Stranica 1 od 2
Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Ned Avg 06, 2023 8:47 pm
od dejanp
Kolege,
Treba mi pomoć. Vozim 159-ku sa 1.8MPI motorom od 2013. Do pre dve godine nisam imao problema, samo redovni servisi. Onda mi upali "Check engine" i završim sa promenom zaptivača glave, posude za rashladnu tečnost i creva. Ove godine, u dan bukvalno se desi, da pukne gornje crevo, ode zaptivač glave, glava se iskrivi. Urađeno je ravnanje i hidrotest glave. Sve OK. Međutim, meni i dalje kada se zagreje krene da bućka u posudi, gura kao napolje iz posude. Da li je neko imao slučno iskustvo? Neko mi kaže, hladnjak ulja (standardna greška na Opel-ovom Z18XER motoru. Drugi kaži otišao blok ...

Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Pon Avg 07, 2023 7:44 am
od edin
A da probas da ozracis jos malo sistem?
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Pon Avg 07, 2023 8:18 am
od PetarP
"gura kao napolje iz posude?"
Cep na ekspanzionoj posudi ima svrhu regulatora pritiska. U zavisnosti od auta, opruga u cepu otvara ventil na oko 1.3bar.
Da li auto u dize temp preko 90°, ako da u kojoj situaciji?
Kada je dignuta glava, koliko si imao distirzije na vrhu bloka?
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Pon Avg 07, 2023 9:56 am
od dejanp
edin napisao: ↑Pon Avg 07, 2023 7:44 am
A da probas da ozracis jos malo sistem?
Probao sa ozračiti, ali nije pomoglo.
Pokazivač je zakucan na 90°, mada sam čitao da ovaj motor ima veću radnu temperaturu, i da mora 100% antifriz (razblažen sa destilovanom) a ja sipao samo destilovanu. Za distorziju, nisam siguran ...
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Pon Avg 07, 2023 10:57 am
od sinisa
Hladnjak ulja na Z18XER je loše tehnički rešen, i često propusti pritisak sa strane ulja ka antifrizu, zbog čega se obično prvo pojave tragovi ulja na vrhu posude za rashladnu tečnost, pa vremenom i čuveni "kajmak". To sve uglavnom nije uzrok za povećanje pritiska, koji obično raste kada postoji problem sa glavom motora, dihtungom ili blokom. Nastaje zbog prolaska dela izduvnih gasova upravo u kolo rashladne tečnosti, i postoji način da se sama tečnost testira na prisustvo CO2.
Kada sve to počne da se dešava, zbog veće temperature uglavnom glava motora prva strada (krivi se), i u sklopu popravke neophodno je ravnanje glave i hidrotest radi provere. Za problem sa blokom nisam čuo.
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Uto Avg 08, 2023 9:47 am
od edin
dejanp napisao: ↑Pon Avg 07, 2023 9:56 am
edin napisao: ↑Pon Avg 07, 2023 7:44 am
A da probas da ozracis jos malo sistem?
Probao sa ozračiti, ali nije pomoglo.
Pokazivač je zakucan na 90°, mada sam čitao da ovaj motor ima veću radnu temperaturu, i da mora 100% antifriz (razblažen sa destilovanom) a ja sipao samo destilovanu. Za distorziju, nisam siguran ...
Sam si odgovorio, cista destilovana voda kljuca na 100 stepani, generalno moras da turis i anifriza, koliko znam pola pola da ne bi kljucao zbog vise radne temperature...
Znaci, probaj da stavis pola voda pola antifriz, dobro ozraci pa vidi ondak sta se desava
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Ned Avg 13, 2023 9:28 am
od dejanp
Kolege,
Zamenio i hladnjak ulja. Više nema emulzije u sistemu, ali se javlja pritisak u ekspanzionoj boci. Posle 6km izbacio 1/2l rashladne tečnosti ...
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Ned Avg 13, 2023 5:36 pm
od edin
Jel ti samo voda u sistemu?
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Pon Avg 14, 2023 9:17 am
od dejanp
Majstor mi reče da nema veze da li je voda ili antifriz, mala je razlika u tački ključanja kaže mi. Imaš neki broj za kontakt?
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Pon Avg 14, 2023 6:57 pm
od edin
Aj probaj da uradis sa antifruzom, pa tek ondak ostalo, ako nisam upravu, meni na dušu
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Pon Avg 14, 2023 7:01 pm
od panonica
dejanp napisao:Majstor mi reče da nema veze da li je voda ili antifriz, mala je razlika u tački ključanja kaže mi. Imaš neki broj za kontakt?
Imao sličan problem, isto 1.8 mpi. Napuklo kućište termostata i tamo je gubio vodu...
Sent from my FNE-NX9 using Tapatalk
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Sre Avg 16, 2023 8:31 am
od dejanp
Kolege,
Evo ovako stoje stvari. Sipao antifriz (srazmera 50% Paraflu + 50% destilovane vode), zamenio čep ekspanzione posude. Vozio jedno veče, sa strahom (jer mi je prethodno izgurao vodu na ekspanzionu i to da dosipam više od pola litre, posle 6km vožnje) i nema promena u ekspanzionoj. Juče vozio preko dana, spoljna temperatura preko 30°, pa vozio uveče malo po gradu, uključio klimu, pa na Palić malo. Temperatura ulja maksimalno do 110°, kada sam uključio klimu, malo se i spustila temperatura za 5-10°. Jutros otvaram haubu i gledam stanje u ekspanzionoj posudi, stanje nepromenjeno, ne fali rashladne tečnosti.
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Sre Avg 16, 2023 9:37 am
od panonica
Haha, isto i kod mene od tada. Dakle zaključak, Najgori deo 159 1.8 MPI je OPEL! Barem kod mene vreme pokazuje tako, jer sve vanredno što sam radio na njoj je na motoru 1.8 MPI
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Sre Avg 16, 2023 10:51 am
od edin
Izvinjavam se, znaci neko ko ti je rekao ovde na forumu da treba da sipas pola/pola je manje vise bio upravu...

Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Sre Avg 16, 2023 11:00 am
od dejanp
Hvala Vam drugari, svima koji ste se odazvali.
Neizmerno Vam hvala, dok se ne odužim nekako ...
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Sre Avg 16, 2023 7:18 pm
od dejanp
Na šta da obratim pažnju sada?
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Čet Avg 17, 2023 6:53 am
od Transporter159
Na majstora ,koji ti je rekao da su voda i antifriz skoro pa isto...
amo vozi i uzivaj,ako ne gubi tecnost ,to je to
.
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Čet Avg 17, 2023 12:33 pm
od gpendula
Prati još malo. Jeste tačka ključanja vode niža od tačke ključanje mešavine sa antifrizom, ali u ispravnom sistemu ne bi smela da predje tu tačku. Ako čep otvara na 1,3bara čista voda ključa na nešto manje od 110c što je sasvim dovoljno osim u nekim baš ekstremnim uslovima.
Uzgred, na nekim stazama je i zabranjeno korišćenje antifriza i sličnog u rashladnim sistemima. Ako dodje do neke havarije, da se ne razlije po stazi i napravi havariju. Jako je klizav i teško ga je očistiti. Tu se vozi sa vodom u sistemu koja ujedno ima i bolja svojstva u odvodjenju temperature od mešavine. Antifriz u ispravnim sistemima služi samo da spreči smrzavanje i pojavu korozije.
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Čet Avg 17, 2023 1:02 pm
od dejanp
U redu, pratim. Nivo u ekspanzionoj posle cca 100km se nije promenio. A pre toga je posle 6km izgurao vodu iz posude. Creva nisu napeta, možda malo, ali pretpostavljam da ima malo pritiska kada se zagreje. Ulje se sada ne greje preko 110°, a pre toga je gurao i preko 120°.
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Čet Avg 17, 2023 1:06 pm
od sasami
120c vec nije dobro, 100-110c bi trebalo da je normalno
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Čet Avg 17, 2023 1:12 pm
od dejanp
Moguće da je i čep bio neispravan?
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Čet Avg 17, 2023 1:27 pm
od sinisa
Davnih dana kada sam vozio 1.8MPI u 159, prilikom neke popravke, par dana sam vozio sa čistom destilovanom vodom umesto antifriza. Nije bilo izbacivanja čepa, ali creva su se nešto napinjala. Tačka ključanja vode nije ista na atmosferskom pritisku, ili u zatvorenom sistemu na većem pritisku (gde je tačka ključanja viša, tj. preko 100 stepeni). Inače, da dodam i da taj motor radi na višoj temperaturi, normalna temperatura vode je 105 stepeni, a na 108 uključuje ventilator. Skala naravno pokazuje uvek ravno 90 stepeni.
Svakako sa vodom ne treba eksperimentisati, nego koristiti antifriz onako kako je propisano i pratiti da li se gubi, da li su creva tvrda, i da li možda ima tragova ulja na vrhu ekspanzione posude (kada se sve ohladi).
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Čet Avg 17, 2023 1:35 pm
od dejanp
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Čet Avg 17, 2023 1:37 pm
od dejanp
Pre i posle zamene hladnjaka ulja (izmenjivača toplote).
Re: Pomoć 1.8 MPI
Poslato: Pon Sep 18, 2023 9:30 am
od dejanp
dejanp napisao:Pre i posle zamene hladnjaka ulja (izmenjivača toplote).
Nažalost, creva su tvrda, a posle cca 1000km pucaju jedna po jedna ona što idu od termostata prema kabini. Pre dve nedelje puklo jedno, rešio, sinoć puklo drugo ispod njega. Šta da radim? Postajem očajan ... :-(
Послато са SM-S908B помоћу Тапатока