Vakuum u rezervoaru i problemi s istim Alfa 145 TS

Trkačice modernog doba u civilnom odelu...
Korisnikov avatar
darko qv
Garaža: Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde.....Grande Punto 1.3 MJTD 75hp
Alfa Romeo 147 8v traktor
Lokacija: Sutomore
Lokacija: Sutomore
Postovi: 4628
Pridružio se: Pet Okt 30, 2009 10:06 am

Vakuum u rezervoaru i problemi s istim Alfa 145 TS

Ned Dec 08, 2019 11:30 am

Drustvo od kako imam Qv imam vakuum u rezervoaru. Kad otvorim cep koji je by D Way pukao bas se cuje kako vazduh ulazi. Moze li ovo da stvara neke probleme i kako se ovo resava? Ima li ko iskustva?
GOD LOVES ALFA,JESUS DROVE A 145 CLOVERLEAF
Korisnikov avatar
ForestGump
Garaža: MB W169 A170
Lokacija: Okolina Grada
Postovi: 461
Pridružio se: Čet Apr 20, 2017 8:01 am

Re: Vakuum u rezervoaru i problemi s istim Alfa 145 TS

Ned Dec 08, 2019 4:04 pm

Druže, uopšte ne poznajem sistem napajanja motora gorivom na 145QV , ne znam ni koji motor je u tom automobilu, ali pokušaću da ti prenesem ono što znam.

Dva su moguća uzroka za stvaranje vakuuma u rezervoaru:
a) začepljena ventilacija rezervoara ako je sistem bez CPV-a: sa padom nivoa benzina stvara se vakuum odnosno potpritisak jer se slobodan prostor ne popunjava vazduhom. Isti efekati ima i hlađenje rezervoara jer napon benzinskih para i pritisak vazduha opadnu hlađenjem. Efekat balona koji se naduva na sobnoj temperaturi pa ostavi preko noći na terasi. Moguć i vrlo čest problem kod začepljene ventilacije je dopuna rezervoara u takvim slučajevima, tako što pištolj često prekida punjenje. Dizeli po pravilu nemaju CPV jer dizel praktično ne isparava, njihovi rezervoari imaju samo ventilaciju ( odušak) obično u nalivnom grlu.
b) ako je sistem sa CPV-om uzrok je neispravan ventil u otvorenom položaju. CPV je sistem kojim se benzinska isparenja iz rezervoara ne ventiliraju u atmosferu već se kroz kanister sa aktivnim ugljem i ventilom kojim upravlja MCU dovode u usisnu granu iza leptira da bi sagorevali u motoru. Ako je ventil star, korodiran, prljav, šta god i ne zaptiva u potpunosti, motor je taj koji isisava vazduh i isparenja iz rezervoara i tako stvara vakuum. Ovi sistemi sa CPV-om su praktično hermetički zatvoreni i u čepu rezervoara imaju samo natpritisni sigurnosni ventil koji u slučaju narastanja pritiska u rezervaoru rasterećuju rezervoar. Nešto kao regulacioni ventil na rezervoaru za vazduh ili natpritisni ventil u čepu ekspanzione posude sistema za hlađenje.

Problemi u ovakvim slučajevima? Znam samo za jedan: Yugo55 kom se od prljavštine zapušio odušak i koji je stao onog momenta kada pumpa za benzin više nije mogla da povuče gorivo iz rezervaora. Kasnije se otkrilo da je vakuum deformisao dno rezervoara koji je inače limeni i nije baš slab. Kod motora sa ubrizgavanjem se sigurno opterećuje pumpa u rezervoaru ali mislim da ne može doći do prekida u napajanju motora gorivom bez obzira da li je regulator pritiska benzina u kućištu pumpa-plovak ili je na sabirnici benzinskih brizgača.

Eto, ako nisam pomogao nadam se da sam bar dao ideju šta može da bude uzrok vakuumiranja rezervoara. Sigurno je da vakuum u rezervoaru nije normalna pojava.

Povratak na “Alfa 145 | 146 | 155 | 164”