.
Neke gornje viljuske imaju 'imbus rupu' kao ova:
Ona sluzi da se imbusom drzi kontra dok se zavija matica inace se konus okrece.
(Ili se imbus bitom okrece konus a kljucem drzi matica).
U mom slucaju ta 'imbus rupua' je bila 'razlokana' jer viljuska jeste reparirana i potice od neke stare koja je tucena po tom vrhu, koriscen slab imbus, ne nabijen dobro, dzan ukoso i sl. ... Sve ostalo na njoj je mozda OK, ali beskorisna je kad ne mozes da zavijes maticu. I tu sam izgubio par sati pokusavajuci da nesto uradim ali sam na kraju odustao. Plus sto dva dana cekam drugu, ali radih zadnji deo dok cekam. Od Trifunovica koju sam dobio nema tu rupu i konus se ne okrece. Tj. ima ih razlicitih.
Inace tema je pocela o rupama u karoseriji radi voska, ali alfa ima gomilu fabrickih otvora, evo ih u pragovima po nekoliko sa svake strane:
Zadnji deo spreman danas za rad:
Branici i 'tepisi' oko zadnjih tockova na pranju, a ti 'tepisi' imaju bar po kilo prljastine:
Inace pola dana i vise sam izgubio na skidanje zadnjeg branika. 4 od 8 onih torks sravova nije htelo da se odvije, makar da se slome. Morao sam brusilicom, burgijama i bijaks vrhovima da ih uklanjam. A ne da je bas pristupacno. Sreca sto sam nesto smiren ovih dana ... valjda sto zena ostala kuci, a ovde, gde sam, radim sam. U stvari tu mi je deda od 96 godina, al njemu je svaki dan rodjendan, pa nit' moze da pomogne nit' smeta ...
.
Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
A i verovatno mu drago sto nije sam...
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
Post
Nešto tu drugo bilo problem sa tom viljuškom. Meni nikad nije trebala ta inbus rupa da bi zavrnuo. Nabiješ konus i on dovoljno uvati da se ne vrti i da možeš zategnuti.
Sent from maj el dži ge-2 manji
Sent from maj el dži ge-2 manji
- Coo
- Garaža: ex 147 '07 JTDm 8v
Yeti TDI 4x4 - Lokacija: BGD
- Lokacija: Beograd
Post
Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
OT
"U stvari tu mi je deda od 96 godina, al njemu je svaki dan rodjendan, pa nit' moze da pomogne nit' smeta ..."
Ovo sam se valjao od smeha. Moj kada čuje da neko ima 80 godina kaže "mladi ljudi", a ja mu kažem:od tebe je svako mlađi
Keep up the good work, kao što kažu:ko ima Alfu ima hobi za ceo život
Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока
"U stvari tu mi je deda od 96 godina, al njemu je svaki dan rodjendan, pa nit' moze da pomogne nit' smeta ..."
Ovo sam se valjao od smeha. Moj kada čuje da neko ima 80 godina kaže "mladi ljudi", a ja mu kažem:od tebe je svako mlađi
Keep up the good work, kao što kažu:ko ima Alfu ima hobi za ceo život
Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока
If it ain't broke, don't fix it.
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
Post
e sad ako konus nije hteo da "uhvati" moguće da je neodgovarajući, tj da nisu pod istim uglom onaj na kugli i onaj na glavčini. u tom slučaju je bolje što si uzeo drugu viljušku.
Re:
isto, nikad mi nije trebalo da nečim držim kontru. konus je dovoljan da drži.interceptor napisao:Nešto tu drugo bilo problem sa tom viljuškom. Meni nikad nije trebala ta inbus rupa da bi zavrnuo. Nabiješ konus i on dovoljno uvati da se ne vrti i da možeš zategnuti.
Sent from maj el dži ge-2 manji
e sad ako konus nije hteo da "uhvati" moguće da je neodgovarajući, tj da nisu pod istim uglom onaj na kugli i onaj na glavčini. u tom slučaju je bolje što si uzeo drugu viljušku.
- interceptor
- Garaža: Crosswagon Q4, Smart City coupe
- Lokacija: B. Petrovac
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
.
U subotu zavrsena sva oblaganja tj, svi slojevi na celom podvozju. Potom radovi obustavljeni. Auto i dalje na klocnama, obavijen debljom folijom. Ja u Nisu, pocinjem da radim. Cekam vikend (i ako ukradem petak). Imam jos nekoliko dana posla na autu. Skinuo sam zadnje uporne uzduzne spone, ovde u Nisu cu izbiti silente i staviti poliuretane, ali za one manje silente na glavcini moram prvo da skidam diskove (srafovi da se izvade, pa izbijanje caura). Posle ovoga uglavnom pregled i dotezanje mosta i trapa i vracanje delova (interkuler, plastike, branici, auspuh, zamena par senora parkiranja na zadnjem braniku ...)
Ovde imam pitanje: dva unutrasnja senzora parkiranja na zadnjem braniku menjam novim (kineskim, aliexpres) i tu je sve OK, konektori dobri, a senzori upadaju fino u lezista tj nosace. Ali nosac jednog spolljnog je raskliman. Jos ranije se senzor od spolja na blagi pritisak pomerao ka unutra. Sada kada sam skinuo branik vidim da su ti nosaci okolo necim lepljeni. Meni sto pada napamet je da taj jedan lepim lepkom za soferke, koji i tako treba da kupim za bocne lajsne. Moze li lepak za soferke ili ima i treba sta drugo?
Takodje, imam 'procep' na spoju limova gde je dizano dizalicom to treba da zatvorim nekom 'zivom gumom' ili necim kao ono cime ptrkrivaju varove, spojeve. Sta je to tacno, sta da trazim i gde?
.
U subotu zavrsena sva oblaganja tj, svi slojevi na celom podvozju. Potom radovi obustavljeni. Auto i dalje na klocnama, obavijen debljom folijom. Ja u Nisu, pocinjem da radim. Cekam vikend (i ako ukradem petak). Imam jos nekoliko dana posla na autu. Skinuo sam zadnje uporne uzduzne spone, ovde u Nisu cu izbiti silente i staviti poliuretane, ali za one manje silente na glavcini moram prvo da skidam diskove (srafovi da se izvade, pa izbijanje caura). Posle ovoga uglavnom pregled i dotezanje mosta i trapa i vracanje delova (interkuler, plastike, branici, auspuh, zamena par senora parkiranja na zadnjem braniku ...)
Ovde imam pitanje: dva unutrasnja senzora parkiranja na zadnjem braniku menjam novim (kineskim, aliexpres) i tu je sve OK, konektori dobri, a senzori upadaju fino u lezista tj nosace. Ali nosac jednog spolljnog je raskliman. Jos ranije se senzor od spolja na blagi pritisak pomerao ka unutra. Sada kada sam skinuo branik vidim da su ti nosaci okolo necim lepljeni. Meni sto pada napamet je da taj jedan lepim lepkom za soferke, koji i tako treba da kupim za bocne lajsne. Moze li lepak za soferke ili ima i treba sta drugo?
Takodje, imam 'procep' na spoju limova gde je dizano dizalicom to treba da zatvorim nekom 'zivom gumom' ili necim kao ono cime ptrkrivaju varove, spojeve. Sta je to tacno, sta da trazim i gde?
.
- OMP
- Garaža: GP TJet
- Lokacija: Krusevac
Post
Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
lepak za soferke lepi sve zivo i mnogo je jak, kad jednom zalepis senzor nema vise vadjenja, ako ga vec kupujes onda slobodno zalepi njime, a ovako i neki montaz kit tipa moment fix i sl. zavrsava posao.
za rascep izmedju limova uzmi sirovu gumu, tako se zove i kupuje ima je u ambalazi kao silikon, mada to redje vidjam, ili u kutiji pa kao plastelin izgleda ali isto tako mozes slbodno i tim lepokom za soferke da zapunis sem ako ne zjapi previse pa je onda sirova guma prakticnija
za rascep izmedju limova uzmi sirovu gumu, tako se zove i kupuje ima je u ambalazi kao silikon, mada to redje vidjam, ili u kutiji pa kao plastelin izgleda ali isto tako mozes slbodno i tim lepokom za soferke da zapunis sem ako ne zjapi previse pa je onda sirova guma prakticnija
Ex Yu Racing - blog o istoriji auto trka u bivsoj Jugoslaviji
- YUgisa
- Garaža: Yugo 1.1EFI
- Lokacija: Subotica
Post
Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
Imas i neki sika lepak za limove, dosta dobro drzi i prilicno je elastican, bilo je na KP za 400din mislim 0.5kg pakovanje, mislim da bi to bilo bolje od sirove gume.
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
- Bojan90
- Garaža: 156 1.6ts
- Lokacija: Bor-Zagubica
Post
Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
Postoji diht masa (sirova guma) u kartusi, kao silikon. Diht masa pojedinih proizvodjaca moze da se koristi za lepljenje, moze da se prefarba, itd.
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
.
.
A kada ga pitaju: 'Stari kako je'?...Kaže: ... 'S obzirom na alternativu, nije loše'.Coo napisao:OT
"U stvari tu mi je deda od 96 godina, al njemu je svaki dan rodjendan, pa nit' moze da pomogne nit' smeta ..."
Ovo sam se valjao od smeha. Moj kada čuje da neko ima 80 godina kaže "mladi ljudi", a ja mu kažem:od tebe je svako mlađi
.
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
.
Uglavnom sam zavrsio sta sam hteo.
Ostale neke sitnice … pozadi u gepeku plastika (koja je skidana radi skidanja branika) ... plastika oko rucne ... ne radi mi zadnja jedna pozicija (nesto sam raskacio) i sl. ... ali to cu ovde, mada ne danas, jer je hladno. Inace alfa je dosta bolja, zbog promene trapa napred, rupe jeva oseca, plus manje dimi … bilo mi pocepano crevo interkulera pa sam ga ulepio, ali kupicu drugo … (koliko sam cuo samo spider ima ovde da se prodaju i nisu losa).
Moram na centrirnje trapa i treba da mu stavim lajsne bocne. A moja desna lajsna je polomljena u zadnjem kraju plus tu mi treba poklopac na njoj. Ako neko zna za solidne lajsne ili jednu, tu desnu od restajla ili bar desni poklpoac neka javlja ... evo nekih slika sa kraja radova :
.
Uglavnom sam zavrsio sta sam hteo.
Ostale neke sitnice … pozadi u gepeku plastika (koja je skidana radi skidanja branika) ... plastika oko rucne ... ne radi mi zadnja jedna pozicija (nesto sam raskacio) i sl. ... ali to cu ovde, mada ne danas, jer je hladno. Inace alfa je dosta bolja, zbog promene trapa napred, rupe jeva oseca, plus manje dimi … bilo mi pocepano crevo interkulera pa sam ga ulepio, ali kupicu drugo … (koliko sam cuo samo spider ima ovde da se prodaju i nisu losa).
Moram na centrirnje trapa i treba da mu stavim lajsne bocne. A moja desna lajsna je polomljena u zadnjem kraju plus tu mi treba poklopac na njoj. Ako neko zna za solidne lajsne ili jednu, tu desnu od restajla ili bar desni poklpoac neka javlja ... evo nekih slika sa kraja radova :
.
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
Bogami, svaka cast na radovima
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- Bojan90
- Garaža: 156 1.6ts
- Lokacija: Bor-Zagubica
- TS_MASTER
- Garaža: Alfa Romeo 146 ts
Alfa Romeo 156 jtd - Lokacija: Beograd
Post
Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
Pratim temu. Prava stvar svaka cast.
Reci mi samo jel si sam menjao selen (silent) blokove. I gde si ih kupio?
Reci mi samo jel si sam menjao selen (silent) blokove. I gde si ih kupio?
BUILT NOT BOUGHT
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
.
Uporne spone sa poslednjih slika sam sam skidao. Izbijanje starih silenta iz njih srecom ja nisam ni pokusavao, nego ih je tast nosio kod par majstora od kojih jedan nije smeo da ih izbija, a drugi ih je jedva izbio. Tako mi je receno, navodno pretanki zidovi.
Posle sam obradu spona (ciscenje, farbanje) radio sam. Nove silente na upornim sponama sam stavljao na presi, a one na glavcinama samo rukama i rucnim alatima. Silenti su od poliuretana i narucivao sam ih iz poljske.
Ove u sponi, sa presom (pa samo i sa stegom), nije tesko staviti, neke postove (linkove) u vezi toga imas na strani 98 teme 'Trapovi na našim Alfama'.
Sa ovima u glavcini nesto je teze. Prvo skinuti sraf iz njih zahteva skidanje diska i malo zakriviti limenu oplatu sto ide oko diska. Tu je i eLearn protivrecan sa slikama, na jednoj slici sraf se izvlaci suprotno od diska a na drugoj ka disku:
Kod mene je kao na drugoj slici i sraf se izlaci ka spolja, a tu smeta disk i oplata. Ali mislim da je to ispravnija opcija. Skinutu diskove je + par sati posla.
Posle treba skinuti stari silent u glavcini. Nije sasvim tesko. Ja sam prvo burgijom 4 ili 5 razorio, lagano u krug gumu silenta, a potom stafcigerom 'pokidao' ka unutra cauru koja deluje da je od aluminijuma ili neke slicne legure. To 'zabijanje' srafcigera imedju zida caure i tela glavcine treba cekicem ali lagano i strpljivo. Iako je na jednom islo lako na drugom sam polomio vrh srafcigera.
Posle se stavljaju poliuretani koji su iz dve polovine. Oni se mazu mascu i imaju 'tendeciju da beze' kod stavljanja. Ali stave se delimicno kao i unutrasnja caura, a potom sa pomocnim srafom i maticom i dve podloske privuku na svoje pozicije. Kasnije zavijanje srafa spone svakako ih potpono dovede u svoju poziciju.
Uglavnom taj deo posla mi je isao sa manje problema nego sam ocekivao. (Ipak, pukao mi je jedan sraf sto drzi oplatu oko jednog diska, pa na drugom tocku nisam ni pokusavao da ga odvijem nego sam samo blago zavrnuo taj lim i potom, kasnije, kod vracanja vratio lim u prvobitnu poziciju. Treba paziti na ABS senzor koji je tu i njega ne skidati, nego samo ceticom ocistiti).
.
Uporne spone sa poslednjih slika sam sam skidao. Izbijanje starih silenta iz njih srecom ja nisam ni pokusavao, nego ih je tast nosio kod par majstora od kojih jedan nije smeo da ih izbija, a drugi ih je jedva izbio. Tako mi je receno, navodno pretanki zidovi.
Posle sam obradu spona (ciscenje, farbanje) radio sam. Nove silente na upornim sponama sam stavljao na presi, a one na glavcinama samo rukama i rucnim alatima. Silenti su od poliuretana i narucivao sam ih iz poljske.
Ove u sponi, sa presom (pa samo i sa stegom), nije tesko staviti, neke postove (linkove) u vezi toga imas na strani 98 teme 'Trapovi na našim Alfama'.
Sa ovima u glavcini nesto je teze. Prvo skinuti sraf iz njih zahteva skidanje diska i malo zakriviti limenu oplatu sto ide oko diska. Tu je i eLearn protivrecan sa slikama, na jednoj slici sraf se izvlaci suprotno od diska a na drugoj ka disku:
Kod mene je kao na drugoj slici i sraf se izlaci ka spolja, a tu smeta disk i oplata. Ali mislim da je to ispravnija opcija. Skinutu diskove je + par sati posla.
Posle treba skinuti stari silent u glavcini. Nije sasvim tesko. Ja sam prvo burgijom 4 ili 5 razorio, lagano u krug gumu silenta, a potom stafcigerom 'pokidao' ka unutra cauru koja deluje da je od aluminijuma ili neke slicne legure. To 'zabijanje' srafcigera imedju zida caure i tela glavcine treba cekicem ali lagano i strpljivo. Iako je na jednom islo lako na drugom sam polomio vrh srafcigera.
Posle se stavljaju poliuretani koji su iz dve polovine. Oni se mazu mascu i imaju 'tendeciju da beze' kod stavljanja. Ali stave se delimicno kao i unutrasnja caura, a potom sa pomocnim srafom i maticom i dve podloske privuku na svoje pozicije. Kasnije zavijanje srafa spone svakako ih potpono dovede u svoju poziciju.
Uglavnom taj deo posla mi je isao sa manje problema nego sam ocekivao. (Ipak, pukao mi je jedan sraf sto drzi oplatu oko jednog diska, pa na drugom tocku nisam ni pokusavao da ga odvijem nego sam samo blago zavrnuo taj lim i potom, kasnije, kod vracanja vratio lim u prvobitnu poziciju. Treba paziti na ABS senzor koji je tu i njega ne skidati, nego samo ceticom ocistiti).
.
- TS_MASTER
- Garaža: Alfa Romeo 146 ts
Alfa Romeo 156 jtd - Lokacija: Beograd
Post
Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
Koliko dana si cekao da stignu? Kakva je voznja sada u odnosu na fabriku?
Ja hocu isto da sa poliuretanom produzim vek zamene. I da upotpunim tu neku sportsku varijantu sa malo tvrdjim silentima
Ja hocu isto da sa poliuretanom produzim vek zamene. I da upotpunim tu neku sportsku varijantu sa malo tvrdjim silentima
BUILT NOT BOUGHT
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
.
^ da, bilo je oko 17 radnih dana. Najveci problem nedostatak ozbiljne dizalice, ostalo manje vise ...
Auto je sada dosta 'jednostavniji' preko neravnina, ali to je pre svega zbog zamene svih ramena/viljuski napred. A koliko utice ovo parcijalno dodavanje poliuretana ne bih znao. Ja sam ih stavio, radi toga da na te neke 'tacke' trapa vise ne razmisljam, a da ramena, viljuske, stabilizatore ... menjam kad koji ode, njihova zamena ide relativno lako ...
Ali, povod celog posla, je bila zapravo zastita odozdo i taj posao je oduzeo 70% vremena.
.
^ da, bilo je oko 17 radnih dana. Najveci problem nedostatak ozbiljne dizalice, ostalo manje vise ...
Stignu brzo 6-8 dana. Prvo sam narucio samo gumice prednje balans stangle, posle ove za zadnje uporne spone. Prve su kostsle 18.60 e + 4.77 e postarina, druge 62.47 e + 18.32 e postarina. Nasa carina i posta nesto manje od 1000 rsd kod druge isporuke ako se dobro secam, a kod prve nije je ni bilo, ja mislim.TS_MASTER napisao:Koliko dana si cekao da stignu? Kakva je voznja sada u odnosu na fabriku?
Ja hocu isto da sa poliuretanom produzim vek zamene. I da upotpunim tu neku sportsku varijantu sa malo tvrdjim silentima
Auto je sada dosta 'jednostavniji' preko neravnina, ali to je pre svega zbog zamene svih ramena/viljuski napred. A koliko utice ovo parcijalno dodavanje poliuretana ne bih znao. Ja sam ih stavio, radi toga da na te neke 'tacke' trapa vise ne razmisljam, a da ramena, viljuske, stabilizatore ... menjam kad koji ode, njihova zamena ide relativno lako ...
Ali, povod celog posla, je bila zapravo zastita odozdo i taj posao je oduzeo 70% vremena.
.
Poslednja izmena od tristatri u Uto Sep 25, 2018 10:05 pm, izmenjeno 1 put ukupno.
- TS_MASTER
- Garaža: Alfa Romeo 146 ts
Alfa Romeo 156 jtd - Lokacija: Beograd
Post
Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
Carina se placa na vrednost robe preko 50e. Ja cu ovih dana da radim zastitu odozdo pa usput bih izmenjao i te neke silente. Pripreme su pola posla sigurno.
Koje sredstvo si koristio za zastitu?
Negde sam pronasao video gde negde u africi (tim nekim zemljama) prave gumene silenta od starih kamionskih guma. Bukvalno na strugu momak obradi za par min napravi silent. Pokusacu da pronadjem video
Koje sredstvo si koristio za zastitu?
Negde sam pronasao video gde negde u africi (tim nekim zemljama) prave gumene silenta od starih kamionskih guma. Bukvalno na strugu momak obradi za par min napravi silent. Pokusacu da pronadjem video
BUILT NOT BOUGHT
- tristatri
- Drug Član
- Garaža: 156 SW 1.9 16V
- Lokacija: Nis
Post
Re: Bušenje rupa na limu karoserije - kako?
.
Strongflex fakture salje mailom, ne uz robu, tako da nasa carina sama procenjuje vrednost. Kod mene su kod druge isporuke samo naplatili PDV na vrednost koju su procenili npr oko 4500-5000. U prethodnom mejlu sam rekao 'carina' reda radi ...
Sto se tice sve hemije kod zastite to sam napisao detaljno negde na prethodnoj strani.
A mislim da su kljucne tri stvari u zastiti odozdo: dobro mehanicko ciscenje korozije (koja nije uvek na lako dostupnim mestima), antikorozivna farba (a bolje neceg od dvokomponentne epoxi mislim da nema) i vosak (na ravnim povrsinama tanko, a u supljinama dosta). Ja sam pre epoxi boje isao i sa cink sprejom, ali za to nisam siguran da je bilo neophodno ...
Plus mislim da je na svakih par sezona (ili sezonski, pred zimu) dobro da se opere auto odozdo i nanovo ide samo voskom. To ne bi bila skupa investicija. Mislim da je bolje tu trositi vosak pre nego po karoseriji spolja ... e sada jedna ili druga opcija (ili obe) zavise od namere koliko auto ostaje kod tebe ... svaka ima prednosti ...
.
Strongflex fakture salje mailom, ne uz robu, tako da nasa carina sama procenjuje vrednost. Kod mene su kod druge isporuke samo naplatili PDV na vrednost koju su procenili npr oko 4500-5000. U prethodnom mejlu sam rekao 'carina' reda radi ...
Sto se tice sve hemije kod zastite to sam napisao detaljno negde na prethodnoj strani.
A mislim da su kljucne tri stvari u zastiti odozdo: dobro mehanicko ciscenje korozije (koja nije uvek na lako dostupnim mestima), antikorozivna farba (a bolje neceg od dvokomponentne epoxi mislim da nema) i vosak (na ravnim povrsinama tanko, a u supljinama dosta). Ja sam pre epoxi boje isao i sa cink sprejom, ali za to nisam siguran da je bilo neophodno ...
Plus mislim da je na svakih par sezona (ili sezonski, pred zimu) dobro da se opere auto odozdo i nanovo ide samo voskom. To ne bi bila skupa investicija. Mislim da je bolje tu trositi vosak pre nego po karoseriji spolja ... e sada jedna ili druga opcija (ili obe) zavise od namere koliko auto ostaje kod tebe ... svaka ima prednosti ...
.