Stranica 1 od 1

1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan

Poslato: Sub Jan 29, 2022 11:48 am
od basarickv
Dragi alfisti, imam problem sa alfom 156 1.9 jtd mjet 110kw. :banghead:
Naime, na alfi su mi bosch dizne 243, koje sam pre 2 meseca odradio u ovlašćenom Bosch servisu u Pasjaku (pored Veluća) i dobio garanciju 12 meseci.
Medjutim dešava mi se sledeće, na prvom paljenju ujutru motor ima neravnomeran rad, primetno kao trokiranje i na auspuhu se oseti miris nesagorelog dizela praćen dimom specifičnim za višak goriva u sagorevanju tokom prvih par sekundi.
Prikačim auto na MES dijagnostiku, dobijem izuzetno velika očitavanja u pogledu korekcija na jednoj dizni na 2. cilindru koja kreće od +5.20 i spušta se u roku od nekoliko minuta na 1,5-2. Napominjem da je ova problematična korekcija samo na jednoj dizni dok je motor hladan, medjutim kad je motor zagrejan, rad je mirniji, ravnomeran, korekcije dizni su sve ispod 1 (sve su +-0,xx) vrednosti.

Vodjen nekom zdravom logikom, zaputim se u ovlašćeni servis da reklamiram rad te jedne dizne, oni skinu dizne i ispitaju ih i tvrde da su dizne ispravne i da su i dalje sve 4 dizne u propisanim granicama. Kaže da su i konektori na diznama ok, jer sam i za to pitao.
Takodje u servisu navode da su pumpa i regulator pritiska ok, iako ih nisu skidali sa auta, ali navoda da pumpa i regulator ne mogu biti razlog ovog problema.
E sad oni spominju da problem može biti do kompresije u tom cilindru, što meni ne deluje logično jer bi auto imao loš rad i kad je zagrejan ( u slučaju izgorelog klipa, napukle karike ili lošeg ventila), bila bi veća potrošnja što nije slučaj (potrošnja je čak ispod 5 l/100 km na otvorenom putu), motor ne troši ulje, a auto stvarno dobro povlači i lepo ide bez trokiranja u radu kad je motor zagrejan.
Na tehničkom pregledu pre 2 nedelje je čak i na merenju gasova prošao bez problema, jer auto zaista ne dimi kad je motor zagrejan.

Da li neko od vas ima iskustva sa ovakvim problemom ili makar ideju šta bi mogao biti uzrok?

Ispod su screenshotovi snimka sa dijagnostike kad je motor hladan i kad je zagrejan.


Slika

Slika

Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan

Poslato: Sub Jan 29, 2022 12:44 pm
od novmaher
takav problem imao i ja,samo na 3cem klipu.Normalno prvo pomislim na diznu pa nju promenim al problem se brzo vratio i posle nasao problem.
Problem je bio u konektoru te dizne. Tacnije u spoju dizne i konetora na instalaciji. menjao sam konetore na instalaciji i problem je bio resen.

Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan

Poslato: Sub Jan 29, 2022 3:27 pm
od Pittatore
A jesi ti blago meni ukodirao te dizne?

Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan

Poslato: Sub Jan 29, 2022 3:54 pm
od basarickv
Pittatore napisao:
Sub Jan 29, 2022 3:27 pm
A jesi ti blago meni ukodirao te dizne?
@Pittatore, možeš li mi malo pojasniti to oko kodiranja? Koliko mi je poznato da se za ovaj tip dizni ne unose zasebno kodovi?
Inače dizne nisu menjane, već su iste dizne koje su i bile na autu od kupovine pre 4 godine i sa identičnim rasporedom po cilindrima, tako da u tom pogledu nije ništa menjano.

Inače ovo su kodovi očitani preko MES-a


Slika

Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan

Poslato: Sub Jan 29, 2022 3:56 pm
od basarickv
novmaher napisao:
Sub Jan 29, 2022 12:44 pm
takav problem imao i ja,samo na 3cem klipu.Normalno prvo pomislim na diznu pa nju promenim al problem se brzo vratio i posle nasao problem.
Problem je bio u konektoru te dizne. Tacnije u spoju dizne i konetora na instalaciji. menjao sam konetore na instalaciji i problem je bio resen.
Ovo još nisam probao... thinkof: jer sam kontao da bi problem bio konstantan i kad je hladan i kad je vruć motor da je do konektora...

Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan

Poslato: Sub Jan 29, 2022 4:48 pm
od Pittatore
Uporedi kodove sa dizni i te kodove iz MES-a, ako nisu isti treba ih preko istog MES-a ukodirati i onda videti korekcije.

Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan

Poslato: Sub Jan 29, 2022 5:21 pm
od basarickv
Isti su kodovi u MES-u i na diznama

Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan

Poslato: Sub Jan 29, 2022 7:37 pm
od MiloshBg
Ali ako si radio dizne, kodovi vise nisu isti. Nakon svakog remonta dizni, dizne dobijaju nove kodove i te nove kodove unosis u mes.
Sto znaci da fabricki kodovi na diznama vise nisu odgovarajuci.

Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan

Poslato: Sub Jan 29, 2022 8:58 pm
od novmaher
Mislim da za 156 nije bitno za kodove dizni. Moze da radi kako hoces a i korekcija kad predje preko 5 ECU prijavi kao da ta dizna ne radi i gasi je.
Bar tako je kod mene bilo.

Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan

Poslato: Sub Jan 29, 2022 9:26 pm
od basarickv
MiloshBg napisao:Ali ako si radio dizne, kodovi vise nisu isti. Nakon svakog remonta dizni, dizne dobijaju nove kodove i te nove kodove unosis u mes.
Sto znaci da fabricki kodovi na diznama vise nisu odgovarajuci.
A kako se mogu saznati koji su ti novi kodovi (pod uslovom da su novi kodovi) ako su prilikom remonta menjani ulošci dizni, kuglice i zaptivaci?
Iskreno mislio sam da EDC16C39 CF4/EOBD automatski povlači kodove dizni i kad se menjaju dizne za druge.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk


Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan

Poslato: Sub Jan 29, 2022 11:27 pm
od Pittatore
Te kodove je trebao Boschista da ti da.

Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan

Poslato: Sub Jan 29, 2022 11:52 pm
od basarickv
Pittatore napisao:Te kodove je trebao Boschista da ti da.
Alternativa?
Da li zbog tih kodova moze da bude problem samo na jednom (2.) cilindru u vidu velike korekcije? I ako se izrotiraju pozicije dizni i opet se očita velika korekcija na istom tom cilindru nezavisno od dizne, time se eliminiše teorija o kodovima?

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk


Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan

Poslato: Ned Jan 30, 2022 1:59 am
od bums85
Izmeri kompresiju cisto da budes siguran. To sto radi dobro kad se zagreje nema veze

Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan

Poslato: Ned Jan 30, 2022 6:11 am
od MiloshBg
basarickv napisao:
Sub Jan 29, 2022 11:52 pm
Pittatore napisao:Te kodove je trebao Boschista da ti da.
Alternativa?
Da li zbog tih kodova moze da bude problem samo na jednom (2.) cilindru u vidu velike korekcije? I ako se izrotiraju pozicije dizni i opet se očita velika korekcija na istom tom cilindru nezavisno od dizne, time se eliminiše teorija o kodovima?

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
Zameni dve dizne, izrotiraj ih. Ako problem ostane na istom cilindru problem je do cilindra - onda je kvar mehanicke prirode, karika, ostecenje samog cilindra ili ventil. Sta god bilo ne zna se dok se ne skine glava...

Svakako sa kodom ili bez, mislim da korekcija ne sme biti tolika, kod ne bi smeo da utice toliko.

Re: 1.9 mjet 110kw problem - trokira samo 1 cilindar hladan

Poslato: Pon Jan 31, 2022 6:08 pm
od Zex
Ne valja dizna neka, svakako nema veze sa kodiranjem vruce/hladno. Bukvalno isti problem imam na fiat ducatu i ne valja mi dizna