Bardan!
Nije mi prvi Italijan u garaži, pa mi je prolbem lufta na sponama mehanizma brisača,
odnosno onih polugi koje spajaju levi i desni sa osovinom motora - odavno poznat

Ovo govno:
Konkretno, model 156 je u pitanju.
Problem se pri upotrebi ispoljava:
1. klik-klak buka, koja se stvara kada poluga potegne u okntra stranu na krajnjoj tački hoda
2. pri mokroj šajbi i/ili većoj brzini na krajnjim tačkama brisači odlaze previše daleko - na gornjoj tački odlaze van šajbe levo i na ram vrata, a na donjoj odu u gumu ivice šoferke i plastiku ispod
Od tog 1. se popozdi posle kraćeg vremena

a od 2. još više, jer lupanje metlica u te dve tačke pravi još veću buku.
2. dodatno i naravno - brzo sjebava gumu metlice jer ista nije predviđena za teranje po obodnim gumama šoferke i spoju vrata/šoferka. (keširao za Bosh Aero Twin komplet, i evo sad razmazuje. Doduše dodatno unesrećeni zakrljivnenošću šajbe kod 156ice, al u početku prvih par meseci leta i jeseni su kud i kamo brisali uredno gornji deo šajbe, sad po zimi i blatu - nedajbože..)
Pitanje za forum glasi: Ima li ko u Srbiji da radi reparaciju tih spona ?
Novi mehanizam(sa sve motorom ide u kompletu) teško je naći,
ali nekim čudom sam našao takvu ponudu preko, za
Samo 160 eura.
Koliko god novi mehanizam brisača zvuči primamnjivo, 160 ojra za u suštini samo problem lufta na tim piiiip.. sponama, mi je malo besmislena finansijska koncepcija
Sa druge strane, polovnih ima ko pleve, od 10 do 50 eura, i naravno kao i svaki - mačka u džaku.
A ako išta, ako se kupuje lično može se bar uživo proveriti ima li lufta ili ne,
pa bar za početak da rade kako valja (a takvih u lokalnoj ponudi komada jedan..sve ostalo platiš/pošalju pa to ti je što ti je, eventualno cimanje sa reklamacijom i povratkom novca i robe ako ne valja)
No s obzirom na to pređašnje iskustvo i identične probleme kod svih Fiat vozila,
nešto nisam previše optimističan u stanje tih polovnih.
Dakle, najisplativije bi bilo prosto remontovati mehanizam, odnosno dotrajale spone zameniti novim,
možd čak i nečim što je dugotrajnije od originalnih verovatno, kao što je čest slučaj pri remontovanim vilama trapa npr. radi li to ko ?
Ako baš budem očajan, nije ni isključeno da ću da uzmem bonsek u ruke, ofikarim krajeve poluga,
i zavarim nosače za univerzalne krajeve spona
Pozdrav!