Stranica 1 od 1

156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Pon Jul 24, 2017 8:47 pm
od tristatri
.

Kada sam kupio svoju 156SW, pozadi u prostoru za rezervni tocak, bio je samo prazan stiropor u koji je inace isao onaj 'paket za reparaciju gume' ili kako se tačno vec zove. Fix&go ili kako ..

Imam par dilema šta da nosim pozadi, a u vezi rešavanja problema kod defekta gume.

Prvo, koje su prednosti i mane ćopavca a koje tog fix&go, tj. šta je bolje?

Drugo, ako je bolja opcija ćopavać, mora li baš ćopavać ili moze neki normalan tocak (felna+guma) ali uži, jer normalna širina mislim ne bi stala u kadu gepeka?

.

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Pon Jul 24, 2017 8:50 pm
od BobanR
Kao neko ko je relativno skoro imao priliku da iseče gumu, a umesto reyervnog točka u gepeku imao rep-kit, definitivno ćopavac. Sa fix&go možeš da rešiš samo bušenje gume, dok si za bilo kakvu veću poderotinu osuđen na šlep :drink

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Pon Jul 24, 2017 9:24 pm
od OMP
sve djudjaro 156 SW koje ja znam su bez copavca i moja je dosla sa praznim stiroporom tj samo sa dizalicom i kukom za vucu tako da sam odmah pazario copavac, po meni mnogo bolje resenje.
ne moze da stane klasicna felna i guma pozadi, mora copavac

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Pon Jul 24, 2017 9:30 pm
od tristatri
.

U medjuvremenu sam pretrazivao po tom pitanju po forumu i dosao do tog odgovora kako ti kažeš.

ostaje pitanje: ...ćopavać ili moze neki normalan tocak ali uži?



EDIT: OMP odgovori već dok ja pisem! a sto ne moze da stane, po precniku ili po visini. moram metar u ruke ...

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Pon Jul 24, 2017 11:23 pm
od Shanirani
Copavac je dosta manji i tanji od klasicnog tocka. A u Nisu imas na par mesta gde mozes da uzmes ceo komplet.

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Uto Jul 25, 2017 12:14 am
od DejanGT
Ja sam dobio fix&Go uz GT.

Onda mi se desilo ovo

Slika

pa ti sad vidi šta možeš sa Fix&Goom u toj situaciji.

Elem, kupio sam kompletan ćopavac i ceo onaj alat s dizalicom baš iz 156 SW koji staje u GT kao da je za njega. Suma sumarum €40 na otpadu u Šapcu i nikad te više ne boli glava sa puknutom gumom.

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Uto Jul 25, 2017 7:35 am
od YUgisa
U mojoj porodici bas nemamo srece po pitanju guma i samo jednom bi pomogao set za reparaciju, svaki put je trebao rezervni tocak, a bilo je i kada ni to nije bilo dovoljno, tako da definitivno kao i ostali sto su rekli, samo copavac :D

Ja licno imao sam problem sa tim da je blokirao ventil, banalan problem ali opet ne mozes nista da uradis sa setom za reparaciju.

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Uto Jul 25, 2017 7:46 am
od Alfanatic
+ za ćopavac!
Takođe ne vidim razlog za traženje užeg točka sa alu felnom jer su to vrlo retke situacije kada se ne razmišlja o estetici nego o brzom i praktičnom rešenju potencijalno nezgodnog i skupog problema. Nedavno sam i ja imao "iskustvo" gde je klasičan i izdržljiv čelični ćopavac došao kao kec na deset. Boban se seća :)

Mala digresija za sve koji u gepeku vozaju ćopavce, a nemaju naviku da proveravaju pritisak u njima. Za sezonu ili dve pritisak u njemu hoće i da se prepolovi, pa je dobro proveravati sporadično. Ćopavac se inače (barem u mom slučaju) po uputstvu duva na 4,2 bara. Nisam ranije imao tu praksu proveravanja pa kada mi se desio peh na putu montirao sam skoro skroz izduvan rezervni dočak iimao sreće da mi u blizini vulkanizer dopumpa isti obzirom da gumi nije bilo spasa. Na takvom ćopavcu sam inače bez problema u 145-ici prevezao familiju parče puta kroz kanjon Morače...

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Uto Jul 25, 2017 8:20 am
od Slash
Taj set za reparaciju gume je takav shit da posle njega gumu mozes da bacis.
Samo copavac & alat.

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Uto Jul 25, 2017 9:14 am
od Sule
Pre dve godine mi pukne guma u Grčkoj, sa strane kao da si je rasekao nožem nekih pet centimetara. Montiram copavac i tako vozeno dva dana dok nisam nasao drugu gumu. Ne znam kako je na drugim Alfama, ja sam probao da na mesto copavca stavim 14 točak samo zbog ograničenja copavca na 80km/h, ali ne može da stane. U svakom slučaju copavac dobro odradjuje posao za koji je namenjen.

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Uto Jul 25, 2017 10:02 am
od tadicd
tirefit ili kako ga ko zove ima smisla samo za krpljenje gume do vulkanizerske radnje gde kupuješ novu gumu i nastavljaš vožnju... ćopavac je mama, ili stavi normalan točak u gepek :))

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Uto Jul 25, 2017 1:32 pm
od DejanGT
Ja ti savetujem da svakako staviš originalni ćopavac kupljen na otpadu ili negde polovan. Mogu se naći polovni ali potpuno novi nikad stavljani na auto. Varijanta sa običnim točkom u gepeku je besmislena jer će ti to pojesti pola gepeka bespotrebno, a ionako će taj točak svakako biti različit od onih koji su na kolima pa ćeš i moći da ga koristiš samo kao ćopavac.

Čim staviš jedan točak različit od ostala tri kompjuter ti poludi u roku od 500 metara i pogasi ti sve elektronske asistencije na autu poput VDC-a. Tako da ni jedan točak nije bolji ćopavac od ćopavca :)

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Uto Jul 25, 2017 1:49 pm
od Sauriann
Ja sam jedno vreme na 156 sw imao i peti točak iz seta kao rezervu. Problem je što 17" točak ne možeš da smestiš u predviđenu rupu i vratiš poklopac tj. tepih da bude ravan. Jednostavno je felna široka. Ovako je na redizajnu što ne mora da znači da je na Silvi isto pošto ona ima drugačije dimenzije pa se možda i to razlikuje.
Ćopavac na kraju ispada najbolja kombinacija.

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Uto Jul 25, 2017 7:43 pm
od OMP
ma isto je leziste i na staroj i restyle alfi nema tu razlike pozadi u gepeku, mozda moze neki klasican tocak da se ubudzi i stane pasent da ne smeta ali treba naci tu dimenziju koja moze, realno ne vidim neku svrhu jer ce ti se opet taj tocak razlikovati od ostalih (ako vozis 16 ili 17 felne) pa bolje copavac onda koji je namenski pravljen i proracunat za te svrhe.
ja sam skoro kupio nov nikad montiran copavac kod nekog lika sa KP ima mnogo copavca i ubedljivo je najpovoljnji, prodaje ih za samo 1000din

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Uto Jul 25, 2017 9:27 pm
od tristatri
.

Ma nisam pitao da bude 'normalaniji' tocak umesto copavca radi estetike spolja. Nego mislim da copavac nece da popuni rupu u gepeku da tepih bude ravan. Sa druge strane tockovi kao na autu izdigli bi tepih. Eto, mislio sam na estetiku u gepeku tj. da bude ravno.

Meni jesu tockovi 215/45 R17 ali je precnik gotovo isti bilo da je npr. 185/65 R15, 205/55 R16 ili 215/45 R17. Svima je precnik 62.5 ± 0.6 cm. Copavac koji je kod nas propisan treba da ima dimenzije 125/80 R15. Njegov precnik (cca 58 cm) je osetno manji od ovih gore. ali je sirok 125 mm.


.

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Uto Jul 25, 2017 11:11 pm
od DejanGT
Na ćopavac ti dođe i jedan plastični poklopac u koji stane dizalica sa onom kurblom, ključ, neki glibavi šrafciger, neka guma koja sve to drži, i najvažnija stvar - šraf koji pričvrsti ćopavac za karoseriju da ti ne skače po gepeku... više se ni ne sećam šta sve ide u tom kompletu.

Jbg, ako imaš rezervni točak moraš valjda i dizalicu negde da staviš :) Tačno je da točak može da se nađe za €10, a ja sam €40 platio ceo taj komplet koji ti zapravo treba i koji je bio bukvalno nov. To je bila cena pre jedno 6 godina, možda je i to sve sad malo jeftinije jer je mnogo više automobila rastavljeno u delove u međuvremenu.

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Sre Jul 26, 2017 8:10 am
od OMP
tako je u copavac upadne okrugla plastika sa alatom i dizalicom i kad se to pricvrsti gepek tj podloga u gepeku bude ravna, ako stavis samo copavac bez kutije sa alatom onda ce podloga da upada unutra i da se krivi pa nista nisi postigao

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Sre Jul 26, 2017 12:54 pm
od Alfanatic
Naravno, neko je sve to lepo premerio da upadne u kompletu taman kako treba. Bez plastike sa alatom to više nije to i ostavlja mogućnost da se premeri i ubaci neki širi točak koji bi bolje legao, ali ne vidim poentu.

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Sre Jul 26, 2017 9:41 pm
od tristatri
.

OK. Hvala svima na odgovorima! Sve mi je jasno:

copavac a ne nekakav tire.repair.kit,
copavac a ne bilo kakav uzi regul tocak,

Ostaje mi samo jos jedna dilema: koja od ove dve dole kutije za alat ide na giugiaro 156 sw posto sam negde nasao da nemaju isti princip srafljenja za karoseriju?

Slika

.

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Sre Jul 26, 2017 9:53 pm
od MiloshBg
Kutija desno ide na stari tip, takvu imam u svom autu, a ovu levo prvi put vidim :D

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Sre Jul 26, 2017 10:25 pm
od Shanirani
Mislim da su iste obe, samo je sraf drugaciji izgledom.

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Sre Jul 26, 2017 10:59 pm
od OMP
nisu iste, ja sam kupio jednu kutiju i ona nije pasovala na djudjaro tj nije mogla da se usrafi pa sam je stavio na staru posto ni tamo nisam imao a za djurdju jos uvek nemam a glavna razlika je princip srafljenja, mada ja sam u tocak stavio neku platnenu torbicu u kojoj drzim svasta nesto pa taman popunila prostor i tepih ne upada u tocak a dizalicu sam uglavio izmedju tocka i lima, malo ususkao sundjerom i to je ok

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Pet Jul 28, 2017 10:03 am
od spin
Ova levo je sa 147, tj. ja na 147 imam takvu.

Re: 156SW: ćopavac ili fix&go

Poslato: Ned Jul 30, 2017 10:01 am
od edin
I da nisu iste dizalica za 156 i 147/GT