Autor: Marko Minić
Automobilista vredan spomena u ovoj temi je Mladen Novak koji je nastupao za klub Dinamo iz Zagreba u beloplavoj Autodeltinoj Alfi 1300 GTA, bivšem automobilu tadašnjeg italijanskog šampiona Đanluiđi Pićija.
Pored Mladena, tu je i beograđanin Aca Todorović zvani "Motorče", koji je kratko nastupao na trkama - samo tri godine, ali je uspeo da zabeleži jednu pobedu u Zagrebu 1971 godine u klasi do 1300 ccm u konkurenciji od 14 takmičara. Aca je od samog starta poveo trku ispred Palikovića i njegovog tada neprikosnovenog, Renoa 8 Gordini. Dva kruga pred kraj trke, Alfa je počela da trokira i Paliković lagano smanjuje razliku da bi ipak i njegov Gordini ostao bez jednog cilindra. Aca na finiš liniji ipak prolazi prvi sa 1,4 sekunde prednosti u odnosu na Palikovića. Sama pobeda Ace Todorovića je ostavila veliki utisak širom cele Jugoslavije, a utisci sa iste su dugo bili tema sportskih novinara...
Brana Višnjić zvani "Marela" je takođe jedan od vozača Alfa Romeo automobila. U početku se takmičio sa gotovo serijskom Alfom GTA, da bi kasnije bila dorađena u Italiji kod čuvenog tjunera Trivelata. Vratila se kao brža, šira i lakša sa dodatkom aluminijumskih krila i haubi, plastičnih bočnih prozora i drugih detalja popularnih u svetu pripreme trkačkih automobila u to vreme.
Miroslav Nosse, najuspešniji automobilista iz Bosne i Hercegovine, te sportista Jugoslavije za 1974 godinu, mnogima možda poznatiji za vlanom BMW Alpine, takođe je imao prilike da se na kratko oproba i u Alfa Romeo-u 1300 GTA.
1974 godine, zajedno sa Regvartom je učestvovao na trci „4 sata Monce“ bodovanoj za evropski šampionat turističkih automobila. Vozena je crvenobela 2000 GTAm sa startnim brojem 26. Na toj trci, samo zbog naše posade se pojavila mehaničarska ekipa Autodelte što pokazuje kvalitet naših takmičara tih godina, tog vikenda njihova Alfa je bila najbolje plasirana u klasi i sedma u generalnom plasmanu.
Sead Alohodžić je takodje trebao da nastupa na ovoj trci u Monci ali je alfa italijana Zarpelona „izdala“ pre nego što je došao red na Seju kao trećeg vozača u ovoj ekipi.
Ostali trkači prohujalog vremena koji su nastupali u Alfama slede; Nikola Rudelić je nastupao sa Juniorkom 1300 za Dinamo iz Zagreba, Milan Jevdžić iz Crvene Zvezde, Robert Lang, Petar Kolić, Branislav Guberina, Josip Hrestak, Đuro Velkovski, Boba Perović.
Krajem 70-ih godina Alfa se polako povlači sa naših staza. Postajala je sve umornija i često se kvarila, što zbog godina provedenih na stazi, što zbog sve manjeg ulaganja u kvalitetne delove te nedostatak istih kao i raznih promena u klasama i homologaciji. Počeli su da dolaze mlađi i evolucijski bolji automobili ali definitivno je Juniorka ostavila dubok trag kada su kružne trke kod nas u pitanju. Nema starije osobe koja se ne seća tih automobila i neretko sa nostalgijom priča o njima.
Za kraj drugog dela istorijata o Alfa Romeo automobilima na sceni bivše Jugoslavije, objavljujemo spisak pobednika na trkama i šampiona, zahvaljujući Udruženju Istoričara Automobilizma:
Nastavak sledi uskoro....