Teško je reći za jedan automobil da je bio moderan, zavodnički, besmrtan decenijama ali Alfa Romeo Duetto definitivno je bio i ostao takav. Opstati na tržištu punih 30 godina, i to s velikim uspehom, mogu samo retki automobili – Duettu je to uspelo najpre zahvaljujući predivnim linijama. Pininfarininim, naravno.
Duetto je predstavljen 1966. godine na salonu automobila u Ženevi. Bio je to finalni izgled novog Alfinog Spidera čiji je oblik nastao iz Pininfarinine studije Super Flow Disco Volante. Ispod lima Duetto je ustvari bio Giulia – isti mehanički koncept s četverocilindričnim motorom od 1600 ccm i čak 125 KS. Automobil je dobio ime po popularnom kvizu, ali posle dve godine ime je promenjeno jer je Duetto ime poznatog italijanskog jela. Od tada je nazivan samo Spider.
Uskoro stižu i novi motori i novi oblici – 1750 Veloce i Spider 1300 Junior. Model 1750 Veloce je imao širi trag točkova, zadnji roll-bar, servo pojačivač kočnica, drveni sportski volan te retrovizore smeštene na vratima umesto na blatobranima. Spider 1300 Junior je bio dostupniji široj populaciji ali je bio slabijih performansi i nije imao pojačivač kočnica kao ni oblogu od pleksiglasa na prednjim svetlima. No te razlike nisu znatno uticale na prodaju zahvaljujući povoljnoj ceni. 1969. godine Pininfarinini dizajneri odlučuju iseći Spiderov rep i povećati nagib vetrobrana. Uz to su povećali i redizajnirali Alfin gril. Kokpit je sada bio presvučen posebnim materijalom, a dostupni su postali i nasloni za glavu.
1971. godine Spidera 1750 Veloce zamenjuje Spider 2000 Veloce s motorom zapremine 1962 ccm i 130 KS. Za njega je Alfa nudila diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i naplatke od aluminijuma. 1972. odlukom Alfinog menadžmenta snaga motora, potrošnja i maksimalna brzina su redukovane kako bi se standardizovao motor kod tri kućna modela – Spidera, Berline i Coupea. Spider 1600 tako je pao s 110 na 104 KS, a Spider 2000 s 130 na 128 KS. 1978. godine prestaje proizvodnja najslabijeg modela 1300 Junior, a dve godine kasnije Duetto ponovo prolazi tretman pomlađivanja interijera. 1982. godine definitivno se odustaje od rešenja obloge na prednjim svetlima, a samo godinu dana kasnije dolazi do ponovnog restilinga, prednji i zadnjii branici, novi retrovizori, a tad se pojavljuje i poznati gumeni spojler na repu automobila. 1990. godine Duetto prolazi kroz svoj poslednji face-lifting. Model Spider 1600 odlazi sa scene 1992. godine, a model Spider 2000 ostaje na tržištu sve do 1995.