Prvi prototip nove 8C2300 pojavio se davne 1931. i debitovao je u trci Mille Miglia (1000 milja). Prvi od mnogih uspeha Alfa Romeo-a postignut je na stazi Targa di Florio. Kasnije iste godine, pobeda na trci u Le Man-u, dominacija je trajala naredne tri godine.
Novi motor je sastavljen od dva četvorocilindrična bloka sa istim prečnikom cilindra kao i 6C1750, isporučujuci 142 konjske snage iz 2336 ccm. "Roots" tip superčardžera je bio standardan na svim motorima, a pojedini modeli su "razbušeni" na 2632ccm i nisu se mogli naći u široj produkciji. Proizvedene su dve dužine šasije a za konstrukciju su bili zaduženi Zagato, Turing, Castagne i ostali.
Krajem 1931 godine, dva Gran Prix 8C2300 su ušla u Italijaski Šampionat koji se održavao u Monza-i, trku su završili, zauzevši prvo i drugo mesto. 8C2300 i 8C2900 se od tada prepoznaju pod nadimkom Monza, koji je koji nose u čast dvostruke pobede.
8C2900 je snabdeven motorom od 2905 ccm sa dva turbopunjača (i oko 180KS). proizvoden je u dve verzije; 2900A su imali "Gran Prix" šasiju sa dva sedišta u kokpitu, dok je 2900B imao drugaciju osnovu tockova kao i aerodinamicniju šasiju. To su bili NAJBRŽI fabricki automobili pre Drugog svetskog rata.
8C2300 je proizveden u 188 primeraka
8C2900 proizveden 41 primerak
Veoma niska produkcija ovih fantasticnih modela i činjenica da ih je veoma malo opstalo, rezultira ekstremno visokim cenama na tržištu oldtajmera. 8C2900 sa svojom cenom od oko 4 miliona dolara i 8C2300 sa cenom koja je malo iznad 2,5 miliona dolara, nalaze se na listi koja cini deset najskupljih oldtajmera na svetu.