Stranica 1 od 1

Hladan start.

Poslato: Ned Jan 01, 2023 3:42 pm
od tristatri
.
Najpre srećna nova 2023. godina! Svima sve najbolje :beerchug: :beerchug: !!


Imam problem kod paljenja pri hladnom vremenu: što je hladnije vani to auto više okleva da upali.
Npr., kod 0°C teba mu 2-3 sekundi, kod -5°C teba mu 3-4 sekundi i sl.

Takodje, i što duže auto stoji da se ne pali to dodaje problemu. Npr., ako je prethodno paljenje bilo pre 6-12h upalice bez problema, ali ako je stoji 24h bez paljenja biće kao gore što sam naveo, a ako stoj 2 dana biće još teže itd.

Ima li ko ideju šta bi mogao biti uzrok?

Alfa je 1.9 16V.
.

Re: Hladan start.

Poslato: Ned Jan 01, 2023 4:50 pm
od edin
Akumulator...

Re: Hladan start.

Poslato: Ned Jan 01, 2023 5:48 pm
od tristatri
.
Nije akumulator, skoro nov je, a volti koje merim sa MES-om, a i onde na upaljacu su sasvim OK.
.

Re: Hladan start.

Poslato: Ned Jan 01, 2023 7:45 pm
od boki76
Mozda negde vuce struju. Ja sam imao problem sa masom. Ociscena, zasticena (masa) i sad nema problema.

Re: Hladan start.

Poslato: Ned Jan 01, 2023 8:49 pm
od tristatri
.
Ni to ne bi trebalo da je problem. Jer problem je samo prvo hladno startovanje, svako drugo tokom dana nije problem.

Što je vani hladnije to auto više okleva da upali. ........................................................................... Niska temp. je odlučujući faktor problema!?
Što motor duže stoji na hladnom (npr, 2-3 dana) to paljenje potom duže traje. ..................... Nešto što vremenom raste/opada?
Problem je samo prvo hladno startovanje. .................................................................................... Jednom upaljen motor eliminiše problem!
.

Ono što meni pada na pamet je da problem ima veze sa pritiskom goriva. Da li po gašenju motora pritisak u railu ostaje na nekoj vrednosti i koliko dugo treba da opadne i da li opada na nulu?

Re: Hladan start.

Poslato: Ned Jan 01, 2023 9:01 pm
od edin
Kako vergla, ako dobro vergla, nije ti losa logika....

Re: Hladan start.

Poslato: Ned Jan 01, 2023 10:49 pm
od tristatri
.
Vergla dobro! Radi toga u akumulator i alanser ne sumnjam.

Može biti do struje ali indirektno. U MES-u ima parametara: 'Fuel filter heater relay', 'Fuel temperature' i 'Fuel temperature signal'.
Da li je ko imao kakvih problema sa ovim grejačem, jeli on deo filtra kada se kupi ili je stalni deo na autu?
.

Re: Hladan start.

Poslato: Pon Jan 02, 2023 5:09 am
od bums85
Mogu da budi i grejaci. Jel baci sivi dim kada tesko upali?

Re: Hladan start.

Poslato: Pon Jan 02, 2023 12:34 pm
od tristatri
.
Nisu ni grejači. I njih sam proveravao, a i ne daje nikakvu grešku. Dima bitno nema nazad. Inače, van tog lošeg hladnog starta motor odlično radi u vožnji, u svim režimima.

Jutros sam gledao neke parametre. Ler nije stabilan varira od 850 ± 15 pa i više povremeno. (Kada je sve uredu varijacije ne idu preko ± 2-5). korekcije dizni: u početku je prva bila oko -1,2 i još jedna nešto malo u minusu, a druge dve su u plusu podeljeno da bude sve nula. Posle 4-5 minuta rada na parkingu ta prva je otišla u -2,4, a sve ostale su bile u plusu.

Onaj grejač na filtru za gorivo je bio na ON od starta motora, a kod temperature goriva oko 5°C. Tolika je bila i vanjska temperatura.
Za tih nekoliko minuta rada, ta 'Fuel temperature' je porasla na oko 8-9°C i potom je 'Fuel filter heater relay' otišao u OFF.
.

Re: Hladan start.

Poslato: Pon Jan 02, 2023 8:19 pm
od novmaher
Srecna nova godina svima.

Kad auto upali da li radi ravnomerno ili ne?
Korekcija prve dizne kad se zagrejao bila je preko -2.4?
Proveri kako su ti konektori na diznama,da li imaj dobar kontakt?
Ocisti regulator pritiska goriva.

Re: Hladan start.

Poslato: Pon Jan 02, 2023 10:10 pm
od tristatri
.
Ne radi baš ravnomerno: 850 ± 15 pa i više povremeno. Mada je ovo možda od skora, a problem sa paljem sam imao i prošle zime.

Pomenuta korekcija od -2,4 je posle paljenja 5-6 minuta, dakle nezagrejanaog. Ranije je uglavnom jedna bila do oko -1,4. Tako je i sada počelo pa se odjednom promenilo na -2,4. Ta nagla promena me je zbunila, to nisam viđao ranije. A korekcije kod zagrejanog nisam snimao skorije, a ranije kada sam snimao bile su manje više OK, ispod su 1, bilo plus ili minus.

Konektori su dobri.

Za čišćenje regulatora ću da pretražim ovde, ali ako tačno znaš koji topik da gledam, daj link!!
.

Re: Hladan start.

Poslato: Uto Jan 03, 2023 12:19 am
od bums85
Da li si proveravao da li je motor dobro uzupcen? Ako je preskocio 1 zub moze da se desi da tesko pali, a posle da radi normalno. Takodje netacno ocitavanje temperature ulaznog vazduha moze da utice na isto

Re: Hladan start.

Poslato: Uto Jan 03, 2023 1:35 pm
od tristatri
.
Radjeni su veliki servisi, jedino tada ako je bilo propusta ... Kako proveriti da li je tačno uzupčen?

A neka dizna(e) mogu li one davati ovakav problem?
.

Re: Hladan start.

Poslato: Pon Jan 30, 2023 7:29 pm
od mundiri
@tristatri imam skoro pa identican problem, da li si resio taj problem, i ako jesi moze li koja informacija? :)

Re: Hladan start.

Poslato: Pon Jan 30, 2023 10:26 pm
od tristatri
.
Nisam još. Imao sam neki put od desetak dana na jug Grćke, a tamo je i noću bilo preko 10°C. Ovih dana ovde ga vozi žena i ništa ne smem da pitam.

Mislim da mi je problem hladnog starta deo nekog šireg problema. Sumnjam na MAF ili dizne.
Aktuelni MAF je nov, ali Hoffer (tj. Meat&Doria) i zemlja porekla Kina, zato ne otklanjam sumnju ni sa njega još.

Ako šta budem rešio (pre kraja zime) javljam.
.

Re: Hladan start.

Poslato: Uto Jan 31, 2023 6:25 pm
od mundiri
Hmmm, iskreno sto se MAF senzora tice ne znam, ali sto se tice dizni ja sam moje proveravao, tj ne na stolu, ali radio sam prelive i jedino je 4-ta isla malo preko, ostale 3 bile su identicne, i korekcije su bile veoma dobre od -0.33 do +0.26.
Cak i sada ovih dana na ovoj temperaturi oko 0 iako nisam vozio nekoliko dana palio je ekstra, tako da mi tek sad nista nije jasno :blink:

Da nisi slucajno reparirao alnaser, sumnjas li na njega?

Re: Hladan start.

Poslato: Sre Feb 01, 2023 7:57 pm
od tristatri
.
Imao sam restrikcione pločice na EGR-u. Mislim da joj to, ma šta ko rekao, smeta. Smeta ECU u svojim obračunima. Totalnu blokadu nisam radio, jer je bilo problema da se softverski ugasi EGR. Sada mislim i da to nije moguće perfektno uraditi, jer će uvek imati konsekvence na neke druge mape itd. itd.

Danas sam skinuo drugu, poslednju pločicu (zapravo imao sam ih na dve meste po jednu, svaku sa restrikcionim rupama odredjenog promera). Od danas ga pratim nanovo ...

Plus kod filtra za gorivo odozgo po žlebu 'konzerve' imao sam sasvim malo nafte, za par kapi. To sam obrisao pa i to pratim ...

Alanser nisam ništa dirao. Na njega ne sumnjam, vergla bez problema ...
.

Re: Hladan start.

Poslato: Sre Feb 01, 2023 8:37 pm
od tristatri
.
Ono što me trenutno sasvim čudi je to da odmah od momenta paljenja EGR odmah biva otvoren na nekih 33%. Posle 70 sec, ako ne diram ništa pedalu, prebaci EGR na 1% i za parametar 'Air control inhibition' da 'Prolonged Idle', a pre toga je bilo 'Cold start'.

Prema nekim podacima sa neta, nevezano za JTD, stoji da kod prvog starta EGR ne bi smeo da bude otvoren. Ako sam dobro razumeo baš da bi lakše startovao.

Ovom prilikom molim nekog od kolega, ko ima MES, da proba na svom autu (156, 16V): konektovati MES, štiklirati parametre 'EGR valve opening' i 'Air control inhibition', upali auto, ne dira pedalu i da otprati 90 sekundi. Pa da mi kaže šta dobija za ove parametre u ovim prvom vremenu nakon paljenja.

Ko je iz Niša možemo i da se videmo, potom na pivo ...
.