NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Tehnička pitanja i odgovori. Održavanje, servisiranje i eksploatacija za sve modele.
fu
fun_alfe
Drug Član
Drug Član

NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Čet Jul 30, 2009 10:00 pm

Dobar broj ljudi sa foruma zna za probleme sa varijatorom, pa o tome nema potrebe da se pise, jer ima vise tema posvecenih tome... samo me zanima sledece, posto sam se ovom temom dosta bavio... Svi kazu da se novi tip varijatora sa oznakom 60666199, koji je poceo da se ugradjuje od 2003 god ne kvari. Moje pitanje je: Da li je neko ugradio taj varijator, a da je ranije imao stari tip i kakvo mu je iskustvo i da li uopste moze da se stavi novi tip varijatora kod motora koji su imali stari tip(verovatno moze, ali da li se postize nesto), jer kad je pocela ugradnja novog modela varijatora, u glavi motora je ugradjen odredjeni nepovratni ventil koji sprecava da ulje istice iz glave sto takodje resava probleme sa varijatorom, a ne samo novi model sam po sebi, pa me zanima, dobija li se sta sa novim varijatorom, ako se ugradi na motor gde u glavi nema tog ventila?
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4467
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Čet Jul 30, 2009 11:17 pm

za taj nepovratni ventil prvi put cujem.
u svojoj 155 2.0 16V sam imao novi tip varijatora faze, motor je iz 1995. znaci moze.

*prica je sledeca: kuckao je ponekad, kasican sindrom. kada sam radio veliki servis skinemo njega da ga repariramo sa onim setom za reparaciju (servis Ricambi), kad ono - novi tip. ocistimo ga, ocistimo uljne kanale i solenoid ventil i - radi ko satic.
fu
fun_alfe
Drug Član
Drug Član

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Pet Jul 31, 2009 1:15 pm

dekideki napisao:za taj nepovratni ventil prvi put cujem.
u svojoj 155 2.0 16V sam imao novi tip varijatora faze, motor je iz 1995. znaci moze.

*prica je sledeca: kuckao je ponekad, kasican sindrom. kada sam radio veliki servis skinemo njega da ga repariramo sa onim setom za reparaciju (servis Ricambi), kad ono - novi tip. ocistimo ga, ocistimo uljne kanale i solenoid ventil i - radi ko satic.
Imaju taj ventil noviji modeli od 2003 i sluzi da zadrzi ulje u varijatoru i dok auto ne radi, jer stari tip varijatora strada pored ostalog i zbog toga sto radi par sekundi bez ulja, kad se upali auto.

A kad ti je kuckao taj novi varijatot, pre ispiranja, da li je kuckao samo kad prvi put tog dana upalis auto ili stalno? To pitam jer sam cuo da se novi model varijatora ako zeza po malo, cuje samo na prvo paljenje auta, a ovako ne?
fu
fun_alfe
Drug Član
Drug Član

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Sub Avg 01, 2009 2:48 pm

Ljudi, gde ste........??? :arflag :arflag :arflag


Ajde jos neki odgovor, iskustvo, misljenje i sl...? ;)
Korisnikov avatar
Darko_NS
Garaža: Skoda Superb 1.4
Lancia Lybra 1.8
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 349
Pridružio se: Ned Mar 29, 2009 5:49 pm

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Sre Avg 12, 2009 2:23 pm

zanima me alfa 156 12/2001, redizajn unutra

u pitanju je motor 1.6 twin spark

posto se ne razumem u alfine benzince, da li moze da se
pretpostavi da li je novi ili stari tip varijatora???
cuo sam da se taj stari mora cesto reparirati

da li imate da mi date neki savet u vezi ovog, na sta da obratim paznju
kad budem gledao taj auto??

i koliko cesto treba opravljati taj stari tip varijatora ako je on u pitanju
i da li se sme voziti bez posledica ukoliko se on cuje


i ako moze neko ukratko da napise tacnu funkciju varijatora


hvala unapred
fu
fun_alfe
Drug Član
Drug Član

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Sre Avg 12, 2009 3:59 pm

@ Darko_NS

Evo ti cela tema o varijatorima viewtopic.php?f=13&t=11927&st=0&sk=t&sd=a&hilit=varijator


a ja bih voleo da se vratimo pocetku OVE teme i da ljudi nesto pisu o zameni starog novim tipom varijatora...
Korisnikov avatar
chale
Garaža: Alfa Romeo 155 2,0TS 8v
Lokacija: Sarajevo
Postovi: 36
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 4:13 pm

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Sre Avg 12, 2009 5:25 pm

Ljudi zna li neko razliku varijatora na 8v i na 16v motorima osim u stepenu zakretanje. Ovi na 8v nepoderivi.
My name is Romeo, Alfa Romeo!
DENTRO IL MIO PETTO BATTE IL CUORE SPORTIVO!
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4467
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Sre Avg 12, 2009 5:31 pm

motori medjusobno nemaju blage veze jedan s drugim, a kamoli varijatori.

na 8V je nepoderiv i prakticno vecit.

samo su na 16V imali promaseni projekat koji su odbacili 1998. sa prvim motorima sa plasticnom usisnom ugradivsi nov tip.

o novom tipu na 16V i starom tipu na 16V pricamo, 8V je ok, uvek bio.

:wave:
Korisnikov avatar
chale
Garaža: Alfa Romeo 155 2,0TS 8v
Lokacija: Sarajevo
Postovi: 36
Pridružio se: Uto Nov 25, 2008 4:13 pm

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Sre Avg 12, 2009 5:48 pm

Ok, skonto sam da je samo rijec o 16v motoru i znam da motori nisu ni slicni ali varijatori obavljaju istu funkciju, samo mi ne ide u glavu prije bilo idealno umjesto da budu jos bolji oni zasrali, zar se nije moglo prepisati.
My name is Romeo, Alfa Romeo!
DENTRO IL MIO PETTO BATTE IL CUORE SPORTIVO!
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4467
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Sre Avg 12, 2009 8:24 pm

a i ti ko da ne znas Alfiste, uvek glavom kroz zid, uvek smuckaj pa prospi pa muckaj ponovo... :grin:
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4467
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Pon Avg 17, 2009 6:54 pm

SiKe, alfisti.hr napisao: Evo malo informacija o ahilovoj peti alfi sa TS motorom.

Bregasta osovina usisnih ventila je preko famoznog varijatora povezana na remenicu nazubljenog remena distribucije. Uloga varijatora je da u odredjenim uvjetima voznje pomakne bregastu osovinu za 25 stupnjeva unaprijed, tj. tako da se usisni ventili ranije otvaraju. Ovime se dobiva nesto vise okretnog momenta a ujedno je i emisija ispusnih plinova kvalitetnija.

Varijator je hidraulicno-mehanicki uredjaj a aktivira ga poseban elektromagnetski aktuator koji otvara/zatvara protok ulja prema varijatoru. Logika po kojoj se varijator ukljucje/iskljucuje je sljedeca:

1. dodavanjem gasa pri bilo kojim okretajima ispod 4300 (otprilike) varijator se aktivira
2. preko 4300 okretaja, varijator je uvijek iskljucen
3. prilikom kocenja motorom, varijator se iskljucuje ispod 2000 okretaja (otprilike)

(ovo su iskustveni podaci na 1.4 TS motoru iz '98 sa Bosch Motronic M2.10.4 ECU-om)


Kako jednostavno testirati da li varijator obavlja svoju funkciju?

- treba locirati relej za ukljucivanje aktuatora i izvadit ga
- otvoriti kuciste releja i vratit ga na mjesto
- upalit auto neka radi na leru (zagrijan motor)
- rucno zatvoriti kontakte na releju

Ono sto se treba desit je da okretaji padnu (kao da ce se ugasit) i nakon sec-dvije se vrate na normalu (uz mozda drugaciji zvuk motora). Pri otpustanju kontakata javit ce se mala iskrica, i motor ce opet "zateturati" i vratit se u normalu. Ako se pak nista od opisanoga ne desava, mozda je stvar u releju (tako je bilo meni); naime, usljed cestog otvaranje/zatvaranja kontakata te iskrenja, na kontaktima se napravi otporni sloj koji onda onemogucava protok struje. Takav relej je potrebno ili ocistiti ili zamjeniti novim.


Drugi nacin testiranja (kojeg sam slucajno otkrio, i za koji nisam siguran dal je prisutan i na ostalim TS motorima) je sljedeci:

- upalit auto (zagrijan, naravno)
- sada laganim pritiskom na papucicu gasa dovest okretaje malo iznad 1000 okretaja

Ono sto se sada meni desava je da posto je stisnut gas, aktivira se varijator, a njegovim aktiviranjem okretaji pocnu naglo padat (kao da ce se ugasit). No kada okretaji padnu ispod normalnog ler-gasa, varijator se iskljuci i okretaji opet porastu na preko 1000. Onda se opet varijator ukljuci...i sve ispocetka. Znaci okretaji variraju. Skidanjem releja za aktiviranje varijatora, okretaji uredno ostaju stabilni na cca 1100 okretaja. Mozete probat i gledat otvoreni relej varijatora dok drzite rukom leptir gasa na tih cca 1100 okretaja pa ce te vidjet kako se rejel stalno pali/gasi, a isto tako i variraju okretaji.

E sad, ovo je ili normalno ponasanje pa tako mozete i vi vase varijatore testirat, ili je meni ECU pobenavio (molio bih da jos netko proba ovo da javi povratnu informaciju).


E sada dolazimo na bit problema vezanih uz varijator. Ako vam se cini da vam auto radi kao dizel u prvim sekundama rada motora, e onda vam je varijator na putu prema vjecnim lovistima. Ovaj zvuk se postupno pojavljuje, prvo traje vrlo kratko po paljenju auta, a kasnije sve duze i duze...dok ne postane konstantan. Sto se tocno desava unutar varijatora ne znam, ocigledno dodje do nekog lufta. Neki kazu da tada iako ima drugaciji zvuk, varijator i dalje obavlja svoju funciju, dok drugi kazu da varijator vise ne obavlja svoju funkciju (sto za posljedicu ima malo tromije performanse na nizim okretajima i nesto visu potrosnju). Bilo bi dobro da netko tko ima pokvareni varijator napravi gore navedeni test pa onda mozemo tocno reci dal varijator stvarno vise ne obavlja svoju duznost kako treba.

Ono sto je bitno je to, da se motoru NISTA NE MOZE DOGODITI ako varijator ne radi i ako ima takav zvuk. Uglavnom, meni je prije zamjene varijator konstantno proizvodio takav zvuk, nalik kao da su rastelani ventili (netko tko ne zna za varijator bi rekao da su otisli podizaci ventila).


Evo i zvukova dobrog i loseg varijatora:

Dobar varijator:
http://www.alfa156.net/tech/goodvariato ... 56-net.mp3

Los varijator:
http://www.alfa156.net/tech/badvariator-alfa156-net.mp3


Sto se tice zamjene varijatora, to prepustite majstorima koji imaju za to specijalan alat (poseban alat za blokiranje bregastih osovina). Bez toga NE POKUSAVAJTE sami ili ne davajte nekom lokalnom majstoru da to mijenja.

Evo jedan site koji ljepo opisuje sve oko zamjene varijatora:

http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm


Eto, toliko od mene. Nadam se da sam pomogao ovim informacijama sakupljenim na jedno mjesto svim sadasnjim i buducim alfistima.

Pozdrav.
uskoro imam veliki servis, pa cu se baviti i ovim problemom, malo vise...
elem.
javila se ideja, ali nikad doradjena (na drugim bratskim forumima), da se napravi sklop (tajmer) koji ce dati varijatoru (releju koji ga pali) da se aktivira tek nakon nekog vremena nakon hladnog starta, jer opruga u varijatoru je slaba karika u celom projektu jer ona trpi 10 puta veci udarac na sebi bas pri hladnom startu, sve zbog nedostatka ulja. ona je ta koja se sabije i - pravi ceo problem. podloske koje se u reparacionom kitu zajedno sa oprugom menjaju unutar varijatora ne mogu vise bas zbog opruge da vrse svoj posao i - zupcanici koji zakrecu bregastu pocnu da klaparaju (to je taj dizel zvuk).

istina je da novi 16V imaju nepovratni ventil (sa pocetka teme), i niko ne moze sa sigurnoscu da tvrdi da se nece i taj novi tip varijatora faze pokvariti ako se nov ugradi na stari tip 16V motora, bas zbog prevelikog stresa pri hladnom startu i usleg nedostatka ulja u tim kriticnim trenucima...

PLAN:
probacu da nabavim novi tip, i da smislim sklop koji ce iskljuciti varijator u prvih nekoliko minuta. ne vidim bolje resenje... :scratch: sta mislite? :blush:
fu
fun_alfe
Drug Član
Drug Član

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Pon Avg 17, 2009 9:56 pm

Ideja ti je dobra! :thumbsup:

A mozda moze i da se napravi neki prekidac koji ce oduzimati struju ovom sto ukljucuje varijator faze odmah i da kad se zagreje auto, onda ukljucis preko tog prekidaca, koji bi dodao i da onda radi... Ako si razumeo sta mislim? ;)
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4467
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Pon Avg 17, 2009 10:05 pm

ma ima sigurno da se kupi gotov tajmer sto radi na 12V sa relejima, podesi se na 2 minuta i eto... ;) ne znam samo kako ce ECU "doziveti" privremeni nedostatak veze sa relejem varijatora... :scratch:

ideja nije moja :blush: ali mozda nije losa

bonus slika: (*ovo je onaj nepoderivi, sa 8V motora)
Slika
Korisnikov avatar
DushanSD
Garaža: Alfa Romeo 156 SW GQ 1.9 JTDm 150hp 2005
Lokacija: 026
Lokacija: SD
Postovi: 2277
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 6:27 pm

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Pon Avg 17, 2009 10:30 pm

Ideja je odlicna :thumbsup:. Mogao bi da se ubaci i neki dodatni da tako kazem "emulator" koji bi lagao komp da je ukljucen varijator i koji bi radio 2 min od startovanja motora i posle se automatski gasio po paljenju varijatora ;)
FANTAZ'JA
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4467
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Pon Avg 17, 2009 10:37 pm

jos cinjenica vezanih za varijator:
*varijator za 8V su projektovali u Alfi, a onaj nesrecni za 16V i FIAT-u...
*ako redovno menjate ulje i kontrolisete nivo istog da bude uvek pri maksimumu, varijator ce vam trajati bar 50.000km (do sledeceg velikog servisa).
*nov tip ce vam isto otkazati kao i stari i ako ugradite nepovratni ventil u glavu motora. dodje mu na isto - remontovan ce vam isto trajati, u istim uslovima...
*da biste aktivirali solenoid ventil morate da se provozate bar 200m. turiranje na leru vam nece mnogo pomoci
*varijator solenoid se ukljucuje potpuno i iskljucuje potpuno, ne postoji rad "izmedju"
*800rpm to 1800rpm Variator Solenoid je iskljucen
*1800rpm to 4250rpm Variator Solenoid je ukljucen
*42500rpm to 7200rpm Variator Solenoid je iskljucen
*7200rpm to 1800 rpm Variator Solenoid je ukljucen

repair kit za varijator, stari tip:
Slika
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... odels.html

advance (novi tip) varijator faze:
Slika
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... odels.html

(pogledajte cene... :good: )
fu
fun_alfe
Drug Član
Drug Član

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Uto Avg 18, 2009 3:09 am

@ dekideki

Sve ovo sto si napisao, vise je nego korisno :good: :good: :good: , nego imam jedno pitanje:

Zasto mislis da bi odkazao i novi tip, cak iako bi se ugradio nepovratni ventil u glavu motora??? Kakva bi onda bila razlika u odnosu na resenje posle 2003god, posle koje ne strada varijator? Zar novim tipom varijatora i nepovratnim ventilom u glavi, ne bi bilo sve skoro identicno i zasto onda to ne resava problem?

Na pocetku nase prepiske u okviru ove teme, rekao si mi da nisi cuo za taj ventil, onda sam ti ja odgovorio... Sada imas detaljnije informacije(verovatno si "kopao"), pa bih voleo da ih podelis, tj. obrazlozis mi ovo... :arflag
Korisnikov avatar
dekideki
Drug Član
Drug Član
Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
Lokacija: Cukarica
Lokacija: Beograd
Postovi: 4467
Pridružio se: Sub Nov 15, 2008 7:11 pm

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Uto Avg 18, 2009 5:27 pm

da ne citiram strane forume, ima ih nekoliko...

sustina je da su u inostranstvu iskustva takva - da su iz njih proistekli zakljucci koje sam vam naveo kao osnovne, a sve u vezi s varijatorom faze.

dakle

ako menjate filter i ulje (kvalitetno) redovno i nesto pre intervala, i ako u toku redovne eksploatacije kontrolisete nivo ulja i drzite ga uvek blizu maksimuma, varijator ce vam (remontovani ili nov, onaj advance) izdrzati pre sledeceg kuckanja bar do sledeceg velikog servisa kada ce te ga ponovo remontovati odnosno zameniti. u prevodu bar 50.000km.

s druge strane, u slicnim uslovima, remontovani (onim repair kit-om) i nov advance ce isto i potrajati. znaci ako ste aljkavi pokvaricete ga, svejedno imali nepovratni ventil ili nemali, odnosno imali remontovani varijator ili nov advance.

opruga je od vitalnog znacaja u celoj stvari i, ako je ona maksimalno kvalitetna, necet imati problema. a ako je losa, dzaba ste krecili kad je gora od one sabijene koju ste bacili... dakle, macka u dzaku. niko ne moze da vam garantuje za oprugu kakva je...

konacno, savet (koje se namece iz do sada svega procitanog):
nadjite pouzdan i kvalitetan repair kit. ocistite (naravno, ovo samo kao napomena) uljne kanale, solenoid ventil, kontakte svuda, relej itd. najjeftinija varijanta a isto ce da vam traje.

trazim na net-u (i nekako mi izmice za dlaku svaki put) slike remontovanja varijatora, odnosno kako taj valjak izgleda iznutra i kako to zapravo radi na 16V motorima. kako se menja ta opruga i ona podloska. slike su postojale na dva mesta na net-u ali su izbrisane. da li da se tripujem da ih je neko namerno izbrisao, jer ta fama o varijatoru hlebom rani kako domace tako i servise po inostranstvu, pa da ne bi obicni smrtnici to naucili da rade, ne znam. nastavljam potragu.
zaista, i napolje ljudi kukaju kako ih izbacuju iz sevisa kad treba da remontuju varijator (stari tip), meni i mnogima se to desilo u domacim servisima...

*eto, to je sve sto sam uspeo da saznam do sad.

P.S. i dalje stoji da je osnovni uzrok crkavanja varijatora to sto nema ulje u sebi pri hladnom startu i u tom trenutku je udar unutar njega na onu oprugu visestruko jaci od onog koji ta opruga trpi u redovnom rezimu. to je ono sto mnogi opisuju kao "cuje se par sekundi samo kad upalim auto". e, pa bas to je najava losih vesti... i nece ici na bolje, nazalost.
Korisnikov avatar
Dora
honorable
honorable
Contact:
Garaža: FIAT :(
Lokacija: Novi Sad
Lokacija: Novi Sad
Postovi: 1552
Pridružio se: Pon Nov 17, 2008 10:00 pm

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Uto Avg 18, 2009 11:00 pm

Ja ću da vi kažem, da otkrijem tajnu esnafa hahaha
Opis kako doći do varijatora ne bih sada jer ko to ne zna ne treba ni da se pokreće u kućnu radinost a ko posle ne zna da sve to povrati kako je bilo još pre ne neka se ne dohvać tog posla.

Ono što sve muči kako to odvrnuti jer je stegnuto ko djavo a na onim slikama što je Deki poslao vidi se neki primitivni ključ koji radi posao. Uglavnom to vam ne treba ako nemate blokator bregaste jer je morate vaditi. Sa zadnje strane varijatora ima jedan seger osigurač, on se skine i varijator se "raspadne" zameni se feder i teflonski podmetač i sve se opet sklopi pa se vrati seger. Šta će posle biti Vile znaju, mislim dal će da lupa ili ne. Varujator ima spiralne zubem dva zupčanika koji ulaze jedan u drugi, ta spirala odredjuej koliko će varijator zakrenuti bregastu. Nema posenog položaja kako mora da se vrati, kako god da se vrati uvek je dobar položaj.

Inače posao sa stanovišta mehaničara nije prekomplikovan a nije ni prost, ima dosta da se skida da bi se došlo do njega a ima posle dosta i da se vraća i uzupčava pa tako da i cena ne može biti par hiljada dinara, ima tu dosta radnih sati.
hemicar777
rookie
Garaža: Alfa Romeo 156 jts
Lokacija: krusevac
Lokacija: Krusevac
Postovi: 1
Pridružio se: Čet Avg 20, 2015 8:02 pm

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Čet Avg 20, 2015 8:04 pm

Pozdrav svima da li mozete da mi kazete koliko kosta novi varijator za alfa 156 jts i gde ima da se naruci?
Korisnikov avatar
OMP
Garaža: GP TJet
Lokacija: Krusevac
Postovi: 13545
Pridružio se: Čet Nov 20, 2008 5:23 pm

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Pet Avg 21, 2015 6:57 pm

nisam siguran da ima da se kupi nov kod nas, mozda negde moze da se poruci ali...???? uglavnom svi uzimaju setove za reparaciju ili stavljaju polovne, inace pasuje ti od svi alfinih TS modela
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
Korisnikov avatar
Shanirani
Contact:
Garaža: 156 2.0 TS
Lokacija: Blace
Postovi: 5423
Pridružio se: Uto Jun 18, 2013 8:47 am

Re: NOVI / STARI TIP VARIJATORA

Pon Avg 24, 2015 1:41 am

Ima nov u par prodavnica. Ali nov ti je 300 i kusur evra. Reparacija starog ti je od 50-60 do 80e.
Set je 1000 din, ali zavisi od ruke majstora koji ce da razubljuje motor..
To se najbolje radi kad i v.servis. Tj trebalo bi i da spada u isti...

Povratak na “Area Servizio”