I pri tome uopste ne pricamo o trkama...
Ne preteruj.
Acqua-Olio-Benzina
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: Diskovi
Nije teorija zavere...
i nisam nigde rekao da su ferrari i porsche diskovi losi, poenta je bila na celicnim BUSHENIM diskovima, a brembo, porsche... diskovi nisu cist celik.. i NISU BUSHENI vec su izliveni sa rupama... totalno razlicta stvar...
i ako malo bolje potrazis po netu... i brembo i ferrari i jos par firmi priznaju da diskovi sa rupama i slotted (sa linijama) nemaju nikakvog pozitovnog uticaja na kocenje i da su uglavnom zbog izgleda tu...
jer dobre plocice koje se nalaze na tim automobilima i koje i mi mozemo da stavimo, ako zelimo malo da se otvorimo za dobre plocice, su polu-keramicke ili siromasne u carbonu i/ili metalnim opiljcima i ne ostavljaju nikakvu prasinu u procesu kocenja... jer 90% prasine dolazi ne od plocica vec od diska koga gule plocice koje imaju metalne opiljke u sebi... jeftine plocice...
kao dokaz svega ovoga... (da su diskovi sa linijama i rupama beskorisni u dobrom kocenju) nadjite mi jedan auto formule 1 koji ima takve kocnice... jer fizika prosto govori da sto je povrsina veca to je kocenje bolje... mislim da bi najbrzi automobili na svetu kojima pare nisu problem upotrebili vec tako dobru tehnologiju na svojim kocnicama...
ako se jos secamo vremena kada su fadip plocice na stojadinu imale jos azbest u sebi i opiljke celika i nestajale u prasini posle 5000 km onda ta prica mozda ima smisla danas to nema nikakvog znacaja niti smisla sa danasnjim diskovima i plocicama...
prosto je... slotted i drilled rotors su relikvije iz proslosti i lozenje za klince kao i zatamnjena stakla i ostale gluposti koje izgledaju "cool"... jedina korisna stvar su vented diskovi koji imaju onaj kanal za ventilaciju po sredini...
mislim suludo je dati 350e za par diskova sa rupama i glupostima i staviti jeftine plocice koje ce da se trose i prave prasinu itd... bolje je dati 250e za dobre pune diskove i jos 70-80 za dobre plocice koje ce i trajati duze i kociti bolje sa tim punim diskovima...
OK?
i nisam nigde rekao da su ferrari i porsche diskovi losi, poenta je bila na celicnim BUSHENIM diskovima, a brembo, porsche... diskovi nisu cist celik.. i NISU BUSHENI vec su izliveni sa rupama... totalno razlicta stvar...
rekao sam i u prethodnom postu da se diskovi ne trebaju busiti... i da su busheni celicni diskovi djubre... procitaj sve pre nego sto nesto prokomentarises... srpski jezik je dovoljno dobro definisan da kada se kaze buseni misli na busilicu, burgiju i konkakt sa diskom...nemojte busiti diskove i kociti sa 200+ km/h
ono gde ja nisam bio dovoljno jasan, sto je opet moja greska sad, je da ferrari, porsche, dakle brembo i par aftermarket firmi lije diskove sa rupama u njima od legura celika i onda ih jos tretira da ih ojaca... neki zaledjivanjem neki zagrevanjem da bi dobili na cvrstini... ali da i oni pucaju zbog tih rupa to je bila poenta posta...dakle i porsche i ferarri i drugi kalkulisu da oni koji se ne otvore za keramicke kocnice ce samo pozirati sa kolima a ne i stvarno ih terati 30+ krugova po stazi...
i ako malo bolje potrazis po netu... i brembo i ferrari i jos par firmi priznaju da diskovi sa rupama i slotted (sa linijama) nemaju nikakvog pozitovnog uticaja na kocenje i da su uglavnom zbog izgleda tu...
jer dobre plocice koje se nalaze na tim automobilima i koje i mi mozemo da stavimo, ako zelimo malo da se otvorimo za dobre plocice, su polu-keramicke ili siromasne u carbonu i/ili metalnim opiljcima i ne ostavljaju nikakvu prasinu u procesu kocenja... jer 90% prasine dolazi ne od plocica vec od diska koga gule plocice koje imaju metalne opiljke u sebi... jeftine plocice...
kao dokaz svega ovoga... (da su diskovi sa linijama i rupama beskorisni u dobrom kocenju) nadjite mi jedan auto formule 1 koji ima takve kocnice... jer fizika prosto govori da sto je povrsina veca to je kocenje bolje... mislim da bi najbrzi automobili na svetu kojima pare nisu problem upotrebili vec tako dobru tehnologiju na svojim kocnicama...
ako se jos secamo vremena kada su fadip plocice na stojadinu imale jos azbest u sebi i opiljke celika i nestajale u prasini posle 5000 km onda ta prica mozda ima smisla danas to nema nikakvog znacaja niti smisla sa danasnjim diskovima i plocicama...
prosto je... slotted i drilled rotors su relikvije iz proslosti i lozenje za klince kao i zatamnjena stakla i ostale gluposti koje izgledaju "cool"... jedina korisna stvar su vented diskovi koji imaju onaj kanal za ventilaciju po sredini...
mislim suludo je dati 350e za par diskova sa rupama i glupostima i staviti jeftine plocice koje ce da se trose i prave prasinu itd... bolje je dati 250e za dobre pune diskove i jos 70-80 za dobre plocice koje ce i trajati duze i kociti bolje sa tim punim diskovima...
OK?
- ljube-kugla
- Contact:
- Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v - Lokacija: Batajnica
- Lokacija: batajnica
Post
Re: Diskovi
pre par godina sam radio trap na nekom starom porsheu,doneo mi je glavcine sa sve diskovima i kad sam ih video,prvo sto sam ga pitao je,jel ti mislis sa ovakvim diskovima da vozis taj auto
pa kao da dok ne nabavim druge
posto mi je smetao disk,morao sam da ga skinem i pri skidanju otpadne parce,povrsine gde gaze plocice,covek je momentalno pobeleo,jer sam posle prstima kidao parce po parce
u pitanju su bili ventilirajuci diskovi,toliko pojedeni da su se na nekim mestima nazirala rebra
sta sam sve vidjao i sa kakvim kocnicama su ljudi dolazili a trazili pomoc na trapu koji je bio solidan za normalnu voznju,trebalo bi eventualno stelovanje ali se javljaju buka i vibracije pri kocenju
a to redovno odrzavanje se svodi na to da je upalio jutros iz prve-druge i da ne dimi mnogo na auspuh
evo malo kako se to odrzava i koristi
pa kao da dok ne nabavim druge
posto mi je smetao disk,morao sam da ga skinem i pri skidanju otpadne parce,povrsine gde gaze plocice,covek je momentalno pobeleo,jer sam posle prstima kidao parce po parce
u pitanju su bili ventilirajuci diskovi,toliko pojedeni da su se na nekim mestima nazirala rebra
sta sam sve vidjao i sa kakvim kocnicama su ljudi dolazili a trazili pomoc na trapu koji je bio solidan za normalnu voznju,trebalo bi eventualno stelovanje ali se javljaju buka i vibracije pri kocenju
a to redovno odrzavanje se svodi na to da je upalio jutros iz prve-druge i da ne dimi mnogo na auspuh
evo malo kako se to odrzava i koristi
ko na nas krene iz mesta je naje&o
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Diskovi
E sad - kad smo videli šta ne valja i šta da se izbegava - može li neka konkretna preporuka šta da se kupi (prednji diskovi i pločice). Dajte neki link ili podatke o brendu, ceni...? Za 147cu su fabrički prednji diskovi 284mm. Ne mogu da stavim veće, jer imam fabričke 15" felne...
Alfa je stil... ostalo je status...
- Markoni147
- Garaža: Ford Fiesta ST
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Diskovi
Ja bih izabrao ovo...
http://www.ate-brakes.com/generator/www ... sc_en.html
u kombinaciji sa ovim...
http://www.ate-brakes.com/generator/www ... ad_en.html
...mislim da imaju dobar odnos cena-kvalitet...
Uvoznik je Mass Company, pitanje je samo imaju li ih na stanju... (cisto sumnjam)...
http://www.ate-brakes.com/generator/www ... sc_en.html
u kombinaciji sa ovim...
http://www.ate-brakes.com/generator/www ... ad_en.html
...mislim da imaju dobar odnos cena-kvalitet...
Uvoznik je Mass Company, pitanje je samo imaju li ih na stanju... (cisto sumnjam)...
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Diskovi
Hvala za link - pitanje je kako se procenjuje kvalitet (trajnost, pre svega, ostalo je sigurno OK) u smislu prethodnih diskusija o trajnosti diskova koji nisu ravni?
Alfa je stil... ostalo je status...
- Markoni147
- Garaža: Ford Fiesta ST
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Diskovi
Ako im je vek trajanja kraci u odnosu na ravne diskove (u sta ja sumnjam), mislim da to nije vise od 5-10% sto nije puno imajuci u vidu koliko kvalitetnije kocenje oni pruzaju... Mislim da odabir kocnica ne treba da bude predmet neke obimne kalkulacije, jer je kocnica ta koja cuva mnoooogo skuplje stvari nego sto je ona sama...
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Diskovi
Ne vredi vadnjenje i trazenje sintakstickih nijansi, rekao si sta si rekao...bolje reci nalupao sto si nalupao...
Klasicna teorija zavere i pri tome si rekao da se Porscheu i Ferrariju desava da pucaju diskovi...To sto si rekao "da se desava" ne umanjuje znacaj tvojih reci jer je to receno u kontekstu price oko nekvaliteta celicnih busenih diskova, pa bi pucanje treba da doda na tvoj negativan stav prema istim.
Fizika govori da telo bolje odvodi toplotu kada je njegova povrsina veca...kao kod radijatora.
A o motociklima nismo ni pricali...koji su to tek foliranti i pozeri...
"a i porsche-u ferrari-u i drugima se desava da fabricki diskovi kod vlasnika koji se nisu otvorili za keramicki paket puknu... kao sto mozete videti i mom prethodnom postu... dakle i porsche i ferarri i drugi kalkulisu da oni koji se ne otvore za keramicke kocnice ce samo pozirati sa kolima a ne i stvarno ih terati 30+ krugova po stazi."Nije teorija zavere...
Klasicna teorija zavere i pri tome si rekao da se Porscheu i Ferrariju desava da pucaju diskovi...To sto si rekao "da se desava" ne umanjuje znacaj tvojih reci jer je to receno u kontekstu price oko nekvaliteta celicnih busenih diskova, pa bi pucanje treba da doda na tvoj negativan stav prema istim.
Ne vredi sada da reteriras...To su diksovi koji se zovu "celicni" i tako ih proizvodjaci zovu. Procenti legure nisu bitni, da li je celik sa molibdenom ili s necim trecim... Isto tako se ti diskovi zovu "buseni" jer buseni i jesu i tako ih nazivaju, ali u okviru procesa proizvodnje. Ne vredi da pravis razliku jer razlike nema kada fabrika napravi.i nisam nigde rekao da su ferrari i porsche diskovi losi, poenta je bila na celicnim BUSHENIM diskovima, a brembo, porsche... diskovi nisu cist celik.. i NISU BUSHENI vec su izliveni sa rupama... totalno razlicta stvar...
Procitao sma dobro, a da znam o cemu pricam govori moj post Dusanu147 u kome sam mu objasnio razliku, tako da nema potrebe da meni objasnjavas razliku o busenju. Sintaksa je ista...mozda si ti jezicki revolucionar pa uvedes neki novi pojam da bi svi bolje razlikovali "busene" diskove od "busenih" diskova.rekao sam i u prethodnom postu da se diskovi ne trebaju busiti... i da su busheni celicni diskovi djubre... procitaj sve pre nego sto nesto prokomentarises... srpski jezik je dovoljno dobro definisan da kada se kaze buseni misli na busilicu, burgiju i konkakt sa diskom...
Naravno da je rupa na izbusenom disku mestu gde ce prvo napraviti pukotina, ali disk nece puknuti zbog toga. To su (kod priznatih i kvalitetnih proizvodjaca) najkvalitetnije napravljeni diskovi. Nego sta cemo sa Mercedesom, Lexusom...sto li ti tradicionalno neoprezni i aljkavi proizvodjaci stavljaju takve diskove?ono gde ja nisam bio dovoljno jasan, sto je opet moja greska sad, je da ferrari, porsche, dakle brembo i par aftermarket firmi lije diskove sa rupama u njima od legura celika i onda ih jos tretira da ih ojaca... neki zaledjivanjem neki zagrevanjem da bi dobili na cvrstini... ali da i oni pucaju zbog tih rupa to je bila poenta posta...
Znaci, ipak manipulisu ti kapitalisticki lihvari...nego nigde ne videh u zivotu ta priznanja.i ako malo bolje potrazis po netu... i brembo i ferrari i jos par firmi priznaju da diskovi sa rupama i slotted (sa linijama) nemaju nikakvog pozitovnog uticaja na kocenje i da su uglavnom zbog izgleda tu...
O cemi ti pricas...da kupimo keramicke, karbonske diksove...koliko to kosta, ko to ima? Ko to stavlja?jer dobre plocice koje se nalaze na tim automobilima i koje i mi mozemo da stavimo, ako zelimo malo da se otvorimo za dobre plocice, su polu-keramicke ili siromasne u carbonu i/ili metalnim opiljcima i ne ostavljaju nikakvu prasinu u procesu kocenja... jer 90% prasine dolazi ne od plocica vec od diska koga gule plocice koje imaju metalne opiljke u sebi... jeftine plocice...
Da je to tacno vidi diskove starijih bolida Formule 1 i bilo kojih trkackih automobila.kao dokaz svega ovoga... (da su diskovi sa linijama i rupama beskorisni u dobrom kocenju) nadjite mi jedan auto formule 1 koji ima takve kocnice... jer fizika prosto govori da sto je povrsina veca to je kocenje bolje... mislim da bi najbrzi automobili na svetu kojima pare nisu problem upotrebili vec tako dobru tehnologiju na svojim kocnicama...
Fizika govori da telo bolje odvodi toplotu kada je njegova povrsina veca...kao kod radijatora.
"Kiselo grozdje". Tako tipicno za tebe.prosto je... slotted i drilled rotors su relikvije iz proslosti i lozenje za klince kao i zatamnjena stakla i ostale gluposti koje izgledaju "cool"... jedina korisna stvar su vented diskovi koji imaju onaj kanal za ventilaciju po sredini...
mislim suludo je dati 350e za par diskova sa rupama i glupostima i staviti jeftine plocice koje ce da se trose i prave prasinu itd... bolje je dati 250e za dobre pune diskove i jos 70-80 za dobre plocice koje ce i trajati duze i kociti bolje sa tim punim diskovima...
A o motociklima nismo ni pricali...koji su to tek foliranti i pozeri...
Acqua-Olio-Benzina
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
U vezi sa raspravom o tome da li "bušeni" ili "ravni" - i drugi forumi (ili internet stranice) su merodavni kao i ovaj naš, pa zato shvatam ozbiljno svako upozorenje - posebno ako je sasvim umesno. Hteo sam da podelim tu dilemu sa vama. Argumenti su dobrodošli.
Re: Diskovi
Ne mislim na finansijske aspekte (potpuno se slažem da ne bi trebalo štedeti) već na aspekt trajnosti - rizično mi je da imam bušene diskove koji nemaju baš toliko bolje performanse, a mogu da "zakažu" nenajavljeno...Markoni147 napisao:Ako im je vek trajanja kraci u odnosu na ravne diskove (u sta ja sumnjam), mislim da to nije vise od 5-10% sto nije puno imajuci u vidu koliko kvalitetnije kocenje oni pruzaju... Mislim da odabir kocnica ne treba da bude predmet neke obimne kalkulacije, jer je kocnica ta koja cuva mnoooogo skuplje stvari nego sto je ona sama...
U vezi sa raspravom o tome da li "bušeni" ili "ravni" - i drugi forumi (ili internet stranice) su merodavni kao i ovaj naš, pa zato shvatam ozbiljno svako upozorenje - posebno ako je sasvim umesno. Hteo sam da podelim tu dilemu sa vama. Argumenti su dobrodošli.
Alfa je stil... ostalo je status...
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Diskovi
Naravno, treba se informisati sa svih strana.
Sto se tebe licno tice, uopste ti ne trebaju buseni ili zarezani diskovi i to bi za tvoj auto bilo bacanje para. Ne trebaju ni serijskoj Alfi 147 GTA, a kamoli slabijim verzijama.
Sto se tebe licno tice, uopste ti ne trebaju buseni ili zarezani diskovi i to bi za tvoj auto bilo bacanje para. Ne trebaju ni serijskoj Alfi 147 GTA, a kamoli slabijim verzijama.
Acqua-Olio-Benzina
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Diskovi
I ja mislim da mi ne trebaju, ali volim da poznajem fenomen/materiju. Inače "Brembo" ima u ponudi 284x22mm diskove sa žljebovima za 147 1.9 JTD 8v - vidi sliku - za 119€ ('ej "Brembo" za te pare). A ovi sa rupama (na slikama desno) su oko 319€.
Ako mi budu zatrebali - da znam sam da donesem odluku... Zbog toga bi stvari trebalo da se potpuno i nepristrasno razjasne.

Ako mi budu zatrebali - da znam sam da donesem odluku... Zbog toga bi stvari trebalo da se potpuno i nepristrasno razjasne.



Alfa je stil... ostalo je status...
- ivdzabg
- Garaža: Alfa 147 1.6 ts 77 kw
Post
Re: Diskovi
Ja sam uzeo kod njih prednje diskove i plocice ATE za 147, i kostale su me oko 16.000, ne secam se tacno posto sam uzimao jos stvari. Za svaku preporuku. Gume, kocnice i ulje <-- na tome stvarno ne treba stedetiMarkoni147 napisao:Ja bih izabrao ovo...
http://www.ate-brakes.com/generator/www ... sc_en.html
u kombinaciji sa ovim...
http://www.ate-brakes.com/generator/www ... ad_en.html
...mislim da imaju dobar odnos cena-kvalitet...
Uvoznik je Mass Company, pitanje je samo imaju li ih na stanju... (cisto sumnjam)...
Lepota je u ocima posmatraca.
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
obozavam rasprave sa Starcem... ajde da uprostimo stvar posto neko mnogo voli da bude ima poslednju pa cu mu opet dati priliku da navete tonu kritike i nijedan primerom tehnicki potkovan argument...
Fabrike dobrih diskova mozes nabrojati na prste... ajde da uzmemo brembo kao najpoznatiju i recimo tarox kao neku ok alternativu koju si pomenuo...
brembo mudro cuti u vezi svojih diskova i njihove namene.. nit smrde nit mirisu jer ne zele sebi da ugroze reputaciju... i tu nemam sta da kazem jer stvarno nisu nista posebno... mada za obicne brembo diskove ja nigde nisam nasao podatak o termickoj obradi niti termickoj izdrzljivosti...
sto se tice taroxa tog... u koji se mnogi kunu da je dobar, odlican itd... to ne mogu komentarisati jer ih nisam probao jos... ali oni daju podatke o nameni i termickoj otpornosti njihovih diskova...
ako pogledas njihov katalog... videces jednu zanimljivu stvar...
osnovni puni i samo-ventilirajuci ZERO serije diskovi bez crtica ili rupica:
ako pogledamo plocice da uzmemo recimo vrlo popularni EBC:
njihov ultimax line koji je kao oem replacement kaze ovako:
a stare formule, i njihove kocnice... nebitno... ja ne zivim u 1982... vec u 2010... danas su materijali za plocice napredovali... takodje i diskovi... da su tada postojali ni oni ne bi koristili slotted i drilled diskove... niti azbest+celicni opiljci plocice... ali nisu tada imali drugo... tako da si bespotrebno izvrnuo pricu na stare formule... stvari napreduju... bar u mom svetu...
a sto se motocikala tice ne mogu da ulazim u to ne vozim ih... za njih vaze totalno drugacije pravila u odnosu na automobile... tako da je poredjenje nemoguce...
Re: Diskovi

Fabrike dobrih diskova mozes nabrojati na prste... ajde da uzmemo brembo kao najpoznatiju i recimo tarox kao neku ok alternativu koju si pomenuo...
brembo mudro cuti u vezi svojih diskova i njihove namene.. nit smrde nit mirisu jer ne zele sebi da ugroze reputaciju... i tu nemam sta da kazem jer stvarno nisu nista posebno... mada za obicne brembo diskove ja nigde nisam nasao podatak o termickoj obradi niti termickoj izdrzljivosti...
sto se tice taroxa tog... u koji se mnogi kunu da je dobar, odlican itd... to ne mogu komentarisati jer ih nisam probao jos... ali oni daju podatke o nameni i termickoj otpornosti njihovih diskova...
ako pogledas njihov katalog... videces jednu zanimljivu stvar...
osnovni puni i samo-ventilirajuci ZERO serije diskovi bez crtica ili rupica:
dok njihov signature najprodavaniji model G88 po kome su ih svi zapamtili kaze ovako:Discs made from special high-grade casts submitted to several stages of heat treatment. Featuring oustanding resistence to high temperature prevent warpage and cracks. Highly recommended for Group A competition
vidi cuda... jedni su prepoznatljivi i popularni a drugi su visoko preporuceni za takmicenja? hmm... koji su kvalitetniji?The G88 is probably the best known of all TAR-OX discs and the most istantly recognisable with its multiple radial grooves on the braking surface of the discs. These grooves are designed to generate a turbine effect which dissipates heat build up, allowing the discs to run cooler and reducing the possibility of warping, vibration or cracking. All G88 discs are heat treated for strength, hand finished to ensure the smoothest possible braking surface and TÜV approved.
ako pogledamo plocice da uzmemo recimo vrlo popularni EBC:
njihov ultimax line koji je kao oem replacement kaze ovako:
dok za "one bolje" plocice kazu:The Ultimax pad does include a small percentage of steel fibre to achieve its price point, far less content than our competition where steel fibre content can attain 50% volume and this optimum fibre blend is what makes Ultimax both popular and unique amongst brake blends. Once bedded in Ultimax will inspire confidence in any car light truck or SUV no matter how you drive.
kako god... i dalje verujem da su puni diskovi sa dobrim plocicama bolji od bilo kod boy-racer-fenceraja...As EBC's flagship street brake pad material for prestige and faster cars above 200BHP the 09 version on EBC Redstuff sets new standards in brake performance.
Brake dust has been rated by many OEM builders to be a more serious source of complaints than even brake squeal and as such EBC Brakes is proud to bring you with this new EBC Redstuff blend what is probably a world first in a pad that is almost dust free yet delivers performance braking.
Less dust also means less rotor wear and it is almost guaranteed that your rotors will last double as long as when used with the more abrasive steel fibre brake compounds used by almost all of our competition.
a stare formule, i njihove kocnice... nebitno... ja ne zivim u 1982... vec u 2010... danas su materijali za plocice napredovali... takodje i diskovi... da su tada postojali ni oni ne bi koristili slotted i drilled diskove... niti azbest+celicni opiljci plocice... ali nisu tada imali drugo... tako da si bespotrebno izvrnuo pricu na stare formule... stvari napreduju... bar u mom svetu...
a sto se motocikala tice ne mogu da ulazim u to ne vozim ih... za njih vaze totalno drugacije pravila u odnosu na automobile... tako da je poredjenje nemoguce...
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Diskovi
Vidi, vidi...onaj koji stalno apostrofira kako je (skoro) sve kod starih kola bilo bolje sad zivi u 2010 kad mu treba za argumentaciju...pa, napredujemo drago mi je. Jedino sto su i buseni diskovi znak napretka, pa se sada mogu naci kod serijskih autmobila, dok su pre bili privilegija iskljucivo trkackih autmobila. To je razvoj i to je znak napretka. Tako ce biti jednog dana i sa keramickim kocnicama.
Vidim da nisi nista odgovorio mojim argumentima osim sto se opet bavis sintaksickim analizama...za to vreme ti proizvodjaci su se dokazali u praksi.
Motocikli se naravno mogu uporedjivati sa autmobilima u tom domenu, ali ti to naravno ne odgovara jer ne znas sta bi rekao.
I dakle Mercedes S600...
Vidim da nisi nista odgovorio mojim argumentima osim sto se opet bavis sintaksickim analizama...za to vreme ti proizvodjaci su se dokazali u praksi.
Motocikli se naravno mogu uporedjivati sa autmobilima u tom domenu, ali ti to naravno ne odgovara jer ne znas sta bi rekao.
I dakle Mercedes S600...

Acqua-Olio-Benzina
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Mercedes Benz S600 ima najbolje kocnice na svetu i to je najbolji auto na svetu napravljen od strane najboljeg proizvodjaca automobila na svetu.
OK?
Re: Diskovi

Mercedes Benz S600 ima najbolje kocnice na svetu i to je najbolji auto na svetu napravljen od strane najboljeg proizvodjaca automobila na svetu.
OK?
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Diskovi
Dobro...
S obzirom da nigde eksplicitno nije rečeno da je "ovo" bolje od "onog" zbog "toliko i toliko" metara, kilograma, sekundi...
Postoji li neki uporedni test:
a) dužine kočenja sa istim vozilom, a sa različitim diskovima (ravni vs. bušeni/sečeni) koji bi favorizovao primenu jednih ili drugih?
b) sa podacima (može i neki link) o temperaturi jednih ili drugih diskova posle nekoliko sesija intenzivnog kočenja?
c) sa podacima o trošenju pločica uz primenu jednih ili drugih diskova?
U tom smislu bi dobro došle preporuke (ne lično već generalno):
d) koji diskovi i pločice za "normalnu" (tj. ZOBS) vožnju?
e) koji diskovi i pločice za "oštriju" (koju ZOBS ne toleriše) vožnju?
f) koji diskovi i pločice za "sastanak Alfista" vožnju?
Ako sam dobro razumeo:
- za situaciju d) može bilo šta dobro (ravno ili bušeno), jer ni prednosti ni nedostaci neće doći do izražaja,
- za situaciju e) prednost imaju "obrađivani" diskovi (ali pre svega zbog održavanja površine pločica u stanju najvećeg koeficijenta trenja) i zbog činjenice da je interval između "oštrijih" kočenja dovoljno veliki da diskovi "dođu sebi"...
- za situaciju f) prednost imaju "high-end" ravni diskovi (ali pre svega zbog prevencije oštećenja o kojima je bilo reči i zbog kočionih performansi)...
S obzirom da nigde eksplicitno nije rečeno da je "ovo" bolje od "onog" zbog "toliko i toliko" metara, kilograma, sekundi...
Postoji li neki uporedni test:
a) dužine kočenja sa istim vozilom, a sa različitim diskovima (ravni vs. bušeni/sečeni) koji bi favorizovao primenu jednih ili drugih?
b) sa podacima (može i neki link) o temperaturi jednih ili drugih diskova posle nekoliko sesija intenzivnog kočenja?
c) sa podacima o trošenju pločica uz primenu jednih ili drugih diskova?
U tom smislu bi dobro došle preporuke (ne lično već generalno):
d) koji diskovi i pločice za "normalnu" (tj. ZOBS) vožnju?
e) koji diskovi i pločice za "oštriju" (koju ZOBS ne toleriše) vožnju?
f) koji diskovi i pločice za "sastanak Alfista" vožnju?
Ako sam dobro razumeo:
- za situaciju d) može bilo šta dobro (ravno ili bušeno), jer ni prednosti ni nedostaci neće doći do izražaja,
- za situaciju e) prednost imaju "obrađivani" diskovi (ali pre svega zbog održavanja površine pločica u stanju najvećeg koeficijenta trenja) i zbog činjenice da je interval između "oštrijih" kočenja dovoljno veliki da diskovi "dođu sebi"...
- za situaciju f) prednost imaju "high-end" ravni diskovi (ali pre svega zbog prevencije oštećenja o kojima je bilo reči i zbog kočionih performansi)...
Alfa je stil... ostalo je status...
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Diskovi
A, ne...da ne budemo cinicni. Najbolje kocnice imaju Ferrari 430 Scuderia, Lamborghini Gallardo 560-4 i Corvette ZR1. Oni imaju najkraci trag kocenja. Naravno imaju keramicke diskove...busene.
Dusane, ima mnogo uporednih testova kocnica. Mislim da ti nece biti tesko da nadjes preko interneta te podatke. Ova tri automobila koje sam gore nabrojao su trenutno najbolji u testu 50 najboljih i najgorih automobila sto se tice kocenja u nemackom auto motor und sportu, ali ima toga i na drugom mestu
Mislim da konkretna primena u moto sportu, najbrzim sportskim automobilima, najjacim automobilima danasnjice i motociklima daje odgovor na pitanja sta je bolje.
Temperatura nije bitan podatak, bitan podatak je koliko se produzava trag kocenja na zagrejanim kocnicama. To se isto meri i to ces naci.
Potrosnja ne zavisi od toga da li je disk busen ili nije, vec od materijala koji dolaze u kontakt - plocice i disk.
Moja preporuka za kocnice za tebe je u svakom slucaju fabricka postavka...bez mnogo filozofiranja. Ni sastanak "alfista" nije Bog zna kakav tezak ispit za kocnice. Svaka dobra kocnica moze da izdrzi dva kruga przenja po Adi Huji.
Ne znam sta podrazumevas pod "obradjivanim" diskovima.
Sto se tice kocnica na ovom forumu u smislu nekog iskustva moze dekideki da ti kaze svoje iskustvo. On je, na moju preporuku, stavio BremboMax diskove (izgledaju isto kao i Ate diskovi koje je Markoni stavio)...nije uspeo da nabavi Ferodo DS 2500 plocice koje sam mu preprucio takodje, ali je stavio neke dobre Ate koliko se secam. Koliko vidim "glava mu je u torbi" svaki dan, rizikuje zivot zene i deteta i podlegao je prizemnim marketinskim trikovima ovejanih prevaranta iz Bremba koji prodaju "muda za bubrege".

Dusane, ima mnogo uporednih testova kocnica. Mislim da ti nece biti tesko da nadjes preko interneta te podatke. Ova tri automobila koje sam gore nabrojao su trenutno najbolji u testu 50 najboljih i najgorih automobila sto se tice kocenja u nemackom auto motor und sportu, ali ima toga i na drugom mestu
Mislim da konkretna primena u moto sportu, najbrzim sportskim automobilima, najjacim automobilima danasnjice i motociklima daje odgovor na pitanja sta je bolje.
Temperatura nije bitan podatak, bitan podatak je koliko se produzava trag kocenja na zagrejanim kocnicama. To se isto meri i to ces naci.
Potrosnja ne zavisi od toga da li je disk busen ili nije, vec od materijala koji dolaze u kontakt - plocice i disk.
Moja preporuka za kocnice za tebe je u svakom slucaju fabricka postavka...bez mnogo filozofiranja. Ni sastanak "alfista" nije Bog zna kakav tezak ispit za kocnice. Svaka dobra kocnica moze da izdrzi dva kruga przenja po Adi Huji.
Ne znam sta podrazumevas pod "obradjivanim" diskovima.
Sto se tice kocnica na ovom forumu u smislu nekog iskustva moze dekideki da ti kaze svoje iskustvo. On je, na moju preporuku, stavio BremboMax diskove (izgledaju isto kao i Ate diskovi koje je Markoni stavio)...nije uspeo da nabavi Ferodo DS 2500 plocice koje sam mu preprucio takodje, ali je stavio neke dobre Ate koliko se secam. Koliko vidim "glava mu je u torbi" svaki dan, rizikuje zivot zene i deteta i podlegao je prizemnim marketinskim trikovima ovejanih prevaranta iz Bremba koji prodaju "muda za bubrege".
Acqua-Olio-Benzina
- ljube-kugla
- Contact:
- Garaža: alfa 75
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 166
2.0 v6 turbo(lpg)
alfa 147
1.9 jtd 8v - Lokacija: Batajnica
- Lokacija: batajnica
Post
Re: Diskovi
mozes staviti najskuplje i najhvalitetnije diskove i na njih stavis kineske plocice ili one grafitne sa bubanj potoka made in Indjija i eto belaja,i to sam probao,da nije bilo rucne ode moja kapija sa sve autom,na fabricke dskove,na opelu se odlicno pokazala QH i Remsa,ostale koje sam probao i nisam bio zadovoljan ni posle 500km aktivne voznje
skoro sam uzeo ferrodo premium,crvena kutija i uparim sa opelovim fabrickim diskovima,unakazio sam diskove i posle skoro 1000km nesigurnog kocenja i pokrivljenih diskova skinem nove plocice i stavim TD plocice,koje takodje nisu ni za .....,tr5usting sam takodje skinuo za jako kratko vreme jer samo prvo kocenje imam,trece se vec gubi na tvdoci pedale i koristim rucnu za zaustavljanje,u medjuvremenu stavljam polovne koje sam slucajno dobio uz neke celjusti i na onako ne ulizane koci bolje nego sa ovima koje su izvozane
tako da cak neke firmirane plocice se ne gadjaju sa firmiranim diskom
zimmerman diskovi i rouland,lukas i ate plocice se ne gadjaju,sa rouland plocicama sam pokrivio diskove,sa lukas plociama sam budio i one na zeleznickim stanicama jer su mislili da staje teretnjak voz,sa ate plociama nisam mogao da stanem uopste,kao da je disk suvise mastan za njih
meteli diskovi i etf plocice nikako,skripe ko zmaj a i dva puta za 10 dana se pokrive diskovi,stavio polovne skinute sa stranca i rade sa lukas plocicama
skoro sam uzeo ferrodo premium,crvena kutija i uparim sa opelovim fabrickim diskovima,unakazio sam diskove i posle skoro 1000km nesigurnog kocenja i pokrivljenih diskova skinem nove plocice i stavim TD plocice,koje takodje nisu ni za .....,tr5usting sam takodje skinuo za jako kratko vreme jer samo prvo kocenje imam,trece se vec gubi na tvdoci pedale i koristim rucnu za zaustavljanje,u medjuvremenu stavljam polovne koje sam slucajno dobio uz neke celjusti i na onako ne ulizane koci bolje nego sa ovima koje su izvozane
tako da cak neke firmirane plocice se ne gadjaju sa firmiranim diskom
zimmerman diskovi i rouland,lukas i ate plocice se ne gadjaju,sa rouland plocicama sam pokrivio diskove,sa lukas plociama sam budio i one na zeleznickim stanicama jer su mislili da staje teretnjak voz,sa ate plociama nisam mogao da stanem uopste,kao da je disk suvise mastan za njih
meteli diskovi i etf plocice nikako,skripe ko zmaj a i dva puta za 10 dana se pokrive diskovi,stavio polovne skinute sa stranca i rade sa lukas plocicama
ko na nas krene iz mesta je naje&o