varira temperatura
- dexxxter
- Garaža: 156 2.0 TS 16v
166 Facelift 3.2 V6 24v - Lokacija: Beograd
Post
Re: varira temperatura
Motor kad radi u mestu je uslovno receno neopterecen, i sasvim je normalno da se u voznji brze greje. Kad upalis, pusti ga da odradi 2-3 min i vozi, naravno ne punim gasom i ne kao da ides na trke, dok se malo ne podigne temperatura...

- Tihomirce
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo
156 1.9JTD - Lokacija: Arandjelovac
- Lokacija: Arandjelovac
Post
kao što ti reče dexxxter kod tebe je sve OK ,
mnogo vremene bi trebalo da se u mestu zagreje da pokaže na skali 90 ,
još ako pustiš i ventilator da duva brzo da odmagli stakliće ,
mogao bi pola dana da čukara i pitanje dal bi digao do 90
Re: varira temperatura
I ovo može da ti bude neko merilo ,VladaJ napisao: prilicno brzo pocne da duva topao vazduh, dobro greje...
kao što ti reče dexxxter kod tebe je sve OK ,
mnogo vremene bi trebalo da se u mestu zagreje da pokaže na skali 90 ,
još ako pustiš i ventilator da duva brzo da odmagli stakliće ,
mogao bi pola dana da čukara i pitanje dal bi digao do 90


- VladaJ
- Contact:
- Garaža: Alfa 156 '00 1.9JTD, 110KS
- Lokacija: Nis
Post
Re: varira temperatura
da, da moze biti...
mada to sve izgleda zavisi do "sklopa". Vozio sam golfa 3 1.9D, on za 10min u mestu dostigne radnu temperaturu i greje kao TA pec
mada to sve izgleda zavisi do "sklopa". Vozio sam golfa 3 1.9D, on za 10min u mestu dostigne radnu temperaturu i greje kao TA pec

- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: varira temperatura
Eh, pa to je Golf...dupla izolacija, pvc, parket...namestaj, bakin sifonjer, a ne ove nase kolibe 

Acqua-Olio-Benzina
- Tetak
- Garaža: Alfa Romeo
- Lokacija: Čačak, Srbija
Post
Re: varira temperatura
Sve je to normalno druže.Mene je to u početku bunilo, ali sam proverio kod ovih mojih i u Delti, radio sam i dijagnostiku i sve je ok!Najbitnije je da kada se motor zagreje kasnije temperatura ne pada ispod 80 stepeni(kad je hladno).Na mom autu ,konkretno, kazaljka stoji par milimetara levo u odnosu na 90 stepeni i tu je fiksirana!U manualu takodje piše da se JTD jako sporo zagreva i da po hladnom vremenu treba da se preveze i do 10 km da bi se dostigla radna temperatura.
Neka bude svetlo......i bi.....
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: varira temperatura
Termostat sam na 147ci zamenio jer je u vožnji na otvorenom temperatura bila 75ºC-80ºC, što znači da je prerano "otvarao"...
Od kada sam promenio termostat dešava se sledeće:
a) brže se postiže "radna" temperatura od 90ºC,
b) potrošnja goriva u gradu (kratke relacije, tamo-vamo) je značajno pala i
c) grejanje je postalo nenormalno dobro - u položaju za odmagljivanje, grejanje je toliko dobro kao ranije u položaju za "pravo" grejanje.
Pozdrav. Dušan.
Od kada sam promenio termostat dešava se sledeće:
a) brže se postiže "radna" temperatura od 90ºC,
b) potrošnja goriva u gradu (kratke relacije, tamo-vamo) je značajno pala i
c) grejanje je postalo nenormalno dobro - u položaju za odmagljivanje, grejanje je toliko dobro kao ranije u položaju za "pravo" grejanje.
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
- sasa km
- Garaža: AR 155 1.7 TS 8V /94
- Lokacija: Kosovska Mitrovica
- Lokacija: Kosovska Mitrovica
Post
Re: varira temperatura
imao sam problem sa termostatom kad je bio zalepio ( na CBC opisano pa ako ga nadjem dodacu ga ovde) medjutim nisam ga menjao mada ga imam za rezervu 12-13e
isto taka sa prvim mrazom Paraflay 11 je bio natalozio da sam imao 0"c a kad se ugreje pokaze -35"C pa kada sam njega promenio sa Parafly up crveni (preporuka dekideki-ja) a napravio temp -35-40"C temp brze dostize radnu temperaturu (skoro duplo brze nego pre) i nema oscilacije - za debljinu skazaljke levo i desno znaci negde oko 85-95"C
mozda i kod vas je rashladna tecnost pa je proverite
isto taka sa prvim mrazom Paraflay 11 je bio natalozio da sam imao 0"c a kad se ugreje pokaze -35"C pa kada sam njega promenio sa Parafly up crveni (preporuka dekideki-ja) a napravio temp -35-40"C temp brze dostize radnu temperaturu (skoro duplo brze nego pre) i nema oscilacije - za debljinu skazaljke levo i desno znaci negde oko 85-95"C
mozda i kod vas je rashladna tecnost pa je proverite

- audiotek
- Lokacija: Nis
Post
Re: varira temperatura
nasao sam u jednj prodavnici terrmostat za 147 za 2.300 dinara a ovde se pominjala cena od oko 4000.jel vredi ustedeti malo ili da ipak kupim skuplji?
- Stex
- Garaža: 145 1.8TS
Post
Re: varira temperatura
Ja sam na staroj Alfi menjao termostate na svaka 3-4 meseca. Jednom recju, *ranje su. Dok mi brat iz Fr nije doneo neki Vernet, takav sam i ovde kupovao, nisu trajali duze. Ovaj je trajao vise i otisao sa autom.
Free Your Mind...And Your Ass Will Follow
- ilija156
- Contact:
- Garaža: alfa GT
- Lokacija: Bgd
- Lokacija: BGD
- PerkeNS
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: varira temperatura
Meni u ovim hladnim danima jedva prelazi 80C. Varira izmedju 70-82C. Jel termostat pri kraju? Potrosnja mi je sada, pa oko 9 pa cak i 10l. Takodje da bi i dosao do tih 80C treba mu dosta dugo.
Alfa je 147 1.9JTD 8v.
Alfa je 147 1.9JTD 8v.
-
gi
- Drug Član
Post
Re: varira temperatura
Mislim da je kod tebe sve OK, ne moraš da brineš, al evo možeš da uradiš jedan test:
Kreni lepo malo kroz grad dok ne zagreješ auto, pa onda prema ZR. Posle petlje se okreni ka NS i tu pun gas, gledaj negde da to bude pre podne jer su tad panduri na strani prema ZR,a ne na AVIA pumpi. E, ako ti u povratku od petlje do semafora padne temp ispod 70, onda je crko termostat. Ako drži na 70-80, OK je.
Kreni lepo malo kroz grad dok ne zagreješ auto, pa onda prema ZR. Posle petlje se okreni ka NS i tu pun gas, gledaj negde da to bude pre podne jer su tad panduri na strani prema ZR,a ne na AVIA pumpi. E, ako ti u povratku od petlje do semafora padne temp ispod 70, onda je crko termostat. Ako drži na 70-80, OK je.
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: varira temperatura
Najočiglednija prednost ispravnog (novog) termostata mi se ogleda u potrošnji dizela. Po ovom hladnom vremenu (-5ºC i niže), kada se dotigne "radna" temperatura motora (onih 90ºC), prosečna potrošnja (Trip B) mi bude oko 6.8l/100km (gradska vožnja u NS, bulevari bez mnoigo semafora)... Dok sam imao stari termostrat, bilo je i preko 9.0l/100km, čak i po mnogo toplijem vremenu...
Pozdrav. Dušan.
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...
- PerkeNS
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: varira temperatura
Gile, hvala na predlogu, probacu.
Dusan je imao istu prosecnu potrosnju kao sto ja imam. Moguce da ipak termostat i kod mene popusta.
Bice ovo sve vise i vise sitnica koje su me zadesile...
Dusan je imao istu prosecnu potrosnju kao sto ja imam. Moguce da ipak termostat i kod mene popusta.
Bice ovo sve vise i vise sitnica koje su me zadesile...

- lanmi
- Garaža: Alfa Romeo 145 TS 1.4 75KW '99
- Lokacija: Jugbogdanovac
Post
Re: varira temperatura
I moj termostat veoma brzo dodje do temperature 75C, ali posle mu treba mnogo duze da dodje do 90C, tek u gradskoj voznji postigne 90C i drzi je zakucanom. Ovako se obicno krece izmedju 75 do 80C. Moracu da uradim test da ga zagrejem na 90C pa onda voznja na otvorenom da proverim da li pada temepratura. Mislim da je posle ove zime poceo da mi salbi termostat.
Zima ga kida samo tako izgleda, a bile su jake zime. Kada uradim test javljam, da li sam i ja za zamenu ili ne.
Zima ga kida samo tako izgleda, a bile su jake zime. Kada uradim test javljam, da li sam i ja za zamenu ili ne.

- Markoni147
- Garaža: Ford Fiesta ST
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: varira temperatura
Mislim da bi morao u svakom rezimu voznje da ti dostigne 90 stepeni... Proveri pa javi...
- lanmi
- Garaža: Alfa Romeo 145 TS 1.4 75KW '99
- Lokacija: Jugbogdanovac
Post
Re: varira temperatura
Dostize mi 90 ali mnogo spore tek nakon pola sata i vise voznje. Ali vise nisam ni siguran kada uradim test javljam.

- lanmi
- Garaža: Alfa Romeo 145 TS 1.4 75KW '99
- Lokacija: Jugbogdanovac
Post
Re: varira temperatura
Rezultati testa nisu dobri. Na autoputu vozio jedno 20ak km a pre toga lagano nekih 10km i najvise sto se zagreje motor je temperatura oko 80C. Veoma brzo pocne da otvara sto je znak za zamenu i moracu da ga menjam i ja. U gradskoj voznji zna da dostigne 90C ali cim izadje na otvorenom ponovo pada na 80C.
Tacno se vidi kada pocne da otvara, nakon par predjenih km temperatura predje crtu od 75C i dostigne 80C veoma brzo i pocne da naglo pada posto prerano otvori vec na 80C i padne na oko 73C i posle polako se postepeno povecava do 80C sto ide veoma sporo.
Osecam kako ovakav nacin rada nije zdrav jer motor se muci i trpi opterecenje kada nije normalana temperatura rada zajedno sa ostalim delovima. Pod hitno menjam i javljam utiske promene.
Nego jel ima neko uputstvo kako se pazljivo menja termostat na 145TS motor 1.4?
Tacno se vidi kada pocne da otvara, nakon par predjenih km temperatura predje crtu od 75C i dostigne 80C veoma brzo i pocne da naglo pada posto prerano otvori vec na 80C i padne na oko 73C i posle polako se postepeno povecava do 80C sto ide veoma sporo.
Osecam kako ovakav nacin rada nije zdrav jer motor se muci i trpi opterecenje kada nije normalana temperatura rada zajedno sa ostalim delovima. Pod hitno menjam i javljam utiske promene.
Nego jel ima neko uputstvo kako se pazljivo menja termostat na 145TS motor 1.4?

- bkns
- Garaža: Alfa Romeo 159 JTDm 16V
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: varira temperatura
imao sam isti problem sa temperaturom, menjaj termostat!
sad je i na -20 i na +40 stepeni kazaljka zakucana na 90! bez obzira da li vozim van grada ili u gradu, a temperaturu digne jako brzo...
sad je i na -20 i na +40 stepeni kazaljka zakucana na 90! bez obzira da li vozim van grada ili u gradu, a temperaturu digne jako brzo...
- igordjakovic
- Garaža: Alfa Romeo 156 1.8TS
- Lokacija: Sombor
Post
Re: varira temperatura
Pozzz sad sam naleteo na ovu temu,naime meni natera temperaturu nekih 94 c i onda naglo padne ispod 80C i tako stalno varira, naime auto mi se par puta pregrejao dok nije zamenjen termostat,nazalost od pregrevanja je stradao hladnjak,sada cekam novi ali mi temperatura stalno varira.?
- Joksa AR166
- Garaža: Alfa Romeo 166 2.4jtd 140hp;
- Lokacija: Zemun
Post
Re: varira temperatura
kad smo vec kod termostata to je i kod mene bag!!!
stim sto meni naprimer:
1. ka stoji na kontaktu i pokazuje 70c i pocnem da ga verglam pocne da ta kazaljka opada!?!?! pa se vrati....
2. temperatura 90c i odjedanput puf i kazaljka u crvenom 110 ili 115 i tad se ventilator pali.... a pre toga je miran ko bubica (mislim ventilator)
!

1. ka stoji na kontaktu i pokazuje 70c i pocnem da ga verglam pocne da ta kazaljka opada!?!?! pa se vrati....
2. temperatura 90c i odjedanput puf i kazaljka u crvenom 110 ili 115 i tad se ventilator pali.... a pre toga je miran ko bubica (mislim ventilator)

GodLike
- audiotek
- Lokacija: Nis
Post
Re: varira temperatura
ja sam pre par dana zmenio termostat, stavio sam vernet i sad jako brzo digne temperaturu i drzi je tacno na 90, a pre toga na otvorenom ni 60 stepeni nije mogao da dostigne. videcemo koliko ce trajati , za sad je dobro.
- Zillgian
- Garaža: ex '07 AR159, 2.4 JTDm Q4
ex '02 AR156, 1.9 JTD - Lokacija: Ndjamena
Post
Re: varira temperatura
Meni je radna temp. motora jako rijetko prelazila 70 stepeni. Otkako sam zamijenio termostat, situacija se popravila, mada, moram da primjetim da u ovim hladnim danima mnooogo sporo raste u gradskoj voznji. Desi se da i poslije 15ak minuta gradske voznje (gdje ne prelazim 2000 o/min) ne predje ni 70. Kontam da je to normalno, posto su temperature oko nule, a grijanje proradi prilicno brzo, vec poslije jedno 2-3 minuta. Nisam imao prilike da ga procepim na otvorenom kako je pocela ova zima.
Doduse, moram da priznam da sam se iznenadio kada sam prvi put cuo da je termostat za 1.9jtd 8v oko 65 evra.
Doduse, moram da priznam da sam se iznenadio kada sam prvi put cuo da je termostat za 1.9jtd 8v oko 65 evra.

- Alfanatic
- Garaža: Giulia Tributo Italiano 2.0
280 AT8 Q4 '24 Verde Montreal
......................................
ex Giulia 200 '22 Sprint Vesuvio
ex MiTo 1,4 QV 170 '10 Rosso
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: varira temperatura
Hajde da se i ja nadovežem na temu pošto sam imao slične probleme, a iskopao sam i na netu zgodne informacije koje, barem kod benzinca 156, objašnjavaju neke stvari!
Naime, i ja sam vozio dosta vozila koje postignu radnu temperaturu i zakucaju na 90 stepeni, pa onda ne mrdaju odatle sem u nekim ekstremnim situacijama. Objašnjenje je da kod većine automobila postoji senzor koji meri temperaturu, ali u prosečnim vrednostima u određenim intervalima, što uzrokuje da skala stoji zakucana za jednu vrednost sem prilikom dužih i značajnijih oscilacija. U Alfa Romeu su se poveli drugačijim razmišljanjima, tvrdeći da vozači njihovih vozila daleko više znaju o samoj vožnji, automobilma i mehanici, pa su nam, poput nekih trkačkih rešenja, ponudili auto koji meri temperature i prikazuje ih u realnom vremenu
Zbog toga skala merača temperature toliko šeta i neke ljude plaši - moram reći delimično i opravdano jer termostati kod Alfe baš i nisu najtrajniji.
Bilo kako bilo, određeno šetanje ispod i iznad 90 C je sasvim normalno i poželjno ponašanje. Čak i u najhladnijim danima radna temperatura treba relativno brzo i progresivno da se podiže, obično i da pređe 90 za par stepeni kada se sistem "otvara" i počinje hlađenje tako što skala padne par stepeni ispod 90, a onda se tokom vožnje drži oko 90, skoro zakucana. Već prilikom dužeg stajanja u mestu temperatura se podiže i ventilator se pali.
Ono što NIJE ispravno jeste sporo dostizanje radne temperature, čak i tokom leta, tek kada auto duže stoji, a onda kada malo duže vozite autoputem, odnosno kada auto ima i pririodno hlađenje, da skala merača padne na oko 70 C! To vam je siguran znak da termostat ne radi kako treba i da se mora menjati jer inače provocira veću potrošnju goriva i veći je rizik sa temperaturnim oscilacijama. Dakle, kada tokom duže vožnje po otvorenom skala drastično padne - menjajte termometar! Ja sam operaciju uradio kod Stojanova u NS za oko 50 E i sada imam tipično ponašanje za 156-icu, onako kako je predviđeno!
Inače, dosta korisnih saveta možete pronaći i na sajtu posvećenom 156-icama:
http://www.alfa156.net/
Verujem da je sličan slučaj i sa benzincima kod 147-ice, dok mi nije poznato ponašanje termostata kod dizelaša!
Naime, i ja sam vozio dosta vozila koje postignu radnu temperaturu i zakucaju na 90 stepeni, pa onda ne mrdaju odatle sem u nekim ekstremnim situacijama. Objašnjenje je da kod većine automobila postoji senzor koji meri temperaturu, ali u prosečnim vrednostima u određenim intervalima, što uzrokuje da skala stoji zakucana za jednu vrednost sem prilikom dužih i značajnijih oscilacija. U Alfa Romeu su se poveli drugačijim razmišljanjima, tvrdeći da vozači njihovih vozila daleko više znaju o samoj vožnji, automobilma i mehanici, pa su nam, poput nekih trkačkih rešenja, ponudili auto koji meri temperature i prikazuje ih u realnom vremenu

Zbog toga skala merača temperature toliko šeta i neke ljude plaši - moram reći delimično i opravdano jer termostati kod Alfe baš i nisu najtrajniji.
Bilo kako bilo, određeno šetanje ispod i iznad 90 C je sasvim normalno i poželjno ponašanje. Čak i u najhladnijim danima radna temperatura treba relativno brzo i progresivno da se podiže, obično i da pređe 90 za par stepeni kada se sistem "otvara" i počinje hlađenje tako što skala padne par stepeni ispod 90, a onda se tokom vožnje drži oko 90, skoro zakucana. Već prilikom dužeg stajanja u mestu temperatura se podiže i ventilator se pali.
Ono što NIJE ispravno jeste sporo dostizanje radne temperature, čak i tokom leta, tek kada auto duže stoji, a onda kada malo duže vozite autoputem, odnosno kada auto ima i pririodno hlađenje, da skala merača padne na oko 70 C! To vam je siguran znak da termostat ne radi kako treba i da se mora menjati jer inače provocira veću potrošnju goriva i veći je rizik sa temperaturnim oscilacijama. Dakle, kada tokom duže vožnje po otvorenom skala drastično padne - menjajte termometar! Ja sam operaciju uradio kod Stojanova u NS za oko 50 E i sada imam tipično ponašanje za 156-icu, onako kako je predviđeno!
Inače, dosta korisnih saveta možete pronaći i na sajtu posvećenom 156-icama:
http://www.alfa156.net/
Verujem da je sličan slučaj i sa benzincima kod 147-ice, dok mi nije poznato ponašanje termostata kod dizelaša!
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- Flavio
- Uprava ARCS
- Garaža: ex 155 1.8 TS,
ex 1.8 T.S. KaraWagon
FL 147 TS 120
Stilo JTD 80
Idea M-Jet 70 - Lokacija: Srbistan
- Lokacija: Požarevac
Post
??
Re: varira temperatura
Valjda termostatalfanatic napisao: Dakle, kada tokom duže vožnje po otvorenom skala drastično padne - menjajte termometar!

Povratak na “Alfa Romeo 147 | Alfa Romeo 156 | 166 | GTV | GT”