U razgovoru sa likom koji se bavi autodijagnostikom i nakon uradjene dijagnostike na mojoj 145 1.6TS dosli smo do zakljucka da protokomer nije u redu. Tip mi je predlozio da ne kupujem novi, jer oni cesto crkavaju ako postoji plinski uredjaj (prilikom i najmanjih detonacija). Predlozio mi je dakle FLOWMASTER to je jedan mali elektronski sklop koji se povezuje na postojeci protokomer i onda se odgovarajucim kalibratorom na ler gasu i u trecoj brzini na 4000 obrtaja motora unesu parametri protoka vazduha i radi kao nov i ima prednost sto se moze kalibrisati ponovo i sto ne crkava prilikom detonacija plina jer je izdvojen. Za one koji me nisu razumeli evo linka, interesuje me Vase misljenje, a i usteda je gotovo vise nego dupla tj. to bih sa ugradnjom i stelovanjem dobio za max. 50 evra.
link: http://www.elekon1993.co.yu/proizvodnja/index.html
Kalbrator protoka vazduha
- Nigy
- Garaža: .
- Lokacija: ...
Post
Ako ti nije neko nenormalan ugradio plin, odmah iza protokomera imas deto klapnu koja sluzi bas za to - pri detonaciji zatvara prolaz ka protokomeru iz pravca motora.
Inace, nisam cuo jos za 'male' detonacije. Ako detonira, izgori plin u usisnoj grani sve do deto klapne, koja na sebi ima gumu koja propusta sagorele gasove.
Na kraju, video sam i bugarske deto klapne posle detonacije koje istu ne mogu da izdrze, pa se iskrive i propuste detonaciju ka protokomeru.
Problem u celoj prici nisu detonacije vec sam plin, tj. smole koje se u nasem plinu nalaze. One 'srede' protokomer, zapuse dizne i celim putem do motora ostavljaju naslage.
Ovo su ti moja iskustva (a nisu mala) a za detalje pogledaj deo foruma o plinu - tamo sigurno ima bolje obasnjeno sta su problemi, njihovi uzroci i verovatno njihova resenja.
Inace, nisam cuo jos za 'male' detonacije. Ako detonira, izgori plin u usisnoj grani sve do deto klapne, koja na sebi ima gumu koja propusta sagorele gasove.
Na kraju, video sam i bugarske deto klapne posle detonacije koje istu ne mogu da izdrze, pa se iskrive i propuste detonaciju ka protokomeru.
Problem u celoj prici nisu detonacije vec sam plin, tj. smole koje se u nasem plinu nalaze. One 'srede' protokomer, zapuse dizne i celim putem do motora ostavljaju naslage.
Ovo su ti moja iskustva (a nisu mala) a za detalje pogledaj deo foruma o plinu - tamo sigurno ima bolje obasnjeno sta su problemi, njihovi uzroci i verovatno njihova resenja.
-
Go
- Drug Član
Post
te .smole. ostaju u isparivacu, ne idu kroz mesac..
uredjaj koji je viktorpop naveo se koristi samo za protokomere sa zicom, ne za protokomere sa klapnom, koji stradaju od detonacija.
a kod protokomera sa zicom se cini mi se mesac montira posle protokomera, pa gas ni ne prolazi kroz protokomer.
uredjaj koji je viktorpop naveo se koristi samo za protokomere sa zicom, ne za protokomere sa klapnom, koji stradaju od detonacija.
a kod protokomera sa zicom se cini mi se mesac montira posle protokomera, pa gas ni ne prolazi kroz protokomer.
-
Go
- Drug Član
Post
Upravo tako, mesec mi je montoran posle protokomera i jeste protokomer sa vrelom zicom. Plinski uredjaj je montiran u AutoSub-u u Beogradu i mislim da je dobro uradjen, jer vec 3 god. nema problema. JEdnom sam samo cuo malu detonaciju, kazem malu jer sam imao priliku da na raskrsnici mom naselju vidim sta je prava detonacija. Odmah nakon te male detonacije proverio sam gumeni prsten, sve je bilo u redu, i mogao sam da ga odmah starujem. Majstor mi je rekao da razlog tome moze biti lose stanje svecica, zamenio sam ih i vise nisam cuo ni male detenocije. Ali od tada mi protokomer ne radi to jest. na dijagnostici pokazuje neispravnost. sija ona crvena carobna crvena sijalica sa nacrtanom diznom i nema sanse da se ugasi dok nesto ne uradim sa tim protokomerom. Da li da probam sa tim flowmasterom ili da pucam 120 evra za drugi?
@viz bilo bi znacajno da mi malo opises iskustvo sa tim, ako znas nesto vise, bilo bi mi od koristi. Unapred hvala
@viz bilo bi znacajno da mi malo opises iskustvo sa tim, ako znas nesto vise, bilo bi mi od koristi. Unapred hvala
-
Go
- Drug Član
Post
Uredjaji tipa flowmastera se koriste za kalibraciju MAF-a, (mass air flow) prilikom tuninga auta koji zahteva promenu MAF-a (oversize, VAF to MAF itd..)
Posto je kod nas vise budzenja nego tuninga, verovatno je to navelo konstruktora da ga reklamira kao uredjaj za .popravku . starih protokomera....sto kao sto i kaze u uputstvu, nije uvek moguce...
verujem da u nekim slucajevima moze da .popravi. karakteristiku MAF-a, treba probati, sigurno zavisi od slucaja do slucaja, i u zavisnosti od tipa kvara na maf-u
Posto je kod nas vise budzenja nego tuninga, verovatno je to navelo konstruktora da ga reklamira kao uredjaj za .popravku . starih protokomera....sto kao sto i kaze u uputstvu, nije uvek moguce...
verujem da u nekim slucajevima moze da .popravi. karakteristiku MAF-a, treba probati, sigurno zavisi od slucaja do slucaja, i u zavisnosti od tipa kvara na maf-u
-
Go
- Drug Član
Post
Ja ga probao, koristio mesec dana, pa vratio, nije ni za k... moze za tuning, al samo za to nish drugo... imam diag, pa ja i drugar namestavali, ovako, on samo dodaje neki vrednost na izlazni vrednost sa protokomera, pa sad kad ti rikne protokomer gubi linerarnost, pa samim tim nema sanse da namestis, ala bas nema, ili ima ler pa ne vuce ili vuce pa nema leer, nikako da radi ko svet, ja jeo govna s protokomerom godinu dana, pa nisam nista uradio, pa lepo kupio nov iz madjarske(mogu nabaviti), i nemam vise problema, ide auto ko metak, i radi ko sat, ne vredi se zajebavati stim....