05. Marta 1963 godine, osnovano je mešovito preduzeće pod imenom Auto-Delta od strane dva partnera Carlo Chiti-a i Lodovico Chizzola-e, registrovano u privrednoj komori Udine. Chiti je imao iskustva sa Ferrari-em, dok je Chizzola bio Alfa Romeo diler iz Udina. Auto-Delta je prekrštena u Autodelta S.p.A. Novembra 1964 godine sa ciljem pomaganja i vraćanja Alfa Romeo-a auto trkama posle pauze koja je započela ranih pedesetih godina.
Autodelta se smestila u Feletto Umberto (Udine) jer je diler Alfa Romeo-a, Chizzola, bio stacioniran u ovom malom gradiću u regiji Friuli. Ovde je započela proizvodnja prvih TZ (Tubolare Zagato) automobila sa zaobljenim zadnjim krajem koji je pomagao glatko sečenje i kretanje automobila kroz otpor vazduha. Giulia TZ, dizajnirana je 1959. kao zamena za Giulietta-u SZ, a predstavljena je Juna 1962. Bar 100 automobila je moralo biti napravljeno kako bi automobil dobio Gran Turismo homologaciju. Ukupno je napravljeno 124 komada. Motor je isporučivao 112 bhp iz zapremine od 1600 ccm. Težina praznog vozila je iznosila samo 660 kg, a maksimalna brzina 215 km/h.
Automobil je debitovao na trci 'Coppa Fisa' u Monci, Novembra 1963. kada je spektakularno osvojio prva četiri mesta u kategoriji prototipova. Automobile su vozili; Lorenzo Bandini, Roberto Bussinello, Giancarlo Baghetti i Consalvo Sanesi. Automobil je dobio homologaciju za Gran Turizmo kategoriju početkom 1964. i zabeležio je uspeh u svojoj kategoriji na trci 'Sebring 24 hour' na Floridi (naredne godine, osvojena su prva tri mesta) sa posadom Stoddard-Kaser, zatim su sledili sve veći uspesi. Ponovo u Gran Turizmo konkurenciji klasa do 1600 ccm, na 48-oj 'Targa Florio' trci sa vozačima Bussinello-Todaro, treće mesto u ukupnom plasmanu. Trijumfi se ređaju u trkama; 1000 kilometara na stazi Nirburgring dvojac Biscaldi - Furtmayr i na trci 24 časa Le Mana sa dvojcem Bussinello - Deserti. Giulia TZ je takođe bila uspešna i u reli šampionatu: Francuska posada Rolland-Augias su prošli veoma dobro u ukupnom plasmanu u 'Coupe des Alpes' i 'Criterium des Cevennes'. Zauzevši drugo mesto u ukupnom plasmanu na 'Tour de Corse' i prvo mesto u svojoj kategoriji u 'Tour de France'.
Alfa Romeo Giulia Ti Super (Jolly Club) se veoma brzo pokazala kao sila koja dominira u reli šampionatu: De Adamich - Scarambone su bili uspešni u 'Relly dei Fiori', a sa tandemom Cavallari - Munari - na prvom legendarnom reliju 'S. Martino di Castrozza'. Krajem godine, Autodelta se preselila iz Feletto Umberto u Settimo Milanese, kako bi omogućili kompaniji bližu saradnju sa Alfa Romeo-m. U međuvremenu, Balocco je postao test staza za sportska i serijska vozila. Balocco je bilo mesto čije su krivine i pravci bile inspiracija za gradnju najbitnijih trkačkih staza (krivine kao na Lesmo-u, sekcije kružne staze Zolder, Zandvort, le Mans, itd). Prostor koji je ostao ne promenjen još od vremena kada su njime jurišali prototipovi i serijski automobili i dan danas izaziva opijenost emocijama i asocira na uspehe Alfa Romeo-a. Još uvek se može videti 'Bella Luigina' kuća na farmi i obližnja Autodeltina radionica gde su trkački modeli Alfa Romeo-a voženi na pregled. Kućica u kojoj se merilo prolazno vreme po krugu je i dalje na stazi.
1965. je još jedna rodna godina koja je kulminirala sa potpunom pobedom modela Giulia TZ u Melburnu na 6-to satnoj trci sa Robertom Bussinello-m i na ‘Giro d’Italia’ sa Andrea Adamich-em i Franco Lini-em.
Iste godine na sajmu automobila u Amsterdamu, a zatim i Ženevi, predstavljena je Alfa Romeo Giulia GTA. Ovo je bila prerađena verzija uglavnom trkačkog modela Alfa Romeo Giulia GT koji je predstavljen dve godine ranije. Slovo A je skraćenica za reč alleggerita (olaksana) i rezultat tog olakšanja je manjak od 205 kilograma skinutih od ukupne težine automobila kroz upotrebu lakih legura oplate, zakivenih za strukturu automobila (bez zvučne izolacije). Trkačka verzija je težila samo 700 kg. Tu verziju razlikujemo od serijske po dvostrukom paljenju po cilindru (dve svećice po cilindru). Serijska verzija isporučuje 115 bhp pri 6000 o/min i maksimalnu brzinu preko 185 km/h, dok je kod trkačkog modela maksimalna brzina skočila na 220 km/h, usled veće isporučene snage koja iznosi 170 bhp pri 7500 o/min.
Ovaj model sa 1600 ccm je osvajao tri puta za redom šampionsku titulu u konkurenciji Evropskih proizvođača 1966-1967-1968 i tri titule u konkurenciji vozača sa Andrea de Adamich-em (1966 i 1967) i 1968 godine sa Spartaco Dini-em.
Ignacio Giunti je 1967. osvojio Evropski šampionat brdskih trka. GTA je u ovom trogodišnjem periodu dominirala ubedljivo, pobeđujući takođe i u inostranstvu, Americi i Juznoj Americi. Najprestižnije pobede 1967 godine, GTA je ostvarila u šestočasovnoj trci na Nirburgring stazi, osvojivši prvo, drugo i četvrto mesto u ukupnom plasmanu, a takođe osvajajući prvo i drugo mesto u trci 250 milja na Castle Rock-u u Koloradu.
1966. godine, Giulia GTA je osvojila glavnu reli titulu: Arnaldo Cavallari i Dante Salvay su se vratili kući sa trofejom ‘Mitropa Cup’. U 1966-oj godini, Autodelta se udružuje sa Alfa Romeo-m I Carlo Chiti postaje njen direktor. Od tada pa na dalje, Autodelta je postala takmičarsko odeljenje Alfa Romeo-a posvećeno trkama i razvoju novih tehnologija.
1967. napravljen je GTA prototip sa turbo punjačem, namenjen trkama u “Gruop 5”. Motor, razvijen po Autodeltinom receptu, sadržao je dva koaksijalna centrifugalna kompresora, svaki od njih sa uljem teranom turbinom pod pritiskom, koji je obezbeđivala aksijalna pumpa povezana preko lanca sa motorom. Karakteristična osobina ovog motora je činjenica da je bio vodeno hlađen i to ubrizgavanjem vode direktno u usis, kako bi se smanjila temperatura mesavine u komori za sagorevanje. Snaga automobila je iznosila 220 bhp i u toku testiranja u Blocco-u, ova GTA je identifikovana po inicijalima SA (sovraalimentata – supercharged) premašivala je 240 km/h. Automobil je osvojio nagradu 100 milja Hockenheim-a koju je vozio Nemac Dau.
1300 ccm atmosferska verzija automobila je proizvedena 1968. kako bi zadovoljila potrebe “civilnih” vozaca. Automobil poznat kao GTA 1300 Junior Autodelta, je bio nenadmašni trkacki automobil koji je dominirao u svojoj kategoriji četiri godine. Usled specifičnog sistema bodovanja, osvaja sveukupnu Evropsku titulu 1971. i 1972 godine. Proizvodnja GTA Juniora je dostigla 447 primeraka. Trkačke verzije Autodelta-e isporučivale su 160 bhp pri 8000 o/min.
1970. Holanđanin, Toine Hezemans osvaja titulu vozeći Alfu 1750 GT Am (Am skraćenica od Alleggerita Maggiorata – Olakšana Proširena), koja je bila derivat verzije namenjene Američkom tržištu. Telo ovog modela je bilo prošireno na mestima blatobrana kako bi primilo šire točkove. Ovaj model je bio opozicija BMW-u i Fordu, koji su imali motore većeg kapaciteta, ali je često uspevao da prevaziđe svoj nedostatak i preuzme vođstvo. Sledeće godine viđen je dolazak 2000 GT Am, vodećeg svetla u svim trkama i često potpunog pobednika. 1970. automobil je bio pravo iznenađenje uzevši titulu u trci 24 časa na stazi Spa Francochamps, kada je takođe osvojio i “Coupe du Roi” za najbolji tim. Uspeli su trijumfovati u kontinuitetu ukupno sedam godina, zaključno sa 1976 godinom.
GT Am je napravljena u nekih 40-ak primeraka.