Garaža: Ex Alfa Romeo 147 1.6TS 120ks+chip Ex Alfa Romeo Sprint QV 1.7 8v Ex Škoda Octavia A5 FL 1.4TSI Ex Fiat Punto Sporting 1.2 16v Ex Alfa Romeo GT 1.9jtd 16v Alfa Romeo Giulietta Sprint 1.4 tb 2020 Škoda Kodiaq Peugeot speedfight 3
Pa normalno da se ne chuje kad je turbo toliko mali da nishta ni prolazi do auspuha
Brao care kraljevino brate tebra Kad cepamo gume, stici ce nas novi zakon pozhuri
Axa.....A,sta si radio po pitanju komp.???Mislim da je na 1.8 fabricka oko 10,a na turbo benz.je oko 8???............Interesuje me kako i to sredio...Sorryako je smor pitanje...
Kapiram da ti je palo na pamet da ne uzimas plasticni kineski ventilator... jer prema polozaju turbine moze ga istopiti lako... nadji neki metalni ako mozes...
i nadam se da si izracunao protok turbinskog kola prema izlazu tog motora na max obrtajima da ne ugusi auto na vishim obrtajima, tj. ako stvori preveliki backpressure imaces ozbiljan problem...
Danas svratio Uros aka Svarglic, sa ventilatorom u ruci, marke SPAL
Svaka cast kolega, stvar je fenomenalna
Alfa je vozana malo, nema klipova, ima par slika i utisaka :
Pozitivan pritisak u voznji jos nisam video, tako da , od utiska, imam samo da kazem da auto vuce linearno skroz, a ne kao atmo alfa, koja ne ide, pa ide malo, pa ide, pa otkide do blokade, vec lepo kako sad tako do kraja... na turiranje na leru nisam uspeo da dobijem vise od 0.15bar-a sto mi govori da je turbo tu na granici da bude mali, ali je cool
Kocnice jos nisu legle, i nece skoro kolike su, ali vec sad koche "dumresh" oce oko da mi ispadne, malo je pedala tvrdja sto je dodalo malo vise osecaja u alfinu inace premekanu pedalu.
Sutra se u opticaj pusta Autogas, pa ce biti i vatrisanja , valjda
Ovaj majstor za auspuh mi poznat jer to radjeno kod Zikadja , moram ja doci to uzivo da vidim i da cujem kako to zvuci.
"I lived with you for twenty years: how many deeds,events and men went by! Today, i remember them,each and every one.I have, for Alfa the tenderness of a first love.The pure affection of a child for his mother."
Enzo Ferrari
Sad sam gledao nesto oko Mi.Ta ,i ovaog novog 1750 tbi motora...kompresija je na jednog 9,na drugog 9.50.....tako da tvoj princip s malom turbinom ima i te kako smisla.....ne znam kolko ce to biti ks,ali oko 170 bi trebalo,a???
Ja bih racunao da je svakih 0.1 bara nekih +10% snage, pa bi sa celih 0.4 trebala biti na 200KS. Sama prica o snazi je nebitna, najbitnije je sto covek radi nesto sto do sada kod nas niko nije radio na atmo Alfi.
TBi motor koliko sam ja do sad skontao ima precnik klipa 83mm (isto kao 2.0ts) a hod 80.5 sto je do sad nevidjen hod u TS 16v bloku od kojeg su nastali 1.4 1.6 1.8 i 2.0 ts motori.
dakle malo su skratili hod, a povecali klipec, i tako naostrili motor za obrtaje, stavili direktno ubrizgavanje i nadpritisak, sto je vec neko vreme logican izbor
Prednost tog motora u odnosu na ovaj nas stari je naravno fabricka pouzdanost, i direktno ubrizgavanje koje je ustedelo gorivo i oslobodilo koju ks vishe
btw blok i glava od tbi motora (ne cela glava vec prirubnice grana itd. jako ali jaaako lice da ne kazem iste su kao na 16v ts motoru, a zapremina od 1742cc je skoro pa isto kao kod 1.8ts koji je 1747cc
E sad, sto se brojki tice, 0.1bar bi u nekom vasionskom beztezinskom stanju moglo da ugura 10% snage u motor, ipak na planeti zemlji postoje neke zackoljice, a u zemlji srbiji posebno
dakle, mali turbo sa sobom donosi povecan backpressure , sto uslovljava drugu fazu da ne kazem zupcenje, tj drugi preklop, sto sa sobom vuce smanjen potencijal kroz obrtaje, a onda, varijator faze gubi smisao, opet zbog backpressure-a i druge faze, pa onda nemamo vise varijabilni usis tj usisnu granu itd. dakle dosta stvari sa originalnog 16v ts motora od "tvrdjenih" 140ks su pootpadale te se i snaga istog smanjila, a naravno sa obrtajima opada multiplikator snage i eto nas brzo tu odakle smo i posli i bez tog turba, samo sto imamo veci obrtni moment sto i jeste bio fazon
Tako da, ako napravim 150ks na tockovima, bez da nesto pukne crkne, i slicno, smatram da sam uspeo
Mislim da nisam alav, i da ce biti sve ok, evo vozam se par dana, za sad sve radi i drzi, malo se lece neke gluposti od problema i generalno stavlja sve na svoje mesto, da nista ne zapinje ne kachi i slicno. u startu je dosta dobro sve smisljeno i simulirano tako da se sprava onako, dosta fino uklopila
Prvi utisci iz voznje su da , NEMA nekog power-a koji bi se mozda ocekivao, ali je to koliko toliko i normalno , jer je ecu nastelovan iz glave , bez veze...
Interesantno je jos da auto nema one cudne prilive snage kroz obrtaje kao atmo, kad preklopi varijator i grana, nego lepo linearno od 2000rpm pa do kraja i zvuk nema veze sa zivotom, sve nesto chudno , kao audi neki se chuje
Kad se setim ranijih turbo konverzija i ove sada, dolazim do zakljuchka da radish kao da hodash po kokoshijim proizvodima. Sta je sa pritiskom, nadje li neki boostmetar?
boostmetar jos koristim za merenje krvnog pretiska, meri 0.4bar-a samo je u mmHg pa je smor za racunanje
ma vozio sam 2 dana bez creva na WG, zamisli, al srecom spade neko crevo
zarazan zvuk, jbg, shhhhhhhh,sssssssssssss......
jako chudno, nekako neprirodno
Tek sa turbom osetis ustvari, koliko ti Drive by Wire zagorchava zivot, da ne kazem bosch moronik sa Torque based sistemom ubrizgavanja... je8o ga konstruktor !