Temperatura & grijanje
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Temperatura & grijanje
U poslednje vrijeme mi se desava da mi temp samo u gradskoj voznji dostize 90c i grijanje izduvava bas vreo vazduh,dok u svim drugim situacijama ne prelazi 60-70 i pri tom izduvava hladan vazduh.Npr.za N.Godinu od PG do KG nije se pomjerila,i grijanje je bilo ocajno.Jeste da mi je prosjecna brzina bila 50 km/h,ali ipak...Drug koji takodje vozi 155 1.7 kaze da mu takodje slabo dize temp ali mu je grijanje odlicno,u sta sam se i sam uvjerio...U cemu bi mogao biti problem?Hvala
"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
-
gi
- Drug Član
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Re: Temperatura & grijanje
Hvala Gile,bas si brz
.Pretpostavio sam da je termostat,pa sam se malo raspitao.Neko mi je rekao da ga skinem i otkuvam i ponovo vratim,jer ce mi novi brzo "crći"-kao to im je mana???

"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
-
gi
- Drug Član
Post
Re: Temperatura & grijanje
Ta im je mana, što crkavaju, tj ostaju u otvorenom položaju vrlo brzo po ugradnji. Meni se Behr pokazao OK, kao to je prva ugradnja. Evo ga traje već sedmi mesec i sve je u redu. E, ajde pitaj te tvoje genijalce kako se to produvava termostat, ne bih da umrem u neznanju 

- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Ne produva,nego prokuva valjda u vrelu vodu.
Re: Temperatura & grijanje
gile napisao: E, ajde pitaj te tvoje genijalce kako se to produvava termostat, ne bih da umrem u neznanju


"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Temperatura & grijanje
Ma menjaj to
Ja sam platio Behr 2700 dinara pre mesec dana i za sada radi 


Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- SCHUMACHER
- Garaža: Ex ALFA ROMEO 155 2.0 8V T.SPARK
Ex ALFA ROMEO 145 1.4 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 155 2.0 16V T.SPARK
ALFA ROMEO 156 1.9 JTD
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD
ALFA ROMEO 166 3.0 V6 24V - Lokacija: PODGORICA
- Lokacija: PODGORICA
Post
Re: Temperatura & grijanje
Mijenjam ga definitivno.Hvala puno 

"Tresu se soliteri,
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
jer mi smo bombarderi,
kolaju po prasini
price o zloj masini".
- sasa km
- Garaža: AR 155 1.7 TS 8V /94
- Lokacija: Kosovska Mitrovica
- Lokacija: Kosovska Mitrovica
Post
Re: Temperatura & grijanje
da se nadovezem sa slicnim problemom
za vreme voznje drzi temp na 85 C a ukljucije ventilator na 95 C ( otprilike)a desava se sledece
posle grejanja tj. duvanja toplog vazduha okrene pa duva ladan vazduh pa posle nekog vremena ponovo topao vazduh bez obzira na polozaj rucice temp u kabini ( uglavnom na veca temp od pola)
pa me interesuje da nije i kod mene otisao termostat ili neki merac temp za kabinu
slican problem kao SCHUMAHER pa sam postavio ovde
za vreme voznje drzi temp na 85 C a ukljucije ventilator na 95 C ( otprilike)a desava se sledece
posle grejanja tj. duvanja toplog vazduha okrene pa duva ladan vazduh pa posle nekog vremena ponovo topao vazduh bez obzira na polozaj rucice temp u kabini ( uglavnom na veca temp od pola)
pa me interesuje da nije i kod mene otisao termostat ili neki merac temp za kabinu
slican problem kao SCHUMAHER pa sam postavio ovde
-
gi
- Drug Član
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Temperatura & grijanje
termostat ima neki specijalni vosak u sebi i on se siri i skuplja u odnosu na temperaturu pa pomera osovinu sa oprugom i pusta vodu. gledao sam proces na "How it's made" na Diskaveriju...
vise o termostatu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Thermostat
evo i kako se menja:
***starom i losem termostatu nema leka, nikakvo otkuvavanje i produvavanje nece pomoci...
vise o termostatu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Thermostat
evo i kako se menja:
***starom i losem termostatu nema leka, nikakvo otkuvavanje i produvavanje nece pomoci...

Poslednja izmena od dekideki u Sre Jan 21, 2009 10:03 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
- sasa km
- Garaža: AR 155 1.7 TS 8V /94
- Lokacija: Kosovska Mitrovica
- Lokacija: Kosovska Mitrovica
Post
Re: Temperatura & grijanje
@ Gile klima je manuelna ali je nisam ukljucivao za grejanje
nego ovo se desava bez nje

-
gi
- Drug Član
Post
Re: Temperatura & grijanje
Ma jasno mi je, samo sam hteo da znam kakva je konzola unutra. Ni na ovoj automatskoj se ne koristi klima za grejanje, malo je nemoguće
Moram malo da pogledam u service manual, ne bih da lupim nešto.

Moram malo da pogledam u service manual, ne bih da lupim nešto.
- dekideki
- Drug Član
- Garaža: 2001. Alfa Romeo 156 2.0 16V
- Lokacija: Cukarica
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Temperatura & grijanje
kad je automatski sistem, sam regulise protok rashladne tecnosti kroz radijator i brzinu ventilatora u odnosu na senzor u kabini. meni se vise puta desilo da sam se nesto smrzao a iz ventilacije duva hladnjikavo. skapiram da je dostigao i presisao zadatu temperaturu (20C, npr.) i sam usporio fen na minimum a slavinu za radijator skoro skroz zavrnuo. poteram na 23, odmah se probudi... 
(manuelnu nisam nikad koristio)
*meni greje lepo toplo vec pri temp. motora od 50C, na 70C vec ubija... (sve ovo i pri teskom minusu napolje, nebitno)
**senzor u kabini je desno dole pored volana, poklopac sa malom okruglom resetkom drzi ga jedan sraf. treba ga malo ocistiti s vremena na vreme...
@SHUMI: imas problem s termostatom, definitivno. ali imas i neki problem s grejanjem... kreni redom. srecno.

(manuelnu nisam nikad koristio)
*meni greje lepo toplo vec pri temp. motora od 50C, na 70C vec ubija... (sve ovo i pri teskom minusu napolje, nebitno)
**senzor u kabini je desno dole pored volana, poklopac sa malom okruglom resetkom drzi ga jedan sraf. treba ga malo ocistiti s vremena na vreme...
@SHUMI: imas problem s termostatom, definitivno. ali imas i neki problem s grejanjem... kreni redom. srecno.

-
gi
- Drug Član
Post
Re: Temperatura & grijanje
Isto tako se i kod mene ponaša, nego hoću da vidim dal ima neke razlike kod ovih sistema sa manuelnim komandama...
- sasa km
- Garaža: AR 155 1.7 TS 8V /94
- Lokacija: Kosovska Mitrovica
- Lokacija: Kosovska Mitrovica
Post
jel ima jos neko sa manuelnom klimom da javi kako se ponasa kod njega
@gile @dekideki brzi ste nema sta
Re: Temperatura & grijanje
isto se javlja grejanje sa 70 C ataj poklopcic ispod volana desno sam skidao (cisto da vidim sta ima) ali se vidi metalna sasija tj.osnova od postolje ili nosaca instrument table sa rupom - jedno ako senzor nije upao negde unutra pa da ga potrazim i vratim na mestodekideki napisao:
*meni greje lepo toplo vec pri temp. motora od 50C, na 70C vec ubija... (sve ovo i pri teskom minusu napolje, nebitno)
**senzor u kabini je desno dole pored volana, poklopac sa malom okruglom resetkom drzi ga jedan sraf. treba ga malo ocistiti s vremena na vreme...
jel ima jos neko sa manuelnom klimom da javi kako se ponasa kod njega
@gile @dekideki brzi ste nema sta

- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Temperatura & grijanje
kod mene je digit. ali izgleda da i mene zeza termostat, duva toplo tek kad predje 50 i to skoro na 70 do tada nista, jedva mlako, inace tesko se greje do tih 70 a onda tu i drzi, naravno pricam za one dane tj noci kad je bas bilo hladno napolju, mada ima dana kad me i iznenadi i brzo stigne do tih 70,ovih dana kako malo otoplilo vec bolja situacija, slicno bilo i kod Boke pa ovih dana zamenio termostat i sad pici i do 90 ali sam primetio da nista toplije ne izduvava nego kod mene na 70
videcu i ja moj da menjam ali me nesto mrzi da se sad po ovoj zimi zezam, zavlacim u kanal, ispusam tecnost i sl.

Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Temperatura & grijanje
ne znam koji je auto ali je kod njega milina zameniti termostat, lagano i pristupacno, nema lepsedekideki napisao:
evo i kako se menja:

Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
-
gi
- Drug Član
Post
Re: Temperatura & grijanje
Ako ti ne obara temp antifriza u toku vožnje sve je OK, ne moraš ništa da menjaš. Senzor i instrument znaju malo da lažu, naročito kad su niske temp.
- ilija156
- Contact:
- Garaža: alfa GT
- Lokacija: Bgd
- Lokacija: BGD
Post
Re: Temperatura & grijanje
termostat 156 1,8.Provera termostata :sipase hladna voda u gornji otvor (pre toga zacepe se rupe 3 kom.) ako propusta ter. je ostao otvoren i sledi zamena ako ne propusta onda se sipa prokljucala voda (pre toga termostat malo zagrejati pod vrucu vodu ipak mu treba malo vremena) i onda ako procuri na doljni otvor ter. je u redu.
Provera termostata se moze odrediti i bez skidanja istog.Upaliti motor nek radi jednom rukom drzite gornje crevo a drugom opipavate doljnje odvodno ako se isto zagrijavaju a motor nije dostigao radnu temperaturu onda je termostat ostao otvoren i tecnost non - stop cirkulise i tesko dolazi do radne temperature.

Provera termostata se moze odrediti i bez skidanja istog.Upaliti motor nek radi jednom rukom drzite gornje crevo a drugom opipavate doljnje odvodno ako se isto zagrijavaju a motor nije dostigao radnu temperaturu onda je termostat ostao otvoren i tecnost non - stop cirkulise i tesko dolazi do radne temperature.

Poslednja izmena od ilija156 u Čet Jan 22, 2009 5:01 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
- sErGiO
- Contact:
- Garaža: Alfa Romeo 156SW 1.8TS
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
A kod mene termostat ide izgleda sa celim kucistem. Izgleda otprilike ovako:

Re: Temperatura & grijanje
Da bas milina, ovo bi znao i ja da zamenimOMP napisao:ne znam koji je auto ali je kod njega milina zameniti termostat, lagano i pristupacno, nema lepsedekideki napisao:
evo i kako se menja:



Purezza di linea e prefezione del meccanismo - Alfa Romeo
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
l silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Temperatura & grijanje
i na 155 se menja sa celim kucistem, to mu dodje i kao prednost u neku ruku, mada je tako skuplji termostat ali jbg tako ga resili, Gile nisam te razume, kao ne obara temp. antifriza??? mislis ako ne obara temp. motora tj ne pada kazaljka u toku voznje nego drzi konstantno tu gde i pokaze tj na 70???
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- starac vujadin
- Contact:
- Garaža: Laguna Coupe, Smart
- Lokacija: Stari grad
- Lokacija: Stari grad
Post
Re: Temperatura & grijanje
Ne valja ako u gradu ne dostigne oko 90. Ako i je i u gradu 70 - mora da se menja.
Ja sam do sada imao u 156-ici 3 termostata (poslednji sam promenio pre 15 dana) i svaki se drugacije ponasao.
Prvi je u gradu dostizao oko 90, da bi se na putu spustao na oko 70...ne ispod toga. Posto sam takvo ponasanje vidjao na Fiatima vrlo cesto, to mi je bilo ok. Kada je poceo da obara temperaturu na ispod 70 - promenio sam ga. To je bio termostat iz prve ugradnje.
Drugi je setao u razmaku 80-90, stavio sam gau Delti, ne secam se koji je bio proizvodjac. Promenio sam ga kada nikako u voznji nije mogao u gradu da dostigne 90, vec je uglavnom bio na 70-80.
Ovaj treci je Behrov, stavili su mi ga u Amagu. Stoji zakucan na +/- 90, s tim sto ima ludacku osobinu da kada treba prvi put u voznji da se ukljuci ventilator, on ga pusti do 100 stepeni, a onda ga spusti do 90 i tako stoji zakucan sve vreme voznje...
Alfe su kola sa dusom...
Ja sam do sada imao u 156-ici 3 termostata (poslednji sam promenio pre 15 dana) i svaki se drugacije ponasao.
Prvi je u gradu dostizao oko 90, da bi se na putu spustao na oko 70...ne ispod toga. Posto sam takvo ponasanje vidjao na Fiatima vrlo cesto, to mi je bilo ok. Kada je poceo da obara temperaturu na ispod 70 - promenio sam ga. To je bio termostat iz prve ugradnje.
Drugi je setao u razmaku 80-90, stavio sam gau Delti, ne secam se koji je bio proizvodjac. Promenio sam ga kada nikako u voznji nije mogao u gradu da dostigne 90, vec je uglavnom bio na 70-80.
Ovaj treci je Behrov, stavili su mi ga u Amagu. Stoji zakucan na +/- 90, s tim sto ima ludacku osobinu da kada treba prvi put u voznji da se ukljuci ventilator, on ga pusti do 100 stepeni, a onda ga spusti do 90 i tako stoji zakucan sve vreme voznje...
Alfe su kola sa dusom...
Acqua-Olio-Benzina
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Temperatura & grijanje
pa kod mene leti i kad je toplije drzi 90 a zimi 70 i ne prebaci, mada sad kako je malo otoplilo ide preko 70 i po gradu tu i drzi, nisam isao nigde na otvoreni put sad preko zime pa ne znam kako se ponasa tada 

Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- sasa km
- Garaža: AR 155 1.7 TS 8V /94
- Lokacija: Kosovska Mitrovica
- Lokacija: Kosovska Mitrovica
Post
Re: Temperatura & grijanje
na otvoreni put zakuca se na 85 C a ukljuci vent na 92-95 C (to otkad je bio zalepio termostat a ranije nije se pomerao sa 90 C) u gradskoj ili velike uzbrdice - kontrolisano sada kada sam bio za MK i preko Kopaonika ( ranije je preko kopaonika islo do 120 C a sada 95 C0
nego da se vratim malo na prvu temu nasao sam ovo


pa me zanima vase misljenje gde da postavim spoljni senzor - u retrovizoru ili pored polen filtera ili na neko drugo mesto
kabl je od 3 m a opseg merenja od -50 C do +70 C
nego da se vratim malo na prvu temu nasao sam ovo


pa me zanima vase misljenje gde da postavim spoljni senzor - u retrovizoru ili pored polen filtera ili na neko drugo mesto
