Alfa dizel ili benzin
- dexxxter
- Garaža: 156 2.0 TS 16v
166 Facelift 3.2 V6 24v - Lokacija: Beograd
- Bogdan156
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD M-jet
Post
Re: Chiptuning i AR
Hahaahahahha, pa ja kada sam kupovao multijeta nisam uopste razmisljao o potrosnji, kupio sam je jer jednostavno 2.0 TS ne moze da se poredi sa 2.4 JTDm, znaci nije mu ni blizu.dexxxter napisao:Znaci kupuju se dizeli sa zeljom da budu kao benzinci...
- dexxxter
- Garaža: 156 2.0 TS 16v
166 Facelift 3.2 V6 24v - Lokacija: Beograd
Post
Re: Chiptuning i AR
Nasao si koje ces motore da poredis... Probaj 2.0 V6 TB, 2.5 V6 24v, 3.0 V6 24v, 3.2 V6 24v.....

Ide multi-jet, sve je to super, ali sto je neko rekao: "Ne mogu, brate, da stanem na semafor, a da mi se volan trese k'o u traktoru!!!"
BLIMP!!! 







Ide multi-jet, sve je to super, ali sto je neko rekao: "Ne mogu, brate, da stanem na semafor, a da mi se volan trese k'o u traktoru!!!"



- Bogdan156
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD M-jet
Post
Re: Chiptuning i AR
Hahaaaha iskreno ne oseca se da je dizel toliko uopste. Kada sam kupovao auto nisam hteo da cujem za dizela upravo zbog toga, ali sam se prijatno iznenadio, cak se i u voznji slabo oseca turbo lag zbog kubikaze a i cinjenice da se pali turbina na 1500 rpm. A za ove ostale motore, siguran sam da su extra, ali oni bi me sahranili sigurno, pogotovu tb.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Chiptuning i AR
U odnosu na dizela benzinci imaju lag do jedno 4000o/min...Ali posle ćemo da se šalimo...
Ozbiljno: za relativno male pare (oko 5500€) može da se dobije 1.9 JTD mašina sa obrtnim momentom oko 300Nm - a to radi posao... Ako se još i umereno čipuje dobije se oko 150KS i 360Nm, e to je stvarno dobar posao... Sve to na 1910ccm - mala cena registracije i mala cena održavanja.
Znamo mi "čađavi" šta je dobro (skupo), ali najbolji price/performance odnos je JTD. E sad,... turbo benzinci su uporediva stvar, ali sa 18l/100km u gradu...
Ozbiljno: za relativno male pare (oko 5500€) može da se dobije 1.9 JTD mašina sa obrtnim momentom oko 300Nm - a to radi posao... Ako se još i umereno čipuje dobije se oko 150KS i 360Nm, e to je stvarno dobar posao... Sve to na 1910ccm - mala cena registracije i mala cena održavanja.
Znamo mi "čađavi" šta je dobro (skupo), ali najbolji price/performance odnos je JTD. E sad,... turbo benzinci su uporediva stvar, ali sa 18l/100km u gradu...
Alfa je stil... ostalo je status...
- byMaX
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo Giulia QV 510bhp AT8 2018
Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm3 Sport 2011
Volvo S80 2006
Mini Cooper D 2016 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: Chiptuning i AR
hahah 4000... pa mozda ako imam 500ks... do 600ks... to je ozbiljan pritisak i lag...
vw 1.8t motor sa ogromnim turbom koji pravi 470ks ima lag do 4200... ali to je 1.8 i 470 ks
inace sto se tih 18l tice... pa ne znam ko to tako vozi po gradu da mu trosi 18l... ali daj mi JTD da ga potapam u potpis svaku brzinu i da izvlacim 6000 rpma iz njega i mislim da ce trositi vishe
vw 1.8t motor sa ogromnim turbom koji pravi 470ks ima lag do 4200... ali to je 1.8 i 470 ks

inace sto se tih 18l tice... pa ne znam ko to tako vozi po gradu da mu trosi 18l... ali daj mi JTD da ga potapam u potpis svaku brzinu i da izvlacim 6000 rpma iz njega i mislim da ce trositi vishe

- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Chiptuning i AR
Ja na stranim forumima, na kojima može da se dobije i dosta korisnih ideja i saveta, nisam primetio (a baš sam tražio) ovakve diskusije... To ima samo kod nas.
Pa naravno da je ono bilo da se neko "upeca", ali me čudi da si ti taj...
Šta je još "naravno":
a) sve što ima 400-500KS je jače od onoga sa "sirotih" 150KS
b) sve što ima 400-500KS nema laga, pa nema...
c) sve što ima 400-500KS ima i Nm...
d) sve što ima 400-500KS nije za "everyday affordable drive"...
Poenta: JTD je više muzike, nego para, a za ostalo moraš da odrešiš kesu i to nelinearno...
Pa naravno da je ono bilo da se neko "upeca", ali me čudi da si ti taj...
Šta je još "naravno":
a) sve što ima 400-500KS je jače od onoga sa "sirotih" 150KS
b) sve što ima 400-500KS nema laga, pa nema...
c) sve što ima 400-500KS ima i Nm...
d) sve što ima 400-500KS nije za "everyday affordable drive"...
Poenta: JTD je više muzike, nego para, a za ostalo moraš da odrešiš kesu i to nelinearno...
Alfa je stil... ostalo je status...
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: Chiptuning i AR
nebitno... nisam se upecao, nego ne bih zeleo da neko neiskusan ko ovo cita moze da pomisli da bilo koja turbo naftarica iste kubikaze moze da primirishe turbo benzincu ili da pruzi slicno, isto ili nedaj boze bolji osecaj u voznji...
naravno...

naravno...

- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Chiptuning i AR
Dobro ako je tako...
Da budemo konstruktivni?
Predloži ti "nekom neiskusnom ko ovo čita" jednog polovnog turbo benzinca (2000 godina ili novijeg) i navedi cenu, snagu, obrtni moment, prosečnu potrošnju i mogućnost nabavke kod nas u oglasima?
Da budemo konstruktivni?
Predloži ti "nekom neiskusnom ko ovo čita" jednog polovnog turbo benzinca (2000 godina ili novijeg) i navedi cenu, snagu, obrtni moment, prosečnu potrošnju i mogućnost nabavke kod nas u oglasima?
Alfa je stil... ostalo je status...
- Bogdan156
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD M-jet
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Chiptuning i AR
Ma znam - zato i pitam...
Verovatno nema ni 147 GTA, a ni 2.5 V6 24v, pa ni 3.0 V6 24v, a zatim ni 3.2 V6 24v...
Šef podforuma je rekao "basta" za netolerantni ton, a ne za konstruktivnu diskusiju sa konkretnim podacima... Ima li konkretnih podataka?
Verovatno nema ni 147 GTA, a ni 2.5 V6 24v, pa ni 3.0 V6 24v, a zatim ni 3.2 V6 24v...
Šef podforuma je rekao "basta" za netolerantni ton, a ne za konstruktivnu diskusiju sa konkretnim podacima... Ima li konkretnih podataka?
Poslednja izmena od dusanGT u Ned Dec 20, 2009 10:30 am, izmenjeno 1 put ukupno.
Alfa je stil... ostalo je status...
- JaMaL
- Garaža: 75 TS
75 TB - Lokacija: Severno od Albukerkija
- Lokacija: Bgd
Post
Re: Chiptuning i AR
da znam... i to je neverovatno... nisam nasao cak nijednu 159 benzinca uopste ... samo dizeli...
ali uvek vredi teziti boljim stvarima... znam dosta ljudi koji jos uvek imaju HDI motore i muce najgore muke sa njima na nasem dizelu... iako je pezo rekao da "ne preporucuje" prodaju tih motora kod nas... znam tonu ljudi koji su kupili audi a4 1.9tdi i platili na kraju sve sabrano skuplje nego 1.8t... jer niko od njih ga nije vozio 80+k km da bi dosli na 0 sa svime sto su platili u kupovini i odrzavanju dizela... jbg... takva smo zemlja... niko ne razmislja logicno vec ide sa masom...
uz cuvenu recenicu iz zombie filmova: "braaaaaaaainssss, braaaaaaaaaainss"

ali uvek vredi teziti boljim stvarima... znam dosta ljudi koji jos uvek imaju HDI motore i muce najgore muke sa njima na nasem dizelu... iako je pezo rekao da "ne preporucuje" prodaju tih motora kod nas... znam tonu ljudi koji su kupili audi a4 1.9tdi i platili na kraju sve sabrano skuplje nego 1.8t... jer niko od njih ga nije vozio 80+k km da bi dosli na 0 sa svime sto su platili u kupovini i odrzavanju dizela... jbg... takva smo zemlja... niko ne razmislja logicno vec ide sa masom...
uz cuvenu recenicu iz zombie filmova: "braaaaaaaainssss, braaaaaaaaaainss"

- Bogdan156
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD M-jet
Post
Re: Chiptuning i AR
Pa realno ja ne verujem da cu ista ustedeti zato sto vozim dizela, prvenstveno zbog registracije, a i zato sto trosi 2-3 litra manje od npr 2.0 TS ali zato i ide puno bolje. Sve u svemu, ja sam motor uzeo jer mi se dopao, nisam tip koji voli da nabija obrtaje pa da motor vristi, za to imam motor. 

- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Chiptuning i AR
Meni je sasvim logično da prosečan korisnik (to je 95% populacije) izabere turbo dizel, ali ne zato što je deo mase (nisu sve to povodljivi ljudi), već za to što za neke skromne pare dobijaju performanse koje u 95% slučajeva mogu da se lepo koriste (ulica, auto put, uspon, preticanje, odličan start itd...). Niko ne spori da ima bolje - ali za koje pare i odakle to da nabavim... A onda dolazimo i do održavanja... U koji servis da uđem sa, na primer, 147 GTA. Pa to ovi naši nisu ni videli... Ja, pragmatično, uzimam u obzir da smo u Srbiji i to je to...
Međutim i na na "Alfa Owner" forumu u sekciji "Tuning & Upgrades" najpopularniji su JTD i JTDm... A oni tamo mogu da nabave skoro sve...
Međutim i na na "Alfa Owner" forumu u sekciji "Tuning & Upgrades" najpopularniji su JTD i JTDm... A oni tamo mogu da nabave skoro sve...
Alfa je stil... ostalo je status...
-
ki
- Drug Član
Post
Takodje, po pitanju goriva kod nas trenutno, diesel gorivo je mnogo boljeg kvaliteta nego li benzin. Generalno ochekujem da ce TBi vratiti stvari na svoje mesto, te da je to karta bar po pitanju motora koja ce znachiti veliki preokret u celoj prichi. Ako se doda konverzija na LPG, jtd ili jtdm nece imati shta da trazhe na ovom polju. Mnogo jos aduta lezhi u pozadini ove priche, gde je i izlet sa jts tehnologijom pomocu koje su, nadam se nauchili neke interesantne stvari vezano za dizajn glave i samog klipa.
-Moje "glasno razmisljanje" na celu prichu, bez ikakve namere da se prepucavam u prichama "za ili protiv".
Re: Chiptuning i AR
Voleo bih i ja da je istina, ali trenutno nije: Sve atmo varijante benzinaca su daleko tehnoloski zaostali u odnosu na jtd motore. 1750TBi je izasao i videcemo kako ce se pokazati, ono sto se moze odmah zakljuchiti je da taj motor mozhe da se zavrti i da ce pored toga imati i potencijala za vecu snagu kroz obrtaje, obzirom da mu brzina klipa nece predstavljati nikakav problem.dexxxter napisao:Nasao si koje ces motore da poredis... Probaj 2.0 V6 TB, 2.5 V6 24v, 3.0 V6 24v, 3.2 V6 24v.....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ide multi-jet, sve je to super, ali sto je neko rekao: "Ne mogu, brate, da stanem na semafor, a da mi se volan trese k'o u traktoru!!!"
BLIMP!!!
Takodje, po pitanju goriva kod nas trenutno, diesel gorivo je mnogo boljeg kvaliteta nego li benzin. Generalno ochekujem da ce TBi vratiti stvari na svoje mesto, te da je to karta bar po pitanju motora koja ce znachiti veliki preokret u celoj prichi. Ako se doda konverzija na LPG, jtd ili jtdm nece imati shta da trazhe na ovom polju. Mnogo jos aduta lezhi u pozadini ove priche, gde je i izlet sa jts tehnologijom pomocu koje su, nadam se nauchili neke interesantne stvari vezano za dizajn glave i samog klipa.
Code: Obeleži sve
1750TBi:
Maximum power 199.7 PS (197.0 bhp) (146.9 kW) @ 5000 rpm
Specific output 113.1 bhp/litre 1.85 bhp/cu in
Maximum torque 320.0 Nm (236 ft·lb) (32.6 kgm) @ 2000 rpm
- Bogdan156
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD M-jet
Post
Re: Alfa dizel ili benzin
Svakako da bi i ja radije uzeo 1750 tbi nego npr 2.4 JTDm ali sam realan povodom svojih mogucnosti. 2.0 tb u 156 niti sam nasao niti bi smeo da uzmem cak i da sam nasao jer sigurno mnogo vise trosi nego 2.4 JTDm i odrzavanje je sigurno haos. Tako da dok 1750 tbi ne postane pristupacna o benzincima ne razmisljam posto tesko da cu moci da se vratim na atmosferske motore posle ovoga.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Chiptuning i AR
E ovo su odlični brojevi: 320Nm od 1400o/min a sve iz 1742ccm... Jedino mislim da je šteta ovu lepotu pokvariti LPGom. Ali, molim vas, da ne raspravljamo sad i o tome "da li LPG ili neLPG"...kilson napisao:Code: Obeleži sve
1750TBi: Maximum power 199.7 PS (197.0 bhp) (146.9 kW) @ 5000 rpm Specific output 113.1 bhp/litre 1.85 bhp/cu in Maximum torque 320.0 Nm (236 ft·lb) (32.6 kgm) @ 2000 rpm
Poslednja izmena od dusanGT u Ned Dec 20, 2009 1:02 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
Alfa je stil... ostalo je status...
- byMaX
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo Giulia QV 510bhp AT8 2018
Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm3 Sport 2011
Volvo S80 2006
Mini Cooper D 2016 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Alfa dizel ili benzin
ljudi i ostali petrol-head-ovi, samo recite ovima (nama) koji se ložimo da je JTD(m) u svemu superiorniji sledeće: da je common rail toliko bolje rešenje, automobili u svim vrstama trka bi imali te motore, a ne atmo benzince (i ređe turbo benzince). Samo automobili u trci 24h LeMan imaju dizel motore... i to je jedini izuzetak, zbog specifičnosti same trke. Isto tako, da je common rail sve i svja, benzinci bi nestali iz prodaje - tj. ponude kod standardnih automobila...
Turismo Internacionale
- Bogdan156
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD M-jet
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Alfa dizel ili benzin
Samo čekam da neko kaže "... a nema ni avion na dizel...". A ima. To međutim nije argument. Oni koji voze trke (vozila i vozači) ne gube vreme sa nama "smrtnicima" na ovom forumu...
Pored toga argumenti tipa "...iz principa neću da vozim dizela..." i sl. su koješta.
Iz ove teme bi ljudi mogli nešto i da nauče, pa da se manemo rasprave u stilu "AMD ili Intel", "Zvezda ili Partizan", "plavuše ili crnke", "azot ili argon"... Ako neko "vozi" neku "plavušu" u atmosferi "azota", ne mora baš da nas sve ubeđuje... ako uživa dok "vozi"... A ako ne uživa...
BTW nisam primetio da "plavuše" više nisu na tržištu, tj. da nestaju iz prodaje...
Pored toga argumenti tipa "...iz principa neću da vozim dizela..." i sl. su koješta.
Iz ove teme bi ljudi mogli nešto i da nauče, pa da se manemo rasprave u stilu "AMD ili Intel", "Zvezda ili Partizan", "plavuše ili crnke", "azot ili argon"... Ako neko "vozi" neku "plavušu" u atmosferi "azota", ne mora baš da nas sve ubeđuje... ako uživa dok "vozi"... A ako ne uživa...
BTW nisam primetio da "plavuše" više nisu na tržištu, tj. da nestaju iz prodaje...
Alfa je stil... ostalo je status...
- byMaX
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo Giulia QV 510bhp AT8 2018
Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm3 Sport 2011
Volvo S80 2006
Mini Cooper D 2016 - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Ja sam naveo u jednom topicu, a navešću i ovde, a to je stvar koju sam nedavno, uz pomoć par drugara, skapirao:
kako recimo Honda Accord 2.0 iVtec sa 150KS može u nekoj trci na stazi da dobije Alfu 159 sa 2.4JTDm motorom? (a može, provereno!) Alfa ima 400ccm veću kubikažu, 60ks više, 150Nm više... I slične su mase. Kako onda? Prosto, zato što maksimalni obrtni moment kod JTDm motora dolazi na malom broju obrtaja. Recimo da imaš tih 400Nm kod Alfe 159 na 2200-2400rpm, dok maksimalnih 280-300Nm kod Honde imaš na 5000-7000rpm! Tu treba skapirati jednu bitnu stvar - 400Nm na 2200 rpm nije više niti čak isto što i 280Nm na 7000rpm! Štaviše, za situaciju na stazi ti je bolje da imaš tih 7000rpm i 280Nm nego da ti JTDm radi na 3000-4000rpm iako raspolaže većim obrtnim momentom. I to je samo jedan razlog zašto je benzinac tu bolji... Da ne pričamo o tome što za potezanje od 0 do 120km/h, koliko se recimo voziš na toj kružnoj, vijugavoj stazi, na Alfi potrebno (da ne udaraš u redline) da dođeš do 4. brzine, dok na Hondi možeš sve da radiš prva, druga, eventualno treća na nekom pravcu. I shifting oduzima vreme, čak i da Alfa 159 nema tako spor menjač (tj. da je menjač nekim čudom brz kao onaj na Hondi Accord). Prosto - JTDm je automobil za vožnju, normalnu, grad ili otvoren put, a ne za loženje po krivinama i silovanje motora (može, ali ako to stalno radiš, turbina će brzo da rikne). Atmo benzincu, pogotovo japanskom, nimalo ne smeta da ga stalno voziš na 6-7 hiljada obrtaja. To važi i za obične Vtec motore, a da ne pričamo za Boxere iz Subarua i slična remek dela...
Re: Chiptuning i AR
Da, sjajnih 320Nm na benzincu male kubikaže...! Zbog turbine... Ali, taj benzinac je sličniji common railu po mnogim stvarima, nego čistokrvnom atmo visokoturažnom benzincu...dusan147 napisao:E ovo su odlični brojevi: 320Nm od 1400o/min a sve iz 1742ccm...kilson napisao:Code: Obeleži sve
1750TBi: Maximum power 199.7 PS (197.0 bhp) (146.9 kW) @ 5000 rpm Specific output 113.1 bhp/litre 1.85 bhp/cu in Maximum torque 320.0 Nm (236 ft·lb) (32.6 kgm) @ 2000 rpm
Ja sam naveo u jednom topicu, a navešću i ovde, a to je stvar koju sam nedavno, uz pomoć par drugara, skapirao:
kako recimo Honda Accord 2.0 iVtec sa 150KS može u nekoj trci na stazi da dobije Alfu 159 sa 2.4JTDm motorom? (a može, provereno!) Alfa ima 400ccm veću kubikažu, 60ks više, 150Nm više... I slične su mase. Kako onda? Prosto, zato što maksimalni obrtni moment kod JTDm motora dolazi na malom broju obrtaja. Recimo da imaš tih 400Nm kod Alfe 159 na 2200-2400rpm, dok maksimalnih 280-300Nm kod Honde imaš na 5000-7000rpm! Tu treba skapirati jednu bitnu stvar - 400Nm na 2200 rpm nije više niti čak isto što i 280Nm na 7000rpm! Štaviše, za situaciju na stazi ti je bolje da imaš tih 7000rpm i 280Nm nego da ti JTDm radi na 3000-4000rpm iako raspolaže većim obrtnim momentom. I to je samo jedan razlog zašto je benzinac tu bolji... Da ne pričamo o tome što za potezanje od 0 do 120km/h, koliko se recimo voziš na toj kružnoj, vijugavoj stazi, na Alfi potrebno (da ne udaraš u redline) da dođeš do 4. brzine, dok na Hondi možeš sve da radiš prva, druga, eventualno treća na nekom pravcu. I shifting oduzima vreme, čak i da Alfa 159 nema tako spor menjač (tj. da je menjač nekim čudom brz kao onaj na Hondi Accord). Prosto - JTDm je automobil za vožnju, normalnu, grad ili otvoren put, a ne za loženje po krivinama i silovanje motora (može, ali ako to stalno radiš, turbina će brzo da rikne). Atmo benzincu, pogotovo japanskom, nimalo ne smeta da ga stalno voziš na 6-7 hiljada obrtaja. To važi i za obične Vtec motore, a da ne pričamo za Boxere iz Subarua i slična remek dela...
Turismo Internacionale
- Bogdan156
- Garaža: Alfa Romeo 156 2.4 JTD M-jet
Post
Re: Alfa dizel ili benzin
Pa buduci da vozim u gradskim uslovima i da nemam nameru da izlazim na stazu sa mojom Alfom nemam ni potrebe za benzincem.
Accord mozda na stazi moze da bude brzi od JTDm, ali u gradskim uslovima, semafor do semafora itd ne moze ni da pridje, verujte probao sam. 


- Mique
- Contact:
- Garaža: Mercedes GL500 4Matic
Audi TT Quattro - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd - Žarkovo
Post
Re: Alfa dizel ili benzin
2.0 TB u 156 ??? Zanimljivo ... A to da benzinci polako nestaju iz prodaje je nesto sto apsolutno nema veze sa istinom ... Pogledaj samo sta se desava oko nas , skoro svi jaci brendovi krenuli su u novu pricu - benzinski motori manje zapremine sa turbom...Eto i alfa je usla u to ... Dizeli su poslednjih 15 godina se sve vise razvijali i stigli do vrhunca ... To je to 4.2 Tdi , 5.0 V10 Tdi , 2.4 Jtdm i sl. Nema dalje , drzace samo taj nivo i onda ce se mesto prepustiti TB motorima nove generacije jer svi oni moraju da prodaju nesto novo.To sto se kod nas forsira prodaja automobila sa dizel motorima je sasvim neka druga prica ... Pogledaj samo u okruzenju oko nas .... Benzin je kod nas daleko najskuplji i kvalitet ravan nuli.
I uvek cu pre voziti benzinca makar i na plin jer taj zvuk , ili zvuk bilo kog V motora ne moze zameniti nikakav dizel nikada...
I uvek cu pre voziti benzinca makar i na plin jer taj zvuk , ili zvuk bilo kog V motora ne moze zameniti nikakav dizel nikada...
Postoje 2 vrste telefona : Nokia i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali
Postoje 2 vrste konzola : Sony i ostali
Postoje 2 vrste automobila : Alfa i ostali