Pitanja za Giuliettu
- ljubanve
- Garaža: Alfa Romeo MiTo
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
Razlika u oktanskoj vrednosti označava zapaljivost goriva, odnosno ono sa većom oktanskom vrednošću je manje zapaljivo.
To u principu znači da ako sipate 95 oktana može se desiti da se smeša benzina i vazduha sama zapali pre nego što svećica to uradi... I to je to.
To u principu znači da ako sipate 95 oktana može se desiti da se smeša benzina i vazduha sama zapali pre nego što svećica to uradi... I to je to.
- gpendula
- Revizor ARCS
- Garaža: :
- Giulietta QV - Bianco Pastello
- 145 QV (wannabe) - Budžet rejs
- Rosso Panda 319 - Lokacija: BG
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
Oktanski broj označava otpornost goriva na samozapaljenje kao posledica povećanog pritiska u cilindru. Veći oktanski broj dozvoljava veću kompresiju u cilindru pre nego što se smeša samozapali. Sa povećanjem oktanske vrednosti ne može doći značajnog povećanja snage. Može samo doći do smanjenja snage/nepravilnog rada usled nedovoljnog broja oktana. Nikakvo "učenje" kompjutera ne može više iskoristiti povećan broj oktana u gorivu. Kompjuter bi morao da poveća kompresione odnose u cilindru kako bi iskoristio prednosti visokooktanskog goriva.
Efekti samozapaljenja smeše mogu biti pogubni po motor. Zato je jako bitno da se ne sipa gorivo manje oktanske vrednosti od predviđene jer može doći do pojave dve eksplozije u cilidru u jednom taktu - prva kad se smeša zapali od pritiska (prilikom ciklusa sabijanja), druga kad svećica baci varnicu (blizu gornje mrtve tačke).
Sipanjem goriva veće oktanske vrednosti se samo smanjuje/eleminiše mogućnost da dodje do prerane detonacije prilikom sabijanja smeše. Naročitno značajno kod motora sa povećanim kompresionim odnosima u cilindru - trkačih.
Sipao sam to V-Racing gorivo u Grčkoj više radi aditiva/deterdženata za koje nadam da takvo gorivo ima, a i da proverim da li je naše gorivo lošije u odnosu na njihovo "najbolje". Sledeće punjenje je bilo V-Power 97, značajno jeftinije. Ovde sipam Eko 98 Racing jer računam (nadam se) da ima više oktana od onog od 95.
Efekti samozapaljenja smeše mogu biti pogubni po motor. Zato je jako bitno da se ne sipa gorivo manje oktanske vrednosti od predviđene jer može doći do pojave dve eksplozije u cilidru u jednom taktu - prva kad se smeša zapali od pritiska (prilikom ciklusa sabijanja), druga kad svećica baci varnicu (blizu gornje mrtve tačke).
Sipanjem goriva veće oktanske vrednosti se samo smanjuje/eleminiše mogućnost da dodje do prerane detonacije prilikom sabijanja smeše. Naročitno značajno kod motora sa povećanim kompresionim odnosima u cilindru - trkačih.
Sipao sam to V-Racing gorivo u Grčkoj više radi aditiva/deterdženata za koje nadam da takvo gorivo ima, a i da proverim da li je naše gorivo lošije u odnosu na njihovo "najbolje". Sledeće punjenje je bilo V-Power 97, značajno jeftinije. Ovde sipam Eko 98 Racing jer računam (nadam se) da ima više oktana od onog od 95.
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
Nisam iz te branše da bih mogao nešto da deklarativno tvrdim pa sam zato pronašao ono što je napisao kolega sinisa:
Ono što jedino znam jeste šta su pokazali papiri i statistika nakon vožnje pomenutog Shell 100 oktana iz Grčke u odnosu na najčešće korišćenu 95-icu. Potrošnja mi je ostala u dlaku ista mereći na istoj relaciji uz isti tempo vožnje, a subjektivno nisam primetio nikakve razlike u performansama. Zanimljivo je međutim da sam na 156 2.0 TSpark mnogo više osećao razlike u korišćenim gorivima. Možda mi je i više od samih performansi bitnija čistoća i kvalitet goriva u želji da motor dobije ono što je preporučeno. Ukoliko kod nas i ima malo zakidanja (ne bi me čudilo!), taman bi gorivo od 100 ili 98 oktana bilo optimalno...sinisa napisao:Za većinu novijih benzinaca potrebno je preći određenu kilometražu s visokooktanskim gorivom da bi razlika bila primetna. Tajming (ugao) paljenja smeše je uglavnom konzervativan, tako da se izbegne detonacija. Svaki put kada se dogodi detonacija knock senzor je detektuje i ECU odstupi tako što "porani" tajming paljenja smeše (dakle, još više pre sabijanja u mrtvu tačku). Prelaskom na visokooktansko gorivo (tj. otpornije na detonacije) potrebno je neko vreme da ne bude detonacija, ECU da prati to i postepeno pomera tajming paljenja smeše (bliže mrtvoj tački). Taj period je obično ~20-40 sati rada motora (podatak je za Z18XER), kada će razlika biti primetna.
Što se tiče goriva, dok sam vozio benzinca osetio sam razliku s Gazpromovim G-Drive 100. Inače, nekada pre sam isto tako povremeno sipao Shell V-Power, po jedan rezervoar, i nikakvu razliku nisam primetio... Poenta je ustvari da treba 2-3 rezervoara sipati, kada razlika počinje da bude vidljiva.
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- sinisa
- Garaža: '11 Audi A7 3.0TDI
'07 Citroen C4 2.0VTS
Ex '11 Alfa Romeo 159 2.0JTDm
Ex '09 Alfa Romeo 159 1.8MPI - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
- gpendula
- Revizor ARCS
- Garaža: :
- Giulietta QV - Bianco Pastello
- 145 QV (wannabe) - Budžet rejs
- Rosso Panda 319 - Lokacija: BG
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
Pomeranjem ugla paljenja može da se dovede do efektnijeg rada motora i boljeg iskorišćenja goriva, a ne do boljih performansi motora u smislu o kom mi diskutujemo. Motor može da radi samo bliže onome kako ga je fabrika projektovala (kompersioni odnosi u cilindru su "ograničavajući" faktor u ovom slučaju). Tek prilikom povećanja kompresionog odnosa u cilindru može da udje u jednačinu oktanska vrednost goriva.
Btw. TNG ima oktansku vrednost veću od benzina. Bitna stavka u tome je energetska vrednost goriva, ali to je druga tema.
Napominjem, ni ja nisam u "branši". Da ne kažem - samo sam internet pala*ud. Hoću da kažem, spreman sam da prihvatim kritiku ako je moja, do sada besprekorna, Bosanska logika negde zakazala.
Btw. TNG ima oktansku vrednost veću od benzina. Bitna stavka u tome je energetska vrednost goriva, ali to je druga tema.
Napominjem, ni ja nisam u "branši". Da ne kažem - samo sam internet pala*ud. Hoću da kažem, spreman sam da prihvatim kritiku ako je moja, do sada besprekorna, Bosanska logika negde zakazala.
- gpendula
- Revizor ARCS
- Garaža: :
- Giulietta QV - Bianco Pastello
- 145 QV (wannabe) - Budžet rejs
- Rosso Panda 319 - Lokacija: BG
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
Ne mogu da editujem gornji post, evo malo zabavnije objašnjenje od mog:
[video][/video]
Oko 12:40min se spominje i knock senzor.
[video][/video]
Oko 12:40min se spominje i knock senzor.
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
@gpendula
Meni je kao laiku sve to zabavno pročitati i svačija logika je dobrodošla, ali na kraju dana uvek se najviše oslonim na sopstvenu preciznu i detaljnu statistiku (tu sam malo više u struci), kao i subjektivni osećaj u vožnji
Re: Pitanja za Giuliettu
sinisa napisao:Taman sam krenuo da se samocitiram
@gpendula
Meni je kao laiku sve to zabavno pročitati i svačija logika je dobrodošla, ali na kraju dana uvek se najviše oslonim na sopstvenu preciznu i detaljnu statistiku (tu sam malo više u struci), kao i subjektivni osećaj u vožnji
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- Raketa
- Drug Član
- Garaža: Alfa Romeo Giu
- Lokacija: Lochen am see-salzburg
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
Bas cu da probam sad da sipam tri rezervoara 98ili 100 oktans , da vdim dali ce biti razlike . Inace uvek sipam 95icu ...
- gpendula
- Revizor ARCS
- Garaža: :
- Giulietta QV - Bianco Pastello
- 145 QV (wannabe) - Budžet rejs
- Rosso Panda 319 - Lokacija: BG
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
@alfanatic
Ja bih baš da izbegnem taj subjektivan osećaj u vožnji jer se sećam svog osećaja sa prvom "k&n" pečurkom i "boljim" ubrzanjem koje sam dobio sa njim.
Sada malo ozbiljnije, nema tu previše filozofije. Ne kažem ja da auto ne radi bolje na 98 oktana (i sam ga sipam) i da tvoj subjektivni osećaj nije tačan, ali ne zato što je to "snažnije" gorivo, nego zato što je ono od 95 oktana lošije od onog za koje fabrika napravila motor. Govorim o gorivu koje svi mi u Srbiji sipamo.
@raketa
Verujem da je u Austriji dovoljno kvalitetno gorivo od 95 oktana za naše motore. Mislim da neće biti osetne razlike. Možda neki "blind test" da se napravi, kao u ocenjivanju vina. Da se izbegne "k&n" efekat.
Ja bih baš da izbegnem taj subjektivan osećaj u vožnji jer se sećam svog osećaja sa prvom "k&n" pečurkom i "boljim" ubrzanjem koje sam dobio sa njim.
Sada malo ozbiljnije, nema tu previše filozofije. Ne kažem ja da auto ne radi bolje na 98 oktana (i sam ga sipam) i da tvoj subjektivni osećaj nije tačan, ali ne zato što je to "snažnije" gorivo, nego zato što je ono od 95 oktana lošije od onog za koje fabrika napravila motor. Govorim o gorivu koje svi mi u Srbiji sipamo.
@raketa
Verujem da je u Austriji dovoljno kvalitetno gorivo od 95 oktana za naše motore. Mislim da neće biti osetne razlike. Možda neki "blind test" da se napravi, kao u ocenjivanju vina. Da se izbegne "k&n" efekat.
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
@ gpendula
Dobro, ovde sa teritorije subjektivnosti polako zalazimo na teren realnosti i objektivnosti, a nekako uvek gledam da su te dve stvari što manje suprotstavljene. Drugim rečima češće tražim manu i dlaku u jajetu, nego što sam spreman da mi neki K&N zamaže oči
A ako si me dobro shvatio, upravo sve vreme i potenciram da neku razliku sa MiTo nisam primetio. Te godine kada sam vršio "eksperiment" gorivo od 100 oktana na Shellu u Grčkoj bilo je okruglo 2€. Isprsio sam se junački i krenuo da testiram, ali nikakvih pomaka u performansama nisam video iako sam se baš trudio, pa se na kraju i razočarao. Potrošnja takođe nije bila ni za dlaku manja u identičnim uslovima i na povelikom uzorku. Ali ono što nisam uradio jeste da se počastim takvim gorivom u vidu 3-4 puna uzastopna rezervoara, pa da onda tražim razlike.
Sa Giuliettom je druga priča, od prvog dana je kod mene i u startu idemo sa najboljim stvarima koje pare mogu da joj pruže. Faliće mi statistika (i subjektivni osećaj) sa 95-icom u dužem intervalu, ali baš ću rado čitati tuđa iskustva i poređenja na tu temu
Dobro, ovde sa teritorije subjektivnosti polako zalazimo na teren realnosti i objektivnosti, a nekako uvek gledam da su te dve stvari što manje suprotstavljene. Drugim rečima češće tražim manu i dlaku u jajetu, nego što sam spreman da mi neki K&N zamaže oči
A ako si me dobro shvatio, upravo sve vreme i potenciram da neku razliku sa MiTo nisam primetio. Te godine kada sam vršio "eksperiment" gorivo od 100 oktana na Shellu u Grčkoj bilo je okruglo 2€. Isprsio sam se junački i krenuo da testiram, ali nikakvih pomaka u performansama nisam video iako sam se baš trudio, pa se na kraju i razočarao. Potrošnja takođe nije bila ni za dlaku manja u identičnim uslovima i na povelikom uzorku. Ali ono što nisam uradio jeste da se počastim takvim gorivom u vidu 3-4 puna uzastopna rezervoara, pa da onda tražim razlike.
Sa Giuliettom je druga priča, od prvog dana je kod mene i u startu idemo sa najboljim stvarima koje pare mogu da joj pruže. Faliće mi statistika (i subjektivni osećaj) sa 95-icom u dužem intervalu, ali baš ću rado čitati tuđa iskustva i poređenja na tu temu
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- gpendula
- Revizor ARCS
- Garaža: :
- Giulietta QV - Bianco Pastello
- 145 QV (wannabe) - Budžet rejs
- Rosso Panda 319 - Lokacija: BG
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
I ako bi nakon tri rezervoara bilo razlike u potrošnji i performansama, bilo bi je jer gorivo koje je do tada sipano nije ispunjavalo minimalne zahteve konstrukcije motora. A i taj dobitak u performansama bi bio jednak kao da si seo da voziš, a preskočio doručak pa je auto lakši. - karikiram, btw.
- ljubanve
- Garaža: Alfa Romeo MiTo
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
Kolega Siniša kaže da kompjuter porani paljenje... Taj deo mi nije baš jasan. Šta to znači, da svećica okine pre nego što se postigne kompresija? Zar to nije ono što u stvari i proizvodi "knock"? Koliko ja znam kada dođe do "knock-a" kompjuter povećava zasićenost smeše tako što dodaje više benzina i tako hladi smešu.
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
@ gpendula
Ma samo nek se vozi, da zdravlje služi i da Julke (i sve druge Alfe na svetu!) rade besprekorno
Ma samo nek se vozi, da zdravlje služi i da Julke (i sve druge Alfe na svetu!) rade besprekorno
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- gpendula
- Revizor ARCS
- Garaža: :
- Giulietta QV - Bianco Pastello
- 145 QV (wannabe) - Budžet rejs
- Rosso Panda 319 - Lokacija: BG
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
@Alfanatic
Naravno da rade besprekorno. Nije to VW!
@ljubanve
Koliko znam, knock senzor služi da se odloži paljenje do što kasnije tačke. Da se gorivo što više kompresuje u cilidru pre nego svećica baci varnicu. Ako dodje do ranijeg samozapaljenja goriva, senzor to registruje i pošalje signal da se paljenje pomeri malo ranije. Možda postoje i još neki načini kako bi se sprečile prerane detonacije, kao što je i to nalivanje goriva koje si spomenuo...
Naravno da rade besprekorno. Nije to VW!
@ljubanve
Koliko znam, knock senzor služi da se odloži paljenje do što kasnije tačke. Da se gorivo što više kompresuje u cilidru pre nego svećica baci varnicu. Ako dodje do ranijeg samozapaljenja goriva, senzor to registruje i pošalje signal da se paljenje pomeri malo ranije. Možda postoje i još neki načini kako bi se sprečile prerane detonacije, kao što je i to nalivanje goriva koje si spomenuo...
- nidza
- Garaža: ex 159
- Lokacija: NBG
Post
Pitanja za Giuliettu
Vrlo brzo ECU prilagodi parametre. Novi motori imaju anti-knock mehanizme i dokle god se ne sipa neka brlja, nema problema.
Viši oktanski broj kod turbo benzinca donosi bolje performanse. Ako pričamo o atmo motorima, onda je tačno gore napisano. Razlike su dosta male te su potrebni merni instrumenti da bi se uočile razlike. Subjektivno nema teoretske šanse da na 300ks osetiš plus minus 5ks.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
Viši oktanski broj kod turbo benzinca donosi bolje performanse. Ako pričamo o atmo motorima, onda je tačno gore napisano. Razlike su dosta male te su potrebni merni instrumenti da bi se uočile razlike. Subjektivno nema teoretske šanse da na 300ks osetiš plus minus 5ks.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
- Alfanatic
- Garaža: Giulia Sprint 2.0
200 AT8 RWD '21 Vesuvio Grigio
+ MiTo QV '10 Rosso
......................................
ex Giulietta 1.4 170 '17 Misano
ex MiTo 1.4 155 '09 Rosso
ex 156 2.0 TS '00 Grigio
ex 145 1.4 Boxer '95 Blue
...................................... - Lokacija: Indjija
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
Amen to thatgpendula napisao:@Alfanatic Naravno da rade besprekorno. Nije to VW!
ONLY ALFA | FOREVER AND EVER
- sinisa
- Garaža: '11 Audi A7 3.0TDI
'07 Citroen C4 2.0VTS
Ex '11 Alfa Romeo 159 2.0JTDm
Ex '09 Alfa Romeo 159 1.8MPI - Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Tuneri atmosferskih benzinaca fokusiraju se na podešavanje što kasnijeg paljenja, a to traži benzin što veće oktanske vrednosti. Dalje ide usis, podešavanje/zamena bregastih ili VVT sistema, itd. Svakako na ovom forumu ima kolega koje se bolje razumeju u taj deo.
Subjektivno, osetio sam razliku. To je bio slučaj sa mojim GM Z18XER motorom u Alfi 159, koji je bio primetno živahniji posle nekog solidnog vremena na 100 oktanskom benzinu. Podatak za adaptaciju motora na 3-4 puna rezervoara sam našao u nekom GM statement-u, pošto US forumi imaju dosta korisnih diskusija i zvaničnih informacija (motor je ugrađivan Chevrolet Cruze i Sonic). Razliku u potrošnji nisam primetio.
Re: Pitanja za Giuliettu
Detonacija usled sabijanja smeše (dakle, pre nego što je svećica zapali) je štetna, jer eksplozija ima drugačiji i daleko brži front. Najgori deo je što skine/sprži film ulja sa zida cilindra, čime povećava habanje. Ima i drugih posledica, neke sam pozaboravljao (fiksam se dizelom već par godina ). Elem, knock senzor služi da prepozna detonacije i javi ECU računaru da ih spreči. ECU ih sprečava tako što porani paljenje smeše svećicom, a to je uvek pre mrtve tačke (gornja tačka sabijanja smeše radom klipa). Od tog trenutka paljenja sve do mrtve tačke, energija eksplozije smeše je beskorisna - jer je i dalje sabijanje u toku. Tek od mrtve tačke na dalje kreće "pretvaranje" eksplozije u rad motora.ljubanve napisao:Kolega Siniša kaže da kompjuter porani paljenje... Taj deo mi nije baš jasan. Šta to znači, da svećica okine pre nego što se postigne kompresija? Zar to nije ono što u stvari i proizvodi "knock"? Koliko ja znam kada dođe do "knock-a" kompjuter povećava zasićenost smeše tako što dodaje više benzina i tako hladi smešu.
Tuneri atmosferskih benzinaca fokusiraju se na podešavanje što kasnijeg paljenja, a to traži benzin što veće oktanske vrednosti. Dalje ide usis, podešavanje/zamena bregastih ili VVT sistema, itd. Svakako na ovom forumu ima kolega koje se bolje razumeju u taj deo.
Subjektivno, osetio sam razliku. To je bio slučaj sa mojim GM Z18XER motorom u Alfi 159, koji je bio primetno živahniji posle nekog solidnog vremena na 100 oktanskom benzinu. Podatak za adaptaciju motora na 3-4 puna rezervoara sam našao u nekom GM statement-u, pošto US forumi imaju dosta korisnih diskusija i zvaničnih informacija (motor je ugrađivan Chevrolet Cruze i Sonic). Razliku u potrošnji nisam primetio.
- milanche90
- Garaža: Stelvio 2.2 180HP
ex Giulietta 2.0 170ks
ex 147 1.9 120ks - Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
Pozdrav svima. :-)
Nakon 10ak dana voznje u Giulietti, primetio sam da veoma cesto mi prva brzina predstavlja problem - kad hocu iz lera da ubacim u prvu, nekad kao da na pola zapne, pa moram da vratim u ler, ili cak i u drugu da prebacim, da bih mogao lepo da ubacim u prvu.
Da li je neko imao slicnih problema? Kao kroz maglu se secam da sam negde procitao slicna iskustva ranije.
P.S. U pitanju je jtdm 2.0
Nakon 10ak dana voznje u Giulietti, primetio sam da veoma cesto mi prva brzina predstavlja problem - kad hocu iz lera da ubacim u prvu, nekad kao da na pola zapne, pa moram da vratim u ler, ili cak i u drugu da prebacim, da bih mogao lepo da ubacim u prvu.
Da li je neko imao slicnih problema? Kao kroz maglu se secam da sam negde procitao slicna iskustva ranije.
P.S. U pitanju je jtdm 2.0
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
Standardna boljka na 2.0 jtdm 170 ks u julci, teraj i ne mislim puno o tome.
Ja tipa gurnem dotle, zadrzim rukom, i pri pustanju kvacila, dok pridrzavam udje sama.
Ja tipa gurnem dotle, zadrzim rukom, i pri pustanju kvacila, dok pridrzavam udje sama.
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- BobanR
- Garaža: Brera 2.4
- Lokacija: Kragujevac
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
To je problem sa C635 menjačem. Neki kažu da je promena ulja rešenje, ali isključivo u gradaciji preporučenoj od fabrike. Na AO forumu se kunu u Fuchs Titan Sintofluid FE SAE 75W
Sébastien Loeb napisao:...Ore taj snijeg kao kombajn sjeno...
- edin
- Saradnik Uprave
- Garaža: alfa 156 1.9 jtd 2001 tuned end remaped; 2.0 ts RIP
- Lokacija: zemun
- Lokacija: Zemun;Beograd
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
Problem ostao i nakon promene ulja, mozda malo blazi, uglavnom u poslednje vreme nisam nesto ni primecivao, mozda sam se i navikao.
“If a car doesn’t make you excited every time you climb inside, then it’s just a tool. And if it’s just a tool, you may as well use the bus”
- DejanGT
- Garaža: Giulietta MultiAir | 2010
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
To sa ubacivanjem u prvu je standardna boljka i na 1.4 benzincu. Ljudima su u garanciji menjali sinhrone pa čak i cele menjače zbog toga. Zamenom ulja se stvar znatno ublaži, ali se opet ponekad ispolji.
Ja sam provalio da stvar funkcioniše najbolje ako prvo snažno stisneš kvačilo, zatim sačekaš trećinu ili polovinu sekunde i onda vrlo lagano gurneš menjač u prvu. Zvuči kretenski ali funkcioniše, bar meni na benzincu. Sve se složi u tih pola sekunde i nema zapinjanja.
Ja sam provalio da stvar funkcioniše najbolje ako prvo snažno stisneš kvačilo, zatim sačekaš trećinu ili polovinu sekunde i onda vrlo lagano gurneš menjač u prvu. Zvuči kretenski ali funkcioniše, bar meni na benzincu. Sve se složi u tih pola sekunde i nema zapinjanja.
- alonso14
- Saradnik Uprave
- Garaža: -
-ex Q2 211cv 3 porta
-ex Rossalinda Challenge Stradale by Nova Speed
-ex Giulietta QV Edizione Corsa 301cv by Nova Speed
- ex GTI PP DSG 317 cv by OnlyRevo
- S3 8v 370 cv by Freaks Motorsport
- MK6 GTI DSG 271 cv by Freaks Motorsport - Lokacija: MG
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
Promena ulja nije resenje. Lupaju a ne znaju..
'' Izabran sam zbog suptilnog magnetizma moje licnosti ''
- Ragazzo
- rookie
- Garaža: Honda Civic 2.2ictdi
- Lokacija: Mannheim
Post
Re: Pitanja za Giuliettu
Menjali ceo menjac u garantnom roku? Uf to ne deluje bas obecavajuce po pitanju pouzdanosti. Motor je po meni najvazniji deo auta a odmah posle njega dolazi menjac. Problemi sa istim na Giulietti koja je svakako podigla Alfin imidz nikako ne ide u prilog....
- gpendula
- Revizor ARCS
- Garaža: :
- Giulietta QV - Bianco Pastello
- 145 QV (wannabe) - Budžet rejs
- Rosso Panda 319 - Lokacija: BG