Stranica 1 od 1

Hladnjak ulja sa 16v na 8v / Alfa 147

Poslato: Pon Okt 10, 2022 4:06 pm
od coneAlfa
Pokupljena iskustva sa Navaka su me navela na nova istrazivanja i primetio sam da na 8V JTDM 147 umesto hladnjaka ulja postoji nekakva spiralna cev (mislim da je za hladnjenje ulja serva), a samo hladjenje ulja se drugacije obavlja. Koliko je zapravo efikasno hladjenje na 8V i da li ima potrebe da prepravim (kako to da uradim?) sa 16v hladnjak? Cilj mi je da obavim malo duzu voznju na stazi (poludnevni track day bud3), standardne kocnice su bile dobre tih 30 minuta, svakako sam u procesu nabavke novih high carbon diskova i karbon-keramickih plocica uz teflonska creva. Takodje cu verovatno biti primoran da kupim Bilstein Anti roll kit jer ne mogu da nadjem Ti/Q2/Ducati balans stangle. BTW u svojoj temi gde sam predstavio auto sam najavio da radim spojler u karbon, ispalo je prilicno lepo, ostao mi je samo zavrsni sloj i poliranje! Ako bi neko voleo to da uradi nek pita i napravicu post sa koracima i slikama kad se budem zezao sledeci put sa necim (ugl cu se baviti enterijerom sada, hladno je vreme da bi kupusao auto opet). Hvala na paznji!

Re: Hladnjak ulja sa 16v na 8v / Alfa 147

Poslato: Pon Okt 10, 2022 7:11 pm
od Falcon037
Što se tiče hladnjaka za servo ulje mislim da nema potrebe da to diraš, ja na 156 sam vozio 5 godina sa tom spiralnom cevkom i nisam imao nikakvih problema sa pregrevanjem servo ulja.

Kočnice su svakako stvar koju prvo treba unaprediti jer mnogo je bitnije da staneš u datom trenutku jer se ispred tebe može neko okrenuti u krivini sa mnogo skupim autom ...

Re: Hladnjak ulja sa 16v na 8v / Alfa 147

Poslato: Pon Okt 10, 2022 7:19 pm
od coneAlfa
Znaci taj hladnjak ulja (mislim da hladi motorno ulje, a ne servo) sa 16V da ne stavljam/nema potrebe?

Re: Hladnjak ulja sa 16v na 8v / Alfa 147

Poslato: Pon Okt 10, 2022 7:33 pm
od Falcon037
Pogrešno protumačih rečenicu koju si napisao.

Hladnjak ulja je svakako koristan, nisam siguran kako je izvedeno kod JTDM 120 ks hlađanje ali je verovatno preko izmenjivača na filteru ulja. Moraće tu da se prapravljaju i cevi za antifriz.

Možda se javi neko ko ima konkretne informacije ili je radio tu prepravku.

Re: Hladnjak ulja sa 16v na 8v / Alfa 147

Poslato: Pon Okt 10, 2022 8:21 pm
od bums85
Mislim da hladnjak ulja ne koristi antifriz, samo treba dovesti creva za ulje. U svakom slucaju ne moze nista da skodi ako se ugradi

Re: Hladnjak ulja sa 16v na 8v / Alfa 147

Poslato: Pon Okt 10, 2022 9:13 pm
od edin
Treba ti "adapter" za hladnjak ulja za 16v, i da se zameni dole kod filtera ulka, tj turi adapter i hladnjak, cela prica, ja sam to radio

Re: Hladnjak ulja sa 16v na 8v / Alfa 147

Poslato: Uto Okt 11, 2022 8:21 am
od gpendula
coneAlfa napisao:
Pon Okt 10, 2022 7:19 pm
Znaci taj hladnjak ulja (mislim da hladi motorno ulje, a ne servo) sa 16V da ne stavljam/nema potrebe?

Spiralna cevka je hladnjak servo ulja/tečnosti.

Motorno ulje se i kod tebe verovatno hladi izmenom temperature sa tečnošću za hladjenje motora - cevka prolazi oko filtera ulja. Ako smatraš da ima potrebe, možeš naći hladnjak koji se hladi vazduhom. Meni to nešto zezancija za kojom nemam u ovom trenutku previše potrebe.

Za ekstremnim kočnicama za Navak nemaš potrebe ako si disciplinovan i imaš iole pristojne kočnice. Ja sam Giuliettu i 145 više puta vozio na Navaku i ni jednom nisam ostao bez kočnice. 145 vozim jedan brz - jedan krug hladjenja. Sa Giullietom sam vezivao i tri brza kruga i pedala nije davala naznake da će pustiti. Sada su na 145 malo bolje kočnice, ali sam vozio sa polovnim diskovima i Ricambi pločicama nekoliko Navaka. Giuliettu sa običnim ATE pločicama na fabričkim diskovima. ATE typ 200 ulje u oba.

Ali da ne idemo u off. Tu je i tvoja tema. Ovde tema hladnjak ulja. :D

Kad smo već u off-u: kad bude volje, okači proceduru za pravljenje tih delova. :wave:

Re: Hladnjak ulja sa 16v na 8v / Alfa 147

Poslato: Uto Okt 11, 2022 1:49 pm
od coneAlfa
Hvala na savetima, kao sto sam i rekao- nisam primetio bilo sta sto bi mi ukazalo da su kocnice slabe ili hladjenje neadekvatno za moje potrebe trenutne. A sto se tice stvarcica od karbona, napravicu temu za to kad budem radio nesto sledece, spisak je sledeci: kuciste kljuca, prednji spliter, V grill, rucke spoljne, retrovizori, rucke unutrasnje, pragovi i dugme rucne kocnice kao i spoljni trimovi B stuba. Jedva cekam da vidim lica ljudi kada pitaju da li je to folija i gde sam je kupio XD

Re: Hladnjak ulja sa 16v na 8v / Alfa 147

Poslato: Uto Okt 11, 2022 2:34 pm
od gpendula
Da se dogovorimo da mi napraviš haubu, krila, vrata... Ne mora tim redom. :whistle:

Re: Hladnjak ulja sa 16v na 8v / Alfa 147

Poslato: Uto Okt 11, 2022 6:28 pm
od Falcon037
Kad smo kod karbona gde nabavljaš platno i pošto kvadrat ?

Re: Hladnjak ulja sa 16v na 8v / Alfa 147

Poslato: Uto Dec 06, 2022 2:09 pm
od coneAlfa
Izvinjavam se na kasnom odgovoru, nisam imao puno vremena da se vratim, domaca firma Draptec prodaje i pravi sve (na sajtu imaju slike kako su radili par superkarova), kvadrat karbona twill 200gr je oko 3500 koliko se secam plus 5500 kilogram smole. Steceno iskustvo cu vam kratko preneti: bez kompletne vakum opreme, prepreg karbona (koji se prodaje samo na 25m minimum oko 1000e ), autoklava (za pecenje pod pritiskom) necete dobiti kvalitet koji zahteva takva potreba. To je razlog zasto je sve tako skupo.

Uzgred, zamenio sam EGR ventil (Magnetti Marelli) i sada mi auto sece oko 2000rpm, cujem negde i vazduh da curi cini mi se. Po stranim forumima citam brdo istih slucajeva ali bez resenja, problema moze biti bilo koje od creva, turbo, dizne itd. Ne znam dal mi se isplati da sve to gledam i razgledam. Sta mi vi savetujete?