Vozim AR147 1.9JTD 8v '02.
Od pre 2 dana mi se desava da pri nizim obrtajima se totalno zalenjio, a na oko 3000rpm pocinje da dobija snagu. Mada mi se cini da nije bas ni to ta snaga koja je bila pre pocetka ovog problema.
Elektricar mi je merio parametre ali na njegovom dijagnostici nema sa cime da uporedi (neki fabricki parametri) pa me zanima da ako neko zna kolki su pravilni odnosi kod protokomera.
Ovi rezultati su na leru:
- za protokomer je: od 33 do 240mg
- pritisak punjenja od 995 - 1400 mPa.
Za oba parametra gornja granica obrtaja je 4000rpm, znaci prvo je na min vrednost je na leru a max je pod gasom u mestu na 4000rpm.
I na dijagnostici nije pokazao neku gresku vezano za usis vazduha i tome slicno.
Inace pritisak punjenja je veci jer sam radio remap.
Jel u pitanju protokomer, boostventil ili nesto trece?
Problem sa protokomerom ili nesto drugo...
- PerkeNS
- Garaža: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm
- Lokacija: Novi Sad
- dusanGT
- Garaža: GT JTDm Q2
- Lokacija: Novi Sad
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Problem sa protokomerom ili nesto drugo...
I protokomer (tj. MAF senzor) i overboost ventil mogu da se kupe u radnji "Fiatino" u Temerinskoj po ceni od oko 50€ svaki. Najbolje je uzeti "provereno ispravan" od nekoga, pa potvrditi ili ne da li su MAF ili overboost izvor problema.
Međutim nije mi logično da MAF i overboost ventil "crknu" naglo... Kod overboosta se obično isprlja jedan sunđer i tako se overboost malo zaguši, pa pravi probleme na većim obrtajima (pojava tzv. MCSF greške). Slično i MAF - on crkava polako i podmuklo, pa se ne primeti...
Moguće je da je puklo ili samo spalo vakuum crevo koje ide od overboost ventila do vakuum aktuatora turbine. Ako je crevo puklo ili spalo - nema vakuuma, poluga aktuatora je u položaju za veliki broj obrtaja, pa turbina radi stalno u tom režimu...
To se najbolje vidi pri startovanju motora - poluga vakuum aktuatora mora pri startovanju da se pomeri za oko 12mm (kod 147ce od 115KS)
Ako je pomeranje manje ili ne postoji (jer nema vakuuma) nema ni snage na malim, a subjektivni osećaj kaže da nema snage ni na velikim obrtajima (jer nije bilo zaleta)... Dijagnostikom bi trebalo da se izmeri pritisak punjenja na 1500, 2000, 2500 i 3000o/min. i da se to uporedi sa remap vrednostima... Sećam se da je tvoja Alfa "dignuta" na 1.61bar (1610mbar), ali za koji opseg broja obrtaja? Dijagnostika pritiska punjenja mora da se radi u vožnji...
Ako nije ništa od ovoga... trebalo bi proveriti kakav je nivo vakuuma u instalaciji.
Pozdrav. Dušan.
Međutim nije mi logično da MAF i overboost ventil "crknu" naglo... Kod overboosta se obično isprlja jedan sunđer i tako se overboost malo zaguši, pa pravi probleme na većim obrtajima (pojava tzv. MCSF greške). Slično i MAF - on crkava polako i podmuklo, pa se ne primeti...
Moguće je da je puklo ili samo spalo vakuum crevo koje ide od overboost ventila do vakuum aktuatora turbine. Ako je crevo puklo ili spalo - nema vakuuma, poluga aktuatora je u položaju za veliki broj obrtaja, pa turbina radi stalno u tom režimu...
To se najbolje vidi pri startovanju motora - poluga vakuum aktuatora mora pri startovanju da se pomeri za oko 12mm (kod 147ce od 115KS)
Ako je pomeranje manje ili ne postoji (jer nema vakuuma) nema ni snage na malim, a subjektivni osećaj kaže da nema snage ni na velikim obrtajima (jer nije bilo zaleta)... Dijagnostikom bi trebalo da se izmeri pritisak punjenja na 1500, 2000, 2500 i 3000o/min. i da se to uporedi sa remap vrednostima... Sećam se da je tvoja Alfa "dignuta" na 1.61bar (1610mbar), ali za koji opseg broja obrtaja? Dijagnostika pritiska punjenja mora da se radi u vožnji...
Ako nije ništa od ovoga... trebalo bi proveriti kakav je nivo vakuuma u instalaciji.
Pozdrav. Dušan.
Alfa je stil... ostalo je status...