Na sajmu u Montralu 1967 Alfa je predstavila koncept automobil koji je dobio ime po istoimenom gradu. Koncept 2+2 dizajniran od strane Bertone-a na modifikovanoj shasiji Giulie sa 1600 Giulie motorom,mnoge modifikacije su ucinjene pre nego sto je prvi fabricki auto prikazan u Genevi 1970.
Najupečatljivija promena ticala se “usvajanja” putničke varijante sa verzijom motora sportske Alfa 33 Stradale.
Motor je bio V8 sa 2593ccm i SPICA ubrizgavanjem koji je izvlacio oko 200KS.
Radi boljeg iskoriscenja svojih potencijala u Montreal je ubačen 5-stepeni menjač sa ograničenim slip diferencijalom.
Ukupno je napravljeno 3925 primeraka između 1970 i 1977. Tokom proizvodnog veka učinjeno je veoma malo izmena. Uglavnom su to bili neki sitniji detalji; u nekolicini modela je instaliran 3-litarski motor veće zapremine, dok je standardni 2,6-litarski pakovan u neke od GTV-a kako za stazu tako i za prodaju u limitarnom broju.
Pogon: Motor postavljen uzdužno napred, pogon na zadnjim točkovima
Motor: 2593ccm (80x64.5mm) dohc V8 sa 260KS @ 6,500rpm
SPICA mehaničko ubrizgavanje,
Ogibljenje:
Napred: Dupla ramena, teleskopski amortizeri, spiralne opruge i
anti rol barovi
Pozadi: Pokretna osovina, spiralne opruge i amortizeri
Radijus zaokreta: 2350mm
Kočnice (napred/nazad): Diskovi ventilirajući
Ručna kočnica na zadnjim točkovima putem kabla
Menjač: 5 stepeni manuelni ZF limited slip diferencijal
Težina: 1131 kg