Stranica 1 od 1
Iskustva i preporuke za remont ležajeva kardana - 159 Q4
Poslato: Čet Avg 27, 2020 8:18 am
od Zillgian
Kolege,
nedavno sam primjetio da mi se čuje prednji ležaj na kardanskog vratila a da mi se guma na zadnjem potpuno raspala.
Zadnji sam pokušao da pokrpim pomoću lijepka za vjetrobransko staklo, i to radi posao. Drži, ali je pretvrdo, te se vibracije prenose na automobil pri brzinama 85-110 km/h.
Na Braninu sugestiju sam stupio u kontakt sa firmom Srboauto iz Ostružnice, ali mi je njihov mehaničar sa kojim sam razgovarao rekao da čisto sumnja da se tu bilo šta može uraditi.
Ako je zaista tako, razumijem i zbog čega. Malo je nezgodno, jer su ležajevi "upertlani", pa je njihovo skidanje i zamjena jako komplikovana (ne znam da li je uopšte i moguća) ili je potrebno da se mijenja čitav kardan.
Na netu sam nalazio rješenja sa nekim rješenjima u obliku potkovice, ali i to je rađeno za npr. Cayenne, pri čemu čisto sumnjam da nema prenosa vibracija kao kod ovog mog improvizovanog rješenja sa lijepkom za šoferšajbne.
Naravno, sve da to neko i radi, ako se kardan rastavi, treba da se balansira i centrira, a to ne zna baš svako, pa hajde da vidim ima li neko od vas neka iskustva po pitanju kvaliteta i cijene odrađenog posla, iako je Q4 sam po sebi relativno rijetka pojava kod nas.

Iskustva i preporuke za remont ležajeva kardana - 159 Q4
Poslato: Čet Avg 27, 2020 11:27 am
od interceptor
Meni je na kombiju nekad kardan bio na remontu i balansiranje u Indjiji.Mislim da se firma zove Vanadijum.Probaj njih naći.
Re: Iskustva i preporuke za remont ležajeva kardana - 159 Q4
Poslato: Čet Avg 27, 2020 12:23 pm
od G0XY
Ako su lezajevi upertlani za sam kardan,onda bi trebalo da se prilikom njihove zamene,odradi i balansiranje celog kardana.Tu se uglavnom radi remont celog kardana,skinu sve sa njega,ispeskiraju ga,prefarbaju,zamene sve sto treba i onda izbalansiraju i stave tegice.
Ranije je na RVD vozilima,bez problema mogla da se odradi zamena krsteva,lezajeva i hardijevih zglobova,a sada su izgleda sve zakomplikovali.
Re: Iskustva i preporuke za remont ležajeva kardana - 159 Q4
Poslato: Čet Avg 27, 2020 12:50 pm
od Zex
Iz Srboauta su postali teski pede... Sve zivo su radili do pre neku godinu, i sad su se uzdigli,rade samo sto je na " 4 srafa" ,brzopotezni kvarovi...pokusao i ja da izbalansiram kardan na 75, i bilo je: moramo da pravimo alat,nemamo cime... A balansirali ih na desetine ranijih godina
Re: Iskustva i preporuke za remont ležajeva kardana - 159 Q4
Poslato: Čet Avg 27, 2020 1:01 pm
od Veloce
Srboauto.. Rade kardane nama u firmi, nismo se usrećili.. Dešavalo se da menjamo iste posle par dana.. Naravno to su kardani koje pokreću elektromotori 400-500kw, ali tim gore..
Re: Iskustva i preporuke za remont ležajeva kardana - 159 Q4
Poslato: Čet Avg 27, 2020 11:27 pm
od Zillgian
Hvala svima na sugestijama i iskustvima.
Neko mi je pomenuo Kardan Servis Univerzal iz Kraljeva.
E sad, da potežem 200-300km da bi mi neko loše odradio posao, to ne bih, ipak imam majstore koji su mi bliže, a kojima je procenat uspješnosti ovakvih popravki nekih 70-ak %.
Alternativa je da nađem polovan u dobrom stanju, što je ravno pronalasku jednoroga, pošto cijena novog nije mnogo daleko od cijene automobila na kojem mijenjam kardansko vratilo

Re: Iskustva i preporuke za remont ležajeva kardana - 159 Q4
Poslato: Sub Avg 29, 2020 10:34 am
od Djo83
proslo leto sam radio kardan u Vanadijumu, Indjija, do sad nekih 10ak hiljada km presao nema problema, ja sam radio zamenu krsta, promenu masti u zglobovima i balansiranje, centralni lezaj sa nosacem mi je zamenio majstor u NS (ja ga kupio na netu iz Poljske novo sve)...
koliko vidim po netu jedina razlika na 159 je sto ima dva krsta, tj kardan je iz tri dela sve ostalo deluje isto kao na 156...
malo si me zbunio jer spominjes gumu na lezaju a verovatno mislis na manzetnu od zgloba? unutra je zglob klasican (CV joint) koji se lako skida sa kardana drzi ga seger, ali to jedino da potrazis napolju po otpadima polovno ako je dobio previse lufta, meni je prednji imao vise lufta od zadnjeg ali ne preterano pa su ubacili neku mast sa sitnim opiljcima koji popunjavaju taj luft i stvarno posle toga rukom kad se cimne kao da nema lufta uopste

to su im neke majstorske fore...
lezaji bi trebalo da se kao i na 156 nalaze u onim "tubama" koje od zgloba kardana vode na difrencijale, i to su recimo na 156 klasicni lezajevi ima ih po prodavnicama, raskaci se sve izbije osovina sa lezajem iz tube i isti zamene...
od mene preporuka za Vanadijum
Re: Iskustva i preporuke za remont ležajeva kardana - 159 Q4
Poslato: Pet Feb 26, 2021 2:11 pm
od Zillgian
Baš mislim na gumu na ležaju, odnosno na nosaču ležaja. U pitanju je guma koja ispunjava prostor između nosača i samog ležaja i koja se vremenom pohaba(la). Koliko znam, to je standardan problem na svim automobilima koji imaju kardansko vratilo, samo je pitanje koliko je taj dio izložen okolnim uticajima, kako je sam kardan izveden i koliko je komplikovana njegova demontaža.
Inače, za sada ljepilo za šajbnu to drži, ali me već nerviraju vibracije koje se javljaju pri brzinama od preko 85 km/h.

Re: Iskustva i preporuke za remont ležajeva kardana - 159 Q4
Poslato: Pon Okt 04, 2021 7:57 am
od Zillgian
Update:
Vanadium u Inđiji.
Pošto kardan na 159 nije predviđen za popravku, nego isključivo za zamjenu, isjekli su kardan i zamijenili ležajeve i nosače ležajeva, kao i podmazali zglobove na završecima kardana. Postavili su matice na međuzglobovima kako bi se kardansko vratilo moglo rastaviti ponovo ukoliko bude potrebno, očistili, (pretpostavljam ispjeskarili) te ofarbali kardan, koji po vraćanju na automobil funkcioniše kako treba. Nakon cca 1000km nisam primjetio nikakav problem.
Ljepilo za šoferku koje je prethodno bilo postavljeno kako bi "glumilo" gumu ležajeva je već bilo popucalo, a i prenosilo je vibracije na karoseriju. Sad toga više nema, što mi je bio glavni problem.
Trebalo im je nekih 10+ dana da završe sve, zbog virusa.
Sam remont je bio nekih 360 evra, pa da znate.
Od mene u svakom slučaju preporuka.