Stranica 1 od 1

Kriva glavcina

Poslato: Uto Jan 23, 2018 5:04 pm
od medrano
Kolege, imam problem sa nagibom na prednjem desnom tocku. Na reglazi trapa jedino taj tocak ide preko 2 stepena, tacnije 2.14. Trap u savrsenom stanju, nigde ne postoji ni najmanji luft. Davno sam negde nacuo da nagib odredjuje glavcina i da amortizer nema nikakve veze sa tim. Sve mi to ne bi smetalo da mi trap ne trosi desnu gumu znatno vise od leve. Jel imao neko slicna iskustva i da li postoji mogucnost ispravljanja glavcine, u stvari kako je najbolje resiti opisani problem?

Re: Kriva glavcina

Poslato: Uto Jan 23, 2018 5:10 pm
od Nicola Romeo
Zamena kompletnog rukavca.

Re: Kriva glavcina

Poslato: Sre Jan 24, 2018 1:28 am
od PetarP
Čekaj, čekaj, jesi li ti merio glavčinu komparaterom? Ili si zaključio na oko da ti je kriva kad si skinuo disk? (u ovom slučaju auto bi ti se tresao već na 30kmh)
Ako misliš na rukavac (nosač ležaja i glavčine) ogromno statičko opterećenje je potrebno da bi se iskrivio takav deo. Tako da ako je on kriv vrv je ceo desni deo pretrpeo neki udarac pa nije zamenjen kada je trebalo.

Nagib ne troši gumu sa unutrašnje strane. Kada se guma tako troši onda ti točkovi idu na unutra ili na spolja tj. nisu paraleni.

Proveri ležaj točka i silene u donjem ramenu, ako je ispucala guma silen blokova onda su verovato razlokani pa točak odlazi previše (iako nemaju luft).

Glavčinu je moguće poravnati na strugu. No za svako odstupanje od preko 0.2mm najbolje uzeti drugu glavčinu.

Re: Kriva glavcina

Poslato: Sre Jan 24, 2018 9:17 am
od Slash
@medrano

Imao isti problem, zameni ceo rukavac. Lezaj prepakuj tvoj ako ovaj sa rukavca koji uzmes ne valja.

Re: Kriva glavcina

Poslato: Sre Jan 24, 2018 1:45 pm
od medrano
Pre svega da se zahvalim na brzim odgovorima i dobroj volji. Nisam merio glavcinu niti imam problem sa vibracijama, jednostavno mi trosi gumu vise nego sto treba. Bitna stvar koju sam zaboravio da pomenem je da sam uskocio u malo vecu rupu tim tockom, ali smatram da nije mogla da napravi toliku stetu, jer nisam ostetio ni felnu ni gumu. Imate li preporuku ko ima taj komparater i ko bi znao da sredi problem a da pritom ne krene redom da menja deo po deo. I jel se isplati kupovati taj rukavac polovan i kako ga proveriti pre montaze na auto.

Re: Kriva glavcina

Poslato: Sre Jan 24, 2018 4:20 pm
od PetarP
Komparater ti služi za merenje 0.01mm (stoti deo mm) ne treba ti to (kad nemaš vibracije na volanu)
Možeš poslušati kolegu Slash-a. Ja ipak imam mišljenje da je pri udarcu najslabja tačka donje rame ali može biti i da je rukavac dobio krivljenje. Nemam predstavu kako bi mogao da ustanoviš da li je kriv rukavac jer je prilično kompleksne geometrije.
Na kojoj dimenziji felne voziš?
EDIT: ja imam levi rukavac u rezervi sa sve glavčinom ako misliš da možeš nekako vizelno da uporediš

još jedna stvar mi pada na pamet, kod 147/156 donjeg ramena ima nešto lufta kod šrafova za zatezanje. Možda da probaš da ih popustiš sva 4 nategneš što više točak ka unutra i zategneš

Re: Kriva glavcina

Poslato: Čet Jan 25, 2018 8:43 am
od YUgisa
Moze se uporediti i levi i desni, najbolje je skinuti tocak, osloniti parce pravog metalnog profila na disk i sublerom izmeriti par tacaka na rukavcu i uporediti udaljenost. Ako je razlika vise od 1 stepen izmedju dva tocka na istoj osovini, to se mora videti pri merenju jer ce biti razlika nekoliko mm.

Re: Kriva glavcina

Poslato: Čet Jan 25, 2018 8:12 pm
od medrano
Vozim na fabrickim 16-icama (telefonke). Dimenzija guma 205/55. Ova ideja koju je yugisa izneo je sasvim sigurno dobra, samo nemam uslove da to izvedem u kucnim uslovima. A moj majstor misli da je najpametniji, tako da sa njim nema saradnje po ovom pitanju.

Re: Kriva glavcina

Poslato: Čet Jan 25, 2018 9:46 pm
od Slash
Ne moze se videti okom. Ja sam uporedjivao iskrivljeni i drugi koji sam uzeo polovan. Jedan pored drugog izgledaju identicno.
Jedino sto mozes izmeriti je razmak izmedju rukavca i amortizera, ako je prisao amortizeru vise nego na drugoj strani, tu se krivi i tocak dobije minus. Ali to je pola milimetra.

Drugi polovan koji uzmes, tesko da mozes da proveris. Ja sam imao 3 stepena minus-a na tocku, kad sam stavio drugi, tocak se vratio u regularnu poziciju. Ocigledno standardan problem na 147/156 kad se potrefi jaca rupa (i meni se desilo posle rupe, guma i felna ostali netaknuti), tu je jednostavno rukavac najslabiji, na krivini koja ide do gornje viljuske.

Majstorima kojima doteras auto sa tim problemom resavaju sistemom eliminacije, samo iskusni znaju gde da krenu. Ja sam se raspitivao i dodjoh do odgovora od par majstora da se tu najpre iskrivi. Tako je i bilo, zamenio i sve ok.

Re: Kriva glavcina

Poslato: Pet Jan 26, 2018 12:20 am
od PetarP
Definitivno si jako korisne info izneo.

Dakle 2 stepena je max ugao točka kad se ode na merenje? Koliko se situacija menja na autu spuštenom 3cm?

Re: Kriva glavcina

Poslato: Pet Jan 26, 2018 7:51 am
od Nicola Romeo
Kolega Slash je na Eibach-u, tako da to cenim da su podaci za spusten auto.

Re: Kriva glavcina

Poslato: Pet Jan 26, 2018 8:11 am
od alonso14
Ja saam na -4 imao nesto tipa 1.85 ako me ne vara secanje.

Re: Kriva glavcina

Poslato: Pet Jan 26, 2018 8:33 am
od Slash
@_Petar_

Ugao zavisi od visine napred. Kod mene kao sto kaze Nicola je spusten auto na eibach oprugama. Tako spusten ima 2 stepena minusa napred, ali posle rupe je dobio jos jedan stepen na tom tocku. Vrlo brzo mi je bilo jasno sta je u pitanju.

S obzirom da 147/156 nemaju mogucnost slicovanja glavcine i stelovanja minusa napred, jedino resenje je bilo zamena kompletnog rukavca.

Ako ti se na reglazi trapa slazu minusi na prednjem desnom i prednjem levom tocku, a nisu preko 1.8-2 stepena, sve je ok za spusten auto :)

Re: Kriva glavcina

Poslato: Pet Jan 26, 2018 10:16 am
od vnov
YUgisa pod hitno da napraviš gornju viljušku sa mogućnosti štelovanja nagiba.

Re: Kriva glavcina

Poslato: Pet Jan 26, 2018 10:21 am
od alonso14
Moze da se napravi, cena nije naivna, ali mislim da je razvio taj tip viljuske :)

Re: Kriva glavcina

Poslato: Pet Jan 26, 2018 10:37 am
od vnov
Naravno da može da se napravi ima već takvih viljuški po netu.

Re: Kriva glavcina

Poslato: Pet Jan 26, 2018 10:38 am
od BobanR
YUgisa ima univerzalne šrafove za štelovanje nagiba...jeftinija opcija od viljuške
viewtopic.php?f=123&t=63297

Re: Kriva glavcina

Poslato: Pet Jan 26, 2018 10:49 am
od YUgisa
Imam ali tako nesto nazalost ne moze kod njih, moze mozda pozadi, ali ni to nije sigurno jer dvoje ljudi molim da mi izmere na njihovim 147micama sirinu usica na amortizerima i uvek me ispale xD Razmisljao sam na temu stelujucih silen blokova kao neki kompromis zbog cene, ali moram nabaviti kompletnu gornju viljusku sa tim nosacem da bih video tacno sta mogu da uradim zbog dimenzija. Takodje ono sto ja mogu je da uradim je od poliamida sto bi mozda mnoge odbilo, pa bih morao da vidim sa clanom jerotije, ako se ne varam on je nesto spominjao da radi sa poliuretanom.

Re: Kriva glavcina

Poslato: Pet Jan 26, 2018 10:57 am
od medrano
Sad se setih da pitam, jel postoji mogucnost da se poremete uglovi nagiba kad se repariraju viljuske, jer ako sam dobro razumeo one su te koje diktiraju sva podesavanja na trapu

Re: Kriva glavcina

Poslato: Pet Jan 26, 2018 11:51 am
od skile86
Brat je na Bravu imao slican problem i sredio ga je promenom amortizera...

Re: Kriva glavcina

Poslato: Pet Jan 26, 2018 1:34 pm
od YUgisa
Amortizer moze biti problem kad imate McPherson sistem oslanjanja napred. Ali kod 156ice amortizer nije konstruktivan element, odnosno oslanjanje moze da radi i bez njega ako izuzmemo cinjenicu da pridrzava oprugu tj daje visinu autu.

Sto se tice viljuski i reparacije, teoretski mogu da budu drugaciji nagibi pre i posle reparacije, nisu silen blokovi jednako pohabani, ako su menjane kompletne viljuske a koriste se reparirane, mogu da budu mozda krive ako su sa lupanog auta i slicno. Cak i kad se novi delovi uzimaju, uvek moze biti par mm tolerancije pa da se razlikuje. Zato nije lose koristiti uvek iste proizvodjace komponenti sa leve i desne strane. Ali ako internet ne laze, a ne vidim ni razlog da nije tako, rukavac kod 156ice je jako dugacak i kompleksnog oblika i manje vise tu je slaba tacka. Kao sto se kod nekih vozila iskrivi amortizer, a kod nekih je recimo problem da se iskrive viljuske.

Re: Kriva glavcina

Poslato: Pet Jan 26, 2018 1:59 pm
od vnov
YUgisa napisao:Imam ali tako nesto nazalost ne moze kod njih, moze mozda pozadi, ali ni to nije sigurno jer dvoje ljudi molim da mi izmere na njihovim 147micama sirinu usica na amortizerima i uvek me ispale xD Razmisljao sam na temu stelujucih silen blokova kao neki kompromis zbog cene, ali moram nabaviti kompletnu gornju viljusku sa tim nosacem da bih video tacno sta mogu da uradim zbog dimenzija. Takodje ono sto ja mogu je da uradim je od poliamida sto bi mozda mnoge odbilo, pa bih morao da vidim sa clanom jerotije, ako se ne varam on je nesto spominjao da radi sa poliuretanom.
Mogu ja da doniram staru gornju viljušku i rukavac ili šta ti treba hoćeš komplet sa šoljom i amortizerom.

Re: Kriva glavcina

Poslato: Pet Jan 26, 2018 2:44 pm
od YUgisa
Pa ako je takva situacija, ja bih ti bio zahvalan, meni treba usustini gornja viljuska i taj nosac/solja na koju se ona montira, javi mi se najbolje na privanu poruku da se dogovorimo :drink :arflag Mozda i bude nesto narednog meseca ;)