Pozdrav svima. Nov sam prilicno ovde i ne znam da li se ova tema obradjivala, ako jeste izvinjavam se na ponovnom pokretanju.
U pitanju je Alfa Romeo GT 1.9 JTD
Naime, problem je ovakav. Pre nekog vremena, auto je poceo cudno da se ponasa, da se u nekim trenucima gusi, ne prima gas i na davanje gasa reaguje tako da pocne da se trese i eventualno ugasi. To se desava u niskim obrtajima, u primetio sam da kada odvojim kvacilo i dam gas, popne sporo obrtaje, proguta knedlu i kao da probije nesto, te posle radi kako treba. Tako je radio dok nije doslo do toga da vise ne upali vec samo trese, na pola minuta radi i ugasi se. Majstor je odradio veliki servis, ali problem nije nestao. Doslo je do toga da se ocisti klapna gasa koja je bila jako prljava, ali sada auto nece da upali, vergla, upali na kratko i ugasi, a kada upali ne reaguje na gas uopste, ne moze da se stabilituje.
Juce sam probao da ponovo upalim, ali nema uspeha, samo vergla. Dijagnostika nije pokazala nikakve greske.
Imate li možda neko resenje, odgovor, savet?
Unapred, hvala!
Problem pre i posle ciscenja klapne gasa
- Pandemonium16
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Smederevo
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
Post
Re: Problem pre i posle ciscenja klapne gasa
Јтд нема клапну гаса.
То је клапна за гашење мотора а чак није неопходна ни за то. Служи да се мотор угаси тренутно тј најмирније могуће.
Скини црево са усиса и погледај да ли се та клапна отвори кад даш контакт. Можда не отвара уопште па мотор и не може да упали.
Мајстро кад је радио велики сервис требао је да скине и очисти усисну грану и прегледа калпне у усису (колико знам у ГТ је ишао само јтдм 16в који има клапне на усису).
Можеш скинути пластични поклопац мотора и погледати одозго како стоји полугица за актуацију клапни у усисној грани, можеш чак видети да ли су замазане, блокиране, да ли имају луфта.
То је клапна за гашење мотора а чак није неопходна ни за то. Служи да се мотор угаси тренутно тј најмирније могуће.
Скини црево са усиса и погледај да ли се та клапна отвори кад даш контакт. Можда не отвара уопште па мотор и не може да упали.
Мајстро кад је радио велики сервис требао је да скине и очисти усисну грану и прегледа калпне у усису (колико знам у ГТ је ишао само јтдм 16в који има клапне на усису).
Можеш скинути пластични поклопац мотора и погледати одозго како стоји полугица за актуацију клапни у усисној грани, можеш чак видети да ли су замазане, блокиране, да ли имају луфта.
- ChobbyNS
- Garaža: 147 jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Re: Problem pre i posle ciscenja klapne gasa
Mislim da je sa klapnama išao samo u restajl 2006+ godište. Moj je 2005, nema klapne, nema dpf, praktično jtd 16v kao u 147 i 156, reče drugar da je glava navodno malo drugačija ali to ne mogu da tvrdim.
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
Post
Re: Problem pre i posle ciscenja klapne gasa
Лако се види са горње стране да ли усисна има клапне или не, не знам зашто али мислим да су сви јтдм 16в од 150кс у ГТ и 147 имали клапне на усису.
- ChobbyNS
- Garaža: 147 jtd
- Lokacija: Novi Sad
Post
Problem pre i posle ciscenja klapne gasa
Kod mene je dosta stvari drugačije u odnosu na euro 4 multijet, granu sam rasklapao i nosio na pranje, metalna je i rasklapa se na šrafove. Pumpa mi je r55, dizne 111, euro 3 je.
- mali radojica
- Garaža: alfa romeo 147 jtdm
- Lokacija: novi beograd
- Lokacija: NBG
- Pandemonium16
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Problem pre i posle ciscenja klapne gasa
Tacno, klapnu ima i bila je bas prljava. Nakon ciscenja je kao malo bolje, uspeo sam da upalim i ispucam dosta toga napolje, ali je ponovo zaprljao. Kad je hladan i dalje guta neke knedle. Jel moze da bude zbog prljavog EGR-a?
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Problem pre i posle ciscenja klapne gasa
Ako ti je klapna za gašenje bila toliko prljava to znači da je usisna grana kao auspuh na trebantu, a i MAP senzor na grani. Moj savet ti je da odeš kod nekog majstora da skine celu granu i sve očisti. EGR posle toga traba zatvoriti jer je verovatno i zaglavljen. Kod 16V mora i softverski da se ugasi zbog greške.
- Pandemonium16
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Problem pre i posle ciscenja klapne gasa
To cu onda i da odradim. Da li gasenje EGR kod dizela ima neku falinku? Osim eventualne potrosnje malo vece.
- Falcon037
- predsednik kluba
- Garaža: -
ex: Alfa 147 JTD 16V
ex: Alfa GT JTDM
Alfa 156 V6 SP2 Azzurra
Alfa Mito MultiAir Turbo - Lokacija: Beograd
Post
Re: Problem pre i posle ciscenja klapne gasa
Ako misliš na nus-pojavu onda nema sem što će da te štipa za oči malo više ako stojiš iza auspuha kad auto radi u mestu.
- MiloshBg
- Garaža: No Alfa, no fun...
- Lokacija: Beograd
- Lokacija: Beograd
Post
Re: Problem pre i posle ciscenja klapne gasa
I da dodam, malo sporije dostizanje radne temperature.
Alfa Romeo - The car inside the driver.
- Pandemonium16
- rookie
- Garaža: Alfa Romeo GT
- Lokacija: Smederevo
Post
Re: Problem pre i posle ciscenja klapne gasa
Mogu da zivim sa tim hvala vam ljudi mnogo! Odradicu sve ovo pa se nadam da nista vise nije problem. Javljam rezultate. Hvala jos jednom!